• Om een lang verhaal heel kort te maken:
    Zouden jullie naar het buitenland reizen om iemand op te zoeken die je online hebt leren kennen, waar je dagelijks contact mee hebt, en dus wel iets of wat gevoelens voor hebt?


    I hate being bipolar, it is awesome.

    Ik zou het zoals iemand eerder zei combineren met een vakantie. Mijn vriend woonde eerst ook in een ander land (België, maar goed! OV is ook lastig!) en toen zijn we de eerste keer gewoon uit eten gegaan met een gezamenlijke vriend uit dezelfde gamegroep zeg maar.

    Nu is dat misschien kleinschalig, maar stel dat het niks was, had ik in ieder geval 2 online vrienden voor het eerst in het echt gezien en heerlijk sushi gegeten :Y)

    Stel dat het uiteindelijk niks wordt, kun je toch nog zelf een leuke tijd in Qatar creëren. Daarbij is het natuurlijk altijd leuker om met vakantieoogjes naar een nieuw land te kijken.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2018 - 23:09 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik zie veel mensen reageren met: "Maar lange afstandsrelaties werken vaak niet." Dit is natuurlijk gewoon waar, maar soms moet je in je (jonge) leven juist dingen doen die gewoon goed voelen en je uit die comfortzone laten stappen. Het gaat niet om zekerheid, het gaat juist om een sprong in het diepe. Ik ben niet meer samen met de jongen naar wie ik was toegereisd, maar echt, het was een ervaring om nooit meer te vergeten en ik had het voor geen goud willen missen. Die reis heeft zoveel gedaan voor mijn zelfstandigheid, mijn zelfvertrouwen en mijn lef om soms gewoon mijn hart te volgen. Ik ben een waanzinnige ervaring rijker en ik wens dat iedereen die erover zit na te denken van harte toe.

    Tl;Dr: Ga ervoor! (krul)


    ars moriendi

    HiddIeston schreef:
    Ja hoor. Mijn zwager en zijn vrouw hebben elkaar ook via internet ontmoet, zij woonde in Venezuela. Ging prima, al was het wel een gedoe om haar hier te krijgen omdat ze nog behoorlijk jong waren, maar is helemaal goed gekomen. :Y)

    Edit: Ik zou er sowieso een vakantie aan vastplakken. Als je er toch bent... ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Negenduust schreef:
    Oke, dankje voor jullie reacties. 😁 't Is zo een moeilijke beslissing. 'k Leerde hem heel kort kennen in Thailand, hij woont zelf in Qatar. Maar 't voelt echt supergoed. Ik hoor hem vaak, hij is énorm lief, (wat ik nog nooit heb meegemaakt, iemand die zó lief is). Deze morgen nodigde hij mij officieel uit in Qatar. Mijn moeder is er absoluut
    tegen, maar daar luister ik niet naar.😂


    Ik begrijp het niet helemaal? Heb je hem nou wel of niet in het echt gezien? Zo ja, zou ik me niet al te veel zorgen maken omdat je al de 'feel' van die persoon irl hebt gehad. Zo niet, toch goed over nadenken en toch de effort nemen om ondanks het tijdsverschil een keer wakker te blijven en de moeite nemen om te skypen. Wil hij dat dan nog niet moet je nadenken over het feit of hij wel is wie hij zegt dat hij is. Over het compenseren, lief aanbod en als hij je het geld vooraf geeft dan weet je het zeker maar hou er wel rekening mee dat mensen je ook kunnen misbruiken daarmee 'ik heb je geld gegeven dus nu moet jij...' als je gaat hou er rekening mee dat jij sowieso alles zelf moet betalen, en mocht hij achteraf toch meebetalen moet je dat als financiele meevaller zien, reken er dus niet van te voren al op is mijn advies. Dan is de teleurstelling sowieso niet groot. Het is en blijft een risico maar je moet zelf afwegen of je het waard vind, maar zoals ik al zei denk heel goed na over de risico's. Daarbij komende, Qatar is niet echt het beste land om naar toe te gaan, de hele cultuur en regels zijn zo anders. Dit kan leuk zijn maar ook lastig vooral als je alleen bent. Ook hier moet je goed over nadenken. En als hij van Qatar is moet je er ook goed bij stil staan dat hij door opvoeding en omgeving misschien een wat ander beeld heeft van relaties en daten als jij, dit kan ook tegen vallen. Niet om hem de grond in te praten, maar om even advocaat van de duivel te spelen.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2018 - 9:04 ]


    The truth is out there.

    Hm, ik zou het zelf niet kunnen. Toen ik in Boedapest studeerde heb ik een leuke jongen leren kennen die de neef van mijn beste vriendin daar was. Dus ik ben wel naar hem toe geweest in Zweden, maar dat was eigenlijk vooral voor haar en dat hij er ook was, was een leuke bijkomstigheid. Hij is mij wel komen opzoeken in Nederland en dat was gezellig maar ik zou nooit officieel met iemand samen kunnen zijn die ver weg woont. Ik heb gewoon graag fysiek contact en alleen appen en skypen werkt gewoon niet voor mij.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    De relatie van mijn ex sneuvelde al deels door een afstand van 60 km, dus het lijkt me voor mij niet realistisch om het in het buitenland te zoeken (cat)


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Joi schreef:
    (...)

    Ik begrijp het niet helemaal? Heb je hem nou wel of niet in het echt gezien? Zo ja, zou ik me niet al te veel zorgen maken omdat je al de 'feel' van die persoon irl hebt gehad. Zo niet, toch goed over nadenken en toch de effort nemen om ondanks het tijdsverschil een keer wakker te blijven en de moeite nemen om te skypen. Wil hij dat dan nog niet moet je nadenken over het feit of hij wel is wie hij zegt dat hij is. Over het compenseren, lief aanbod en als hij je het geld vooraf geeft dan weet je het zeker maar hou er wel rekening mee dat mensen je ook kunnen misbruiken daarmee 'ik heb je geld gegeven dus nu moet jij...' als je gaat hou er rekening mee dat jij sowieso alles zelf moet betalen, en mocht hij achteraf toch meebetalen moet je dat als financiele meevaller zien, reken er dus niet van te voren al op is mijn advies. Dan is de teleurstelling sowieso niet groot. Het is en blijft een risico maar je moet zelf afwegen of je het waard vind, maar zoals ik al zei denk heel goed na over de risico's. Daarbij komende, Qatar is niet echt het beste land om naar toe te gaan, de hele cultuur en regels zijn zo anders. Dit kan leuk zijn maar ook lastig vooral als je alleen bent. Ook hier moet je goed over nadenken. En als hij van Qatar is moet je er ook goed bij stil staan dat hij door opvoeding en omgeving misschien een wat ander beeld heeft van relaties en daten als jij, dit kan ook tegen vallen. Niet om hem de grond in te praten, maar om even advocaat van de duivel te spelen.


    Ik heb hem niet in het echt gezien. Was een selchte woordkeuze van mij. Qatar is inderdaad niet ideaal als vrouwelijke toerist, ik heb al vanalles gehoord en al veel gelezen erover...
    Over onze culturele, sociale en religieuze verschillen hebben we al uitvoerig gebabbeld en dat zit meer dan oké. Ik ben blij dat je advocaat van de duivel speelt, ik wil me op alles kunnen voorbereiden, indien ik zou gaan.


    I hate being bipolar, it is awesome.

    Oei, ik had eruit begrepen dat je hem al kende van rl. In dat geval weet ik niet of ik het wel zou doen. Qatar is een heel raar land nmlk.


    ars moriendi

    Ja. Ik heb het gedaan ook. In Oktober 2015 ben ik naar Voormalig Joegoslavie Republiek van Macedonie afgerezen om mijn vriend te ontmoeten. Dit is dan niet mijn eerste labge afstandsrelatie, maar wel de eerste waarbij ik met het vliegtuig moest ipv de trein en waarik hem voor het eerst ging opzoeken ipv andersom. Ondertussen zijn we al bijna 3 jaar samen, zien we elkaar 1 of 2 keer per jaar en proberen we de afstand te sluiten, wat niet makkelijk is gezien Macedonie niet bij de EU hoort.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Manoeuvre schreef:
    Ja. Ik heb het gedaan ook. In Oktober 2015 ben ik naar Voormalig Joegoslavie Republiek van Macedonie afgerezen om mijn vriend te ontmoeten. Dit is dan niet mijn eerste labge afstandsrelatie, maar wel de eerste waarbij ik met het vliegtuig moest ipv de trein en waarik hem voor het eerst ging opzoeken ipv andersom. Ondertussen zijn we al bijna 3 jaar samen, zien we elkaar 1 of 2 keer per jaar en proberen we de afstand te sluiten, wat niet makkelijk is gezien Macedonie niet bij de EU hoort.


    Wauw, dit is ongelooflijk. 1 a 2 keer per jaar. Da's echt niet veel, hebben jullie dan geen plannen om te verhuizen en samen te gaan wonen? Maar chapeau dat jullie al zo lang samen zijn!


    I hate being bipolar, it is awesome.

    Negenduust schreef:
    (...)

    Wauw, dit is ongelooflijk. 1 a 2 keer per jaar. Da's echt niet veel, hebben jullie dan geen plannen om te verhuizen en samen te gaan wonen? Maar chapeau dat jullie al zo lang samen zijn!


    Die hebben we zeker, maar zoals ik zei: Als een land buiten de Europese Unie valt is het niet makkelijk om iemand naar Nederland te halen. Macedonie is zelf een corrupt, arm landje hier in Europa dat een beetje buiten de boot valt. We willen daar absoluut niet blijven en houden ons constant bezig om een mogelijkheid te vinden dat hij op zijn minst ergens in de EU verblijft. Ikzelf ben student en ben dat ook nog van plan een aantal jaar te blijven dus daarom kom ik net niet aan 1 van de eisen voor een ongetrouwde partner visum: namelijk het inkomen. Vandaar ook maar 1 of 2 keer per jaar, omdat ik nog op school zit. Maar dit heeft ook te maken net bijvoorbeeld seizoenswerk dat hij deed in een hotel of ski resort waardoor hij ook niet naar mij kon reizen. Ik heb ook gebruik gemaakt van mijn mogelijkheid om stage in het buitenland te doen om naar hem toe te gaan voor 6 maanden. Dat was afgelopen Augustus tot eind Januari, nu zijn we samen bij mij en loopt zijn 90 dagen helaas weer af in April. Maar hebben we bijvoorbeeld wel weer wat gepland in Juli. (:


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Manoeuvre schreef:
    (...)

    Die hebben we zeker, maar zoals ik zei: Als een land buiten de Europese Unie valt is het niet makkelijk om iemand naar Nederland te halen. Macedonie is zelf een corrupt, arm landje hier in Europa dat een beetje buiten de boot valt. We willen daar absoluut niet blijven en houden ons constant bezig om een mogelijkheid te vinden dat hij op zijn minst ergens in de EU verblijft. Ikzelf ben student en ben dat ook nog van plan een aantal jaar te blijven dus daarom kom ik net niet aan 1 van de eisen voor een ongetrouwde partner visum: namelijk het inkomen. Vandaar ook maar 1 of 2 keer per jaar, omdat ik nog op school zit. Maar dit heeft ook te maken net bijvoorbeeld seizoenswerk dat hij deed in een hotel of ski resort waardoor hij ook niet naar mij kon reizen. Ik heb ook gebruik gemaakt van mijn mogelijkheid om stage in het buitenland te doen om naar hem toe te gaan voor 6 maanden. Dat was afgelopen Augustus tot eind Januari, nu zijn we samen bij mij en loopt zijn 90 dagen helaas weer af in April. Maar hebben we bijvoorbeeld wel weer wat gepland in Juli. (:


    Wauw, ik sta echt versteld. Super dat julle dit volhouden! Prachtig gewoonweg.


    I hate being bipolar, it is awesome.

    Negenduust schreef:
    (...)

    Wauw, ik sta echt versteld. Super dat julle dit volhouden! Prachtig gewoonweg.


    Het is ook zeker niet makkelijk, vooral omdat hij zit met depressie dat in zo'n land niet gemakkelijk hulp voor te krijgen is en waar er meer zwart werk dan een baantje met contract. Zelf ben ik iemand die heel slecht klikt met jongens die ik in de omgeving leer kennen: als vrienden wel maar de vibe die ik krijg als ik kan merken dat ze in mijn interesse hebben dat vind ik eigenlijk heel naar en oppervlakkig, kan ook nooit mijzelf vrij voelen om 100% mijzelf te zijn en gewoon raar te doen als ik daar zin in heb. Dus op mijn beurt vind ik het echt mindblowing dat de meerderheid dat juist wilt en kan. Long distance is zeker niet voor iedereen en heeft zijn nare momenten, maar het moment dat je elkaar ophaalt valt met niks te vergelijken, zo'n speciaal moment.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Negenduust schreef:
    (...)

    Ik heb hem niet in het echt gezien. Was een selchte woordkeuze van mij. Qatar is inderdaad niet ideaal als vrouwelijke toerist, ik heb al vanalles gehoord en al veel gelezen erover...
    Over onze culturele, sociale en religieuze verschillen hebben we al uitvoerig gebabbeld en dat zit meer dan oké. Ik ben blij dat je advocaat van de duivel speelt, ik wil me op alles kunnen voorbereiden, indien ik zou gaan.


    Hmm in dat geval moet je echt heel goed nadenken over wat wijsheid is. Qatar is inderdaad niet ideaal, en ook in bepaalde opzichten best gevaarlijk. Ik denk ondanks dat jullie online goed met elkaar door 1 deur kunnen je irl wel rekening moet houden met het feit dat er een gigantisch verschil in cultuur zit wat niet altijd aan het licht komt online omdat je daar veel beter kan nadenken over je reactie voordat je die opstuurt. Ik geloof je als je zegt dat het op die verschillen oke zit, maar dat neemt niet weg dat dat in de realiteit toch anders kan zijn. Al helemaal omdat het geen westerse cultuur is waar wij mee zijn opgegroeid en die je ook in andere westerse landen ziet. Ook denk ik dat als je het toch wil doen met elkaar een aantal keer skypen echt echt echt een must is. Want je moet gewoon met zekerheid kunnen zeggen dat hij geen catfish is. Ook als je samen toch tot het besluit komt dat je dit wil doen je wel van te voren duidelijke afspraken moet maken over verwachtingen, kosten en het indelen van jullie 'relatie'. Ik weet niet hoe lang jullie al met elkaar in contact staan maar als het nog niet zo lang is kun je overwegen om het nog een tijdje uit te stellen zodat je elkaar wat beter leert kennen, immers bij een irl relatie komen sommige mindere kanten, of andere kanten van iemand pas later bovendrijven. En het is wel een hele grote reis om af te leggen voor iemand die je nauwelijks kent. En het is ook zo dat voor veel mensen je in het begin helemaal hotel de botel bent maar dat je moet kijken of je dat nog steeds bent als de 'nieuwigheid' er af is om het even heel cru te zeggen. Het is gewoon lastig want als je vlinders in je buik hebt dan wil je direct wel in het vliegtuig springen, maarja bij zoiets langeafstands komt vaak even net iets meer kijken dan spontaan elkaar zien.


    The truth is out there.