• Hoi allemaal!

    Mijn moeder heeft de auto-immuunziekte MS (Multiple Sclerose) dat haar zenuwen aantast en waardoor ze bijna tot niet meer kan lopen.
    De ziekte is tot nu toe ongeneselijk. Echter zijn er wel medicijnen die haar iets beter laten lopen en waardoor ze zich iets fitter voelt. Zonder die medicijnen kan ze bijna niks meer.

    Echter wordt het medicijn op 1 April uit het basispakket gehaald, waardoor mijn moeder en 2000 anderen honderden euro's per maand zullen moeten betalen om het medicijn te kunnen gebruiken. Velen kunnen dit echter niet betalen, want door de ziekte kan je niet meer werken en ben je afhankelijk van een uitkering.

    Nu is er een petitie gestart waar mijn moeder en een groep anderen hopen genoeg handtekeningen mee te krijgen, zodat ze hopelijk het medicijn wel weer kunnen gebruiken.

    Zouden jullie alsjeblieft een paar minuutjes de tijd willen nemen om deze te ondertekenen, en evt zelfs willen doorsturen? (:

    https://www.petities24.com/fampyra_moet_in_basispakket?wh

    Dankjewel voor iedereen die dit zou willen doen!


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Kan ik het als Belg ook invullen?
    En wat naar, ik hoop echt dat die petitie iets zal veranderen... alsof die ziekte zelf al niet moeilijk genoeg is :/

    [ bericht aangepast op 15 maart 2018 - 21:20 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Napels schreef:
    Kan ik het als Belg ook invullen?
    En wat naar, ik hoop echt dat die petitie iets zal veranderen... of die ziekte zelf al niet moeilijk genoeg is :/


    Ja, volgensmij wel hoor!
    Ik hoop het ook heel erg. Zit nu echt aan allemaal mensen door te sturen enzo haha.

    Dankje dat je het wilt doen!


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Getekend


    26 - 02 - '16

    Ik heb hem getekend. Hopelijk blijft hij in het basispakket!


    We were the forever that didn't last

    Ik heb hem ondertekend :3


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb hem ook ondertekend (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dankjewel allemaal!


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ah, mijn moeder heeft ook MS. Zij gebruikt alleen de medicijnen niet en het is ook helemaal stabiel op dit moment. (Juist omdat het dus volgens veel mensen niet eens werkt) Ik vind het wel echt erg dat ze het er uit halen, zeker als sommige mensen het idee hebben dat het ze helpt. Als de overheid per se met hun redenering een lijn hierin zou willen trekken zou er ook een hele zooi aan homeopathische middelen uit de verzekering mogen (hoewel ik niet precies weet hoe dit in de verzekering zit).
    Aan de andere kant vind ik het zelf ook een beetje een raar medicijn en is het denk ik vooral een kwestie van de Farmaceutische maffia, die heel graag geld verdient aan zieke mensen.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2018 - 22:43 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik heb hem ook getekend ^^


    chaos makes the muse

    Ah goed dat je help herinneren, wilde dit nog tekenen. Doe het nu direct.


    The truth is out there.

    Verschrikkelijk.
    Ik heb getekend.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Heftig :O
    Is het er straks uit omdat het te veel kost? Ik denk sowieso dat er echt veel moet veranderen aan de medische industrie.
    Was er niet eerder zoiets met medicijnen voor taaislijmziekte? Met Orkambi was daar ook al discussie over, dat medicijn was te duur.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Semiramis schreef:
    Ah, mijn moeder heeft ook MS. Zij gebruikt alleen de medicijnen niet en het is ook helemaal stabiel op dit moment. (Juist omdat het dus volgens veel mensen niet eens werkt) Ik vind het wel echt erg dat ze het er uit halen, zeker als sommige mensen het idee hebben dat het ze helpt. Als de overheid per se met hun redenering een lijn hierin zou willen trekken zou er ook een hele zooi aan homeopathische middelen uit de verzekering mogen (hoewel ik niet precies weet hoe dit in de verzekering zit).
    Aan de andere kant vind ik het zelf ook een beetje een raar medicijn en is het denk ik vooral een kwestie van de Farmaceutische maffia, die heel graag geld verdient aan zieke mensen.


    1/3 van de mensen die het heeft gebruikt, merken pas effect ofzo. Het werkt niet voor iedereen, omdat het dus een auto-immuun ziekte is die in elk lichaam net dat beetje anders is.
    Sterkte met je moeder!

    Fennec schreef:
    Heftig :O
    Is het er straks uit omdat het te veel kost? Ik denk sowieso dat er echt veel moet veranderen aan de medische industrie.
    Was er niet eerder zoiets met medicijnen voor taaislijmziekte? Met Orkambi was daar ook al discussie over, dat medicijn was te duur.


    Nee, er was een onderzoek uitgekomen dat beweerde dat het medicijn even goed werkt als gewoon naar de fysio gaan. Maar vele dokters en Europese onderzoeken zeggen het tegendeel, maarja :/


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Dankjewel allemaal voor het tekenen. Ben er echt super blij mee (flower)


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Getekend. Hou je ons op de hoogte?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien