• _____________________________________________________________________________________________________________________

    ♕      Fierce Crowns      ♕
    _____________________________________________________________________________________________________________________

    France, Château de Fontainebleau, 1672

    French court, hét hart van de nobele families uit Frankrijk. Natuurlijk woont hier niet alleen de koninklijke familie, maar ook heel veel jonge dames en heren, hofdames van de koningin en minnaressen van de koning en de prinsen aan het hof. Iedereen heeft zijn eigen status en iedereen heeft zo zijn eigen geheimen. Een kasteel is een soort dorp, maar dan in het klein. Het brood word zelf gebakken en ook het vee word zelf geslacht. Het naaien van kleren word ook allemaal zelf gedaan. Op een kasteel wonen ook allerlei soorten mensen. Ten eerste natuurlijk de kasteelheer zelf, samen met zijn gezin. Verder vind je binnen de muren van het kasteel ook: dienstmeisjes (voor het schoonmaken), bedienden (om de gasten te bedienen), stalknechten (zodat de stallen schoon bleven en de paarden goed verzorgd werden), koks (voor het eten van de familie en de gasten), torenwachters (om op de uitkijk te staan of er geen gevaar dreigde), soldaten (voor verdediging of aanval), jagers (om voor het dierlijk voedsel te zorgen). Ook zijn er metselaars en timmerlieden voor het bijhouden van het kasteel. Tevens vind men ook schoenmakers, een zadelmaker, een smid, een bakker, een houthakker en een schrijver op het kasteel. Tot slot is er ook een kapper, deze is tevens ook vaak de heelmeester. De zieke mensen worden bij de heelmeester gebracht, hij zorgt ervoor dat mensen weer beter worden. Ook verzorgt hij de mensen terwijl ze ziek zijn. De heelmeester gebruikt hiervoor vaak kruiden, hier worden drankjes en zalfjes van gemaakt. De heelmeester is dus een soort dokter.
    Middle ages,
    In dit RPG moet je natuurlijk begrijpen dat het verhaal zich afspeelt in 1672. Dat was een compleet andere tijd en daar moet je rekening mee houden. De regels waren ook compleet anders, vrouwen moeten maagden blijven tot hun trouwdag, tenzij zij er voor kiezen om als minnares of courtisane door het leven te gaan. Het is een schande als vrouwen zich ongepast gedragen. Mannen horen sterk te zijn, je moet kunnen jagen of een beroep kunnen uitvoeren. De rijkste mannen zijn van adel en handelen vaak in grond of goederen met de koninklijke families. Als man hoor je geld te verdienen en als vrouw hoor je een man te trouwen die veel geld heeft. Natuurlijk is de klederdracht ook heel anders dan wij gewend zijn. Immense korsetten, lange rokken en gepofte mouwen zijn meer dan normaal. Outfits kunnen geïnspireerd worden door de Netflix series “Reign”, “The Tudors” en “The Crown” en de HBO serie “Game of Thrones”.
          Het jaar 1672 staat ook wel bekend als het "rampjaar". Dit is namelijk het jaar waarin de Hollandse Oorlog begon. In maart 1672 viel de Engelse vloot een van de Levant terugkerend Nederlands handelskonvooi aan. Op 27 maart gevolgd door een oorlogsverklaring. Op 6 april volgde die van Frankrijk. nadat de troepen onder het bevel van de Zonnekoning Maastricht links hadden laten liggen. Natuurlijk is er door deze oorlog een chaos ontstaan, maar iedereen binnen het Franse hof is zogezegd "veilig". Natuurlijk liggen er altijd spionnen op de loer en zijn er overal mensen die je niet kunt vertrouwen, dus kijk goed uit met wat je doet en met wie. Statussen zijn namelijk uiterst belangrijk.

    _____________________________________________________________________________________________________________________

    ⚜      Be loyal to the royal within you      ⚜
    _____________________________________________________________________________________________________________________

    Catholic Fontainebleau,
    Het edict werd in 1685 herroepen door dat van Fontainebleau. Koning Lodewijk XIV beval de afbraak van protestantse kerken en stelde een verbod in de protestantse godsdienst te belijden. De koning wilde geen protestanten meer in zijn land en daar werd fel op gereageerd, de protestanten mochten namelijk niet het land verlaten, maar moesten zich bekeren. Ondanks een verbod het land te verlaten, vluchtten grote groepen protestanten naar het buitenland, onder andere naar de Nederlanden. Het is belangrijk binnen het Franse hof dat je je gedraagt en regelmatig de bijbel leest. Je leeft namens de bijbel en gaat ook vaak naar de kerk om te bidden. Het kasteel heeft zijn eigen gebedplaats, met een aanwezige priester waar je terecht kunt voor wijsheid en als je daden wilt opbiechten.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2018 - 10:46 ]


    - thank you for existing -

    Ik heb nog nooit meegedaan aan een RPG, geen idee of dit een probleem is.
    Zo niet, zou ik dan een mannelijke smid mogen?

    [ bericht aangepast op 28 maart 2018 - 23:54 ]

    Shayle schreef:
    Ik heb nog nooit meegedaan aan een RPG, geen idee of dit een probleem is.
    Zo niet, zou ik dan een mannelijke smid mogen?


    Wil je graag een uitleg ? het is niet lastig zolang je maar wat creativiteit hebt (:


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    (...)

    Ofcourse my lady! al een status in gedachten?


    I'M THINKIN!

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 10:46 ]


    I have seen my own sun darkened

    Zou ik een prinses mogen?

    Waarom zijn alle fcs die ik vind of twintig jaar te oud, of spreken ze me niet aan? :'D hulp is dus zeer welkom ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Solange Volya


    NAME
    ► Solange betekent Solemn, een Franse naam die eer doet aan haar rustige en kalme aard.
    ► Volya betekent Will & Freedom, tevens haar familienaam maar ook een aspect die haar wilskracht benadrukt.

    AGE
    ► Inmiddels heeft Solange de leeftijd bereikt van 22 jaar.
    ► Ze is geboren op 15 mei, en ze is zestien minuten ouder dan haar broertje Césaire.
    ► Dit maakt haar sterrenbeeld een Taurus



    APPEARANCE
    Roodbruin haar / Schouderlang / Groenbruine ogen met gouden spikkels / Amandelvormige ogen / Dopneusje / Diamanten gezichtsvorm / Voluptueuze lippen / Rechte, witte tanden / Lichte sproetjes / Scherpe jukbeenderen
    PERSONALITY
    Opmerkzaam / Beschermend / Temperamentvol / Gestructureerd / Trouw / Geduldig / Koppig / Doorzetter / Rechtvaardig / Hecht veel waarde aan spullen / Vergevingsgezind (op sommige uitzonderingen na, voornamelijk als het om haar broertje gaat) / Gevoelig / Draagt vaak een emotieloos masker / Gesloten / Onafhankelijk



    Some people remind me of the stars,
    That are in galaxies far away in space,
    Their words tell stories of other worlds,
    And they carry their broken pieces with grace



    HISTORY
    Vader / Serverin Volya / Onbekend
    Moeder / Magdalena Volya / Overleden
    Broertje / Césaire Volya / 22 jaar

    ► Met de dominante genen van haar moeder heeft Solange weerwolvenbloed door haar aderen stromen. Echter zijn deze niet tot uiting gekomen vanaf het moment dat haar het levenslicht geschonken werd. Vaker komt het namelijk bij tweelingen voor dat één van de twee meer voedingsstoffen binnenkrijgt dan de ander waardoor de ander ondervoed raakt, zoals bij deze dame het geval was. Het was een wonder dat ze de eerste maanden na haar geboorte wist te overleven, zelfs na de dood van haar moeder.
    ► Severin had het de tweeling altijd kwalijk genomen dat zijn prachtige en geliefde vrouw haar leven moest geven om zijn kinderen op de wereld te zetten. Hij verloor zich aan de drank en werd gewelddadig. Solange probeerde hem zoveel mogelijk te steunen, maar ging vaak naar bed met verschillende blauwe plekken op haar lichte huid. Haar broertje zag ze in de deze periode nauwelijks en ze probeerde haar vader altijd uit zijn buurt te houden zodat hij hem niet dezelfde behandeling gag als haar.
    ► Uiteindelijk werd het voor hen beide te veel en besloten ze op zestienjarige leeftijd het nest te verlaten en uit te vliegen. Ze verscholen zich in de bossen en Césaire leerde haar van alles over stropen. Echter hield hun leven als nomaden niet lang stand en werden ze ontdekt door de landheer. Hij gaf blijk van waardering voor de stroopkunsten van haar broertje en bood hem een baan aan als jager van het hof. Solange zou worden opgeleid als hofdame van zijn dochter, wat voor het eerst in haar leven zorgde voor een bepaalde jaloezie voor haar broertje.
    ► Twee jaar later werd het land geterroriseerd door een loslopende wolf. Natuurlijk werd haar broer met die taak belast, ondanks Solange protesten dat het te gevaarlijk was. Ze besloot dat ze zelf op zoek zou gaan naar de wolf om hem te doden voordat hij Césaire iets aan kon doen. Tegen al haar verwachtingen in vond ze het arme dier maar voordat ze de genadeklap uit kon delen, beet deze haar. Helse pijnen moest ze doorstaan voordat haar broertje haar vond. En de eerstvolgende volle maan bracht grote veranderingen teweeg.
    ► Solange vertelde niemand over haar beperking en het hielp mee dat ze deze zo goed kon beheersen. Vandaar dat de landheer haar vol vertrouwen naar het Franse Hof toestuurde met zijn dochter, hopend dat deze een man zou thuisbrengen met zakken vol geld. Césaire kon niet achterblijven en de landheer kon niet anders dan hem ook mee sturen.




    [ bericht aangepast op 2 april 2018 - 12:45 ]


    I have seen my own sun darkened

    -

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 10:25 ]

    Necessity schreef:
    Waarom zijn alle fcs die ik vind of twintig jaar te oud, of spreken ze me niet aan? :'D hulp is dus zeer welkom ^^


    Casey Taylor
    Charlie Hunnam
    The Franco brothers
    Jensen Ackles
    Joel Kinnaman
    Zach Roerig

    And now I want a boy :’)

    _Iridescent schreef:
    (...)

    Casey Taylor
    Charlie Hunnam
    The Franco brothers
    Jensen Ackles
    Joel Kinnaman
    Zach Roerig

    And now I want a boy :’)


    And now I think I need a bucket...
    Een heel kwijlspoor is zichtbaar rond mijn tafel.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 10:33 ]


    I have seen my own sun darkened

    Mag ik een man? Weet nog niet wat :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    WheeIer schreef:
    Mag ik een man? Weet nog niet wat :3


    O dear God. o_O

    Saar... WHY? XD

    [ bericht aangepast op 29 maart 2018 - 11:00 ]


    I have seen my own sun darkened

    X_Arya_X schreef:
    Zou ik een prinses mogen?


    Ik wil het liefst eerst de mannelijke rollen opvullen en daarna kijk ik of ik er weer vrouwelijke rollen bij laat komen. (:

    Wil je een mannelijke rol of wil je liever even wachten?


    - thank you for existing -

    WheeIer schreef:
    Mag ik een man? Weet nog niet wat :3


    Yaaas, altijd een feestje met jou in een RPG


    - thank you for existing -

    Party doesn't start till i walk in :'D


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    WheeIer schreef:
    Party doesn't start till i walk in :'D


    True... true XD.


    I have seen my own sun darkened