• _____________________________________________________________________________________________________________________

    ♕      Fierce Crowns      ♕
    _____________________________________________________________________________________________________________________

    France, Château de Fontainebleau, 1672

    French court, hét hart van de nobele families uit Frankrijk. Natuurlijk woont hier niet alleen de koninklijke familie, maar ook heel veel jonge dames en heren, hofdames van de koningin en minnaressen van de koning en de prinsen aan het hof. Iedereen heeft zijn eigen status en iedereen heeft zo zijn eigen geheimen. Een kasteel is een soort dorp, maar dan in het klein. Het brood word zelf gebakken en ook het vee word zelf geslacht. Het naaien van kleren word ook allemaal zelf gedaan. Op een kasteel wonen ook allerlei soorten mensen. Ten eerste natuurlijk de kasteelheer zelf, samen met zijn gezin. Verder vind je binnen de muren van het kasteel ook: dienstmeisjes (voor het schoonmaken), bedienden (om de gasten te bedienen), stalknechten (zodat de stallen schoon bleven en de paarden goed verzorgd werden), koks (voor het eten van de familie en de gasten), torenwachters (om op de uitkijk te staan of er geen gevaar dreigde), soldaten (voor verdediging of aanval), jagers (om voor het dierlijk voedsel te zorgen). Ook zijn er metselaars en timmerlieden voor het bijhouden van het kasteel. Tevens vind men ook schoenmakers, een zadelmaker, een smid, een bakker, een houthakker en een schrijver op het kasteel. Tot slot is er ook een kapper, deze is tevens ook vaak de heelmeester. De zieke mensen worden bij de heelmeester gebracht, hij zorgt ervoor dat mensen weer beter worden. Ook verzorgt hij de mensen terwijl ze ziek zijn. De heelmeester gebruikt hiervoor vaak kruiden, hier worden drankjes en zalfjes van gemaakt. De heelmeester is dus een soort dokter.
    Middle ages,
    In dit RPG moet je natuurlijk begrijpen dat het verhaal zich afspeelt in 1672. Dat was een compleet andere tijd en daar moet je rekening mee houden. De regels waren ook compleet anders, vrouwen moeten maagden blijven tot hun trouwdag, tenzij zij er voor kiezen om als minnares of courtisane door het leven te gaan. Het is een schande als vrouwen zich ongepast gedragen. Mannen horen sterk te zijn, je moet kunnen jagen of een beroep kunnen uitvoeren. De rijkste mannen zijn van adel en handelen vaak in grond of goederen met de koninklijke families. Als man hoor je geld te verdienen en als vrouw hoor je een man te trouwen die veel geld heeft. Natuurlijk is de klederdracht ook heel anders dan wij gewend zijn. Immense korsetten, lange rokken en gepofte mouwen zijn meer dan normaal. Outfits kunnen geïnspireerd worden door de Netflix series “Reign”, “The Tudors” en “The Crown” en de HBO serie “Game of Thrones”.
          Het jaar 1672 staat ook wel bekend als het "rampjaar". Dit is namelijk het jaar waarin de Hollandse Oorlog begon. In maart 1672 viel de Engelse vloot een van de Levant terugkerend Nederlands handelskonvooi aan. Op 27 maart gevolgd door een oorlogsverklaring. Op 6 april volgde die van Frankrijk. nadat de troepen onder het bevel van de Zonnekoning Maastricht links hadden laten liggen. Natuurlijk is er door deze oorlog een chaos ontstaan, maar iedereen binnen het Franse hof is zogezegd "veilig". Natuurlijk liggen er altijd spionnen op de loer en zijn er overal mensen die je niet kunt vertrouwen, dus kijk goed uit met wat je doet en met wie. Statussen zijn namelijk uiterst belangrijk.

    _____________________________________________________________________________________________________________________

    ⚜      Be loyal to the royal within you      ⚜
    _____________________________________________________________________________________________________________________

    Catholic Fontainebleau,
    Het edict werd in 1685 herroepen door dat van Fontainebleau. Koning Lodewijk XIV beval de afbraak van protestantse kerken en stelde een verbod in de protestantse godsdienst te belijden. De koning wilde geen protestanten meer in zijn land en daar werd fel op gereageerd, de protestanten mochten namelijk niet het land verlaten, maar moesten zich bekeren. Ondanks een verbod het land te verlaten, vluchtten grote groepen protestanten naar het buitenland, onder andere naar de Nederlanden. Het is belangrijk binnen het Franse hof dat je je gedraagt en regelmatig de bijbel leest. Je leeft namens de bijbel en gaat ook vaak naar de kerk om te bidden. Het kasteel heeft zijn eigen gebedplaats, met een aanwezige priester waar je terecht kunt voor wijsheid en als je daden wilt opbiechten.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2018 - 10:46 ]


    - thank you for existing -

    Door Pasen duurt mijn rol iets langer.
    Ik doe mijn best om hem vóór vrijdag af te hebben.


    I have seen my own sun darkened

    Vraagje: Zijn achternamen voor het gewone volk al een ding? Gezien ik dacht dat Napoleon dat pas systematisch heeft ingevoerd


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    Vraagje: Zijn achternamen voor het gewone volk al een ding? Gezien ik dacht dat Napoleon dat pas systematisch heeft ingevoerd


    Ik dacht het niet. Maar pin me er niet op vast. XD


    I have seen my own sun darkened

    IrisWestAllen schreef:
    Vraagje: Zijn achternamen voor het gewone volk al een ding? Gezien ik dacht dat Napoleon dat pas systematisch heeft ingevoerd


    Ik heb onderzoek gedaan, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet hahah. Ik denk dat we gewoon met achternamen werken, maar als je het leuk vind om het uit te vogelen, mag je dat best doen (:


    - thank you for existing -

    En ik maar zoveel moeite doen om een achternaam te bedenken :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Sombre schreef:
    (...)

    Ik heb onderzoek gedaan, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet hahah. Ik denk dat we gewoon met achternamen werken, maar als je het leuk vind om het uit te vogelen, mag je dat best doen (:


    Ik ga eens kijken wat ik kan vinden, maar anders prima! (:


    Bowties were never Cooler

    Voor zover ik kan vinden was het vanaf 1539 verplicht volgens de Franse wet om bij elke doop ook een familienaam op te schrijven die niet veranderd mocht worden, al stond de spelling niet vast, dus een familienaam kon zelfs binnen 1 register op veel verschillende manieren geschreven zijn. Dus eigenlijk iedereen zou een achternaam moeten hebben op het moment van de RPG, en het gebruik zal dus ook best goed al zijn ingeburgerd na bijna 150 jaar, en het gebruik van gewoon bijnamen te gebruiken om mensen aan te duiden zal langzaam wel verdwenen zijn denk ik.

    bron

    [ bericht aangepast op 2 april 2018 - 11:35 ]


    Bowties were never Cooler

    Nailed it!
    @Necessity MWHAHAHAH... Love the name, tho XD


    I have seen my own sun darkened


    - thank you for existing -

    IrisWestAllen schreef:
    Voor zover ik kan vinden was het vanaf 1539 verplicht volgens de Franse wet om bij elke doop ook een familienaam op te schrijven die niet veranderd mocht worden, al stond de spelling niet vast, dus een familienaam kon zelfs binnen 1 register op veel verschillende manieren geschreven zijn. Dus eigenlijk iedereen zou een achternaam moeten hebben op het moment van de RPG, en het gebruik zal dus ook best goed al zijn ingeburgerd na bijna 150 jaar, en het gebruik van gewoon bijnamen te gebruiken om mensen aan te duiden zal langzaam wel verdwenen zijn denk ik.

    bron


    Haha awesome! thanks for the info <3


    - thank you for existing -

    Ruben Daniel Palomer
    • Naam • Ruben Daniel Palomer
    Ruben • Oudste zoon van Jacob en Leah
    Daniel • Profeet
    Palomer • Duivenmelker

    Ruben wordt vaak Capuchon genoemd, omdat hij meestal tijdens zijn werk een cape met capuchon draagt. Ook de naam Gavroche wordt zeker achter zijn rug om wel gebruikt om hem aan te duiden, gezien Ruben nog altijd niet veel meer is dan een straatschoffie.

    • Leeftijd • 25
    Hij is geboren op 29 September

    • Woonplaats • Ruben woont op de zolder boven de stallen.
    Hij heeft er een sto-matras met enkele dekens en een kist voor zijn enkele persoonlijke bezittingen en kleding. Koken kan hij er niet, maar meestal loopt hij elke dag een keertje over de markt en langs de bakker om te zorgen dat hij altijd wel een emmertje water, brood, en boter in huis heeft. In het seizoen koopt hij soms wat appels.

    • Status • Stalmeester
    Ruben heeft de verantwoordelijkheid over de dieren die het koninklijk huis bezit, en bovenal de paarden. Hij houd van zijn werk, maar het is lichamelijk heel zwaar en hij kan dagen werken zonder mensen te zien.

    • Innerlijk •
    Sterke punten: Zachtaardig, trouw, hardwerkend, eerlijk, rechtvaardig, doorzetter, verantwoordelijk, nederig, onzelfzuchtig
    Zwakke punten: Ongemakkelijk, grofgebekt, ruw in de omgang, koppig, achterdochtig, mensenschuw, kan de ongelijkheid om hem heen niet accepteren, zegt wat hij denkt, impulsief

    • Uiterlijk • [fc: Joshua Whitehouse]
    Ruben is een man aan wie je goed kan zien dat hij is opgegroeid in armoede. Hij is nog altijd mager, kleiner dan gemiddelt, en is nog altijd niet helemaal in staat om zich correct te kleden. Het meest opvallende aan Ruben zijn altijd zijn vrolijk springende donkerblonde krullen. Zijn reebruine ogen staan meestal ook vrolijk, maar kunnen van tijd tot tijd overschaduwd worden met zorgen en pijn. Ruben's bleke huid is bruin gekleurd door zijn werk buiten, zijn handen zijn ruw van het eelt, en zijn magere lichaam is veel meer gespierd dan je zou denken als je hem ziet lopen.
    Ruben is meestal gekleed in een standaard uniform, gemaakt van stoffen die hij normaal nooit had kunnen betalen. Hij is er erg zuinig op en zal zeker alles er aan doen om ze zo lang mogelijk te kunnen gebruiken. Hij zit dan ook vaker dan eens 's avonds de gaten in zijn kleren te maken, om ze maar weer te kunnen dragen. Over zijn kleren draagt hij buiten meestal een cape tegen de regen en kou. Zo komt hij aan een van zijn bijnamen.
    Ruben draagt altijd een touw bij zich en een bedeltje van Sint Maarten om zijn nek. Dit bedeltje heeft hij van zijn ouders gekregen om hem te beschermen tijdens zijn werk, en hij draagt het met trots.

    • Geschiedenis •
    Abel Samuel Palomer • Vader
    Jeanne Rachel Palomer • Moeder
    Nathanaël Gabriel Palomer • Broer
    Samuel Michaël Palomer • Broer
    Isabelle Sarah de Courfeyrac • Zus
    Madeleine Ariel Pontmercy • Zus
    Zacharie Raphaël Palomer • Broer
    Cosette Jeanne Palomer[soon to be Bossuet] • Zusje

    Ruben is geboren in een groot vrij arm gezin, als jongste zoon. Het was vaak lastig voor zijn vader om voedsel op tafel te krijgen om alle hongerige monden te voeden. Als duivenmelker was hij een zeer belangrijke persoon in de stad, maar dat betekende niet dat zijn harde werk met veel loon werd gewaardeerd. De kinderen zwierven veel op straat met de straatkinderen, en wisten hier en daar nog wat eten te verzamelen, maar meer dan brood en van tijd tot tijd een appel was er niet bij voor het gezin. Scheurbuik was dan ook een van de dingen die ze eens in de paar jaar moesten ondergaan.
    Op zijn 10e, toen Ruben zoals altijd over straat zwierf, kwam er opeens een op hol geslagen paard recht op hem afgerend. In tegenstelling tot de andere straatschoffies sprong hij niet opzij, maar greep de teugels en wist het dier te stoppen, na enkele blokken mee te zijn gesleept. De jongen zat compleet onder de schrammen en sneeen, was bont en blauw, en kreeg toen ook nog een boze soldaat over zich heen, of dat dacht hij. Toen hij het paard terugbracht naar de koninklijke stallen, trillend op zijn beentjes, kreeg hij een bedankje, in plaats van de stokslagen die hij had verwacht. Ruben ging weer naar huis en vergat het voorval even snel als zijn wonden heelden. Na enkele maanden, kwam zijn vader naar hem toe met een bizar verhaal. Iemand was er achter gekomen dat Ruben zijn zoon was, en ze hadden een voorstel voor de kleine jongen. Hij mocht in de stallen komen werken van de koning, als dank voor het terugbrengen van het paard. De volgende dag stond de jongen in zijn beste kleding aan de deur van de stallen. Er werd wel raar naar het kleine ondervoede mannetje gekeken. Ruben wist wat voor een kans het was, en werkte zijn kleine armpjes uit zijn lijf. Hij had de mogelijkheid om te zorgen dat er elke dag eten en zelfs verse groenten of fruit op tafel kwam. Ruben groeide uit tot een niet al te lange, maar zeker wel sterke jongen, die alles weet van zowel paarden als al het andere wat gaande is in en om de stallen. Hij heeft zelfs weet van de meeste andere dieren die zich in het paleis bevinden.
    Vorig jaar ging de vorige stalmeester de pijp uit, en tot iedereens grote verbazing, werd Ruben aangewezen als zijn opvolger. Ruben is enorm trots, maar weet niet goed of hij het wel aankan en het wel verdient. Hij werkt nog elke dag even hard als de eerste dag dat hij als 10 jarige ventje in de stallen binnenkwam, en hij zal dit blijven doen tot hij er dood bij neervalt.
    Het enige wat Ruben niet in zijn leven heeft, is een geliefde. Hij werkt eigenlijk alle uren die hij wakker is, en komt weinig in contact met de dames. Daarbij heeft hij sowieso weinig idee over hoe hij met dames om moet gaan, dieren gaan hem veel makkelijker af. Hij weet ook wel dat de tijd begint te dringen, maar hij heeft geen idee hoe hij ooit aan een vrouw zou moeten komen.
    Zijn oudste broer nam de duivenmelkerij over, Samuel ging werken voor hun kinderloze oom, en neemt binnenkort de boerderij over. Isabelle is inmiddels al een flink aantal jaren getrouwd met een van de dienstbodes van een naburige edelman en heeft inmiddels zelf enkele kinderen. Madeleine is ook getrouwd, ze trouwde eerder dan haar zus, met een jager, en heeft ook best wat kinderen. Zacharie is in de leer gegaan bij een drukkerij en heeft nu zijn eigen bedrijf. Cosette woont op dit moment nog thuis, maar binnen enkele maanden zal ook zij getrouwd zijn en bij haar man, een marine officier, wonen. Dit zijn de kinderen die hun kindertijd hebben overleefd, ze hadden nog 2 kinderen, maar zij zijn niet ouder geworden van 2 en 7 door respectievelijk griep en tyfus. Het is een wonder dat de rest het zo goed heeft overleefd.

    • Relaties •


    • Extra •
    Ruben is streng Katholiek opgevoed, en ging elke dag met zijn familie naar de kerkdienst voor het koninklijk personeel. Zelf gaat hij alleen op zondag, omdat zijn werklast te hoog is om elke ochtend te gaan, maar hij start wel elke ochtend met een gebed voor het Mariabeeld in de stallen.
    Ruben is van jongs af aan al heel goed met dieren, en hij is dan ook zeer dankbaar dat hij hiermee zijn geld kan verdienen. Mensen vind hij alleen eens stuk lastiger om mee om te gaan. Hij is een zeer harde werker, maar hij is niet iemand die je mee zou nemen voor een wandeling in de tuinen.
    Ruben neemt van tijd tot tijd een straatschoffie aan als er een werkplek vrij komt, en probeert anders andere werkgevers die hij kent over te halen om hen aan te nemen. Hij weet hoe het is om te leven met weinig uitzicht op en beter leven, en hoopt zo in elk geval enkele kinderen een kans te geven op een goed leven.
    Ruben kan niet lezen of schrijven. Toch tekent hij in het kleine beetje vrije tijd wat hij heeft wel graag in een klein oud notitieboekje.





    [ bericht aangepast op 4 april 2018 - 23:21 ]


    Bowties were never Cooler

    Solange staat, finally!


    I have seen my own sun darkened

    Ik FC Alexandra Daddario even c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Césaire is trouwens af ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Césaire en Solange zijn dus tweeling? Heeft Césaire niks van het weervolvenbloed dan?


    - thank you for existing -