• Vreemdgegaan?

    En wat vinden jullie vallen onder vreemdgaan?



    Zijn jullie wel eens verliefd geworden op een andere jongen toen je een vriend had, maar daar uit respect en liefde voor je vriend niks mee gedaan hebben?

    [ bericht aangepast op 7 april 2018 - 15:35 ]

    WhitePanther schreef:
    (...)

    Ik zou bang zijn dat een jongen dat afspreken als meer dan vriendschappelijk ziet, zonder dat ik dat door zou hebben.

    Dan zeg je toch gewoon duidelijk dat het enkel vriendschappelijk is en niets meer?
    —
    McLean schreef:
    Nee. Nooit.

    Ik vind vreemdgaan officieel met iemand anders zoenen (of verder). Maar zodra je iets geheim moet houden voor de ander (of dat nu afspraakjes of sms’jes zijn) ben je al slecht bezig.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Nee, maar dat gaat ook niet als je nog nooit een relatie hebt gehad (':


    We were the forever that didn't last

    Nee, ik ben nog nooit vreemd gegaan.
    Wel had ik met mijn eerste vriend een open relatie, wat meer inhield dat hij deed waar hij zin in had en ik gewoon trouw aan hem bleef. Ik had er ook niet echt moeite mee, tot hij zich niet meer aan onze afspraken hield. Mijn huidige vriend is wel vaak vreemd gegaan, helaas.

    Ik zie vreemdgaan meer als een gevoel dan een handeling. Seks kan je -in theorie- bijvoorbeeld met iedereen hebben, maar "making love" is maar bedoeld voor die ene persoon. Liefde is voor mij meer mentale trouw, het er altijd zijn voor de ander, samen oud willen worden en je leven met elkaar delen. Vreemdgaan is willens en wetens de ander bedriegen en voorliegen, is verliefd worden op een ander en hiermee zoenen/naar bed gaan en dit voor je partner verborgen houden. Ik leg dit allemaal enorm krom uit, geloof ik :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    Nee, ik ben nog nooit vreemd gegaan.
    Wel had ik met mijn eerste vriend een open relatie, wat meer inhield dat hij deed waar hij zin in had en ik gewoon trouw aan hem bleef. Ik had er ook niet echt moeite mee, tot hij zich niet meer aan onze afspraken hield. Mijn huidige vriend is wel vaak vreemd gegaan, helaas.

    Ik zie vreemdgaan meer als een gevoel dan een handeling. Seks kan je -in theorie- bijvoorbeeld met iedereen hebben, maar "making love" is maar bedoeld voor die ene persoon. Liefde is voor mij meer mentale trouw, het er altijd zijn voor de ander, samen oud willen worden en je leven met elkaar delen. Vreemdgaan is willens en wetens de ander bedriegen en voorliegen, is verliefd worden op een ander en hiermee zoenen/naar bed gaan en dit voor je partner verborgen houden. Ik leg dit allemaal enorm krom uit, geloof ik :')


    Haha nee dit is heel duidelijk hoor : )

    Ik vind wel dat het mentale een belangrijk onderscheid maakt.
    Bijvoorbeeld: stel iemand wordt gedumpt door de persoon waarop hij/zij smoorverliefd is en altijd loyaal aan is geweest en tijdens uitgaan, is hij/zij zo van slag en in paniek dat hij/zij doordrijft in dat verdriet en een ander kust om de ellende te vergeten. Alleen maar om achteraf depressief op bed te gaan liggen en het uit te huilen vanwege mij.
    Dat is wel een kus en dat gaat wel verder, maar toch zou ik dat een stuk minder erg vinden iemand die tijdens zijn relatie met mij, de hele tijd suggestieve berichten zendt naar andere vrouwen en oog heeft voor meer dan één. Zelfs al wilt hij continu seks met ze, zou hij ze nooit echt kussen.
    Ik heb dan toch minder moeite met scenario 1. Het mentale speelt wel mee en de psychologie waarom iemand doet wat ze doen. Ik had een goede vriendin en tijdens het uitgaan met haar vriend flirtte ze voortdurend met een andere jongen, maar het ging niet uit omdat ze flirtte met die jongen. Ze flirtte puur uit soort van (negatief geworden) spanning tussen haar en haar vriend. In plaats dan uit ongelofelijke spanning tussen haar en die random kerel die ze gebruikte. Alles draaide nog steeds om haar vriend en die andere jongen werd gewoon gebruikt. Ik vond dit niet bepaald vreemdgaan. Qua handeling ja, maar mentaal, nee.
    Het mentale en de psychologie achter dingen die gebeuren, speelt wel mee in hoe ernstig iets is. Iemand kussen die je anders niet zou zien staan, om je ex jaloers te maken en te vergeten is minder erg dan met iemand flirten omdat je ze ongelofelijk aantrekkelijk vindt en je ogen niet bij je vriend/vriendin kan houden. Kussen is misschien een ergere actie, maar de psychologie erachter speelt voor mij ook mee. Ik heb liever iemand die mentaal in beslag van mij genomen is en in een moment van pijn/verderf na het uitgaan en na mijn afwijzing, daarom iemand random kust, dan iemand die niemand anders kust, maar mentaal ontrouw is. Ik vind mentale trouw even belangrijk als handelingen. Hoewel ik niet weet of mijn eigen theorie wel klopt want ik spreek alleen maar over toestanden na het uitgaan en na een relatie in plaats van in de relatie en je kunt niet vreemdgaan zonder relatie.

    [ bericht aangepast op 6 april 2018 - 15:03 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dronken of niet, vreemdgaan is not done. Het feit dat je al de neiging voelt om wat te 'doen' met iemand anders, zegt wel hoe diegene dan in die relatie staat. Als je jezelf niet in kan houden om niet met anderen te gaan zoenen, moet je gewoon je relatie verbreken en gaan doen waar je zin in hebt, tenzij je binnen die relatie andere afspraken hebt gemaakt.
          Ik ben nooit vreemdgegaan (mijn enige relatie duurde welgeteld zes weken) en ik zal dat ook nooit doen. Het levert een deuk in het vertrouwen en ego van je partner op en ik zou niets meer met die persoon te maken willen hebben.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Plunkett schreef:
    Dronken of niet, vreemdgaan is not done. Het feit dat je al de neiging voelt om wat te 'doen' met iemand anders, zegt wel hoe diegene dan in die relatie staat.


    Ik vind dat ook wel. Iedereen heeft andere waarden en normen en iedereen heeft andere gedachten over wat vreemdgaan is en niet. Waar de ene een probleem van maakt, maakt de andere geen problemen van, maar mij zou het persoonlijk ook niet uitmaken of het dronken gebeurd of niet. Ik zou zoiets hebben van weet je, wat er niet inzit, kan er ook nooit uitkomen. Ik zou persoonlijk het gevoel hebben dat de psychologische ontrouw, de verlangens er altijd in gezeten heeft maar dat alcohol gewoon hetgeen was, wat de persoon uiteindelijk over de grens zond. Je mag mij nog zoveel alcohol voeren, het zit gewoon niet in mij. Ik zou persoonlijk na zo'n dronken kus moeite hebben met vertrouwen, gewoon omdat die persoon dat wel in hem heeft. Ik zou continu beginnen twijfelen aan hun karakter.

    [ bericht aangepast op 6 april 2018 - 15:41 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Plunkett schreef:
    Dronken of niet, vreemdgaan is not done. Het feit dat je al de neiging voelt om wat te 'doen' met iemand anders, zegt wel hoe diegene dan in die relatie staat. Als je jezelf niet in kan houden om niet met anderen te gaan zoenen, moet je gewoon je relatie verbreken en gaan doen waar je zin in hebt, tenzij je binnen die relatie andere afspraken hebt gemaakt.


    Ja, dit somt goed op wat ik ervan vind.


    Ik ben zelf een keer besodemieterd, om het zo maar te noemen, en het heeft mijn zelfvertrouwen behoorlijk gesloopt evenals mijn vertrouwen in mensen. Soms heb ik het nog moeilijk met vertrouwen. Vreemdgaan moet je gewoon niet doen. Het maakt zoveel kapot.

    Ook Second Love en andere dingen die vreemdgaan promoten, vind ik echt walgelijk. Ik snap niet dat zoiets gewoon kan en dat er ook nog gebruik van word gemaakt. Ik vind het gewoon ontzettend triest.


    26 - 02 - '16

    Histoire schreef:
    Ik vind wel dat het mentale een belangrijk onderscheid maakt.
    Bijvoorbeeld: stel iemand wordt gedumpt door de persoon waarop hij/zij smoorverliefd is en altijd loyaal aan is geweest en tijdens uitgaan, is hij/zij zo van slag en in paniek dat hij/zij doordrijft in dat verdriet en een ander kust om de ellende te vergeten. Alleen maar om achteraf depressief op bed te gaan liggen en het uit te huilen vanwege mij.
    Dat is wel een kus en dat gaat wel verder, maar toch zou ik dat een stuk minder erg vinden iemand die tijdens zijn relatie met mij, de hele tijd suggestieve berichten zendt naar andere vrouwen en oog heeft voor meer dan één. Zelfs al wilt hij continu seks met ze, zou hij ze nooit echt kussen.
    Ik heb dan toch minder moeite met scenario 1. Het mentale speelt wel mee en de psychologie waarom iemand doet wat ze doen. Ik had een goede vriendin en tijdens het uitgaan met haar vriend flirtte ze voortdurend met een andere jongen, maar het ging niet uit omdat ze flirtte met die jongen. Ze flirtte puur uit soort van (negatief geworden) spanning tussen haar en haar vriend. In plaats dan uit ongelofelijke spanning tussen haar en die random kerel die ze gebruikte. Alles draaide nog steeds om haar vriend en die andere jongen werd gewoon gebruikt. Ik vond dit niet bepaald vreemdgaan. Qua handeling ja, maar mentaal, nee.
    Het mentale en de psychologie achter dingen die gebeuren, speelt wel mee in hoe ernstig iets is. Iemand kussen die je anders niet zou zien staan, om je ex jaloers te maken en te vergeten is minder erg dan met iemand flirten omdat je ze ongelofelijk aantrekkelijk vindt en je ogen niet bij je vriend/vriendin kan houden. Kussen is misschien een ergere actie, maar de psychologie erachter speelt voor mij ook mee. Ik heb liever iemand die mentaal in beslag van mij genomen is en in een moment van pijn/verderf na het uitgaan en na mijn afwijzing, daarom iemand random kust, dan iemand die niemand anders kust, maar mentaal ontrouw is. Ik vind mentale trouw even belangrijk als handelingen. Hoewel ik niet weet of mijn eigen theorie wel klopt want ik spreek alleen maar over toestanden na het uitgaan en na een relatie in plaats van in de relatie en je kunt niet vreemdgaan zonder relatie.


    Wat bedoel je met mentaal ontrouw?

    WhitePanther schreef:
    (...)

    Wat bedoel je met mentaal ontrouw?


    Niet over straat lopen en heel onschuldig erkennen dat die vreemde ook wel nog aantrekkelijk is en dan verder gaan met je dag. Gevoelens hebben voor anderen. Seksueel en/of emotioneel. Ik heb soms van die playboys in mijn inbox die de hele tijd seksuele praat verkopen terwijl ze in een relatie zitten. Voor wie één meisje niet genoeg is. Die kust je dan niet echt, maar het was totaal ongepast. Dus dat je het niet doet, maar in je hoofd ga je de hele tijd vreemd en het loopt over in je manier van doen ook. Zelf al is het geen echte handeling. Hun focus is overal verspreid. In plaats dat ze verliefd zijn op één meisje, willen ze er 10. Of 2.

    [ bericht aangepast op 6 april 2018 - 19:51 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Nooit. Daar walg ik van. Neem geen relatie als je je handjes niet thuis kan houden.


    ars moriendi

    Wildfowls schreef:
    Nee, maar dat gaat ook niet als je nog nooit een relatie hebt gehad (':


    -

    Ja :W Nouja. We hadden een break en toen had ik gezoend met een andere jongen dus ik weet niet of dat echt telt. Wel heb ik er spijt van.
    Ik ben ook verliefd geworden op iemand anders tijdens een relatie en toen heb ik de relatie gewoon verbroken. Ik ging diegene namelijk niet voorliegen. Wees gewoon eerlijk: Eerlijkheid is meer gewaardeerd dan dat ze er zelf achter komen.

    [ bericht aangepast op 7 april 2018 - 16:15 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Oxton schreef:
    Ja :W Nouja. We hadden een break en toen had ik gezoend met een andere jongen dus ik weet niet of dat echt telt. Wel heb ik er spijt van.
    Ik ben ook verliefd geworden op iemand anders tijdens een relatie en toen heb ik de relatie gewoon verbroken. Ik ging diegene namelijk niet voorliegen. Wees gewoon eerlijk: Eerlijkheid is meer gewaardeerd dan dat ze er zelf achter komen.


    Maar wat als je ook nog steeds verliefd was op je vriend, dan zou ik de relatie niet verbreken. Zeker niet als er geen zekerheid of het iets met die andere jongen zou worden.

    Ik heb een vriend en ik vind bijvoorbeeld sommige jongens wel heel aantrekkelijk en gewoon gezellig, maar ik zou mijn relatie niet opbreken voorzoiets.

    WhitePanther schreef:
    (...)

    Maar wat als je ook nog steeds verliefd was op je vriend, dan zou ik de relatie niet verbreken. Zeker niet als er geen zekerheid of het iets met die andere jongen zou worden.

    Ik heb een vriend en ik vind bijvoorbeeld sommige jongens wel heel aantrekkelijk en gewoon gezellig, maar ik zou mijn relatie niet opbreken voorzoiets.

    Dan zou ik kijken hoe ver die "gevoelens" voor andere jongens worden. Maar zodra het zo wordt dat je meer voor die andere jongen voelt dan voor diegene met wie je een relatie hebt dan zou ik het wel verbreken. En andere jongens aantrekkelijk vinden en gezellig mag opzich, ligt eraan in welke manier? Ik bedoel.. Knap vinden mag altijd. Maar als je echt intenties hebt om een relatie met die ander aan te gaan dan zou ik wel een stop achter je huidige relatie zetten.

    [ bericht aangepast op 7 april 2018 - 16:20 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —