• Is er een manier waarop spammers en trolls een IP ban kunnen krijgen? Die SjaakdeRipper lowlife vond het nodig om mij chat berichten te sturen naar aanleiding van mijn voorgaande topic waarin ik vertel dat een close gezinslid van mij terminaal ziek is. Je kunt wel raden wat er in die berichten stond en dat ik er letterlijk misselijk van werd.

    Ik vind het niet normaal dat dit soort mensen elke keer weer terug kunnen komen onder een nieuwe naam. Waarom krijgen deze mensen geen IP ban?


    ars moriendi

    Wat ontzettend klote zeg! Wat voor een zielige hond doet dat nu?

    Heel veel sterkte!


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    God, wat een patetisch, ziek persoon moet je zijn voor je zoiets doet? Sterkte! :c

    Ik denk dat het probleem is dat trolls met VPNs werken (ik geloof toch dat het zo heet), waardoor hun echt IP-adres niet na te gaan is (of toch in elk geval heel moeilijk). Of zoiets. In elk geval werken ze niet zoals jij en ik met IP-adressen die hetzelfde blijven.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wat Leah zegt klopt en een bijkomend probleem is dat de site trager wordt van IP bans. Maar we zullen in dit geval zeker kijken wat we eraan kunnen doen, want dit is allesbehalve prettig.

    Veel sterkte!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wat ontzettend naar. (no_chears)

    Als een IP-ban niet helpt of lastig te realiseren is, zou je haast nog kunnen overwegen om ervoor te zorgen dat het forum niet langer openbaar toegankelijk is? Sowieso biedt dat wat meer privacy voor users, maar je krijgt haast het gevoel dat trolls in de anonimiteit meegluren en vervolgens een bepaald topic zien waarop ze een account aanmaken. Ik weet niet of dat te belastend of op een andere manier onwenselijk zou zijn, maar ik bedoel het dus een beetje hoe je het momenteel al wel met je profiel en creaties kunt instellen. :\


    She's imperfect but she tries

    Tad schreef:
    Wat ontzettend naar. (no_chears)

    Als een IP-ban niet helpt of lastig te realiseren is, zou je haast nog kunnen overwegen om ervoor te zorgen dat het forum niet langer openbaar toegankelijk is? Sowieso biedt dat wat meer privacy voor users, maar je krijgt haast het gevoel dat trolls in de anonimiteit meegluren en vervolgens een bepaald topic zien waarop ze een account aanmaken. Ik weet niet of dat te belastend of op een andere manier onwenselijk zou zijn, maar ik bedoel het dus een beetje hoe je het momenteel al wel met je profiel en creaties kunt instellen. :\


    Dit hebben wij als mods ook al eens voorgesteld, maar dat zou negatief zijn voor mogelijke nieuwe leden. Door het forum openbaar te houden, kunnen niet-leden zien wat er hier 'te doen is' en verschijnt het ook in de zoekresultaten op Google.


    Maar ik zou het niet persoonlijk opnemen, Apocalyptic, want ik heb volgens mij hetzelfde chatbericht als jou gekregen. Dit was iemand die zoveel mogelijk hetzelfde bericht gecopypasted heeft, denk ik.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Same here. Kwam dr net op mobiel achter dat ik een chatbericht had, en dat was ook die. Nu alleen nog even uitvinden of je chatberichten/chats met iemand kunt verwijderen, want dan ga ik t snel even doen hahahh. Ik zit nooit op de chat lol oeps

    Oke volgens mij kan ik geen chat verwijderen? Althans niet op mobiel. Kan een mod dit wel? 😇

    [ bericht aangepast op 13 april 2018 - 11:26 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb het zelfde bericht vorige week ook gekregen van een ander account, dit was inderdaad gewoon veel gecopypaste. Het is heel jammer dat dit gebeurt, maar misschien kun je er troost uit halen dat het geen persoonlijke aanval was :( Het is nog steeds heel naar hoop dat je er niet al te erg door geschokken bent.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Lowlifers... ik had er ook een gekregen van die user, maar hij was al geband toen ik het pas zag dusja. Ik hoop dat het een beetje oké met jou gaat, want dit is geen fijn bericht om te ontvangen in jouw situatie.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ledecky schreef:
    (...)

    Dit hebben wij als mods ook al eens voorgesteld, maar dat zou negatief zijn voor mogelijke nieuwe leden. Door het forum openbaar te houden, kunnen niet-leden zien wat er hier 'te doen is' en verschijnt het ook in de zoekresultaten op Google.
    Oh sorry, daar had ik geen idee van! ^^ Maar muh, in alle eerlijkheid wringt die reden wel een beetje (al is het commercieel gezien overigens heel begrijpelijk!), al is dat misschien ook wel omdat de negatieve effecten voor mij als user meer zichtbaar zijn dan de positieve. Misschien is het toch een soort van doenlijke oplossing om alleen bepaalde subfora besloten te maken (denk aan de subfora waar vaak gevoelige, persoonlijke topics verschijnen)? Liefde, Vriendschap & Familie is zo'n subforum waar best vaak beladen topics worden geplaatst en dan zou een veilige omgeving voor de huidige users creëren voor mij ook zeker niet als een verkeerd doel klinken. :\ Of dat een user het zelf kan aangeven voor door hem/haar gestarte topics, net zoals bij diens profiel of creaties.

    Overigens wil ik hierbij niet voor mijn beurt praten hoor, want het topic gaat over een IP-ban, haha. Ik probeer puur even mee te denken, want ik kan me voorstellen dat dit iets is waar we eigenlijk allemaal een beetje wanhopig en misselijk van worden. (no_chears)


    She's imperfect but she tries

    Oxton schreef:
    Lowlifers... ik had er ook een gekregen van die user, maar hij was al geband toen ik het pas zag dusja. Ik hoop dat het een beetje oké met jou gaat, want dit is geen fijn bericht om te ontvangen in jouw situatie.


    We were the forever that didn't last

    Ledecky schreef:
    (...)

    Dit hebben wij als mods ook al eens voorgesteld, maar dat zou negatief zijn voor mogelijke nieuwe leden. Door het forum openbaar te houden, kunnen niet-leden zien wat er hier 'te doen is' en verschijnt het ook in de zoekresultaten op Google.


    Maar ik zou het niet persoonlijk opnemen, Apocalyptic, want ik heb volgens mij hetzelfde chatbericht als jou gekregen. Dit was iemand die zoveel mogelijk hetzelfde bericht gecopypasted heeft, denk ik.

    Hmm, ik heb juist het idee dat heel veel fora (in elk geval subfora) vaak niet te betreden zijn voor niet-leden. Persoonlijk zou ik daar ook vóór zijn.
    Helaas zijn types als die SjaakdeRipper al bekend met Q en zullen die levenloze types blijven terugkeren.

    IP-bans zijn iets vrij normaals op websites toch? Het is hier gewoon zo makkelijk om na een ban doodleuk een nieuw account aan te maken en verder te gaan met pesten en haatzaaien. Ik vind dat users hier niet genoeg tegen beschermd worden. Want het hele idee van een ban is dat die persoon niet meer terugkomt op de site. Nu gebeurt dat wel gewoon. :/


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Hmm, ik heb juist het idee dat heel veel fora (in elk geval subfora) vaak niet te betreden zijn voor niet-leden. Persoonlijk zou ik daar ook vóór zijn.
    Helaas zijn types als die SjaakdeRipper al bekend met Q en zullen die levenloze types blijven terugkeren.

    IP-bans zijn iets vrij normaals op websites toch? Het is hier gewoon zo makkelijk om na een ban doodleuk een nieuw account aan te maken en verder te gaan met pesten en haatzaaien. Ik vind dat users hier niet genoeg tegen beschermd worden. Want het hele idee van een ban is dat die persoon niet meer terugkomt op de site. Nu gebeurt dat wel gewoon. :/


    Het probleem is dat deze user meerdere IP's gebruikt. We kunnen het IP van SjaakdeRipper dus wel bannen (wat ook gebeurt), maar de kans is groot dat hij/zij terugkomt met een andere IP.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    J0Y schreef:
    (...)

    Het probleem is dat deze user meerdere IP's gebruikt. We kunnen het IP van SjaakdeRipper dus wel bannen (wat ook gebeurt), maar de kans is groot dat hij/zij terugkomt met een andere IP.


    Is het niet mogelijk om automatisch (of door zo nu en dan even te kijken) "rare" IPs te bannen? Bedoel niet van eduroam of zo, maar VPN/IP-adressen van TOR zijn bijvoorbeeld echt makkelijk te onderscheiden van andere "officiële".


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik vind het eigenlijk schokkend dat die trolls basically gewoon nieuwe accounts kunnen blijven aanmaken die zulke dingen blijven doen. Een IP-ban leek mij meer dan logisch en redelijk. Maar goed, ik ben ook maar een leek en ik zal er wel weer naast zitten. 🤷


    26 - 02 - '16

    Sankofa schreef:
    Ik vind het eigenlijk schokkend dat die trolls basically gewoon nieuwe accounts kunnen blijven aanmaken die zulke dingen blijven doen. Een IP-ban leek mij meer dan logisch en redelijk. Maar goed, ik ben ook maar een leek en ik zal er wel weer naast zitten. 🤷


    Zoals ik hierboven al zei, wordt er ook een IP-ban uitgevoerd (: ze maken meerdere IP's aan.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien