• Hoihoiii,

    Dus ik ben met mijn boek nu op het punt gekomen dat ik echt aan een kaart moet werken. Ik kan anders niet verder schrijven. Verleden jaren heb ik wel wat gekrabbeld, maar ik moet eerlijk zijn, ik heb absoluut geen beeld van een kaart in mijn hoofd... Niks. Nada. Noppes.
    Ik heb geprobeerd maar wat aan te tekenen, voorbeelden gebruiken, tips lezen over hoe je een kaart maakt, enz, maar ik weet het gewoon niet. Ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen, hoe ik wil dat het eruitziet, welke weg mijn hoofdpersonen gaan volgen, geen idee gewoon..
    En dit is natuurlijk niet echt iets waar iemand me zo 1,2,3 mee kan helpen, maar ik wil gewoon even klagen hahaha meer mensen die een kaartprobleem hebben of dit herkennen?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Gooi rijst op een stuk papier, pak een pen en teken slordige lijntjes rondom de rijst, lol.
    Tenzij je echt een specifieke vorm of zo in gedachten hebt, werkt zoiets randoms vaak prima!


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    OOOOOOH! Ik heb dit echt vaak gedaan via photoshop (ik denk dat het via Gimp ook prima kan!) Je hebt echt super leuke Youtube tutorials daarvoor! Er zijn echt veel tutorials waarbij de vorm van je kaart een beetje random gekozen wordt!

    Dit is het begin van een vijf stappen tutorial die ik altijd volg. Als je niet met photoshop of dergelijke kan werken, is het nog steeds nuttig om te kijken omdat ze echt goede uitleg geeft van hoe bijvoorbeeld een eiland er hoort uit te zien. (:


    The soul needs autumn.

    AriChibi schreef:
    Gooi rijst op een stuk papier, pak een pen en teken slordige lijntjes rondom de rijst, lol.
    Tenzij je echt een specifieke vorm of zo in gedachten hebt, werkt zoiets randoms vaak prima!

    This :)

    Gewoon drie omtrekken maken en de leukste kiezen. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh en je hebt een speciaal programma voor het maken van fantasy kaarten. Heel fancy. Zal het binnenkort even opzoeken voor je.


    Every villain is a hero in his own mind.

    AriChibi schreef:
    Gooi rijst op een stuk papier, pak een pen en teken slordige lijntjes rondom de rijst, lol.
    Tenzij je echt een specifieke vorm of zo in gedachten hebt, werkt zoiets randoms vaak prima!


    Hahahaha dit vind ik nog geinig ook :') ga ik eens een gooi geven?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik maak meestal random vormpjes, en ga dan bedenken wat waar ou zijn (haven, warme gebieden, grensgebieden), en dan zal het wel goed zijn verder...
    Dat met rijst klinkt wel handig!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Mt! Interessant topic!


    ars moriendi

    mt

    Normaal heb je wel van die sites waarbij je maps kan maken voor fantasy werelden?
    ik weet niet echt welke, daar heb ik geen ervaring mee maar miss dat je er via deviantart wel opkomt


    A to the Z

    aarsvogel schreef:
    Ik maak meestal random vormpjes, en ga dan bedenken wat waar ou zijn (haven, warme gebieden, grensgebieden), en dan zal het wel goed zijn verder...
    Dat met rijst klinkt wel handig!


    Ja, precies! Dat doe ik dus ook tegelijkertijd. Meestal heb ik in ieder geval de soort landen in mijn hoofd (klimaat, ligging etc) en dan zoek ik ook random vormen waarin ik ze zou kunnen plaatsen.

    Zodra ik ze heb geplaatst, maak ik de kaart ook weer soort van opnieuw met betere vormen en details enzo, maar vooral die random vorm vooraf doet echt wonderen.
    (Nu zeg ik niet dat mijn kaarten geweldig zijn, maar ik maak ze wel vaak haha)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik dacht aangezien mensen er een MT van hebben gemaakt: IK HEB EEN MAP!!!! this is how I started:

    Ik begon met een aantal kaarten zoeken op pinterest en gewoon google om er een te zoeken waarvan ik vond dat het een mooie vorm en uiterlijk had. Ik wist al dat ik niet een eiland-achtig iets wilde, omdat je dan in de toekomst minder met die wereld kan. En toen ontdekte ik een kaart die ik wel goed vond. Ik printte deze uit en trok hem over op normaal papier en begon deze toen in de vullen. En het was eerst voor de grap, maar ik merkte dat deze vorm goed voor mij werkte! Dus ik paste het aan hoe ik het wilde en nu heb ik hem op het whiteboard beneden uitgetekend zodat ik er mog mee kan klooien!

    Dus iedereen bedankt voor de tips en het duwtje in de rug, ik ben helemaal blij! (yeah)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Ik dacht aangezien mensen er een MT van hebben gemaakt: IK HEB EEN MAP!!!! this is how I started:

    Ik begon met een aantal kaarten zoeken op pinterest en gewoon google om er een te zoeken waarvan ik vond dat het een mooie vorm en uiterlijk had. Ik wist al dat ik niet een eiland-achtig iets wilde, omdat je dan in de toekomst minder met die wereld kan. En toen ontdekte ik een kaart die ik wel goed vond. Ik printte deze uit en trok hem over op normaal papier en begon deze toen in de vullen. En het was eerst voor de grap, maar ik merkte dat deze vorm goed voor mij werkte! Dus ik paste het aan hoe ik het wilde en nu heb ik hem op het whiteboard beneden uitgetekend zodat ik er mog mee kan klooien!

    Dus iedereen bedankt voor de tips en het duwtje in de rug, ik ben helemaal blij! (yeah)


    Oeh, gelukkig!
    Heb je ook een foto van hoe hij geworden is? Ik ben wel benieuwd nu (:


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Oeh, gelukkig!
    Heb je ook een foto van hoe hij geworden is? Ik ben wel benieuwd nu (:


    Hij is nog niet helemaal af, maar ik zal zo even kijken!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Foto wil ik graag zien ja ^^


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    MT


    « The "earth" without "art" is just "eh." »