• A N O T H E R
    G R E E K–T R A G E D Y



    Iliad University. De Griekse manier van leven heeft altijd al de overhand gehad op campussen van universiteiten en op die van Iliad is dit niet anders. De leden van de fraternities en sororities, ook wel naar gerefereerd als 'the Greek', bepalen alles wat er gebeurt op Iliad. Decennia lang hebben zij het er voor het zeggen gehad en hebben ze aan het hoofd gestaan van alle belangrijke verenigingen, maar niet voor lang meer.
    Men heeft langzamerhand genoeg gekregen van de Griekse overheersing, de overgrote meerderheid hoort namelijk niet bij dit elitaire gespuis en vindt dat het tijd is voor verandering.

    ROLLENTOPIC • PRAATTOPIC I, II • SPEELTOPIC
    I L I A D
                                                                                 
    Iliad heeft zijn naam te danken aan het beroemde epos van de Griekse geschiedschrijver Homeros. Hierin beschrijft hij het verloop van de Trojaanse oorlog, één van de grootste en beroemdste oorlogen uit de Griekse mythologie. De universiteit ligt net buiten het bruisende Calgary, de derde stad van Canada, wat ligt aan de voet van de Rocky Mountains en waar twee grote rivieren doorheen stromen.
    Aan de universiteit kun je alles studeren wat je wilt. Op het terrein zijn genoeg voorzieningen te vinden, waaronder atletiekbanen, sportvelden en -centra. Daarnaast zijn er genoeg studieruimtes en eetgelegenheden, een bibliotheek, plekken om gewoon te relaxen en natuurlijk de Akropolis, de plek waar alle huizen van de fraternities en sororites staan. Op Iliad zijn er genoeg verschillende fraternities en sororites, maar Alpha Chi Upsilon en Omega Rho Tau staan aan de top. Aangrenzend heb je het Agora, waar de overige groeperingen hun huizen staan. Deze groeperingen zijn relatief jong en de grootsten zijn Pallas en Apollo.

    ALPHA CHI UPSILON – AΧΥ
    Fraternity – In Alpha Chi Upsilon zitten, zoals de naam al een beetje verraad, de echte alpha males. Alle meisjes willen met één van hen zijn en alle jongens willen één van hun zijn. Alleen de belangrijksten, knapsten, meeste atletischen en echte party animals worden toegelaten tot deze fraternity. Alleen met een groot ego, een hoge body count, een flinke dosis arrogantie of een goede alcohol tolerantie zul je het kunnen volhouden tussen de "Alphas".

    Goden: Zeus, Ares, Dionysos


    OMEGA RHO TAU – ΩΡT
    Sorority – Omega Rho Tau is de vrouwelijke tegenhanger van Alpha Pi Upsilon en de twee werken dan ook nauw met elkaar samen. Ze geven vaak (de beste) feestjes en hun huizen bevinden zich tegenover elkaar. Alleen de mooiste, populairste en relevantste meisjes mogen zich een "Omega" noemen.

    Goden: Hera, Aphrodite, Hebe
    PALLAS
    Pallas is niet een sorority of fraternity, maar een categorie op zich. Als buitenstaander zou je het waarschijnlijk een bijelkaar geraapt zooitje nerds en geeks vinden, vandaar ook de naam: Pallas Athena was immers de godin van de wijsheid. De beste, meest enthousiaste en slimste studenten zullen zich in deze groep thuisvoelen; of je nu een mathlete, top debatteerder bent of in iets anders uitblinkt.

    Huis: Officieel heet het gebouw het Parthenon, maar wordt ook wel spottend het Maagdenhuis genoemd, gezien Athena ook wel de godin was van ongehuwde en dus maagdelijke meisjes.


    APOLLO
    In Apollo zul je de creatievelingen, vrijgevochtenen en vrijdenkers vinden. De god Apollo staat samen met zijn negen muzen voor poëzie, muziek en de beeldendekunst. Asprirende acteurs, zangers, dansers, kunstenaars, schrijvers, filosofen en ga zo maar door horen waarschijnlijk bij Apollo. Het huis van Apollo heet Delos, dat zijn naam te danken heeft aan het eiland waar de godheid geboren is.


    R O L L E N VOL!
                                                                                                                           
    INVULLEN
    Naam
    Leeftijd {19 - 25}
    Status
    Studie en extras
    Member of ...
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Familie en geschiedenis
    Relaties
    Extra
    ALPHA CHI UPSILON

    ♂ Gadiel Zallinger – The Perfectionist – Jordy Baan – 1.9 – Amren
    ♂ Augustus Bryan Loyens – Status – Daniel Bederov – 1.9 – Ascian
    ♂ Reagan Crowe – The King – Billy van den Dooren – 1.8 – Maji
    ♂ Jordan Alvaro Rodriguez – The Cuddly Jock – Ariel Ben Attar – 1.8 – Fonollosa
    ♂ Kyle Fitzgerald – The Unobvious Douche – Arthur Daniyarov – 1.9 – PeraIta


    OMEGA RHO TAU
    ♀ Charlize Ophelia King – The Queen – Lily Maymac – 1.8 – Sumner
    ♀ Sofía Margarita Alamilla Lobo – The Latina – Julie Sariñana – 1.8 – Errante
    ♀ Georgia Michelle Miller – The Mean Girl – Camilla Christensen – 1.5 – Ziegler
    ♀ Evelynn May Jameson – The Tease-Queen – FC onbekend – 1.6 – Sombre
    ♀ Lixue Mai Sy – The Little Miss Perfect – Marga Esquivel – 1.9 – Illyrians
    ♀ Penelope Aphrodite Reese – The Book-Nerd – Acacia Brinley – 1.10 – PecuIiar


    PALLAS
    ♂ Lucas Samuel Manderson – The Geek – Shannon Wynston – 1.4 – xJess
    ♀ Gail Buchanan – The Clumsy Programmer – Charlotte McKee – 1.8 – PeraIta
    ♀ Hazel Ivy Johnson – The Sharp Tongued Rebel – Bridget Satterlee – 1.6 – Qrystallized
    ♂ Joaquin Tómas Rodriguez – The Ticking Time-Bomb – Arjan Botma – 1.8 – Locomotief


    APOLLO
    ♀ Camila Castellano – Status – Cindy Kimberly – 1.8 – Shadowsinger
    ♀ Kalea Alamea Kāne – The Happy Hawaiian – Mimi Elashiry – 1.8 – Wildfowls
    ♂ Gabriel Evan Smith – The Artist/Hipster – Francisco Lachowski – 1.6 – PecuIiar
    ♂ Charles Maxwell Kennedy – The Mystery – Reece King – 1.8 – Hotwing

    R E G E L S
                                                                                                                     
    • Huisregels van Q gelden ook hier, uiteraard.
    • Minimaal 250 woorden per post.
    • Er wordt van je verwacht dat je actief meedoet.
    • Alleen ik, PeraIta, maak nieuwe topics aan.
    • Mannen en vrouwen gelijk houden.
    • Geen perfecte personages of special snowflakes.
    • Houd OOC en IC gescheiden: alleen IC-drama s’il vous plaît.
    ... volgens mij vergeet ik dingen

    [ bericht aangepast op 15 mei 2018 - 22:49 ]


    I just caught the wave in your eyes

    PeraIta schreef:
    (...)

    Oh oops sorry, wat wilde je ook alweer?


    Als het weer eerlijk verdeeld is vraag ik aub een omega meid :Y)

    Jammerrr, ik voel niet zo’n aantrekkingskracht tot een nerd .-. Als je meer personages in laat springen, let me know (:


    - thank you for existing -

    PeraIta schreef:
    (...)

    Helaas staat er op dit moment nog een stop op de vrouwen, het is nu namelijk 4 vs. 6 (:

    5 vs 6 toch? Ziegler wilde ook een Pallas jongen dacht ik te lezen (:


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    Jammerrr, ik voel niet zo’n aantrekkingskracht tot een nerd .-. Als je meer personages in laat springen, let me know (:


    Ik heb je op de wachtlijst gezet, ik heb zelf mijn perso veranderd naar een Pallas – dus als je wilt mag je ook een Apollo (wel een jongen dan)

    Edit: Ja dat klopt, maar toen kwamen de jongens en de meisjes precies gelijk te staan en wilde ik de vrouwen weer open gooien. Echter wilde Sanne liever een meisje dan een jongen en omdat ze boven aan de wachtlijst stond heb ik d'r als eerste laten veranderen, maar nu loopt het dus even niet meer perfect gelijk (: sorry voor de chaos haha


    [ bericht aangepast op 2 mei 2018 - 11:58 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Ik mt dit toch even


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Lucas Samuel Manderson


    NAAM
    • Lucas betekent ‘Brengt licht’.
    • Samuel betekent ‘God werd gehoord’.
    • Manderson is de familienaam van zijn ouders.

    LEEFTIJD
    Lucas is 20 jaar oud en geboren op 24 December (Steenbok).

    STATUS
    ‘’The Geek’’, zijn status past precies bij zijn huis, de Palla’s.

    SCHOOL
    Lucas studeert Natuurkunde - hij heeft hiervoor ook een beurs gekregen vanwege zijn goede cijfers.

    UITERLIJK
    Fc; Shannon Wynston
    Lucas heeft bruin gekleurd haar en een gezicht vol sproeten, in de zomer. In de winter zijn de sproeten stukken minder en dan voelt hij zich ook meer op zijn gemak - hij vindt de sproeten namelijk lelijk. Tot zijn twaalfde heeft hij altijd een bril gehad, simpelweg omdat hij zonder niks zag, vanaf toen werd hij de bril echter beu - mede omdat die vrijwel elke dag wel op de grond viel - en is hij overgestapt op lenzen.
    Aan zijn figuur is duidelijk te zien dat hij niet sport. Hij is dan wel slank - of beter gezegd, tenger - gebouwd maar spieren zijn niet te zien. Hij is slechts 1m77 lang, niet erg lang voor een jongen.

    INNERLIJK
    Onhandig • Intelligent • Sociaal ongemakkelijk • Sarcastisch • Grappig • Onzeker • Naïef • Loyaal • Geduldig • Nieuwsgierig • Perfectionistisch • Lui • Introvert • Einzelgänger • Romantisch.
    Lucas is zo’n beetje de meest doorsnee ‘geek’ die je tegen kan komen. Hij is niet zo goed in sociaal contact - en al helemaal niet wanneer dit in een groep is - en zet zichzelf vaak voor schut zonder dat hij precies weet hoe het komt. Hij maakt vaak dingen - per ongeluk - kapot, alsof hij een magneet is. Hij is dol op boeken lezen en verder is hij eigenlijk altijd bezig met zijn studie of met Biologie. Als hij niet met school bezig is dan is hij wel aan het gamen of kijkt hij films en series.
    Lucas is niet het type dat veel grapjes maakt - alleen als hij één op één is met iemand - maar door zijn onhandige gedrag en doordat hij zich al snel akward gedraagt, vinden mensen hem grappig. Dit is vaak meer uitlachen.
    Verder is hij liever lui dan moe en doet hij ook echt niet aan een sport. Hij is onzeker over zichzelf en zijn doen en laten, maar dat zal hij niet snel uitspreken. Daarbij is hij ook niet van plan om zichzelf voor iemand anders te veranderen. Hij is immers toch liever op zichzelf.


    I'm only here because the server is down


    FAMILIE
    Arthur Manderson | Vader | 54 jaar | Bioloog
    Rose Manderson | Moeder | 52 jaar | Secretaresse
    Devin Manderson | Broer | 22 jaar | Student
    Jill Manderson | Zusje | 18 jaar | Scholier

    GESCHIEDENIS
    Lucas heeft eigenlijk zijn hele leven niets te klagen gehad. Hoewel zijn ouders het niet breed hadden, hadden ze wel genoeg geld om hun kinderen een leven te geven waarin ze goed op konden groeien. Rose stopte met werken toen ze zwanger raakte van Devin, zodat ze de kinderen alle aandacht kon geven tijdens hun opvoeding. Lucas heeft dan ook nooit wat tekort gehad en hij had eigenlijk een hele goede band met zijn moeder. Zijn broer was een ander verhaal. Daar Lucas een échte nerd is, valt Devin meer onder de populaire jongens, en Devin heeft hem dan ook altijd gepest. Voornamelijk op een broederlijke manier maar zelfs op school ging dit soms verder - daar Lucas natuurlijk jonger was en dan ook nog eens een typische nerd was. Lucas schoof dit echter altijd af en zei dat dit typische ‘broer-ruzietjes’ waren, al wist hij zelf natuurlijk wel beter, hij durfde simpelweg de waarheid niet te vertellen. Jill is de jongste van het gezin en Lucas is dol op haar. Hij is altijd heel beschermend tegenover haar, althans, in hoeverre hij dat zou kunnen dan.
    Zodra Jill ook naar school ging is Rose terug aan het werk gegaan.
    Lucas is eerlijk gezegd blij dat hij thuis weg is - al mist hij zijn ouders en zusje vreselijk, hij is blij dat hij Devin niet meer dagelijks onder ogen hoeft te komen.

    EXTRA
    Likes; Boeken, Biologie, Natuurkunde, Dieren, Gamen, Films, Alleen zijn, Hoodies.
    Dislikes; Drukte, Sporten, Arrogante mensen, In het middelpunt staan, Slechte cijfers
    Fears; Devin en hij heeft hoogtevrees

    Ik FC gwen cox even voor nu c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik FC alvast Camilla Christensen


    Big girls cry when their hearts are breaking

    .

    [ bericht aangepast op 10 dec 2021 - 14:56 ]

    Mag ik een meisje in apollo? En een man in pallas? (:

    Edit: vanaf m'n telefoon even lastig te volgen maar als het niet gaat misschien andersom of op de wachtlijst met 't meisje?

    [ bericht aangepast op 2 mei 2018 - 12:43 ]


    Spinning around, I'm weightless.

    PecuIiar schreef:
    Mag ik een meisje in apollo? En een man in pallas? (:


    Man bij Pallas is goed, voor een meisje kom je als 3e op de wachtlijst als dat ok is (:


    I just caught the wave in your eyes

    PeraIta schreef:
    (...)

    Man bij Pallas is goed, voor een meisje kom je als 3e op de wachtlijst als dat ok is (:


    Had 'm net geedit hahaha, is helemaal goed!


    Spinning around, I'm weightless.

    PecuIiar schreef:
    (...)

    Had 'm net geedit hahaha, is helemaal goed!


    Ahh ja, we waren tegelijk haha, als je wilt mag je ook een jongen bij Apollo ipv Pallas


    I just caught the wave in your eyes

    PeraIta schreef:
    (...)

    Ahh ja, we waren tegelijk haha, als je wilt mag je ook een jongen bij Apollo ipv Pallas



    Hmmmm ja doe maar, zou ik dan wel op de wachtlijst mogen blijven met het meisje maar dan voor pallas? Had al wat ideeën maar daarbij maakt geslacht niet zo veel uit namelijk ^^


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik faceclaim alvast Lily Maymac (:


    I have seen my own sun darkened