• Het zit namelijk zo; ik ben blind. Als in een sterkte van +6.5/7,m. Dit betekent dat een bril duur is, als ik hem wil laten slijpen tenminste. En aangezien de glazen anders waarschijnlijk zo dik zijn dat ze als isolatie kunnen dienen vind ik dat wel redelijk nodig.

    Bij Specsavers kost 3x dunner laten slijpen 240 extra, bij Pearle 2x dunner 190 (3x zouden ze moeten berekenen, maar zal ongeveer op hetzelfde uitkomen).
    Bij Eyes+More vertelde het vrouwtje me met haar beste verkoop lach dat een bril inclusief alles bij hun 99 euro kost. Dan krijg je ‘zo dun mogelijke glazen’.

    Heeft iemand met een sterke oog afwijking en dus veelvuldig geslepen brillenglazen ervaring bij deze winkel?
    Ik ben namelijk zo sceptisch dat ik het eigenlijk niet echt geloof, dat ik bij een andere winkel 240 euro extra moet betalen en bij hun niks om even dunne glazen te krijgen.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Ik heb er nog nooit van gehoord maar waarschijnlijk krijg je dan alsnog dikke glazen en zeggen ze dat dunner niet mogelijk is. Heb je haar laten zien hoe dun je ze wilt hebben?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Eens met bovenstaande. Die 'budget' dingen doen vaak niks extras er op en er aan dus zou nog even extra informeren naar hoe dun het dan voor jou zou worden voor je je naar vergist. Verder geen ervaring mee. Mijn moeder heeft hele erge afwijking en ook prismas en zij heeft ook heel dik glas nodig en zij heeft laatst een nieuwe bril bij de eyewish gehaald, deze was de dunste die ze tot nu toe heeft gehad en ze is super tevreden over de serivce! Misschien daar ook eens kijken?


    The truth is out there.

    Revenger schreef:
    Ik heb er nog nooit van gehoord maar waarschijnlijk krijg je dan alsnog dikke glazen en zeggen ze dat dunner niet mogelijk is. Heb je haar laten zien hoe dun je ze wilt hebben?

    Ja this. Ik heb aan één kant iets van -2,25, niet heel veel dus, maar aan de andere kant heb ik -6 en aan die kant wordt het inderdaad twee of drie keer dunner geslepen. Ik weet tbh niet hoeveel het precies kostte, maar ik weet wel dat we een heel stuk moesten bijbetalen - iets van een 200 euro. Ik zou dus inderdaad eerder vertrouwen op de winkels die ongeveer die prijs vragen.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik heb drie brillen van die winkel maar wel met 'maar' een waarde van -2,5


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys