• Hee hallo,

    Ik ben gestopt met mijn studie in Utrecht, en ga komend jaar dus met een nieuwe beginnen in Tilburg. Het probleem is alleen dat het vanaf mijn huis naar Tilburg 1,5 uur reizen is. Nu was het idee dat ik dan maar het huis uit ga en een kamer ga zoeken, maar...hoe, wat, waar??? Omdat het de eerste keer is heb ik geen flauw idee waar ik naar moet zoeken, of waar ik op moet letten.
    Er zullen ongetwijfeld een aantal Q'rs op kamers zitten, dus hebben jullie nog tips? Ik ben al lid van de facebookgroep. :Y)

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 15:00 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Heeft er iemand ook nog tips voor het hospiteren? Ik zie er nu al tegenop 😓😓

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 17:06 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb nooit hoeven hospiteren omdat ik een studio heb, maar jezelf zijn lijkt mij het best. (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MT, handig voor de toekomst. Ik wil maybe naar amersfoort


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    MT, handig voor de toekomst. Ik wil maybe naar amersfoort


    Amersfoort sowieso op de facebook paginas rondkijken daar is vaak meeste aanbod. Amersfoort is wel redelijk prijzig maar heel leuk!


    The truth is out there.

    Vanserra schreef:
    Heeft er iemand ook nog tips voor het hospitalen? Ik zie er nu al tegenop 😓😓

    Hmm. Wees jezelf, maar stop er wel "energie" in. Mensen die heel passief met hun armen over elkaar in een hoek of kring zitten en zelf niets zeggen, zijn direct vergeten naderhand. Klinkt superhard en kan heel zwaar zijn als je introvert bent, maar zo heb ik het zelf meegemaakt tijdens de keer dat ik zelf moest hospiteren.
    Stel jezelf dus open, wees niet TE overdreven aanwezig maar praat gewoon gezellig met de mensen die er wonen, maak een keer een grapje, etc.

    Een hele goede tip is wel de volgende: als er meerdere huisgenoten in het huis wonen, zorg er dan voor dat je met allemaal in elk geval 1 x lang/goed hebt gepraat. Dit is lastig wanneer je wat verlegener bent, but trust me, dit werkt echt als een trein. Op deze manier laat je namelijk op iedereen persoonlijk een goede indruk achter. Aan het eind van de avond zullen al die huisgenoten samen gaan evalueren en iedereen aflopen. Als iedereen één op één ook een hele goede indruk van jou heeft gekregen, ben je al zo goed als binnen. Als maar één of twee huisgenoten met jou hebben gesproken en de rest is je naam eigenlijk alweer vergeten, zal de kans dat je uitgekozen wordt veel kleiner worden.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 16:20 ]


    ars moriendi

    Okoye schreef:
    (...)

    Amersfoort sowieso op de facebook paginas rondkijken daar is vaak meeste aanbod. Amersfoort is wel redelijk prijzig maar heel leuk!


    Redelijk prijzig.. ik haat die woorden hahaha :') woon je er zelf ook?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    EdensGate schreef:
    (...)
    Hmm. Wees jezelf, maar stop er wel "energie" in. Mensen die heel passief met hun armen over elkaar in een hoek of kring zitten en zelf niets zeggen, zijn direct vergeten naderhand. Klinkt superhard en kan heel zwaar zijn als je introvert bent, maar zo heb ik het zelf meegemaakt tijdens de keer dat ik zelf moest hospiteren.
    Stel jezelf dus open, wees niet TE overdreven aanwezig maar praat gewoon gezellig met de mensen die er wonen, maak een keer een grapje, etc.

    Een hele goede tip is wel de volgende: als er meerdere huisgenoten in het huis wonen, zorg er dan voor dat je met allemaal in elk geval 1 x lang/goed hebt gepraat. Dit is lastig wanneer je wat verlegener bent, but trust me, dit werkt echt als een trein. Op deze manier laat je namelijk op iedereen persoonlijk een goede indruk achter. Aan het eind van de avond zullen al die huisgenoten samen gaan evalueren en iedereen aflopen. Als iedereen één op één ook een hele goede indruk van jou heeft gekregen, ben je al zo goed als binnen. Als maar één of twee huisgenoten met jou hebben gesproken en de rest is je naam eigenlijk alweer vergeten, zal de kans dat je uitgekozen wordt veel kleiner worden.

    Dit is wel een goede tip! Heb je ook nog aanraders voor gespreksonderwerpen? Mijn introverte ik ligt namelijk al in een hoekje te huilen bij alleen al het idee aan hospiteren...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ook nog een tip voor hospiteeravonden. Vertel aparte, leuke dingen over jezelf. Hopsi's krijgen ontzettend veel mailtjes met "ik hou van Netflix en een wijntje". Dus wees origineel! Dit werkte bij mij wel goed.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Laleah schreef:
    (...)

    Redelijk prijzig.. ik haat die woorden hahaha :') woon je er zelf ook?


    Ja ik woon er ook, niet op kamers maar veel vriendinnen van mij wel. Kijk zij hebben gewoon fantastisch mooie kamers met giga ramen in het centrum van de stad, ook hele grote kamers +/- 22m2 en zij betalen best wel veel. Maar als je wat verder uit de stad gaat wonen en/of een iets kleinere kamer neemt is het al beter. Als je beetje idee wil van de prijs kun je je gewoon aanmelden bij de kamer zoek facebook page in amersfoort, dan krijg je een beetje een idee van wat ik bedoel haha!


    The truth is out there.

    Vanserra schreef:
    (...)
    Dit is wel een goede tip! Heb je ook nog aanraders voor gespreksonderwerpen? Mijn introverte ik ligt namelijk al in een hoekje te huilen bij alleen al het idee aan hospiteren...

    Ehm, studies zijn altijd een goede om mee te openen. Als je als hospiteerder bij de "hospiteerhosts" aankomt is het helemaal niet vreemd om te vragen naar wat voor studie zij zelf doen. Misschien heb je gelijkenissen en kun je het daar over hebben. Als jullie allebei wat anders doen, kun je interesse tonen in zijn/haar studie en vervolgens wat over je eigen studie vertellen. Ik denk dat een balans tussen interesse tonen in de ander en daarnaast ook wat van jouw persoonlijkheid laten zien belangrijk is tijdens zo'n hospiteersessie. Dan weten zij ook wie ze potentieel in huis halen maar voelen ze ook dat je zelf ook geïnteresseerd bent in hen.

    Vervolgens gaat zo'n gesprek vaak vanzelf wel ergens naartoe. Andere goede openers zijn bijvoorbeeld om een opmerking of grapje te maken over iets wat je ziet in de kamer. In studentenhuizen/woningen hangen vaak wel domme, onnozele dingen aan de muur bijvoorbeeld. Maak daar een geintje over en breek het ijs op die manier. Ook kun je iemand complimenteren met hoe deze persoon eruit ziet of gekleed is, maar dit zou ik wel alleen doen als je daadwerkelijk vindt dat hij of zij iets tofs heeft (leuke laarzen, een gaaf kapsel, whatever). Mensen prikken er heel snel doorheen als je dit faket haha.

    Verder zou ik ook proberen te zorgen dat ze je gaan onthouden. Misschien door een goed gesprek over iets anders dan alleen het hospiteren, misschien door een grappige opmerking, misschien door het spontane dansje dat je deed etc. Probeer echt de beste versie van jezelf te zijn op zo'n avond. Wees geen muurbloempje en be memorable op jouw manier.

    Oh, en nog een kleine tip: ga niet als eerste van zo'n hospiteergroep weg. Ik zorgde er destijds voor dat ik sowieso tot het einde bleef zitten. Misschien kut als je daar geen zin in hebt, maar ik had zelf het gevoel dat ik op die manier een streepje voor had bij de mensen die wel eerder vertrokken. Je geeft dan een signaal af dat je echt determined bent om die kamer te bemachtigen.

    Hoop dat je hier wat mee kan! Ik ben ook geen expert, maar mijn ex-klasgenoten en ik hebben samen in dit circuit gezeten en hier dus veel over uitgewisseld onderling haha.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 17:25 ]


    ars moriendi

    Pelekai schreef:
    Ook nog een tip voor hospiteeravonden. Vertel aparte, leuke dingen over jezelf. Hopsi's krijgen ontzettend veel mailtjes met "ik hou van Netflix en een wijntje". Dus wees origineel! Dit werkte bij mij wel goed.

    Yes, ook dit!


    ars moriendi

    Pelekai schreef:
    Ook nog een tip voor hospiteeravonden. Vertel aparte, leuke dingen over jezelf. Hopsi's krijgen ontzettend veel mailtjes met "ik hou van Netflix en een wijntje". Dus wees origineel! Dit werkte bij mij wel goed.

    Uit pure interesse; wat heb jij over jezelf verteld wat zij interessant vonden? ^^

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 17:38 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Okoye schreef:
    (...)

    Ja ik woon er ook, niet op kamers maar veel vriendinnen van mij wel. Kijk zij hebben gewoon fantastisch mooie kamers met giga ramen in het centrum van de stad, ook hele grote kamers +/- 22m2 en zij betalen best wel veel. Maar als je wat verder uit de stad gaat wonen en/of een iets kleinere kamer neemt is het al beter. Als je beetje idee wil van de prijs kun je je gewoon aanmelden bij de kamer zoek facebook page in amersfoort, dan krijg je een beetje een idee van wat ik bedoel haha!


    Ja dat had ik ook gezien. Inderdaad grote kamers en prijzen tussen 800 en 1100 ofzo. Wat is nou normaal voor kleine kamer (centrum en niet centrum)? En wat voor grotere (ook centrum en niet centrum)? Dan heb ik een beetje een idee.
    Lastige js dat ik wel echt een huisdier op de kamer wil hebben.. Dus dat komt er ook nog bij hahaha maar ik ga naast deeltijdopleiding (1 maal per week) nog werken. Dus opzich, word geen studentenprijs, kan iets meer uitgeben misschien.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    MT, handig voor de toekomst. Ik wil maybe naar amersfoort


    In Amersfoort ligt het heel erg aan welke hoek je zit, je kan eigenlijk overal wel een leuke kamer vinden, denk ik. De wijken verschillen gewoon heel erg qua prijzen.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Laleah schreef:
    (...)

    Ja dat had ik ook gezien. Inderdaad grote kamers en prijzen tussen 800 en 1100 ofzo. Wat is nou normaal voor kleine kamer (centrum en niet centrum)? En wat voor grotere (ook centrum en niet centrum)? Dan heb ik een beetje een idee.
    Lastige js dat ik wel echt een huisdier op de kamer wil hebben.. Dus dat komt er ook nog bij hahaha maar ik ga naast deeltijdopleiding (1 maal per week) nog werken. Dus opzich, word geen studentenprijs, kan iets meer uitgeben misschien.


    Ehh de grote kamers in de stad gaan anywhere tussen de 400 en 650 voor zover ik altijd zie. Huisdieren zal wel wat opties elimineren maar daar kun je altijd naar vragen als je interesse gebt in de kamer. Zou me gewoon eens aanmelden bij de fb kun je beetje zien wat er is. (:


    The truth is out there.