• -

    [ bericht aangepast op 17 maart 2020 - 23:42 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Ik zou het overleggen met de leraar/lerares bij wie je dingen moet inleveren en die je gaat beoordelen. Daardoor weet hij/zij ervan af en als je dan besluit dat je niet verder met haar wil, dan weet de leraar/lerares al waarom. Ik zou ook nog een keer gaan praten met je partner en proberen uit te leggen (in nette woorden) wat je hier nu vertelt. Mocht het zo zijn dat ze niet veranderd, dan zou je haar later nog uit je "groepje" en profielwerkstuk kunnen halen. Wees wel duidelijk tegen haar en stel bijvoorbeeld ook deadlines voor haar en maak afspraken met haar. Dit zodat je kan aantonen dat je haar kansen heb gegeven en dat ze eventueel afspraken niet na komt.

    Ik heb het ook een keer gehad, twee dames die zeiden dat ze bij een verslag alles moesten doen en achteraf bleek dat het waarschijnlijk andersom was.


    Physics is awesome

    Zeer herkenbaar, helaas :’) Ik had ook zo’n partner toen ik mijn pws moest maken en het beste wat je kan doen is het aankaarten bij je begeleider. Dan weet hij/zij in ieder geval van de situatie, zodat het niet opeens komt, en kan diegene misschien ook meedenken over oplossingen. Ik mocht het uiteindelijk alleen maken omdat mijn partner na meerdere waarschuwingen van mij en onze begeleider nog niks deed en dat was echt heerlijk, en het heeft me mooi een 9 opgeleverd :Y)


    El Diablo.

    ^^ Dat dus, al zou ik eerst met haar praten en daarna met de docent.

    Wat ikzelf heb gemerkt is dat het niet werkt anderen taken te geven. Dan zeg jijzelf bijvoorbeeld tegen iemand: kan je volgende week dit of dat afhebben. Dat werkt gewoon niet. Het is beter om om de tafel te gaan zitten met pen en papier. Vervolgens zeg je: oké wat moet er nog gedaan worden etc en dan laat je haar met dingen komen die je vervolgens aanvult. Dan vraag je wat zij zou willen doen en daarna wanneer ze dat gedaan denkt te hebben.

    Zo heeft je partner veel meer het idee dat ze erbij betrokken is en moet ze meer eigen initiatief tonen. Dit is wat voor mij werkt, voor iedereen wat anders ofc.


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Thanks voor de tips (:

    @Muizlet ja dat probeer ik ook – zo van, heb jij nog ideeën of wil jij graag iets doen, maar het enige wat ik dan krijg is "maakt me niet uit". En ze komt zelf met weinig, dus dat is wel lastig :'). Ze wordt ook snel boos als je d'r bij wijze van spreken "op de vingers tikt" zeg maar, of ergens op wijst.


    I just caught the wave in your eyes

    Als ik jou was zou ik dit inderdaad bespreken.
    Ik heb het zelf ook gehad en toen erin gezet wat ik gedaan had en besproken. Bij een powerpoint gewoon 2 lege dias gedaan en de docent begrijpt t


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    dikke haat aan groepswerk, ik vraag me echt af hoe dit soort mensen de rest van hun loopbaan gaan overleven; en het ergste is nog dat je ze zelfs op de universiteit tegenkomt *-*


    oi, suzy

    Ik heb dit zelf ook gehad. Mijn partner heeft alle inlevermomenten gemist en als hij dan wat inleverde was het gekopieerd van wikipedia. Hij kreeg het zelfs voor elkaar om te laat te komen bij onze profielwerkstuk presentatie. Ik zou het eerst even met je partner zelf bespreken en bij het volgende inlever moment als het dan nog steeds ruk is dan naar je begeleider gaan. Wees direct met je partner vertel haar gewoon wat je van haar verwacht en als ze daar aan voldoet en ook haar best er niet voor doet laat dat weten. Sommige mensen hebben gewoon een hele directe aanpak nodig. Goodluck (flower)


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Naast wat er allemaal gezegd wordt, is er ook een goede oplossing voor dit soort mensen: samenwerken.
    Gewoon afspreken op een plek zonder afleiding en commanderen. Dan bedoel ik eraan werken en haar erbij betrekken, hoe dan ook moet ze het door groepsdruk wel aan willen zitten. Klinkt een beetje cru en misschien ineffectief, maar ik ben zelf ook zo iemand die zelfs de planning uitstelt tot nadat het project afgemaakt is, en dit werkt wel echt voor mij!
    Ook als iemand naar mij een berichtje stuurt van dat ze klaar zijn met een bepaald stuk, dan denk ik ook meteen oh shit en ga ik als de wiedeweerga aan het werk, haha.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ooooooooooooooooh zo herkenbaar dit...
    Gelukkig hield onze begeleider er wel rekening mee, dus dat scheelde in het cijfer


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ugh, dit is zo vervelend. Ik heb gelukkig twee heel fijne partners gehad voor mijn beide profielwerkstukken, maar ik kan me ook inbeelden dat dit niet voor iedereen geldt. Ik zou het zo snel mogelijk tegen je begeleider zeggen, maar ik zou het er ook met je partner zelf over hebben. Zo werkt het voor geen van jullie, en uiteindelijk moeten jullie wel een werk inleveren.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik heb exact hetzelfde! Ik werk samen met een meisje dat is blijven zitten en ze vind alles saai, onnuttig en alleen haar eigen ideeën zijn leuk.
    Wij moeten voor m&o een pws maken, maar dit moet verplicht met zn tweeën. Ik ben er nu al klaar mee, dus top dit.

    Wat een voordeel is bij ons, is dat de leraren wel weten dat er luie mensen zijn. De leraar zelf kwam naar mij alleen toe en gaf me de tip om de taken goed te verdelen en niet alles alleen te gaan (hij kent mijn partner ook echt wel). En wij MOETEN een logboek bijhouden, wie wanneer, wat gedaan heeft. Anders spreek je met de leraren en je partner af, dat jullie dat ook gewoon dken.

    Succes met de struggle!!

    [ bericht aangepast op 16 mei 2018 - 7:05 ]


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Confession: ik moest een keer een debat doen en onbedoeld werd ik dat meisje dat niks deed. Ik kreeg taken toebedeeld en een deadline (ik had gevraagd of ze mij begrensde taken wilden toebedelen want ik ben niet goed in projecten leiden die me niet zo boeien, dan moet me gewoon verteld worden wat ik moet doen en dan doe ik het) alleen werkte ik samen met een echte perfectionist die vond dat ik niet snel genoeg werkte, en dus al het werk wat voor mij was, was de volgende dag al gedaan had en vervolgens werd die meid heel kwaad werd op mij. Toen had ik ook iets van doe het lekker zelf. (cat)

    Maar goed, uit ervaring sprekende: de beste aanpak blijft om te vragen wat zij een fijne aanpak vind. Voor mij was het heel erg nodig dat mijn partner me taken en een deadline gaf en dat we ons allebei daaraan hielden. Toen we die strategie eenmaal toepasten en ze me de ruimte gaf, werkte ik opeens keihard. Maar samenwerken is lastig, zeker als je geen stier geeft om het project, dus je kunt niet verwachten dat ze zomaar je gedachten leest en je naadloos aanvult.

    Ik kreeg uiteindelijk nog een hoger cijfer dan die meid ook, ik ben absoluut dat ene nachtmerrie kind waar jullie allemaal mee gewerkt hebben hah


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Damn, dat is echt rot. Dit is ook één van de redenen dat ik mijn profielwerkstuk lekker alleen heb gemaakt.

    Je kunt het het best nu al aangeven bij je begeleider. Je kunt er beter nu iets van zeggen, want nu kan er nog iets aan gedaan worden.

    Veel meer dan dit kan ik niet toevoegen, maar wel: toen ik dit op precies dezelfde manier meemaakte besloot ik na het inlevermoment wel door te werken, zodat ik in ieder geval wist dat het er was indien nodig, maar te doen alsof ik het niet had gedaan. Daar werd ze wel wakker van; niet alleen ging ze klagen dat zij alles had gedaan, maar ze ging ook echt aan de slag!


    Spinning around, I'm weightless.