• Hallo iedereen! Ik merkte dat er nog geen WK-topic was, dus ik heb het dan maar aangemaakt (; Ik zal proberen hier alle informatie in te zetten die ook maar iets te maken heeft met het WK, en jullie mogen me hier zeker bij helpen! Vertel me ook voor welk land je supportert, dan plaats ik het bij in dit topic!



    Het topic is nog in aanbouw, maar ik ben er volop mee bezig!

    Groepsfase

    Groep A:

    Rusland
    Saudi-Arabië
    Egypte

    Uruguay


    Groep B:

    Portugal
    Spanje

    Marokko
    Iran



    Groep C:

    Frankrijk
    Australië
    Peru

    Denemarken


    Groep D:

    Argentinië
    IJsland
    Kroatië
    Nigeria


    Groep E:

    Brazilië
    Zwitserland

    Costa Rica
    Servië



    Groep F:

    Duitsland
    Mexico
    Zweden

    Korea


    Groep G:

    België
    Panama
    Tunesië

    Engeland


    Groep H:

    Polen
    Senegal

    Colombia
    Japan



    Achtste finales:
    Frankrijk - Argentinië
    Uruguay - Portugal
    Spanje - Rusland
    Kroatië - Denemarken
    Brazilië - Mexico
    België - Japan
    Zweden - Zwitserland
    Colombia - Engeland


    Kwartfinales:

    Uruguay - Frankrijk
    Brazilië - België
    Rusland - Kroatië
    -


    Halve finales:

    -
    -


    Kleine finale:

    -


    Finale:

    -



    Supporters:

    Orville: België
    ArabelIa: Duitsland / Polen
    Fonollosa: Colombia / Marokko / Spanje / Portugal
    JMB: België / Engeland
    Cortes: Duitsland / Brazilië / Frankrijk
    Ossa: België
    Derks: Duitsland
    Wervelwind: Duitsland / Spanje / België
    EdensGate: Duitsland
    Frodo: België
    ido: België / Spanje / Duitsland
    Seasons: Egypte
    OosterEiland: België / IJsland / Kroatië / Duitsland
    Mondler: België
    Altomare: België / Duitsland / Engeland

    [ bericht aangepast op 3 juli 2018 - 9:02 ]


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Orville schreef:
    (...)

    Het feit dat je Błaszczykowski al juist typt toont aan dat je een echte fan bent (;


    Hahaha, z'n naam is zeker een mond vol en vraag me ook echt niet om het uit te spreken — als mijn vrienden het uitspreken klinkt het zo makkelijk en dan ben je daar zelf van "..."


    I just caught the wave in your eyes

    Orville schreef:
    (...)

    Ik ben ook wel een beetje boos over het feit dat Nainggolan en Lombaerts er niet bij zitten... Maar het is nog steeds maar een voorselectie, de definitieve wordt 4 juni bekend gemaakt, dus er is nog hoop! Maar Radja heeft wel gezegd dat hij wilt stoppen met de Rode Duivels...


    Ik geloof wel dat de uiteindelijke selectie uit deze 28 mensen zal komen, dus zij die er nu al niet bij zijn mogen sowieso niet mee naar Rusland. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oh ja. WK. Ja. Superleuk, man. Zin in. :'|



    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    Oh ja. WK. Ja. Superleuk, man. Zin in. :'|






    Dit blijft me toch nog steeds bij over het Nederlandse voetbal. :')

    [ bericht aangepast op 22 mei 2018 - 7:31 ]


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    België!
    Ik ben zo blij dat ik geen examens heb want ik weet nog dat België vorig soms speelde op de avond voor mijn examen en dan kon ik niet kijken!
    Duitsland vind ik ook altijd een fijne ploeg om naar te kijken, ik vind dat ze heel efficiënt en leuk voetbal spelen. Sinds 2010 heb ik toch ook wel een beetje een zwak voor Spanje dus ik ben wel benieuwd hoe ze het dit jaar gaan doen. ^^


    The soul needs autumn.

    Orville schreef:
    (...)



    Dit blijft me toch nog steeds bij over het Nederlandse voetbal. :')

    Haha daaamn niet het WK erop in 2014 toen we Spanje wel kapot maakten met 5-1? Toen we weer zo fucking close waren bij de winst? D: 2e in 2010 en 3e in 2014 en nu gewoon fucking niet gekwalificeerd. Zooo zuur he.

    En ik mis m'n boy Arjen Robben nu al. Wordt niks meer de komende jaren I'm afraid.


    ars moriendi

    Ik support trouw Die Mannschaft.
    Dat doe ik al sinds 2010 meen ik, en dat blijf ik doen.
    Lol, ik ben vandaag in m'n EM 2016 shirt naar school gegaan met Duitse vlag oorbellen in (well, dat kwam mooi uit met m'n Duits examen :'D) Heb nog geen WM 2018 shirt omdat de leuke uitverkocht waren in mijn maat :(


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben nog reacties aan het zoeken, dus hou deze post zeker in het oog! ;)

    Misschien interesseert dit wel enkelen onder jullie, vandaar...



    Enkele dagen geleden is de Belgische voorselectie van 28 mogelijke spelers voor het WK bekendgemaakt. De Belgische bondscoach besloot Radja Nainggolan, de middenvelder van AS Roma, niet op te nemen in deze selectie. Dit kwam zeer onverwachts, zeker omdat Nainggolan de laatste maanden zowat tot de publiekslieveling van het Belgische nationale elftal is uitgegroeid. Als reactie hierop besloot Nainggolan te stoppen met de Rode Duivels. Een heleboel andere (niet-)geselecteerde Rode Duivels en de bondscoach reageerden op dit nieuws, en misschien vinden jullie het wel interessant om al deze verschillende commentaren opgelijst te kunnen lezen.

    Roberto Martinez (bondscoach)


    Ik heb Radja niet bezocht om te vertellen dat hij er niet bij is. Neen, ik wilde zijn mening horen. De beslissing was nog niet genomen voor ik hem gezien heb. Pas na dat gesprek heb ik beslist dat hij niet bij de selectie zit. Ik wilde hem in de ogen kijken terwijl we van gedachten wisselden over hoe we op het WK zouden werken. Het is een puur tactische keuze. Ik kan hem niet de rol garanderen die hem het beste past. Hij is een sterke speler, met veel ervaring. Maar ik moet nu eenmaal sommige spelers teleurstellen. Hij heeft een belangrijke rol in zijn ploeg en die rol kunnen wij hem bij de Rode Duivels niet bieden. Ik heb mijn beslissing gebaseerd op de laatste twee jaar. Ik had een open en eerlijk gesprek met Radja, waarin duidelijk bleek hoeveel belang hij hecht aan het team. We werken op een professionele manier en maken dus harde keuzes, ook al vinden de fans dat niet leuk. Iedereen heeft een mening daarover. Ik moet de keuze maken voor mijn ploeg, ik heb niet het gevoel dat ik die keuze moet rechtvaardigen tegenover anderen. Het is mijn taak als bondscoach om ze samen tot het sterkst mogelijke team te smeden. En daarom is de zaak-Nainggolan ook zo moeilijk: ook daar moet ik het teambelang voorop stellen en de balans proberen bewaren. En soms gaat dat gepaard met harde beslissingen.


    Toby Alderweireld (geselecteerde verdediger)


    Radja is een vriend van mij. Ik heb met hem gevoetbald in de jeugd. Het is jammer voor hem, maar het is een beslissing van de coach waar we ons bij neer moeten leggen. Ik heb hem een berichtje gestuurd. Meer kan ik ook niet doen. Ik heb gewoon laten zien dat ik met hem meeleef. Want voor elke voetballer is het jammer dat hij zo’n tornooi mist. Dat hij stopt? Ja, elke persoon moet zoiets zelf beslissen. Daar moeten wij respect voor hebben.


    Marouane Fellaini (geselecteerde middenvelder)


    Het is een grote verrassing, maar het is de keuze van de trainer. Het is de coach die beslist, hij is de baas. Er zijn heel wat spelers ontgoocheld vandaag, net zoals het Belgische publiek dat is. Maar we moeten de beslissing van de coach respecteren. Ik heb hem gezegd om de beslissing van de coach te respecteren. De coach zal wel zijn redenen hebben. We moeten dat accepteren. Wij, de spelers begrijpen het ook niet, omwille van zijn kwaliteiten. Ik denk wel dat hij mentaal sterk is. Dat hij stopt als international, kan ik begrijpen. Maar ik ben er zeker van dat hij volgend seizoen nog sterker zal zijn.


    Dries Mertens (geselecteerde aanvaller)


    Ik ga je missen, vriend. Hopelijk kunnen we je trots maken. <3


    Nicolas Lombaerts (niet-geselecteerde verdediger)


    Respect man. Gewoon niet te begrijpen. Je hebt MAAR de halve finale van de Champions League gespeeld, en dit is niet goed genoeg voor de balans in het team blijkbaar...


    Steven Defour (niet-geselecteerde middenvelder)


    Persoonlijk had ik hem meegenomen. Hij is een topspeler bij AS Roma en hij speelt ook nog eens een topseizoen. Dan moet je gewoon mee naar het WK. Volgens mij ziet Martinez Nainggolan bij Roma als nummer tien spelen en oordeelt hij dat hij daar betere spelers voor heeft. Radja is iemand die niet tegen zijn verlies kan, die wil altijd spelen. Hij kan kwaad zijn als hij op de bank zit. Bij hem is die reactie dan expressiever dan bij iemand anders. Maar dat hoeft niet erg te zijn, want hij heeft met geen enkele speler problemen.


    Jan Vertonghen (geselecteerde verdediger)


    Elke Rode Duivel zal Radja intussen wel gehoord hebben. Maar iedereen heeft z’n zegje erover kunnen doen deze week. We moeten het nu echt afsluiten en focussen op Panama.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2018 - 16:37 ]


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Derks schreef:
    Ik support trouw Die Mannschaft.
    Dat doe ik al sinds 2010 meen ik, en dat blijf ik doen.
    Lol, ik ben vandaag in m'n EM 2016 shirt naar school gegaan met Duitse vlag oorbellen in (well, dat kwam mooi uit met m'n Duits examen :'D) Heb nog geen WM 2018 shirt omdat de leuke uitverkocht waren in mijn maat :(

    Duitsland is altijd mijn favoriet na Nederland, dus ik ga ook achter de Duitsers staan dit WK. (krul)


    ars moriendi

    Derks schreef:
    Ik support trouw Die Mannschaft.
    Dat doe ik al sinds 2010 meen ik, en dat blijf ik doen.
    Lol, ik ben vandaag in m'n EM 2016 shirt naar school gegaan met Duitse vlag oorbellen in (well, dat kwam mooi uit met m'n Duits examen :'D) Heb nog geen WM 2018 shirt omdat de leuke uitverkocht waren in mijn maat :(


    Hopelijk krijg je er nog eentje te pakken voor de start van de World Cup!


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Orville schreef:
    (...)

    Hopelijk krijg je er nog eentje te pakken voor de start van de World Cup!


    Anders maak ik er zelf eentje, heb toch bijna vakantie (A)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik supporter voor ons belgenlandje (krul)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    J0Y schreef:
    Ik supporter voor ons belgenlandje (krul)


    Is dat Fellaini? :') Leuk dat je voor België gaat supporteren!


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Orville schreef:
    (...)

    Is dat Fellaini? :') Leuk dat je voor België gaat supporteren!


    Jaaa hahaha ik vroeg me al af of iemand de hint zou snappen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Yeeeesss ik vind het WK altijd zo tof maar kan dit jaar niet echt kijken helaas. Toch support ik België en Duitsland!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen