• Hallo iedereen! Ik merkte dat er nog geen WK-topic was, dus ik heb het dan maar aangemaakt (; Ik zal proberen hier alle informatie in te zetten die ook maar iets te maken heeft met het WK, en jullie mogen me hier zeker bij helpen! Vertel me ook voor welk land je supportert, dan plaats ik het bij in dit topic!



    Het topic is nog in aanbouw, maar ik ben er volop mee bezig!

    Groepsfase

    Groep A:

    Rusland
    Saudi-Arabië
    Egypte

    Uruguay


    Groep B:

    Portugal
    Spanje

    Marokko
    Iran



    Groep C:

    Frankrijk
    Australië
    Peru

    Denemarken


    Groep D:

    Argentinië
    IJsland
    Kroatië
    Nigeria


    Groep E:

    Brazilië
    Zwitserland

    Costa Rica
    Servië



    Groep F:

    Duitsland
    Mexico
    Zweden

    Korea


    Groep G:

    België
    Panama
    Tunesië

    Engeland


    Groep H:

    Polen
    Senegal

    Colombia
    Japan



    Achtste finales:
    Frankrijk - Argentinië
    Uruguay - Portugal
    Spanje - Rusland
    Kroatië - Denemarken
    Brazilië - Mexico
    België - Japan
    Zweden - Zwitserland
    Colombia - Engeland


    Kwartfinales:

    Uruguay - Frankrijk
    Brazilië - België
    Rusland - Kroatië
    -


    Halve finales:

    -
    -


    Kleine finale:

    -


    Finale:

    -



    Supporters:

    Orville: België
    ArabelIa: Duitsland / Polen
    Fonollosa: Colombia / Marokko / Spanje / Portugal
    JMB: België / Engeland
    Cortes: Duitsland / Brazilië / Frankrijk
    Ossa: België
    Derks: Duitsland
    Wervelwind: Duitsland / Spanje / België
    EdensGate: Duitsland
    Frodo: België
    ido: België / Spanje / Duitsland
    Seasons: Egypte
    OosterEiland: België / IJsland / Kroatië / Duitsland
    Mondler: België
    Altomare: België / Duitsland / Engeland

    [ bericht aangepast op 3 juli 2018 - 9:02 ]


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Frodo schreef:
    Dat was één van de saaiste matches ooit :')


    Inderdaad... Maar als België op zo'n manier gelijk speelt tegen de Europees kampioen, denk ik dat ze toch wel een goede kans maken op minstens de halve finale... Laten we in ieder geval hopen op spektakelmatchen tegen Costa Rica en Egypte (en bij uitbreiding ook tegen Panama, Tunesië en Engeland)!


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Orville schreef:
    (...)

    Inderdaad... Maar als België op zo'n manier gelijk speelt tegen de Europees kampioen, denk ik dat ze toch wel een goede kans maken op minstens de halve finale... Laten we in ieder geval hopen op spektakelmatchen tegen Costa Rica en Egypte (en bij uitbreiding ook tegen Panama, Tunesië en Engeland)!


    Vergeet niet dat Ronaldo niet meedeed (:
    + ik denk dat de Belgen theoretisch gezien één van de beste ploegen zijn, maar of ze de kansen gaan pakken... is nog maar de vraag.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Vergeet niet dat Ronaldo niet meedeed (:
    + ik denk dat de Belgen theoretisch gezien één van de beste ploegen zijn, maar of ze de kansen gaan pakken... is nog maar de vraag.


    Ronaldo was ook geblesseerd tijdens de EK-finale (;
    En de Belgen zijn afzonderlijk fantastisch maar hebben meer spelers zoals V. Kompany, J. Vertonghen en E. Hazard nodig om de teamgeest er wat in te houden...


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Ik slaag er echt altijd in om wel een of andere goal te missen, omdat ik met iets anders bezig ben. Vandaag was het die van Lukaku. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ik slaag er echt altijd in om wel een of andere goal te missen, omdat ik met iets anders bezig ben. Vandaag was het die van Lukaku. :')


    Spijtig, want het was een mooie (; Mijn twee Duivels van de Match waren Eden Hazard en Yannick Carrasco. Die van jullie?


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Een beetje laat, maar beter laat dan nooit!


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    ^ Ook Hazard, man wat kan hij spelen! En ik weet dat de mensen de laatste tijd niet zo hoog op hebben van Fellaini, maar ik vond hem deze match verrassend uit de hoek komen!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Nieuwste FIFA-ranking! (07/06/2018)

    Weetjes:
    🇷🇺 Rusland, het land met de laagste ranking op het WK 2018, is nog verder weggezakt, naar hun laagste ranking ooit, namelijk de zeventigste plaats! 😯
    🇨🇱 Chili is het enigste land dat in de top 10 staat, dat niet aanwezig zal zijn op het WK 2018.
    🇧🇪 België is het enigste land uit de top 5 dat nog nooit een groot voetbaltornooi kon winnen (behalve de Olympische Spelen in 1920).


    ️1.🇩🇪️ Duitsland
    2.🇧🇷️ Brazilië
    3.🇧🇪️ België
    4.🇵🇹️ Portugal
    5 🇦🇷️ Argentinië
    6. 🇨🇭 Zwitserland
    7. 🇫🇷 Frankrijk
    8. 🇵🇱 Polen
    9. 🇨🇱 Chili
    10. 🇪🇸 Spanje

    Volledige lijst in deze link!


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Ik sta uiteraard voor DEUTSCHLAND!

    Het uitshirt van Duitsland is (zoals elk jaar) weer fantastisch mooi, trouwens:


    En het thuisshirt mag er ook zeker zijn:

    Chilton schreef:
    Ik sta uiteraard voor DEUTSCHLAND!

    Het uitshirt van Duitsland is (zoals elk jaar) weer fantastisch mooi, trouwens:


    En het thuisshirt mag er ook zeker zijn:



    Persoonlijk vind ik het thuisshirt niet zo mooi. Adidas wilde een throwback doen met de thuisshirts voor het WK 2018, maar ik vind de Duitse niet echt geslaagd... En het uittenue vind ik wel echt prachtig, alhoewel ik niet echt een link zie tussen dit appelblauwzeegroen en de zwart-rood-geel vlag van Duitsland...

    Mijn favorieten zijn, met voorsprong, Nigeria en België.




    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather



    Morgen de laatste oefenwedstrijd in aanloop naar het WK, dat al over 4 dagen begint! België - Costa Rica, om 20u45 op de televisiezender Één, die normaal gezien in heel Nederland en België bruikbaar is.


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Ik ben voor België en Spanjeeee (: en lowkey voor Duitsland lol


    made a list of my regrets and you were the first, love

    De Belgen zijn zó goed aan het spelen, het is niet normaal.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    De Belgen zijn zó goed aan het spelen, het is niet normaal.


    Tegen Portugal 25 minuutjes goed, tegen Egypte 50, laten we nu hopen op een volledige match 🙏 Ik begrijp alleen niet waarom Meunier er nog opstaat... Maar die afgekeurde goal van Vertonghen, alsjeblieft, haal de VAR naar hier!


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather