• S W I P E——R I G H T



    New York City. Het is 2018 en online datingapps zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze samenleving. Voor een one night stand of een potentiële partner gaat men tegenwoordig niet meer naar een bar, maar hoef je enkel naar rechts te swipen. Echter kun je-je niet voor eeuwig verstoppen achter je telefoon: tijd om die mensen voor wie je hebt geswipet in het echt te gaan ontmoeten...

    S W I P R™
                                                                                 
    Vooral in The Big Apple is de succesvolle datingapp Swipr razendpopulair. Wat maakt deze app nu echter anders van alle anderen? Nou – de app laat je de mensen die je hebt geswipet niet meteen leren kennen: je kunt namelijk niet met ze chatten. In plaats daarvan laat de app je een sprong in het diepe maken door je gelijk op een date met hem/haar te sturen. Is dat knappie koppie je perfect match of de verwezenlijking van je ergste nachtmerrie? Do you accept this challenge?

    In dit RPG kruip je in de huid van één van de 16 singles die we op de voet gaan volgen in hun zoektocht naar liefde. Eén ding is in ieder geval zeker, het zal een ervaring worden om mooit te vergeten.


    De koppels voor de dates zullen worden gerandomized en zo nu en dan zullen er groepsactiviteiten worden georganiseerd – zogenaamde Swipr-parties.


    P R O F I L E S VOL!
                                                                                                                           
    INVULLEN
    Naam
    Leeftijd 21 – 27
    Nationaliteit
    Bio Dit is wat users van Swipr te zien krijgen samen met een foto en de naam van jouw user. Dit mag een beknopte catchphrase o.i.d zijn die jouw personage beschrijft.
    Studie/Beroep
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Familie en geschiedenis
    Extra Dit zijn dingen die jouw personage kunnen typeren, zoals hobbies, likes, dislikes, quirks, afknappers etc. Het is belangrijk dat je-je hieraan houdt, want tijdens het daten komen deze van pas!


    LADIES
    ♀ Maia Staebler – Filosofie – Diana Korkunova – 4 – ArabelIa
    ♀ Amelia Claudette Reynolds – Baan/Studie – Dakota Johnson – 4 – Egorova
    ♀ Noi Binda Aitkin – Partyplanner – Gwen Cox – 3 – Elentiya
    ♀ Alyss Inez Pérez – Diergeneeskunde – Sara Sampaio – 4 – xJess
    ♀ Chelsea Carmen Woods – Geneeskunde – x – 5 – Fonollosa
    ♀ May Brighton – Strafrecht/Criminologie – x – 5 – Ascian
    ♀ Evelyn Mitchell – Forensisch onderzoeker – x – 5 – Arcanciel
    ♀ Yumiko Kaede – x – Han Eu Ddeum – 6 – Illyrians


    GENTLEMEN
    ♂ Darryl di Marco – Ziekenhuisbroeder – Joey Lloyd – 6 – Locomotief
    ♂ Augustus James McCoy – Koffiezaak – Luke Powell – 5 – Bunbury
    ♂ Sandro Narciso – P.I. – Mariano Di Vaio – 5 – Necessity
    ♂ Norman Briar – Firefighter – Oliver Stark – 5 – Lionaire
    ♂ Owen Jonathan Fitzgerald – Autobedrijf – Jeremy Dufour – 3 – Sombre
    ♂ Alistair Kingsley – Baseball Trainer – Jorge Del Rio Romero – 3 – Eilonwy
    ♂ Beckett Guthrie – Docent English Lit. – Matthew Dadario – 5 – Wildfowls
    ♂ Benjamin Earle – Baan/Studie – Dominic Sherwood – 5 – Remiinds

    R E G E L S
                                                         
    • Huisregels van Q gelden ook hier, uiteraard.
    • Minimaal 250 woorden per post.
    • Er wordt van je verwacht dat je actief meedoet.
    • Alleen wij, Egorova & ArabelIa, maken nieuwe topics aan.
    • Mannen en vrouwen gelijk houden.
    • Absoluut geen perfecte personages en zorg voor variatie.
    • Niemand kent elkaar, dus ook geen vooraf afgesproken relaties.
    • Houd OOC en IC gescheiden: alleen IC-drama s’il vous plaît.
    ... volgens mij vergeet ik dingen
    H U I D I G E––S I T U A T I E

    Het is een zaterdagmiddag in New York City en Swipr heeft een aantal dates en een Swipr party op de planning staan! Alle activiteiten worden gefinancierd door Swipr.
    Are the singles ready to mingle?

    Dates
    1. Alistair & Chelsea — Kookles
    2. Maia & Norman Briar — Workshop graffiti spuiten
    3. Yumiko & Owen — Stand-up comedy show
    4. Alyss & Benjamin — Workshop pottenbakken
    5. Amelia & Sandro — Botanische tuinen van Snug Harbour (Staten Island)
    6. May & Darryl — Harlem Safe House Jazz Parlor

    Groepsdate: Evelyn, Beckett, Noi & Augustus — Paintball

    *Alle koppels zijn gerandomized


    Tijdstip – Middag (ca. 16:00)
    Weersomstandigheden – ca. 17°C; overwegend bewolkt met hier en daar kans op regenbuien.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2018 - 21:13 ]


    I just caught the wave in your eyes

    MT


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    MT.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    EiIonwy schreef:
    MT

    EiIonwy schreef:
    MT


    El Diablo.

    Mine.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    MT.


    •

    MT --

    [ bericht aangepast op 29 mei 2018 - 21:51 ]


    - thank you for existing -

    Mt.


    chaos makes the muse

    Nt


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Owen Jonathan Fitzgerald
    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━ ♔ ━━━━━━━━━━━━━━━━━━
    Owen︲21︲picking up Yumiko︲caroutfitflowers
    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
          De auto bromde onder me zodra ik het gas in had getrapt bij het groene verkeerslicht. Mijn lichaam werd in de stoel gedrukt zodra ik schakelde en een stuk harder ging rijden. Scheurend ging ik door een bocht, want nu kon het nog, zodra er een dame in de auto zat moest ik anders rijden. Zodra ik aan kwam op de plek waar we hadden afgesproken zette ik de auto aan de kant en keek ik nog even in de spiegel. Een zucht verliet mijn lippen terwijl ik een kouwgompje uit het bakje grabbelde.
          'Oké, let's do this,' mompelde ik tegen mezelf. Ik nam de bloemen in mijn handen en stapte uit de auto, waarna ik de deur dicht gooide en tegen de auto aan ging staan om op Yumiko te wachten. Ik wist nu al dat ik haar Yumi ging noemen, want Yumiko was me echt een mond vol. De naam klonk Aziatisch, dus ik was echt nieuwsgierig naar hoe ze er nou eigenlijk in het echt uit zou zien.
          Mijn ogen gingen over de mensen die langs liepen, maar ik zag nog niemand die me bekend voor kwam. Ik had haar wel gezien op een foto, dus als ze geen catfish was, wist ik ongeveer hoe ze er uit zou zien. Mijn oog viel op een opmerkelijke korte dame met donkere haren en een heel bekend gezicht. Ik stak mijn hand op als tegen dat ik haar had gezien, zodat ze mij ook zou zien. Zodra ze mijn kant op kwam zette ik mezelf af van mijn auto en zette ik een stap haar kant op, om haar vervolgens te omhelzen en de bloemen aan te bieden.
          'Je ziet er prachtig uit,' glimlachte ik haar kant op terwijl mijn ogen kort over haar heen gingen.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2018 - 23:30 ]


    - thank you for existing -

    EVELYN ROSE MITCHELL

    Eve ♡ 23 ♡ Forensic Investigator ♡ Outside, waiting in front of the building ♡ Outfit

          Evelyn richtte haar blauwe kijkers op haar reflectie in het raam, controlerend of haar haar wel goed zat. Het was een tijdje geleden dat ze een date had waardoor er veel emotionele spanning in haar lichaam opgekropt zat. Angst en zenuwen hadden de situatie overgenomen. Telkens had ze wel iets om te controleren. Ene keer waren het haar haren en andere keer haar kleding. Toch leek het alsof de tijd niet verstreek. Ze stond al voor het gebouw – tien minuten te vroeg – in het koude weer te wachten. Evelyn vond het altijd prettig om vroeg te gaan zodat zij niet diegene was op wie de rest nog moest gaan wachten. Vooral niet als ze indruk op de mensen wilde maken.
          Evelyn bofte nog dat Swipr een groepsdate had geregeld. Een activiteit als paintball kwam voor haar goed uit. Ze waren niet verplicht om fatsoenlijke gesprekken te voeren en ze waren niet alleen met z’n tweeën waardoor ze zich niet verplicht voelde om de ongemakkelijke stilte te verbreken. Al wist ze dat die dag nog zal komen, stelde ze het voor nu liever uit. Elkaar schieten met kleine, harde balletjes was al genoeg om van deze avond te genieten.
          Evelyn had maar één keer gepaintballd met haar vrienden en dat was al meer dan genoeg – voor Eve’s vrienden dan. Zelf begreep ze eerlijk gezegd niet wat het probleem was. Ze genoot van de halfuur waarin ze op mensen random mocht schieten en ze was ook erg goed in. Eigenlijk hadden ze een speeltijd van een uur, maar Evelyns vrienden waren al na een kwartiertje doodop. Nu kreeg Evelyn weer de kans om haar stress op mensen te vuren, al moest ze zich nu wel dimmen voordat ze de rest afschrikt van haar enthousiasme.
          Terwijl er een zucht als een zacht vlaag wind aan haar lippen ontsnapte, keek ze naar haar linkerpols die door een horloge werd omringd. Over paar minuten moesten ze zich al melden en nog steeds was nog niemand te bekennen waarvan ze zijn/haar foto met haar duim naar rechts had geswiped.
          Om tijd te doden, viste Evelyn haar telefoon uit haar zak. Ze beantwoorde de nieuwsgierige berichten van haar vrienden en appte haar collega over haar vooruitgang van haar onderzoek. Ze had haar werk achtergelaten, dus het was maar beter dat deze date geen tijdverspilling was.


    NORMAN BRIAR


    25 • Fire Fighter • @ Outside • & Maia • Car • Outfit


          Briar zit grijnzend achter het stuur van Victoria — groot, vuurrood en woest. Victoria is de enige vrouw aan wie hij zijn eindige volledige trouw heeft gezworen. Vanaf zijn allereerste werkdag is hij aan haar verbonden en wil dat niet veranderen. Natuurlijk zou ze in de kazerne moeten staan, maar een eerste indruk maken. . . Victoria begreep het zonder enige twijfel. Zijn kapitein. . . Wellicht ietwat minder. Briar zal het morgen wel toelichten, als de date van vandaag goed was gegaan. Dat wil zeggen — als hij niet direct met de jongedame zijn bed in is gedoken. Daarvan zou zelfs zijn kapitein onder de indruk zijn.
          Briar manoeuvreert de brandweerwagen gemakkelijk op een parkeerplaats, recht voor het gebouw waar hij zodadelijk een graffiti cursus zal krijgen als date. Briar moet toevoegen, Swipr heeft z'n zaakjes goed geregeld.
          Na zijn kapsel voor een laatste keer gecontroleerd te hebben in de spiegel, richt hij korte blik op de foto op zijn telefoon. Maia. Aziatische trekjes. Knap. Lekker ding. Briar knikt zichzelf moed toe en richt zijn blik dan naar buiten — direct oog in oog met Maia zelf, die met grote kijkers de brandweerwagen bekijkt. Briar grijnst en springt soepel naar beneden, waarna hij de deur afsluit.
          'Hé gorgeous. Klaar voor de date of a lifetime?'
          Briar loopt glimlachend op Maia af en geeft haar twee kussen op de wangen, waarbij één hand op haar middel plaatst. Hij moet behoorlijk wat bukken. Alhoewel hij wel vaker kleine meisjes heeft. . . gedate.

    Oh darling ——— the one reason he survives all the time,
    is that the fire inside him burns brighter than the fire around him.


    •


    YUMIKO "KIMI" AYAME KAEDE

    • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
    24 ∾ japanese / american ∾ car ∾ owen


    Dit is de reden waarom ik een account heb aangemaakt voor Swipr, om dit te voelen. De afwachting, de zenuwen en de energie die je krijgt van het onbekende tegemoet gaan is alleen al een geweldige kick op zichzelf. Het ontmoeten van nieuwe mensen nog niet meegerekend. En daar hoort het gevoel van te laat zijn ook bij. Ik heb net mijn make-up erop zitten als ik erachter kom dat ik eigenlijk vijf minuten geleden had moeten vertrekken. Het zal ook weer eens niet. Ik gooi snel wat dingen in mijn kleine rugzak, sluit mijn kleine apartement af en ren het trappenhuis door naar beneden. Gelukkig weet ik nog met gemak op tijd aan te komen door het verhoogde tempo wat ik aanneem tijdens het lopen. In mijn hand heb ik mijn telefoon geklemd. Owen. Zo heet hij. En we gaan hoogstwaarschijnlijk naar een comedieshow, aan het adres te zien. Ik neem het plaatje goed in me op en kijk om me heen of ik een fysieke kloon van het internet model kan spotten. Het duurt niet lang voordat ik een jongenman vind die tegen een auto aan leunt. Hij lijkt de enige te zijn hier die nergens naartoe moet en zijn gelaatstrekken komen me bekend voor van de foto's. Dat moet hem zijn. Hij heeft mij niet veel later in het vizier en zet zich af van zijn zwarte auto. Hij ziet er absoluut niet verkeerd uit. Enthousiast knuffel ik hem terug en bedank hem als hij mij de bloemen in mijn hand stopt. Wat een gentleman. Het is lang geleden dat ik zo iemand gedate heb.
          'Dankjewel,' zeg ik nogmaals, als hij me complimenteerd op mijn uiterlijk. 'Jij ziet er ook zeker niet verkeerd uit,' zeg ik met een wat speelse knipoog. Ik kijk langs hem heen naar de Volkswagen. 'Wat lekker makkelijk dat we gewoon met de auto kunnen,' zeg ik enthousiast. 'Dus, wat denk je dat het is? Comedieshow, lijkt me? Ben jij daar ooit wel eens geweest? Ik niet, maar we zien wel, toch? Ik bedoel, nieuwe dingen kunnen altijd avonturen opleveren.' Ik loop om zijn auto heen en stap in aan de bijrijderskant. Over het algemeen ben ik niet zo van het toestemming vragen. Ik vraag wel om vergiffenis als dat uiteinlijk nodig blijkt te zijn.
          'Maar goed, Owen, is het toch? Ik ben Kimi.' Het is altijd een beetje onwennig om jezelf niet meer voor te hoeven stellen. Hij heeft mijn profiel al lang gezien, maar het voelt natuurlijker en ik wil voorkomen dat hij me straks Yumiko — of een vreemde variant daarvan — gaat noemen.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Alyss Inez Pérez


    20 • Studying • Outside • outfit

    Ze was zenuwachtig. Alyss kon er niets aan doen maar al vanaf het moment dat ze de datum en tijd van de date door had gekregen, was ze nerveus. Niet eens om hoe ze zelf over zou komen maar eerder omdat ze bang was dat de date een flop zou zijn, dat er geen klik zou zijn. Ze hadden elkaar immers niet gesproken. Ze hadden enkel een afbeelding, hun profiel gezien en naar rechts swipet - anders stond ze hier niet. Alyss haalde haar hand door haar lange lokken. Ze had ze voor nu nog los maar voor alle zekerheid had ze wel een elastiekje bij.. ze had er namelijk weinig zin in om meteen voor lul te staan als haar haren vies zouden worden of erger nog; ze zouden vastdraaien. Dat zou pas gênant zijn.
    Met haar outfit had ze er ook rekening mee gehouden. Normaal zou ze voor een dergelijke gelegenheid wel een jurkje of rokje aantrekken maar omdat het weer niet echt meezat en ze gingen pottenbakken, had ze toch gekozen voor een broek. Het leek haar een veiligere optie. Daarbij droeg ze in het dagelijkse leven ook eigenlijk altijd een broek, simpelweg omdat het makkelijker was bij haar studie en op haar werk, dus eigenlijk zou ze zich ook niet hoeven uitsloven.. niet als ze wilde dat hij haar leerde kennen zoals ze echt was.
    Ze had het adres opgezocht en ze was er zelfstandig heen gegaan, waardoor ze nu stond te wachten op Benjamin. Ze was iets te vroeg en het regende, ze was maar onder het afdakje van het gebouw gaan staan om te voorkomen dat ze nat werd. Ze keek nogmaals op haar telefoon naar de tijd, die voorbij leek te kruipen, waarna ze haar blik weer over de mensen op straat liet glijden. Hij moest niet te missen zijn, toch? Op de foto op zijn profiel had hij twee verschillende kleuren ogen - dat was niet te missen, toch?

    Beckett 'Beck' Francisco Guthrie

    26 • English lit teacher • outfit • on his way • alone



    De metro stopte op de halte die ik op Google Maps had gevonden. Ik stond op van mijn plek tussen een zakenman en een oudere vrouw, en mengde mezelf in de menigte die de metro verliet.
    Ik was slechts een keer eerder op deze halte geweest, maar alle stations leken precies hetzelfde. Ik checkte uit, en nam de trap naar boven.
    Ik was bloednerveus toen ik zag dat Swipr een date had geregeld. Godzijdank was het paintball, al was ik daar niet echt goed in. Ik hoefde in elk geval niet de hele tijd een gesprek gaande te houden, want dan was ze geheid na een minuut al zat van mijn awkward gebazel. Zo ging dat namelijk altijd - zij zegt iets gewoon, en ik antwoord iets compleet idioots.
    Het weer was nog best oké, en ik had mijn jas inmiddels uitgetrokken. Mijn horloge gaf aan dat ik wat aan de vroege kant was, maar dat gaf niet. Ik was liever te vroeg dan één minuut te laat. Ik was nog maar een blok verwijderd.
    Het was een dubbeldate, iets wat ik nog maar een keer eerder had gedaan met een vriend op de universiteit, en dat was uitgelopen tot een ramp. Ik kon niet anders doen dan bidden tot een belichaming waarin ik niet geloofde.
    In de verte doemde het gebouw al op. Ik wilde het liefst omdraaien en heel hard wegrennen - maar ik zag dat er al iemand stond te wachten.
    Ik friemelde nerveus aan de zijkanten van mijn trui, voordat ik de laatste stappen zette naar het meisje dat heel erg leek op de foto.
    " Date?" Kwam er uit mijn mond. Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan.
    " Ik bedoel- ben jij mijn Swipr date?" Verduidelijkte ik mijzelf, al vroeg ik me af of dat nog iets uitmaakte.
    Ik was een ramp.


    ‘‘I admit that my level of weirdness is above average, but I'm comfortable with that.’’

    [ bericht aangepast op 31 mei 2018 - 7:41 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 30 mei 2018 - 15:18 ]


    We were the forever that didn't last