• S W I P E——R I G H T



    New York City. Het is 2018 en online datingapps zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze samenleving. Voor een one night stand of een potentiële partner gaat men tegenwoordig niet meer naar een bar, maar hoef je enkel naar rechts te swipen. Echter kun je-je niet voor eeuwig verstoppen achter je telefoon: tijd om die mensen voor wie je hebt geswipet in het echt te gaan ontmoeten...

    S W I P R™
                                                                                 
    Vooral in The Big Apple is de succesvolle datingapp Swipr razendpopulair. Wat maakt deze app nu echter anders van alle anderen? Nou – de app laat je de mensen die je hebt geswipet niet meteen leren kennen: je kunt namelijk niet met ze chatten. In plaats daarvan laat de app je een sprong in het diepe maken door je gelijk op een date met hem/haar te sturen. Is dat knappie koppie je perfect match of de verwezenlijking van je ergste nachtmerrie? Do you accept this challenge?

    In dit RPG kruip je in de huid van één van de 16 singles die we op de voet gaan volgen in hun zoektocht naar liefde. Eén ding is in ieder geval zeker, het zal een ervaring worden om mooit te vergeten.


    De koppels voor de dates zullen worden gerandomized en zo nu en dan zullen er groepsactiviteiten worden georganiseerd – zogenaamde Swipr-parties.


    P R O F I L E S VOL!
                                                                                                                           
    INVULLEN
    Naam
    Leeftijd 21 – 27
    Nationaliteit
    Bio Dit is wat users van Swipr te zien krijgen samen met een foto en de naam van jouw user. Dit mag een beknopte catchphrase o.i.d zijn die jouw personage beschrijft.
    Studie/Beroep
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Familie en geschiedenis
    Extra Dit zijn dingen die jouw personage kunnen typeren, zoals hobbies, likes, dislikes, quirks, afknappers etc. Het is belangrijk dat je-je hieraan houdt, want tijdens het daten komen deze van pas!


    LADIES
    ♀ Maia Staebler – Filosofie – Diana Korkunova – 4 – ArabelIa
    ♀ Amelia Claudette Reynolds – Baan/Studie – Dakota Johnson – 4 – Egorova
    ♀ Noi Binda Aitkin – Partyplanner – Gwen Cox – 3 – Elentiya
    ♀ Alyss Inez Pérez – Diergeneeskunde – Sara Sampaio – 4 – xJess
    ♀ Chelsea Carmen Woods – Geneeskunde – x – 5 – Fonollosa
    ♀ May Brighton – Strafrecht/Criminologie – x – 5 – Ascian
    ♀ Evelyn Mitchell – Forensisch onderzoeker – x – 5 – Arcanciel
    ♀ Yumiko Kaede – x – Han Eu Ddeum – 6 – Illyrians


    GENTLEMEN
    ♂ Darryl di Marco – Ziekenhuisbroeder – Joey Lloyd – 6 – Locomotief
    ♂ Augustus James McCoy – Koffiezaak – Luke Powell – 5 – Bunbury
    ♂ Sandro Narciso – P.I. – Mariano Di Vaio – 5 – Necessity
    ♂ Norman Briar – Firefighter – Oliver Stark – 5 – Lionaire
    ♂ Owen Jonathan Fitzgerald – Autobedrijf – Jeremy Dufour – 3 – Sombre
    ♂ Alistair Kingsley – Baseball Trainer – Jorge Del Rio Romero – 3 – Eilonwy
    ♂ Beckett Guthrie – Docent English Lit. – Matthew Dadario – 5 – Wildfowls
    ♂ Benjamin Earle – Baan/Studie – Dominic Sherwood – 5 – Remiinds

    R E G E L S
                                                         
    • Huisregels van Q gelden ook hier, uiteraard.
    • Minimaal 250 woorden per post.
    • Er wordt van je verwacht dat je actief meedoet.
    • Alleen wij, Egorova & ArabelIa, maken nieuwe topics aan.
    • Mannen en vrouwen gelijk houden.
    • Absoluut geen perfecte personages en zorg voor variatie.
    • Niemand kent elkaar, dus ook geen vooraf afgesproken relaties.
    • Houd OOC en IC gescheiden: alleen IC-drama s’il vous plaît.
    ... volgens mij vergeet ik dingen
    H U I D I G E––S I T U A T I E

    Het is een zaterdagmiddag in New York City en Swipr heeft een aantal dates en een Swipr party op de planning staan! Alle activiteiten worden gefinancierd door Swipr.
    Are the singles ready to mingle?

    Dates
    1. Alistair & Chelsea — Kookles
    2. Maia & Norman Briar — Workshop graffiti spuiten
    3. Yumiko & Owen — Stand-up comedy show
    4. Alyss & Benjamin — Workshop pottenbakken
    5. Amelia & Sandro — Botanische tuinen van Snug Harbour (Staten Island)
    6. May & Darryl — Harlem Safe House Jazz Parlor

    Groepsdate: Evelyn, Beckett, Noi & Augustus — Paintball

    *Alle koppels zijn gerandomized


    Tijdstip – Middag (ca. 16:00)
    Weersomstandigheden – ca. 17°C; overwegend bewolkt met hier en daar kans op regenbuien.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2018 - 21:13 ]


    I just caught the wave in your eyes

    > Ik heb een fout uit de post gehaald, nu hoort alles weer naar behoren te functioneren!


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Noi Binda Aitkin

    ”I don't need easy, I just need possible.”

    • 25 • Partyplanner • Paintball, with Evelyn, Beckett & Augustus •

    Met een glimlach spelend op mijn lippen kijk ik via het zijraampje naar buiten terwijl de taxi langzaam tot stilstand komt. Ik hoopte maar dat ik niet de laatste zou zijn, want op tijd komen was nu eenmaal niet altijd mijn sterkste punt. Dit keer had ik er echter goed voor gezorgd dat ik in ieder geval niet te laat aan zou komen; de klok op het dashboard verried dat ik nog minstens een paar minuten had voor de afgesproken tijd verstreken zou zijn, dus dat was in ieder geval geslaagd. Heel even blikte ik omhoog naar het gebouw waarbinnen de groepsdate plaats zou vinden, waarvoor ik was uitgenodigd via Swipr. Vervolgens wend ik me tot de chauffeur en betaal hem voor de enkele rit heen, met een klein beetje fooi als extraatje, gezien hij in alle vrolijkheid de hele rit over zijn kleinkinderen had gesproken.
          Behendig stap ik de taxi uit, zwaai nog even naar de oude man achter het stuur en wandel dan in richting van het gebouw. Nieuwsgierigheid vervult me als ik benieuwd raak naar de rest van de groep. Dit keer was het geen één op één date, maar ging ik met drie andere op een groepsdate. Het was alweer even geleden dat ik echt gedatet had, dus ik hoopte maar dat ik het nergens verleerd bleek te zijn. Losjes haal ik mijn vingers van een hand door mijn lange haren en schik ze zo op een subtiele manier. Bij het naderen van de desbetreffende locatie spot ik al gauw twee mensen, een jonge man samen met een jonge vrouw, en trekken mijn mondhoeken zich iets op tot een glimlach.
          ”Hey,” breng ik begroetend uit eens ik ze beide bereikt heb en onderdruk zo goed mogelijk de lichte vlaag aan zenuwen als deze de kop op komt. “Zijn jullie hier ook voor de date?” vraag ik vrijwel direct. Ik had niets meegekregen van de vraag die de jongen stelde, maar mij leek het voor de hand liggen dat ze hier beide voor hetzelfde waren. Of dat hoopte ik toch.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Owen Jonathan Fitzgerald
    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━ ♔ ━━━━━━━━━━━━━━━━━━
    Owen︲21︲picking up Yumiko︲caroutfitflowers
    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
          De dame glimlachte vriendelijk mijn kant op, waardoor ik een tevreden gevoel kreeg. Voor zo ver ik kon zien leek ze me aardig te vinden en dat was best belangrijk. Ze had me een knuffel terug gegeven en ze nam met een glimlach de bloemen aan.
          'Dankjewel,' zegt ze op zowel de bloemen als op mijn compliment over haar uiterlijk. 'Jij ziet er ook zeker niet verkeerd uit,' ik kon een glimlach niet onderdrukken zodra ik haar speelse knipoog zag en ik beet tijdens het lachen kort op mijn lip. Ik liep samen met haar richting de andere kant van de auto, waar ik de deur voor haar open hield. Zodra ze was ingestapt gooide ik de deur dicht en liep ik naar mijn eigen kant, waar ik ook meteen in stapte en de deur dicht gooide.
          'Wat lekker makkelijk dat we gewoon met de auto kunnen,' hoorde ik haar enthousiast zeggen. 'Dus, wat denk je dat het is? Comedieshow, lijkt me? Ben jij daar ooit wel eens geweest? Ik niet, maar we zien wel, toch? Ik bedoel, nieuwe dingen kunnen altijd avonturen opleveren.' Ze ratelde een beetje, maar dat was wel schattig.
          'Ik ben wel eens naar shows geweest ja,' kwam er vriendelijk uit mijn mond. 'Eens even zien...' mompelde ik terwijl ik het adres intikte op de ingebouwde navigatie. Terwijl ik het adres in tikte gaf ik het aux kabeltje aan de dame naast me.
          'Zet er maar wat leuks op, dan weet ik meteen welke muziek je leuk vindt.' Het adres was ingetikt en meteen drukte ik de koppeling in, waarna ik schakelde en flink wat gas gaf. De auto maakte een heerlijk geluid terwijl we weg reden. Ohja, ik moest even wat netter rijden.
          'Maar goed, Owen, is het toch? Ik ben Kimi,' stelde ze zichzelf toch nog even voor. Mijn ogen gingen even over Kimi heen en ik glimlachte.
          'Owen inderdaad, Kimi klinkt prachtig.' Meende ik terwijl ik nog steeds braaf de navigatie volgde.

    hi, love ━━ wanna grab a cocktail?

    because I do,



    - thank you for existing -

    SANDRO NARCISO
    27 – P.I. – Amelia – Car

    The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who do not have it.



    DDat Swipr een goede smaak had, moest zelfs Sandro toegeven. De botanische tuinen bekijken klonk wel interessant. Sandro was er zelf nog nooit geweest, maar natuur was altijd al een soort van passie van hem geweest, en als het aan hem lag, was hij praktisch zijn hele leven buiten.
    Met wie hij zijn date had, wist hij niet. Hoewel hij met de naam en foto die hij had waarschijnlijk zo een hoop over haar had kunnen opzoeken – dat was zijn baan, nietwaar? – had hij dat niet gedaan. Als hij dan toch al op blind date ging, dan liet hij zich volledig verrassen, en een date hebben die je al volledig gestalkt had, was ook licht creepy. Hij was geen stalker.
    Om eerlijk te zijn had Sandro geen flauw idee wat hij hier deed. Ja, hij had een date met ene Amelia, maar waarom eigenlijk? Het was niet alsof zo’n datingsapp nou echt voor je grote liefde zou zorgen.
    Sandro parkeerde zijn auto en liep naar de ingang van de tuinen. Er was nog niemand die enigszins op de foto leek, dus zijn conclusie was dat Amelia er nog niet was. Hij was ook wel aan de vroege kant geweest natuurlijk, maar hij was niet zeker geweest of hij snel een parkeerplek zou kunnen vinden – het antwoord was ja geweest – en te laat zijn was hij geen fan van.
    Daarom nam hij plaats op een klein muurtje terwijl hij wachtte tot ze er was. Zijn blik liet hij over de mensen om hem heen glijden. Ze wisten het misschien niet, maar uit hun dagelijkse bezigheden was een hoop informatie te krijgen over wie ze waren, en Sandro was altijd al geïnteresseerd geweest in andere mensen. Vooral in de kleine dingen zoals doen alsof ze iets vergeten waren en zich vervolgens omdraaien, playbacken als ze muziek luisteren. Kleine dingen die mensen mens maken.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Maia Staebler

    Moest ik hier nu links, of de volgende? Of was het rechts? Ik woonde al een tijdje in New York, maar op momenten als deze werd ik er weer aan herinnerd hoe een enorm incapabel persoon ik eigenlijk was. Zelfs met Google Maps wist ik te verdwalen en de app bleek er uiteindelijk ook geen zin meer in te hebben, want deze kon – of weigerde – mijn locatie nog te vinden. Nadat ik een zeker koffietentje voor de derde keer passeerde, besloot ik een voorbijganger maar de weg te vragen. Een oudere dame had geen idee waar ik het over had toen ik haar vroeg naar een workshop ruimte voor graffiti spuiten. Een groepje jongens in een basketbalkooi gelukkig wel en twee minuten voor tijd kwam ik aan op het adres dat Swipr mij had toegestuurd.
    Om de tijd te dooien opende ik de Swipr app weer en ging naar Briars – mijn date's – profiel. Eén ding was zeker, hij was heel knap, het liet je-je afvragen wat hij op Swipr te zoeken had. Hopelijk was zijn innerlijk minstens net zo aantrekkelijk, anders... Maar misschien kon ik me daar maar beter nog niet mee bezig houden; wees open-minded Maia. Goed, hij was dus net wat ouder dan ik, had een goed gevoel voor humor, afgaand op zijn bio dan en hij was een bra–. Ik hoorde iets aankomen en keek op. Verbaasd keek ik toe hoe een brandweerwagen de straat in kwam rijden. Ik rook geen brand, zag geen brand en hoorde ook niemand "brand" in paniek roepen — iemand die ook niet goed was met de weg vinden? Toen de auto vlak voor mijn neus stopte, knipperde ik verdwaasd.
          ‘Hé gorgeous. Klaar voor de date of a lifetime?’ Een jongeman kwam uit de wagen gesprongen, die ik vrijwel meteen herkende van de foto die nog steeds open stond op mijn telefoon, hoewel ik hem in het echt nog net wat knapper vond. Misschien moest ik mijn roereitje 'ns een keertje heftig laten aanbranden? Briar kwam glimlachend op mij afgelopen en gaf mij twee kussen op mijn wangen. Ik zoende hem ook tweemaal op de wang, waarbij ik wel op mijn tenen moest staan en steun moest zoeken bij zijn schouders, gezien hij nogal boven mij uit torende.
          ‘Nou in mijn hele lifetime heeft nog nooit iemand zo'n entree gemaakt, dus dat zou je zomaar waar kunnen maken,’ sprak ik lachend, ‘ik ben Maia, maar dat had je volgens mij al door. Heb je er een beetje zin in?’ vroeg ik enthousiast. Ik had er reuze veel zin in. Waarschijnlijk ging ik er niks van bakken, maar dat mocht de pret niet drukken. Een jongen kwam naar buiten en vroeg ons of wij voor de graffiti workshop kwamen. Nadat wij dit hadden bevestigd nam hij ons mee naar binnen. Eenmaal binnen stonden wij in een gigantische ruimte, waarschijnlijk was het ooit een loods of in dergelijke geweest. De jongen van eerder gaf ons mondkapjes en begon ons de basis van graffiti spuiten uit te leggen.


    I saw London, I saw France... can I see your underpants?

    22 – Traveler – Briar – Philosophy student


    I just caught the wave in your eyes

    BENJAMIN MICAH EARLE
    25 || foodtruck || outside || meeting Alyss || outfit

    Het was al het eind van de middag maar Benjamin had nog amper rust gehad vandaag. Omdat hij vandaag zijn date van Swipr kon hij vanmiddag niet thuis zijn om voor zijn moeder te zorgen. Het had hem dan ook veel stress bezorgd toen degene die hem zou vervangen, zich vanmorgen had ziek gemeld. Gefrustreerd had hij zijn zusje opgebeld om een avondje zijn plek in te nemen. Benjamin had zichzelf al neuriënd opgefrist en omgekleed, waarna hij zich op zijn eigen tempo richting het adres gereden had. Hij wierp nog een laatste blik in het autoruit toen hij was uitgestapt. De witte blouse die hij aan had was achteraf misschien niet de beste keuze want die zou gegarandeerd onder de vlekken komen te zitten tijdens het pottenbakken. Benjamin stapte enigszins aarzelend de stoep vlak naast het afgesproken adres op — waarbij hij weggleed door de natte geregende tegels en bijna achterover viel. Terwijl hij op wonderbaarlijke wijze zijn evenwicht wist te bewaren, veegde hij met zijn vlakke hand een pluk haar naar achteren. De gel in zijn haren was niet bestendig tegen zijn klusigheid. Grommend liep Benjamin vliegensvlug door zodat Alyss hem hopelijk nog niet had gezien, mocht ze al op hem staan te wachten. Een zucht verliet zijn mond toen hij de brunette onder een afdakje voor het gebouw zag staan, waardoor Benjamin zijn kansen op een succesvolle eerste ontmoeting onder het nulpunt voelde zakten. Hij liep op haar af, hopend dat ze het voorval gemist had. "Hey, jij moet Alyss zijn." Opnieuw veegde hij door zijn inmiddels natte lokken waardoor hem het tweede nadeel aan zijn witte blouse te binnen schoot. De stof kleefde aan zijn lichaam en hij was ervan overtuigd dat zijn bovenlichaam vrij te bewonderen was. Deze ontmoeting had niet beter kunnen verlopen.


    • His arms feel more like home than any house ever did. •

    ALISTAIR "KING" KINGSLEY

    23 | Baseball Scout & trainer | Picking up Chelsea

    Ik voel mijn hart bonzen tot in mijn keel terwijl ik op de bel druk van de dame die net als mij rechts geswiped heeft. Het mooie aan de app is dat ik zelf niet hoefde te verzinnen op welke date ik Chelsea mee zou nemen, want het hele gebeuren is zo nieuw voor me en ik zou niet weten waar te beginnen. Bovendien lijkt een kookles me ook echt leuk om te doen, al heb ik de laatste maanden behoorlijk geleerd mijn eigen potje te koken; hoogstaande gerechten kan ik niet op tafel zetten.
    Wanneer de deur open gaat verschijnt er een ietwat nerveuze glimlach op mijn gezicht.
    "Hé," breng ik uit. "Chelsea, toch? Ik ben Alistair." Ik moet toegeven dat ik de dame in het echt nog knapper vind dan op de foto van haar bio - al was dat niet de reden dat ik een date met haar wel zag zitten. Ze leek me een intelligente, humoristische en hardwerkende jonge meid. Die eigenschappen waardeer ik. "Ik heb trouwens iets voor je meegebracht," ga ik verder, waarna ik het cadeautasje met de gigantisch grote mok in vooruit steek. In haar bio stond dat ze wel een XXL koffie kon gebruiken, dus dan heeft ze daar wel een geschikte mok voor nodig. "Vijftien shotglazen en achthonderdzesentwintig chicken nuggets kon ik zo snel niet bij elkaar rapen," verduidelijk ik het grapje een beetje. Wat de knuffel betreft die in het opsommingslijstje staat; wel die kan ze wellicht op het einde van de avond krijgen.
    "Luister eh, Chelsea," zeg ik zachtjes voor ik de moed ertoe verlies. "Het hele daten is een beetje nieuw voor mij, dus eh... be gentle with me?" Ik grinnik een keer en haal een hand door mijn haren. Op de middelbare school was ik vrijwel meteen een koppel geworden met Veronica, dus veel ervaring met dates -althans de volwassen versie daarvan- heb ik niet. Ik had ook nooit gedacht me ooit op dit punt te bevinden, maar dat zag mijn, inmiddels ex-, vrouw helaas anders.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2018 - 21:06 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Augustus James McCoy

    Paintball || 24 y/o || With Evelyn, Beckett & Noi

    Hij beet even op zijn lip terwijl hij bij het inparkeren net niet de auto achter hem raakte. Na de moeite die hij had moeten doen om überhaupt een parkeerplek te vinden, was hij blij dat hij dat er niet nog boven op kreeg. Zijn blik ging snel naar het klokje in zijn dashboard, hij was nog redelijk op tijd - hij had nog een paar minuten en als hij eenmaal uit zijn auto was zou hij er zo zijn.
    Nadat hij was uitgestapt, liet hij de deur met een klap dichtvallen en begon op een aardig tempo de parkeerplaats over te lopen richting de straat waar de groepsdate plaats zou vinden. Paintball, hij had er gemengde gevoelens over en het was niet helemaal zijn ding. Maar ook als hij ergens niet bepaald goed in was, weerhield dat hem er niet van fanatiek mee te doen. Hij was eerder een keer of twee gaan paintballen met vrienden en dat had hij erg leuk gevonden ondanks het feit dat hij er niks van bakte en enkel wat aan klootte.
    Bij paintballen dacht hij echter niet zo snel aan een date, wat hem des te nieuwsgieriger maakte hoe dit uit zou gaan pakken.
    Zijn blik viel op de drie mensen die zich voor het gebouw hadden verzameld, dat moesten de mensen zijn waar hij naar zocht. Dat betekende echter dat hij de laatste was en hij hoopte dat ze niet al te lang op hem hebben hoeven wachten.
          'Hallo,' begroette hij hen 'jullie zijn hier ook via Swipr, neem ik aan?'









    chaos makes the muse

    Alyss Inez Pérez


    20 • Studying • Outside • Benjamin • outfit

    Haar blik was op een auto gevallen die iets verderop stopte. De deur ging open en een jongeman gekleed in een witte blouse en jeans stapte uit. Ze trok haar wenkbrauw op en ze ging er eigenlijk van uit dat het Benjamin was - zelfs al zag ze het vanaf deze afstand niet zo goed. Ze beet op haar lip om haar lach in te houden toen ze zag dat hij bijna uitgleed - het zou hem maar gebeuren dat hij onderuit ging.. gosh. Ergens vond ze het gewoon aandoenlijk dat hij nu wat onhandig overkwam maar ze wist nu al dat dat niet iets was wat ze zocht in een man. Oké, dat moest ze uit haar hoofd zetten. Ze moest hem een kans geven, dat was wel zo eerlijk toch?
    De jongeman kwam inderdaad haar kant op en toen hij dichterbij kwam, had hij inderdaad veel weg van de foto die op zijn profiel had gestaan.
          'Hey, jij moet Alyss zijn.' Ze toverde een glimlach tevoorschijn toen de jongeman dichterbij kwam en ze knikte eens. ''Benjamin dan, gok ik?'' Haar blik viel op zijn borstkas en ze grinnikte zachtjes toen ze zag dat de stof doorscheen. Nouja, wat eronder zat was niet verkeerd. Ze wendde haar blik binnen een paar seconden weer af om niet te staren en ze bestudeerde zijn gezicht kort. Ze besloot haar mond maar te houden en niet te zeggen dat ze had gezien dat hij bijna viel - waarschijnlijk was het al gênant genoeg voor hem dus dan hoefde ze dat niet erger te maken door het te benadrukken.
          ''Is een witte blouse wel zo'n slimme keuze voor tijdens het pottenbakken?'' vroeg ze vervolgens met een glimlachje. Ze zou het zonde vinden als zijn witte blouse verpest was door het pottenbakken maar aan de andere kant zou dat dan zijn eigen schuld zijn.
          ''Zullen we naar binnen gaan?''


    YUMIKO "KIMI" AYAME KAEDE

    • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
    24 ∾ japanese / american ∾ car ∾ owen


    Ik maak het mezelf gemakkelijk als hij het adres intoetst. Hij overhandigt mij de aux kabel die ik vervolgens in mijn telefoon plug. 'Hou je niet in hoor,' zeg ik als ik even opkijk naar de manier waarop hij optrekt. Ik scroll door de spotify lijsten en zet een lijst met 80s muziek op. 'Deze week ben ik even into disco,' zeg ik en haal mijn schouders op.
          'Owen inderdaad, Kimi klinkt prachtig.' Ik kijk even opzij naar hem. Is hij nu echt een gentleman of heeft hij dit hele riedeltje uit zijn hoofd geleerd om op te dreunen voor elke date die hij heeft? Ach, wat zal het ook, waarschijnlijk ga ik hem toch niet vaker zien dan één of twee keer en heel erg vind ik het niet om een keer behandeld te worden alsof ik de wereld verdien.
          'Dank je,' zeg ik met een oprechte glimlach. 'Volgens mij is het daar aan de overkant,' wijs ik aan als we een smalle straat in komen rijden. Ik ben benieuwd wat ons te wachten staat. Blijkbaar is hij al wel eens naar zo'n soort avond geweest, maar ik weet niet zelf niet goed wat ik moet verwachten. Dat de jongens goed zijn, betekent nog niet gelijk dat Swipr nou zulke goede date plekken uit kan zoeken. Ik gooi mijn haar over mijn schouder als ik uit de auto stap en hijs mijn rugzakje weer terug op mijn schouders. Ik wacht kort tot Owen ook uit de auto is gestapt. De bloemen heb ik nog steeds in mijn hand, want in de auto gaan ze waarschijnlijk toch verwelken. Misschien hebben ze binnen wel een vaas. 'Kom op,' zeg ik en zonder er al te veel bij na te denken, pak ik zijn hand vast en sleep ik hem de kleine comedy club in. Het ziet er in ieder geval leuk uit, dus dat scheelt. We hoeven niet de hele avond te zitten in een of andere kille tent. 'Wat wil je te drinken?' vraag ik hem terwijl ik mijn portemonnee uit mijn tas vis.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Mt


    We've lived in the shadows for far too long.

    NORMAN BRIAR


    25 • Fire Fighter • @ Workshop Grafitti • & Maia • Outfit


          Briar kan het in gedachten enkel en alleen als een zeer positief teken zien wanneer Maia hem eveneens kussen op de wang weet te geven als antwoord. Grijnzend weet Briar op te merken dat ze hierbij op haar tenen moet gaan staan, aangezien ze nogal verschillen in lichaamslengte. Dat is geen enkel probleem — Briar vindt het zelfs schattig dat ze zo veel kleiner is dan hij.
          'Nou in mijn hele lifetime heeft nog nooit iemand zo'n entree gemaakt — dus dat zou je zomaar waar kunnen maken. Ik ben Maia — maar dat had je al door. Heb je er een beetje zin in?'
          Briar voelt een vreemd gevoel van opluchting door zijn lichaam heen glijden. Thank God, zijn date is een spontane jongedame waar hij mee kan gaan lachen. Dat is beter dan sommige vroegere dates van hem. Briar krijgt direct veel meer zin, in de date, welteverstaan. Alhoewel, het zou geen straf zijn Maia in bed te hebben. Daar zou hij vandaag niet meer aan mogen denken.
          'Yes! Zullen we meteen naar binnen gaan?'
          Nadat Briar zijn woorden heeft uitgesproken, komt een jongeman naar buiten die hen vraagt of ze voor de graffiti workshop komen. Briar stelt zichzelf voor en bevestigt zijn vraag, waarna hij Maia voor laat bij het binnengaan van het gebouw. Briar glimlacht, tevreden met zijn Swipr keuze.
          Nadat de leerkracht van de workshop de korte beginsellen heeft uitgelegd, kijkt Briar ietwat wantrouwend naar het mondkapje en vervolgens naar Maia. Grijnzend draait hij het mondkapje aan zijn vinger.
          'Moeten we die de hele date ophouden? Hoe kan ik je dan afscheid kussen?' Briar lacht als teken van een grapje. Alhoewel er een kern van waarheid in zit. 'Grapje, Maia. Wil jij beginnen?'


    •

    EVELYN ROSE MITCHELL

    Eve ♡ 23 ♡ Forensic Investigator ♡ Outside, waiting in front of the building ♡ Outfit ♡ with Beckett, Noi & Augustus

          "Date?” hoorde Evelyn een onbekende stem waarop ze haar kijkers van haar telefoon afwendde om op de eigenaar van de stem te richten.
          “Ik bedoel – ben jij mijn Swipr date?” lichtte hij nog aan toe. Een kleine glimlach sierde rond Evelyns lippen waarna ze haar hoofd op en neer schudde. Ze was enigszins wel opgelucht dat ze niet meer alleen wachtte. Niet veel later voegde een dame zich toe met dezelfde vraag waarop Evelyn weer haar hoofd schudde.
          “Ja,” verwoordde ze haar handeling. Even kort liet Evelyn haar kijkers over haar dates gaan. De jongeman zag er nerveus uit waardoor het Evelyn enigermate gerust stelde. Ze zijn hier met dezelfde reden als haar, bedacht ze zich waardoor haar nervositeit langzamerhand afnam. Ze was inmiddels weer verplicht om te socialiseren waardoor ze haar telefoon weer terug stopte in haar broekzak. Het duurde niet lang voordat de laatste deelnemer zich bij hen voegde.
          “Jullie zijn hier ook via Swipr, neem ik aan?” had hij gevraagd. Evelyn knikte met een glimlach. Mooi, ze waren compleet.
          “Zullen we dan maar gaan?” vroeg Evelyn opgewekt nadat ze een snelle blik naar haar horloge wierp. Ze hadden nog paar minuten over om zich te melden. Ze had hier best wel zin in. Al werd het niks met haar dates, kreeg ze toch een gelegenheid om op ze te schieten. Met een vader als een politieagent verwachtte je ook niks anders.
          “Ik ben trouwens Evelyn,” stelde ze haarzelf voor de zekerheid voor. Zelf was ze niet bepaald goed met namen. Hell, ze keek alleen naar hun uiterlijk en bio toen ze naar rechts swipede, maar op hun namen had Evelyn eerlijk gezegd niet veel aandacht aan besteed. Ze wist alleen dat één van haar date Augustus heette, die kon ze makkelijk wel onthouden. Maar wie van deze jongemannen die naam droeg, wist ze niet.


    Beckett 'Beck' Francisco Guthrie

    26 • English lit teacher • outfit • outside the paintball building • Evelyn, Noi & Augustus



    De jongedame kijkt op van haar telefoon, haar blauwe ogen vangen de mijne. " Ik bedoel - ben jij mijn Swipr date?" verduidelijkte ik mezelf, al vroeg ik me af of dat nog iets uitmaakte.
    Een glimlach speelde om de lippen van de jongedame, die bevestigend knikte. Ik liet wat lucht uit mijn mond ontsnappen ter opluchting. Godzijdank had ik niet een vreemde aangesproken - dat zou tien keer zo awkward zijn geweest. " Gelukkig." zeg ik dan ook, en pers er een glimlach uit. Ik hoopte maar dat die er niet zo gemaakt uitzag zoals het voelde. Mijn ogen bleven even hangen op haar lippen, die er heel zacht uitzagen.
    " Hey," hoorde ik iemand zeggen. " Zijn jullie hier ook voor de date?" Ik draai me om en zie dat er een blondine aan komt gelopen met een duidelijk accent dat ik alleen in Australië kon plaatsen. Interessant. Haar ogen waren het eerste wat me aan haar opviel. Die waren zowel vriendelijk als heel mooi.
    " Zeker." zeg ik vrijwel gelijk met de eerste jongedame, met mijn handen in mijn zakken gestoken.
    De laatste kwam slechts een paar minuten na de blondine. " Hallo," groette hij, " Jullie zijn hier ook via Swipr, neem ik aan?"
    Ik knik, wat onze groep compleet maakte.
    " Zullen we dan maar gaan?" vraagt de eerste jongedame opgewekt. Ze had er duidelijk zin in.
    " Ik ben trouwens Evelyn," stelde ze zich voor. Fijn dat ze dat ter gehore bracht, want ik kon geen enkele naam meer herinneren. Ik glimlach even, " Beckett, maar jullie mogen me Beck noemen." zeg ik als introductie en steek even mijn hand op.


    ‘‘I admit that my level of weirdness is above average, but I'm comfortable with that.’’

    [ bericht aangepast op 1 juni 2018 - 18:55 ]


    We were the forever that didn't last

    Maia Staebler

    Briar had me voor laten gaan bij het binnen gaan van het gebouw en een tikkeltje verrast, positief verrast dat wel, keek ik naar hem op.
          ‘Jeetje, een heuse gentleman in het wild,’ sprak ik en lachte, ‘chivalry is toch nog niet dood.’ Eenmaal binnen kregen we alle basistechnieken uitgelegd voor grafitti spuiten. Om eerlijk te zijn betwijfelde ik of ik er iets van ging bakken, ik was namelijk bepaald geen ster in tekenen. Mijn tekenvaardigheden kwamen waarschijnlijk overeen met die van een zes-jarige. ‘Ben jij ook zo slecht in tekenen als ik of heb ik hier te maken met de nieuwe Picasso?’ vroeg ik aan Briar. Deze stond grijnzend met het mondkapje in zijn handen en liet het rond een vinger draaien.
          ‘Moeten we die de hele date ophouden? Hoe kan ik je dan afscheid kussen?’ Hij lachte. ‘Grapje, Maia. Wil jij beginnen?’ Ik pakte een bus en begon deze fanatiek te schudden, zoals de workshop leider zonet had gedaan.
          ‘Hey, weet je, van mij mag je-je mondkapje afhouden hoor,’ begon ik en zette een streepje op de muur. Vanuit mijn ooghoek keek ik naar Briar en onderdrukte een grijns. ‘Echter vrees ik dat de enige mond-op-mond actie die je dan zult krijgen beademing is van hem–’ ik knikte richting de instructeur ‘–vast ook heel leuk.’ Ik schonk hem een knipoog en zette het laatste streepje op de muur. ‘Nou wat vind je?’ Ik stapte wat op zij, zodat Briar de stickman die ik op de muur had gezet kon zien. ‘Hij heeft wel wat weg van jou, vind je ook niet?’ grapte ik. De instructeur kwam langs lopen en hij schudde zijn hoofd.
          ‘Jullie kunnen het beste eerst een ontwerp maken voordat jullie... iets op de muur zetten.’ Hij gebaarde naar een tafel waar pen en papier op lag, voordat hij weer verder liep. Ik keek naar Briar en schudde quasi-beledigd mijn hoofd. ‘Volgens mij werd mijn kunstwerk zojuist belachelijk gemaakt.’


    I saw London, I saw France... can I see your underpants?

    22 – Traveler – Briar – Philosophy student


    I just caught the wave in your eyes