• Door het topic bookbuds kwam ik op het idee om iets soortgelijks te doen (dus credits naar Vervaagd), maar met films in plaats van boeken. Het idee is als volgt: iedereen die mee wilt doen stuurt een lijstje in van vijf films die je nog wilt zien en aan het eind van elke week randomize ik die lijst en komt er een film uit die we die week gaan kijken. Je hebt vervolgens een hele week om die film te kijken en het erover te hebben etc. en de week erna doen we weer hetzelfde. Zo kan je je watchlist afkijken (die van mij is namelijk echt huge) en leer je ook andere films kennen!

    Zodra je de film gezien hebt, mag je deze een beoordeling geven, tussen de 1 en de 10 sterren — gelijk aan IMDB dus. Aan het eind van de week komt daar een gemiddelde uit, wat bij de film komt te staan en wat ook leuk is om te vergelijken met het gemiddelde van IMDB. (Je mag ook zeker een beoordeling geven als je de film al gezien hebt.)

    Wie doet er mee?
    [geef even je top 5 door]
    • Illyrians
    • Vervaagd
    • Morrigann
    • Amari
    • Arcenciel
    • ArabelIa
    • Egorova
    • Ascian
    • HlPPIE
    • Jug
    • Eostre
    • Trippy
    • AroonCat

    To be watching
    • Amélie — trailer
    • Arrival — trailer
    • Atonement — trailer
    • Back to the Future — trailer
    • Beauty and the Beast — trailer
    • Before I Fall — trailer *
    • Bonnie and Clyde — trailer
    • Breakfast at Tiffany's — trailer
    • Brimstone — trailer
    • Call Me by Your Name — trailer
    • Catch Me If You Can — trailer
    • Cidade de Deus — trailer
    • Death Poets Society — trailer
    • Doctor Strange — trailer
    • Easy A — trailer
    • Equals — trailer
    • Fast and Furious 7 — trailer
    • Fight Club — trailer
    • First They Killed My Father — trailer
    • Freedom Writers — trailer
    • Get out — trailer
    • If I Stay — trailer
    • Indecent Proposal — trailer
    • I, Tonya — trailer
    • Jumanji — trailer
    • Juno — trailer
    • Legends — trailer
    • Little Miss Sunshine — trailer
    • Love, Rosie — trailer
    • Mother! — trailer
    • My My Friend Dahmer — trailer
    • My Sister's Keeper — trailer
    • Now You See Me — trailer
    • Now You See Me 2 — trailer
    • Pretty Woman — trailer
    • Pompeii — trailer
    • Murder on the Orient Express — trailer
    • Red Sparrow — trailer
    • Seven Pounds — trailer
    • Starters for Ten — trailer
    • Stronger — trailer
    • The Best of Me — trailer
    • The Girl On The Train — trailer **
    • The Graduate — trailer
    • The Greatest Showman — trailer
    • The Notebook — trailer
    • The Other Woman — trailer
    • The Perks of Being a Wallflower — trailer
    • Thor: The Dark World — trailer
    • Wonder Woman — trailer
    • You Were Never Really Here — trailer

    Currently watching // filmweek 7 — 19 juli tot 25 juli
    • 10 Cloverfield Lane — trailer
    • Love, Simon — trailer / 6

    Archive
    Filmweek 1 — 31 mei tot 6 juni
    • Saving Private Ryan — trailer / 9, 7, 8,5, 9, 9 / gem.
    • Wonder — trailer / 3, 3, 6, 7, 7, 6, 7, 9 / gem.

    Filmweek 2 — 7 juni tot 13 juni
    • Hidden Figures — trailer / 9, 8, 8, 7
    • Hacksaw Ridge — trailer / 9, 9, 6, 7,8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 3 — 14 juni tot 20 juni
    • Kong: Skull Island — trailer / 7, 7, 6
    • Fargo — trailer / 7, 4, 8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 4 — 21 juni tot 27 juni
    • Moana — trailer / 5, 8, 6, 9
    • John Wick 1/2 — trailer / 8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 5 — 5 juli tot 11 juli
    • A Quiet Place — trailer / 7
    • Prisoners — trailer /7

    filmweek 6 — 12 juli tot 18 juli
    • The Florida Project — trailer / 9, 9
    • The Breakfast Club — trailer / 8, 8,5


    [ bericht aangepast op 20 juli 2018 - 13:20 ]


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Illyrians schreef:
    (...)
    Oewh, ik heb ook wel een paar goede Franse films. Heb je Tu Dors Nicole al gezien?


    Ahh nee, dankjewel (: I’ll check it out


    I just caught the wave in your eyes

    Illyrians schreef:
    Ik wist dat hij goed zou zijn, maar damm. Ik twijfel tussen 8 en 9 sterren (zie spoiler), maar ik ga toch voor 9.

    Saving Private Ryan - ☆☆☆☆☆☆☆☆☆
    Hij kwam echt hard aan, vooral omdat je best wel van Amerikaanse films gewend bent dat het lekker eind goed, al goed is en dan elke keer hoopte je dat er toch net optijd een redding kwam, maar die kwam eigenlijk nooit. Vooral in de laatste paar scenes, met die vertaler, I wanted to scream at him to just do it and shoot the guys en toen was ik echt shook door mijn eigen reactie, want wtf.

    En voordat je Ryan ontmoet, vond ik hem ook echt een dickhead. Je gaat hem samen met die gasten haten en dan ontmoet je hem opeens en zit je zo van "but ugh he's also human" en dan zit je eigenlijk in dezelfde battle als iedereen daar. Super goed gedaan en ook heel fucked up.

    Het enige wat ik jammer vond was dat die ene Duitser weer terug kwam, want dat voelde te erg als een mooi afgerond lijntje voor mij, terwijl dat bij de rest van de film niet was, maar echt die scene met dat mes en die Duitser en die vertaler dude op de trap. Die was echt zo arjnsdjalfj.

    Just damm. Ik wil nog zoveel zeggen, maar ik weet het even niet.


    Ahhh ik ben het zo met je eens. Ik moet hem deze week nog gaan kijken maar deze film is zooo goed.
    Absoluut geen staf dat ik hem nog eens ga kijken.


    •

    Ik heb bijna alle films op de lijst al gezien, helaas. Wel een leuk initiatief!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Even mt ^^


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik doe mee :D

    Doctor Strange
    Jumanji
    Downsizing
    Atonement
    Amelie


    Ik kijk alleen geen horror :')

    [ bericht aangepast op 2 juni 2018 - 16:04 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    • Saving Private Ryan - 7/10

    Eerlijk gezegd keek ik met een straight-face naar de film. Ik snap dat de overheid iets goeds wilde doen voor de moeder die al vier zonen heeft verloren, maar door andere soldaten op te offeren om die ene zoon te redden, vond ik een beetje té. Elke soldaat liet zijn familie achter, niet alleen Ryan. Ik snap dat de dood van vijf zonen erg zwaar zou zijn voor de moeder. Echter weet elke persoon die zijn/haar zoon naar de oorlog stuurt, dat er een groot kans is dat ze niet meer terug komen. Het maakt niet uit of het nou voor één of vier zoons gaat, die moeder wist het. Doordat ze andere soldaten - die btw ook familieleden hebben achtergelaten - opofferden voor één zoon, zorgde het ervoor dat ik emotieloos naar de film keek. En vooral om het feit dat het door iemand - die veilig in zijn kantoor zat - werd besloten wie waard was om naar huis te gaan terwijl hij niet eens wist wat er op het veld gebeurd, irriteerde mij mateloos.

    Voor de rest vond ik het wel interessant tho. Wat er allemaal op het veld gebeurd en de sfeer tussen de soldaten vond ik wel interessant om naar te kijken. Met oorlogsfilms ben ik alleen erg kritisch en ik irriteer me makkelijk aan mensen, vooral aan politici. Ze zitten gewoon lekker tussen de vier muren terwijl hun beslissingen ervoor zorgen dat er doden vallen.

    Ik doe ook mee :Y)

    The Best of Me
    The Breakfast Club
    Bonnie and Clyde (2013)
    Back to the Future
    The Perks of Being a Wallflower


    How far is far

    Arcenciel schreef:
    • Saving Private Ryan - 7/10
    Eerlijk gezegd keek ik met een straight-face naar de film. Ik snap dat de overheid iets goeds wilde doen voor de moeder die al vier zonen heeft verloren, maar door andere soldaten op te offeren om die ene zoon te redden, vond ik een beetje té. Elke soldaat liet zijn familie achter, niet alleen Ryan. Ik snap dat de dood van vijf zonen erg zwaar zou zijn voor de moeder. Echter weet elke persoon die zijn/haar zoon naar de oorlog stuurt, dat er een groot kans is dat ze niet meer terug komen. Het maakt niet uit of het nou voor één of vier zoons gaat, die moeder wist het. Doordat ze andere soldaten - die btw ook familieleden hebben achtergelaten - opofferden voor één zoon, zorgde het ervoor dat ik emotieloos naar de film keek. En vooral om het feit dat het door iemand - die veilig in zijn kantoor zat - werd besloten wie waard was om naar huis te gaan terwijl hij niet eens wist wat er op het veld gebeurd, irriteerde mij mateloos.

    Voor de rest vond ik het wel interessant tho. Wat er allemaal op het veld gebeurd en de sfeer tussen de soldaten vond ik wel interessant om naar te kijken. Met oorlogsfilms ben ik alleen erg kritisch en ik irriteer me makkelijk aan mensen, vooral aan politici. Ze zitten gewoon lekker tussen de vier muren terwijl hun beslissingen ervoor zorgen dat er doden vallen.

    I get what you mean. Dat vond ik ook een beetje lastig om te slikken.

    Ik voeg straks iedereen toe. Leuk dat jullie meedoen!


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik wil ook wel meedoen!

    Hacksaw Ridge
    My sister's keeper
    Easy A
    Kong: Skull Island
    John Wick


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Iedereen staat erbij en ik ben bezig met alles op alfabetische volgorde zetten, maar ik moet eten dus don't mind het half afgemaakte ding.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik ga zometeen Saving Private Ryan kijken. :Y)


    •

    Ik ga vanavond of morgenavond Wonder kijken.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik wil ook graag meedoen!

    - Wonder Woman
    - Pompeii
    - The greatest showman
    - Brimstone
    - Love, Simon


    We were the forever that didn't last

    Eostre schreef:
    Ik wil ook graag meedoen!

    - Wonder Woman
    - Pompeii
    - The greatest showman
    - Brimstone
    - Love, Simon

    Ik zet je erbij.

    En oh help, Brimstone. Die ga ik absoluut niet nog een keer kijken. And you're warned haha, it's some movie.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Amari schreef:
    Ik ga zometeen Saving Private Ryan kijken. :Y)


    Ik ben gisteren begonnen, maar halverwege gestopt omdat ik dood was en vandaag een scriptieafspraak had. Zometeen wat RPG posts schrijven en dan ga ik weer verder. :Y)


    •