• Door het topic bookbuds kwam ik op het idee om iets soortgelijks te doen (dus credits naar Vervaagd), maar met films in plaats van boeken. Het idee is als volgt: iedereen die mee wilt doen stuurt een lijstje in van vijf films die je nog wilt zien en aan het eind van elke week randomize ik die lijst en komt er een film uit die we die week gaan kijken. Je hebt vervolgens een hele week om die film te kijken en het erover te hebben etc. en de week erna doen we weer hetzelfde. Zo kan je je watchlist afkijken (die van mij is namelijk echt huge) en leer je ook andere films kennen!

    Zodra je de film gezien hebt, mag je deze een beoordeling geven, tussen de 1 en de 10 sterren — gelijk aan IMDB dus. Aan het eind van de week komt daar een gemiddelde uit, wat bij de film komt te staan en wat ook leuk is om te vergelijken met het gemiddelde van IMDB. (Je mag ook zeker een beoordeling geven als je de film al gezien hebt.)

    Wie doet er mee?
    [geef even je top 5 door]
    • Illyrians
    • Vervaagd
    • Morrigann
    • Amari
    • Arcenciel
    • ArabelIa
    • Egorova
    • Ascian
    • HlPPIE
    • Jug
    • Eostre
    • Trippy
    • AroonCat

    To be watching
    • Amélie — trailer
    • Arrival — trailer
    • Atonement — trailer
    • Back to the Future — trailer
    • Beauty and the Beast — trailer
    • Before I Fall — trailer *
    • Bonnie and Clyde — trailer
    • Breakfast at Tiffany's — trailer
    • Brimstone — trailer
    • Call Me by Your Name — trailer
    • Catch Me If You Can — trailer
    • Cidade de Deus — trailer
    • Death Poets Society — trailer
    • Doctor Strange — trailer
    • Easy A — trailer
    • Equals — trailer
    • Fast and Furious 7 — trailer
    • Fight Club — trailer
    • First They Killed My Father — trailer
    • Freedom Writers — trailer
    • Get out — trailer
    • If I Stay — trailer
    • Indecent Proposal — trailer
    • I, Tonya — trailer
    • Jumanji — trailer
    • Juno — trailer
    • Legends — trailer
    • Little Miss Sunshine — trailer
    • Love, Rosie — trailer
    • Mother! — trailer
    • My My Friend Dahmer — trailer
    • My Sister's Keeper — trailer
    • Now You See Me — trailer
    • Now You See Me 2 — trailer
    • Pretty Woman — trailer
    • Pompeii — trailer
    • Murder on the Orient Express — trailer
    • Red Sparrow — trailer
    • Seven Pounds — trailer
    • Starters for Ten — trailer
    • Stronger — trailer
    • The Best of Me — trailer
    • The Girl On The Train — trailer **
    • The Graduate — trailer
    • The Greatest Showman — trailer
    • The Notebook — trailer
    • The Other Woman — trailer
    • The Perks of Being a Wallflower — trailer
    • Thor: The Dark World — trailer
    • Wonder Woman — trailer
    • You Were Never Really Here — trailer

    Currently watching // filmweek 7 — 19 juli tot 25 juli
    • 10 Cloverfield Lane — trailer
    • Love, Simon — trailer / 6

    Archive
    Filmweek 1 — 31 mei tot 6 juni
    • Saving Private Ryan — trailer / 9, 7, 8,5, 9, 9 / gem.
    • Wonder — trailer / 3, 3, 6, 7, 7, 6, 7, 9 / gem.

    Filmweek 2 — 7 juni tot 13 juni
    • Hidden Figures — trailer / 9, 8, 8, 7
    • Hacksaw Ridge — trailer / 9, 9, 6, 7,8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 3 — 14 juni tot 20 juni
    • Kong: Skull Island — trailer / 7, 7, 6
    • Fargo — trailer / 7, 4, 8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 4 — 21 juni tot 27 juni
    • Moana — trailer / 5, 8, 6, 9
    • John Wick 1/2 — trailer / 8
    • Brokeback Mountain — trailer / 8,5

    filmweek 5 — 5 juli tot 11 juli
    • A Quiet Place — trailer / 7
    • Prisoners — trailer /7

    filmweek 6 — 12 juli tot 18 juli
    • The Florida Project — trailer / 9, 9
    • The Breakfast Club — trailer / 8, 8,5


    [ bericht aangepast op 20 juli 2018 - 13:20 ]


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik ga zometeen Wonder kijken

    Wonder - ☆☆☆

    Mag ik alsjeblieft een teiltje? Wat een vreselijke film haha. Er waren letterlijk geen obstakels, of nou ja, het opstakel van zijn gezicht, maar dat was net zoals alles in 5 minuten opgelost. Deze film vond ik het perfecte voorbeeld van de gladde, saaie en cliche hollywood films. De personages hadden geen diepte en waaren letterlijk allemaal de grootste cliches ooit. En iedereen was zomaar ineens oké met alles en deed het beste en yay eind goed al goed, niemand is de bad guy de wereld is een happy place, love it, regenbogen. Ik moest veel moeite doen om hem niet uit te zetten haha. Ook echt geen overtuigend acteerwerk, of iets. Ik vond er niks aan. Wel jammer, want ik denk dat je met het hele idee best wel een mooie film had neer kunnen zetten, maar ze sloegen gewoon alle planken mis.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Saving private Ryan: 8,5

    Wauw. Normaal gesproken heb ik vrij weinig met films uit de Tweede Wereldoorlog, maar deze vond ik wel speciaal. Het verbaasde me dat ik hem eigenlijk nog nooit heb gezien, aangezien hij inmiddels alweer 20 jaar oud is.

    Ik vond het wel bijzonder dat ze een groep soldaten midden in de bevrijding erop uit sturen om een simpele soldaat, als je nagaat dat er in WWII in totaal 16 miljoen Amerikaanse soldaten meevochten, (verspreid over zowel Europa als Japan,) op te zoeken en naar huis te sturen om het feit dat hij drie broers verloor en als enige over was. Ik begrijp de inspiratie van Lincoln wel hoor, maar nog steeds een beetje weak tbh.

    Ondanks dat, leek het wel alsof ik 'echt' op de frontlinie stond en zelf in de oorlog zat. Props voor de geweldige acteurs, het geluid en het camerawerk. Oh, en ik vond het wel jammer dat ze Jackson opbliezen in de (kerk?)toren, want stiekem was hij wel mijn favoriet (':

    Also, het bijschrijven van Vin Diesel en hem in de eerste kwart van de film afmaken is best cruel tho. Waren Hanks en Damon niet genoeg voor de publiciteit? Idk - naar mijn mening voegde hij niet veel extra's toe aan het verhaal.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2018 - 23:13 ]


    We were the forever that didn't last

    Eostre schreef:
    Saving private Ryan: 8,5

    Wauw. Normaal gesproken heb ik vrij weinig met films uit de Tweede Wereldoorlog, maar deze vond ik wel speciaal. Het verbaasde me dat ik hem eigenlijk nog nooit heb gezien, aangezien hij inmiddels alweer 20 jaar oud is.

    Ik vond het wel bijzonder dat ze een groep midden in de bevrijding erop uit sturen om een simpele soldaat, als je nagaat dat er in WWII in totaal 16 miljoen Amerikaanse soldaten meevochten, (verspreid over zowel Europa als Japan,) op te zoeken en naar huis te sturen om het feit dat hij drie broers verloor en als enige over was. Ik begrijp de inspiratie van Lincoln wel hoor, maar nog steeds een beetje weak tbh.

    Ondanks dat, leek het wel alsof ik 'echt' op de frontlinie stond en zelf in de oorlog zat. Props voor de geweldige acteurs, het geluid en het camerawerk. Oh, en ik vond het wel jammer dat ze Jackson opbliezen in de (kerk?)toren, want stiekem was hij wel mijn favoriet (':

    Also, het bijschrijven van Vin Diesel en hem in de eerste kwart van de film afmaken is best cruel tho. Waren Hanks en Damon niet genoeg voor de publiciteit? Idk - naar mijn mening voegde hij niet veel extra's toe aan het verhaal.

    Jaaa ik was ook so sad toen Jackson dood ging. He was my fav as well haha.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Saving Private Ryan — ☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (9/10)

    Damn — het enige wat ik over deze film kan zeggen, is dat ik hem absoluut geweldig vind. Als ik het me goed kan herinneren, heb ik hem op jonge leeftijd al gezien en sindsdien minstens vijf keer meer — maar hij blijft fantastisch. Wanneer je nagaat hoe oud deze film is en op welke wijze het is gefilmd. . . Damn. Gewoon. Damn.

    Ik begrijp dat iedereen zegt van 'waarom gaan ze die soldaat halen dat is niet logisch in de oorlog' — maar het blijft natuurlijk wel een film hè? En daar gebeuren nu eenmaal dingen die in real life nooit ofte nimmer zomaar zullen gebeuren. Alsnog vind ik het heel mooi gevonden, juist door het thema dat heel veel moeders al hun zoons zijn kwijt geraakt in de oorlog en hiermee laten ze zien van hé het kan ook anders.

    Ik vind Wade altijd zo verdomd zielig. Hij's m'n fave. Samen met Jackson.

    & Over Vin Diesel: het is wel al twintig jaar geleden hè, dus destijds waren ze nog niet zo 'huge' als nu. Plus, voor deze film is veel geld uitgetrokken dus dan krijg je ook grotere acteurs.


    •

    Koldovstoretz schreef:
    (...)
    Jaaa ik was ook so sad toen Jackson dood ging. He was my fav as well haha.


    Vooral dat moment dat hij zich realiseerde dat hij dood ging tho, holy macaroni ):
    Oh en het einde deed wel een beetje zeer aan m'n hart, toen old Matt aan z'n vrouw vroeg of hij zijn leven goed had geleefd, fkfhdb


    We were the forever that didn't last

    Amari schreef:
    Saving Private Ryan — ☆☆☆☆☆☆☆☆☆ (9/10)


    & Over Vin Diesel: het is wel al twintig jaar geleden hè, dus destijds waren ze nog niet zo 'huge' als nu. Plus, voor deze film is veel geld uitgetrokken dus dan krijg je ook grotere acteurs.



    Het grappige is, is dat ik alle perspectieven heel goed snap (':

    En van Vin, ik vond het alleen gek dat ze hem achteraf er nog bij hebben geschreven voor het relatief kleine stuk. Kinda like Ed in GoT (niet dat ik dat nou zo erg vond ofzo haha)
    Maar true - hoe meer geld hoe meer bekende acteurs, hoe beter het wordt bekeken en hoe meer geld het in het laatje brengt (:


    We were the forever that didn't last

    Eostre schreef:
    (...)


    Het grappige is, is dat ik alle perspectieven heel goed snap (':

    En van Vin, ik vond het alleen gek dat ze hem achteraf er nog bij hebben geschreven voor het relatief kleine stuk. Kinda like Ed in GoT (niet dat ik dat nou zo erg vond ofzo haha)
    Maar true - hoe meer geld hoe meer bekende acteurs, hoe beter het wordt bekeken en hoe meer geld het in het laatje brengt (:


    Ik vond zijn dood ook wel heftig, trouwens — alleen maar omdat hij dat meisje wilde helpen. Sad.


    •

    Amari schreef:
    (...)

    Ik vond zijn dood ook wel heftig, trouwens — alleen maar omdat hij dat meisje wilde helpen. Sad.


    True - dat ze niets voor hem konden doen omdat er op hen geschoten werd, en hij daar langzaam dood ging, vond ik ook echt keihard tho.
    Ik vraag me sowieso af of ik de film had kunnen kijken als ik niet zo'n sterke maag had, want damn. Maar ja, dat maakt de film wel realistisch. Ik las dit ook nog, trouwens: In de Duitse nagesynchroniseerde versie besloot een van de stemacteurs (een Duitse veteraan die betrokken was bij de invasie van Normandië) te stoppen met zijn taak vanwege het realisme en door emotionele redenen.

    I mean, dat zegt al wel genoeg over de realiteit van de film.


    We were the forever that didn't last

    Eostre schreef:
    (...)

    True - dat ze niets voor hem konden doen omdat er op hen geschoten werd, en hij daar langzaam dood ging, vond ik ook echt keihard tho.
    Ik vraag me sowieso af of ik de film had kunnen kijken als ik niet zo'n sterke maag had, want damn. Maar ja, dat maakt de film wel realistisch. Ik las dit ook nog, trouwens: In de Duitse nagesynchroniseerde versie besloot een van de stemacteurs (een Duitse veteraan die betrokken was bij de invasie van Normandië) te stoppen met zijn taak vanwege het realisme en door emotionele redenen.

    I mean, dat zegt al wel genoeg over de realiteit van de film.


    Ze hebben inderdaad qua oorlog-scenes erg realistisch en goed gefilmd. De geladen sfeer, Upham’s schijterige actie – niet alle mannen zijn geschikt om een soldaat te worden. Ik zie liever paar wrakke soldaten dan dat alle soldaten dapper vechten – maakte het eigenlijk realistischer. Het ging meer om de missie. Like Ryan said, it doens’t make sense. Ik heb denk ik de hele film lang met die gedachte gezeten waardoor ik niet kon genieten van de film. Als het een kleine meisje was die gered moest worden, zou het een stuk leuker en interessanter zijn om naar te kijken but that’s my opinion :’)


    Koldovstoretz schreef:
    Wonder - ☆☆☆
    Mag ik alsjeblieft een teiltje? Wat een vreselijke film haha. Er waren letterlijk geen obstakels, of nou ja, het opstakel van zijn gezicht, maar dat was net zoals alles in 5 minuten opgelost. Deze film vond ik het perfecte voorbeeld van de gladde, saaie en cliche hollywood films. De personages hadden geen diepte en waaren letterlijk allemaal de grootste cliches ooit. En iedereen was zomaar ineens oké met alles en deed het beste en yay eind goed al goed, niemand is de bad guy de wereld is een happy place, love it, regenbogen. Ik moest veel moeite doen om hem niet uit te zetten haha. Ook echt geen overtuigend acteerwerk, of iets. Ik vond er niks aan. Wel jammer, want ik denk dat je met het hele idee best wel een mooie film had neer kunnen zetten, maar ze sloegen gewoon alle planken mis.


    Agreed. ik geef ook een drie.

    Ik vond het op een gegeven moment wel genoeg zo en keek af en toe wanneer het eindelijk zou aflopen. Het ging allemaal veel te snel - voor ik het wist, was iedereen al happy - en ik zag vrijwel geen emoties? Ik had vrwacht dat het een emotionele film zou zijn. Ze lieten bijvoorbeeld het perspectief van Melanie zien - just why? ze speelde maar paar minuten in de film? - en niet die van de moeder en/of vader? Als ze juist het perspectief van de moeder lieten zien, zou het stuk interessanter zijn gezien zij diegene is die het meest meemaakte. wat ben ik lekker kritisch zeg

    Arcenciel schreef:
    (...)

    Agreed. ik geef ook een drie.

    Ik vond het op een gegeven moment wel genoeg zo en keek af en toe wanneer het eindelijk zou aflopen. Het ging allemaal veel te snel - voor ik het wist, was iedereen al happy - en ik zag vrijwel geen emoties? Ik had vrwacht dat het een emotionele film zou zijn. Ze lieten bijvoorbeeld het perspectief van Melanie zien - just why? ze speelde maar paar minuten in de film? - en niet die van de moeder en/of vader? Als ze juist het perspectief van de moeder lieten zien, zou het stuk interessanter zijn gezien zij diegene is die het meest meemaakte. wat ben ik lekker kritisch zeg

    Totally agree with you. Ik had precies hetzelfde.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Ik doe mee! :Y)

    • Hidden Figures
    • My Friend Dahmer
    • Freedom Writers
    • The Florida Project
    • I, Tonya


    Life is a beautiful struggle

    Trippy schreef:
    Ik doe mee! :Y)

    • Hidden Figures
    • My Friend Dahmer
    • Freedom Writers
    • The Florida Project
    • I, Tonya

    The Florida Project is zooo goed! Echt een hele mooie film.

    Ik zet je er vanavond bij. Leuk dat je mee doet!


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.

    Koldovstoretz schreef:
    (...)
    The Florida Project is zooo goed! Echt een hele mooie film.

    Ik zet je er vanavond bij. Leuk dat je mee doet!

    Ja hij lijkt me echt ontzettend leuk! Ben benieuwd :Y)


    Life is a beautiful struggle

    Ik kon het niet laten om dit ook aan te maken voor series.


    The soul is like an appendix: I literally don’t even use it.