• Hallo hallo

    Ik ben op stage, heb een Ereader bij me en daar staan een heleboel Stephen King boeken op. Maar nu weet ik eigenlijk niet waar ik moet beginnen want het zijn er zoveel.
    Ik heb laatst de Marathon gelezen en er enorm van genoten tot het einde kwam. Toen was ik boos :')
    Dus, welke Stephen King boeken raad je aan en waarom? En dan niet die standaard boeken zoals IT, pls, ik krijg overal steeds dezelfde top 5 boeken terwijl deze man zoveel geschreven heeft


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Laura, deal with it — IT is gewoon fucking amazing. Maar serieus, dat boek hoort echt in m’n ‘beste boeken OOIT’ lijstje thuis.

    Verder vond ik de volgende boeken echt awesome van hem: Cell, The Green Mile, Christine, Misery, The Dreamcatcher, Mr. Mercedes serie (daar is inmiddels ook een tv serie van). Ohhh en Joyland!

    Nu vergeet ik er nog tientallen.

    Oh, ik vond Revival iets minder van hem.


    Ik heb jaren geleden eens zijn kortere verhaal Riding the Bullet gelezen en ik kan me herinneren dat ik dat boek best indrukwekkend vond. Idk, ik herinner me nog heel weinig van het verhaal zelf, maar aangezien ik dat verhaal vele malen interessanter geschreven vond dan veel van zijn andere werken, zou ik 'm alsnog aanbevelen. :') En The Shining, al zal die inderdaad overal genoemd worden. ^^


    Caution first, always.

    IK HEB ZOVEEL LIEFDE VOOR STEPHEN KING OMG <3

    Oke, ter zake. (De marathon is overigens echt wel 1 van mijn favoriete boeken van hem). Momenteel lees ik Schone Slaapsters (en ik raad hem aan want kijk naar het tijdstip waarop ik dit stuur, ik durf niet te slapen). Joyland, de Mr Mercedes serie, Carrie, Quitters Inc (kort verhaal), Thinner en ja, toch ook gewoon IT. Sorry, het moet.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Jesus Christ, ik dacht even dat je een topic opende omdat hij overleden was. Ik had bijna een hartaanval

    Ik heb eigenlijk nog niets van Stephen King gelezen (shame on me), maar we hebben thuis hier een boekenkast met een hoop van zijn boeken. Ik weet dat van de nog niet genoemde boeken, mijn papa volgende leuk vind:
    - The Tommyknockers/De Gloed
    - Salem's Lot/Bezeten stad
    - Sleepwalkers, maar daar ben ik niet 100% zeker van


    The soul needs autumn.

    '22-11-1963' is een hele goede. Gaat over een man die terug reist in de tijd naar de jaren '60 en de moord op Kennedy probeert te voorkomen.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Mijn persoonlijke favoriet is Cujo.

    Ik vond Joyland uiteindelijk echt tegenvallen. Supergoed geschreven, maar achteraf dacht ik echt van, is dit het nou? En nu kan ik maar steeds niet in andere boeken van hem komen. Ik raak steeds afgeleid. :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Vooral de oude(re) boeken zijn beter van hem. Echter... wat je ook doet, gèèn Duma lezen. Ik ben op drie kwart van het boek en daar heb ik zeker zo'n 2 jaar over gedaan -- zo moeilijk was het er doorheen te komen door de eentonigheid en... everything basically.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    The shining en the green mile heb ik alle twee in één ruk uitgelezen (: Joyland vond ik qua thema heel leuk, maar het einde inderdaad tegenvallen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ben nu bezig met De Vervloeking. Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen