• Even kort ter info: ik werk alleen op zaterdag (normaal gesproken), omdat ik 5 dagen per week naar school ga en anders kan ik alles niet meer bijhouden. Mijn contract is verlengd door m'n baas, terwijl ze weet dat ik maar 1 dag kan werken.

    Nu sta ik zondag ingeroosterd en dat zag ik letterlijk vanavond pas, al is het rooster er al een week (dit is mijn schuld, maar ik werk altijd zaterdag dus ik vind het vaak niet meer nodig om op het rooster te kijken, my bad). Maar zondag hebben we een bijeenkomst voor een groepsproject ingeroosterd, want dat moét maandag gewoon af zijn en we hebben nog super veel te doen. Nu hebben ze mij aankomende zondag én volgende week zondag ingeroosterd en ik ben letterlijk pissed, want ik ben op mijn werk de enige die naar school gaat en ze zouden best even rekening met mij kunnen houden (?). Nu ben ik van plan om morgen gewoon te zeggen dat ik zondag niet kom, ook al zet ik daarmee mijn baan op het spel.

    Zouden jullie dit ook doen, of ben ik nu dom bezig?


    Photosynthesis

    Goh, ik zou inderdaad wel bellen en het probleem uitleggen. Wie weet begrijpen ze het wel of realiseren ze zich dat ze een fout hebben gemaakt bij het opstellen van het rooster.


    The soul needs autumn.

    Ik zou ook wel even bellen, meestal is er dan wel een oplossing te vinden


    chaos makes the muse

    Hmm, naja, je kan het uitleggen, maar het blijft natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid dat je weet wanneer je moet werken. Kan je niet een collega vragen of hij/zij voor je wilt werken?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Grace schreef:
    Goh, ik zou inderdaad wel bellen en het probleem uitleggen. Wie weet begrijpen ze het wel of realiseren ze zich dat ze een fout hebben gemaakt bij het opstellen van het rooster.


    Ik denk niet dat ik nu nog even kan bellen? Ik moet morgen ook werken, dus ik was van plan het dan te vertellen.


    Photosynthesis

    Kan je misschien ruilen met een collega, anders even bellen en de situatie uitleggen.


    The truth is out there.

    Bomenstruik schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat ik nu nog even kan bellen? Ik moet morgen ook werken, dus ik was van plan het dan te vertellen.


    Oei sorry, ik had begrepen dat je dus niet morgen moest werken, maar enkel zondag. Dan is het inderdaad het beste om dit morgenochtend even te bespreken zodat ze misschien nog een oplossing kunnen vinden. (:

    [ bericht aangepast op 1 juni 2018 - 20:44 ]


    The soul needs autumn.

    Ik zou proberen te ruilen met iemand of de situatie uit te leggen, maar school is 100% altijd belangrijker dan werk.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik zou niet meteen zeggen: 'ik kom zondag niet', maar rustig de situatie uitleggen en dan samen zoeken naar een oplossing (bijv.: een collega vragen die wil werken, aanbieden om de helft van de tijd te komen, etc.)


    Ik zou idd kijken of je deze week snel kunt ruilen en voor de weken erna iets op een "nettere manier" kunt regelen.

    Uiteindelijk tellen alle schooluren (en niet alleen lessen) óók als werkuren, dus als je het te druk hebt met school om verder ook niet meer op zondagen te werken is dat zeker een geldige reden om te noemen.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik weet niet precies waar je werkt en hoe dat daar werkt maar zover ik weet van mijn baan is dat het rooster gemaakt moet worden op beschikbaarheid. Als jij al die tijd al op 1 dag werkt en als je nooit je beschikbaarheid hebt aangepast dan is het niet raar om te zeggen "Hey, ik ben niet beschikbaar op Zondag, maar ik ben alsnog ingeroosterd dus ik kan niet komen." En het is helemaal niet dom, want voor hetzelfde geld ging je niet naar school, maar had je een tweede baantje of iets dergelijks en had je nu opeens een dubbele dienst. Soms proberen roostermakers je toch een dag in te roosteren dat buiten je beschikbaarheid valt wanneer er teveel mensen afgezegd/ziek/op vakantie zijn in de hoop dat je het deze keer niet erg vindt, maar als je echt niet kan dan kan je gewoon niet.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.