• Welkom bij Story of the Year 2018!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijzen winnen. En dat niet alleen! Dit jaar is er een nieuwe categorie, waarin je kan schrijven: Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.) Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY en voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2018. Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky, Ristridin, Square, Klaar of Kingsleigh.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Seasons de winnaar met haar story Aestival.
    (Archief)

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.


    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer



                     
    OPOTY
    Thema zoektocht

    Elysa met Muren van IJs
    103550/125119 [21569 woorden geschreven]
    Pixielisje met Onbemand hart
    63311/79437 [16126 woorden geschreven]
    SonOfGondor met Selkie
    25423/44676 [19253 woorden geschreven]


    Thema code rood

    Scenario met Military Man
    43415/46997 [3582 woorden geschreven]
    TaeTae met Ace of Hearts
    59251/78707 [19456 woorden geschreven]
    FOTY
    Thema zoektocht

    Necessity met Lunatic || Wolfstar
    34407/40979 [6572woorden geschreven]
    Hephaistion met Athanatos
    31238/68166 [36928 woorden geschreven]


    Thema code rood

    Benzin met Coercion
    29886/44507 [14621 woorden geschreven]
    Kozik met Runaway • Sons of Anarchy
    143624/167284 [23660 woorden geschreven]



    Poll: Story of the Year • Editie 2018
    Poll: Fanfic of the Year • Editie 2018


    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    (Aangepast tot Topic 2 pagina 4,Nighthawks]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 dec 2018 - 19:19 ]


    De officiële crewpagina

    Ik ga denk ik mijn huidige inzending wijzigen naar een ander story die ik momenteel schrijf. Niet dat ik mijn inzendingstory dan ga verwaarlozen, want die wil ik zeker nog afmaken, maar ik heb er gewoon een block op dit moment lol.
    Maar dit is dus eigenlijk even een mt-berichtje want ik denk nog even over na.

    Ik wil graag mijn inzending Homecoming King terugtrekken uit SOTY, wegens persoonlijke omstandigheden en studie ben ik bang dat ik het niet voor november af kan krijgen en ik doe het liever goed dan dat ik het afraffel


    chill out icarus, before you fly into a window

    Ik wil graag mijn inzending Alter-Ego terugtrekken, puur vanwege de tijd en andere omstandigheden.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Iedereen die dat wilde is uitgeschreven, de nieuwe story staat erbij en de usernames zijn weer up-to-date!

    De telling gebeurt straks. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Deze maand zijn de meeste woorden geschreven door Pixielisje (15461) en Fleuve (6166), maar aangezien zij allebei al eens de maandelijkse prijs gewonnen hebben, gaat die deze keer naar Hephaistion (2183)! *O*

    Ook de spotlights voor 20k, 30k en 40k zijn genoteerd en worden binnenkort gegeven (ook de resterende van vorige maand natuurlijk). ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Woopwoop, gefeliciteerd! :)


    A to the Z

    Wow, anderen hebben wel erg weinig geupload deze maand als ik derde was, haha. Maar jullie beiden ook gefeliciteerd!


    Stenenlikker

    Ik moet echt weer even de smaak te pakken krijgen als ik het nog wil afronden :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zou graag mijn huidige inzending willen omruilen voor het verhaal onder de spoiler.
    Helaas is mijn inspiratie/zin een beetje gestorven bij mijn huidige inzending, dus die wil ik even pauzeren zodat ik daar later mee verder kan gaan. Maar voor nu zou ik dus een actueler verhaal willen inzenden waarvan ik zeker weet dat ie af komt. ^^

    Doet dan mee onder 'code rood'.


    Emma Martens kan haar geluk niet op wanneer ze na haar afstuderen een goedbetaalde baan aangeboden krijgt. Als ze dan ook nog eens een fijn appartement in het centrum van de stad weet te scoren, lijkt alles in haar leven de goede kant op te gaan.

    Maar dit verhaal zou niet geschreven worden als alles goed zou gaan natuurlijk.
    Insert drama… now.

    Haar vriend verlaat haar op het moment wanneer ze hem juist het meest nodig heeft. Ze weet niet of ze haar werk nog aankan met een baas die zo veeleisend is dat ze het daglicht nauwelijks te zien krijgt en om er nog een schepje bovenop te doen, belandt er een dreigbrief in haar brievenbus waardoor haar leven van het een op het andere moment op zijn kop wordt gezet. Als er dan ook nog een mysterieuze man opduikt die de opdracht heeft gekregen om haar te vermoorden, is haar perfecte leventje opeens ver te zoeken.

    Houdt het drama daar op, vraag je je dan af... Nee, natuurlijk niet!
    It has only just begun…

    2 POV's.
    Pinterest pagina.
    Bevat geweld, seks en gescheld.
    Af en toe Engelse woorden/uitspraken.

    Ik wil eigenlijk ook van inzending veranderen, aangezien ik al maandenlang inspiratie heb voor een andere fanfic die eigenlijk heel goed binnen het thema valt, waarbij de kans groter is dat die nog op tijd af komt.


    Thema: Code Rood





    Liefde maakt blind. Niemand weet dat beter dan Dana. Vier jaar lang stortte ze zich in een relatie waarbij haar vriend de enige was die nog telde. Vrienden en familie raakte ze kwijt. Toen ze erachter kwam hoe toxisch haar relatie was, was het al te laat. Hij liet haar niet meer gaan.

    Na een jaar slaagt Dana erin om weg te vluchten. Haar invloedrijke en criminele ex weigert haar los te laten en gaat over lijken om zijn eer te redden. Dana zoekt bescherming bij de motorbende van haar broer. Opnieuw wordt ze verliefd, maar wetend dat het alleen maar problemen oplevert als ze zich weer met iemand verbindt, houdt ze hem op afstand. Haar ex zal iedereen om wie ze geeft uit de weg ruimen als ze niet naar hem terugkeert.

    Weer raakt ze dierbaren kwijt. Heeft ze wel een keuze dan naar haar kwelgeest terug te gaan?



    Riding through this world all alone
    God takes your soul, you're on your own
    The crow flies straight, a perfect line
    On the Devil's Bed until you die

    Gotta look this world in the eye












    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik wil graag mijn inzending Enlighten Me terugtrekken, aangezien ik het simpelweg niet meer ga halen.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik had nog zo met mezelf afgesproken dat ik dit niet zou doen, maar ik ga me helaas terugtrekken. Ten eerste omdat ik het niet ga halen. (School is crazy en als ik wel tijd had gehad, zou het probably alsnog niet lukken.) Daarnaast is dit verhaal echt een kindje van me en het kan iets geweldigs worden en ik ga het schrijven en het is het waard om te wachten, I guess? Als ik het probeer te halen voor de deadline, doet dat het verhaal geen goed en dit is een verhaal dat verteld moet worden. Oh, well...

    Ik wens de overgebleven deelnemers nog heel veel succes en ik hoop volgend jaar wel actief mee te doen aan SOTY


    look at the stars, look how they shine for you;

    Alles is aangepast! (:
    De woordenaantallen van de gewisselde stories zijn berekend voor de datum dat jullie de wissel gevraagd hebben, aangezien we wat in vertraging waren.
    De telling van deze maand gebeurt vandaag of morgen. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Jullie zijn echt lekker bezig geweest de afgelopen maand want alle deelnemers bij elkaar hebben in totaal 334.4733 woorden geschreven! (Ja, ik heb hier mijn rekenmachine maar voor gepakt) De winnaar van de maand september met het meeste aantal woorden én die de prijs nog niet eerder had gewonnen is: Necessity met maar liefst 12711 woorden! *O* Gefeliciteerd!

    De laatste twee maanden zijn officieel aangebroken, dus kruip allemaal achter je toetsenbord, typemachine, pen of ganzenveer en succes allemaal!

    [ bericht aangepast op 2 okt 2018 - 16:33 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Haha dit heldere licht komt er nu achter dat we maar tot November schrijven
    Ik ben wel al klaar, maar ik moet dus een beetje tempo zetten achter het activeren :')


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.