• Ik zit hier dus sinds een uur of twee en probeer te schrijven, terwijl er een vlieg tegen het raam aan blijft buzzeren. Precies met datzelfde geluid. Eerst werd ik er heel poëtisch van ('geef nooit op, hoe nutteloos datgene ook is wat je doet!'), daarna probeerde ik hem (haar?) te vertellen dat er aan de andere kant van het huis een deur openstaat. Meneer/mevrouw blijft tegen het raam aan knallen.

    Ik heb dus al gesmeekt, voor gedaan hoe je moet vliegen richting de deur, een bordje met pijltjes gemaakt, gesmeekt en een liedje gezongen, maar hij/zij blijft koppig tegen het raam aan buzzeren.

    Is er iemand bedreven in communicatie met vliegen? Wie verlost dit arme beest (en mij. ik trek dit geluid niet meer) uit zijn/haar lijden?
    Te oordelen naar alle andere vliegen lijken die er in de vensterbank liggen, moet dit zo ongeveer de Bermudadriehoek voor vliegen zijn.

    (Also: dit topic is in het kader van 'maak het forum levend' maar toch)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Hahaha ach arme vlieg. Ik ben helaas geen vliegenfluisteraar. Honestly had ik al lang een vliegenmepper gepakt zodra ik nogal klaar ben met dat geluid (wat zo goed als meteen is) , maar jouw engelen geduld is een stuk vreedzamer.
    Misschien werkt ook het raam open zetten ook wel gewoon :')

    [ bericht aangepast op 3 juni 2018 - 18:49 ]


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Ik probeer ze altijd heel hardhandig naar buiten te werken door keihard met mijn armen te gaan zwaaien, maar vaak werkt dit ook averechts en it ik met een verrekte armspier.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    @cayline: ja deze ramen kunnen dus niet open :') En vliegenmeppers hebben we ook niet, maar dat zou ik ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen tbh :c Laat het me weten als je wel opeens vliegenfluister talent krijgt, pretty please? <3

    @KingRichard: sorry, daar mag ik niet om lachen maar als ik het zo voor me probeer te zien, ziet het er wel enigszins komisch uit :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Hahahaha ik pak altijd gewoon een kopje met een kaart. Dan transporteer ik ze veilig naar buiten hahaha.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik pak altijd een doorzichtig potje, sluit het vliegend diertje in, pak een papier en schuif dat onder het potje, neem het potje (en papier, liefst) naar een open raam/deur en laat hem dan vrij.
    Wespen of andere stekelige insecten niet inbegrepen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Misschien proberen te vangen met een potje en dan buiten weer loslaten? Aangezien je de vlieg niet dood wil meppen. Of met een ventilator hem naar buiten laten blazen als het ware?

    Ik heb een keer in mijn kamer een vlieg gehad, midden in de nacht. Nadat ik hem drie keer via de openstaande deur eruit had proberen te krijgen, grote deur en kleine vlieg dus ik dacht dat moet wel lukken, heb ik uiteindelijk de vlieg maar dood gemept. Want ik werd helemaal gek van dat geluid dat de vlieg maakte. Ik dacht dat muggen een irritant geluid maakten, maar vliegen kunnen er ook wat van.


    Physics is awesome

    Vervaagd schreef:
    Hahahaha ik pak altijd gewoon een kopje met een kaart. Dan transporteer ik ze veilig naar buiten hahaha.

    Ja dit! Hahaha


    And then we'll see it.

    Hahaha wat een heerlijk topic. Zie het helemaal voor me. :')

    Is de beste kerel inmiddels vertrokken met zijn irritante gebrom?


    ars moriendi

    Vliegen zijn dom (':

    Is meneer/mevrouw ondertussen naar buiten gevlogen?


    The soul needs autumn.

    OKE OKE OKE OKE
    ik had dus legit even niet gedacht aan het glas-en-papier transport. Dus ik breng de beste vlieg/vliegin naar buiten en laat hem in de tuin vrij...

    VLIEGT DAT BEEST GEWOON WEER NAAR BINNEN EN STAAT NU TEGEN EEN ANDER RAAM TE BUZZEREN

    (Also, ik was bezig met een hele ‘wat is mis met jou’ preek en toen kwam m’n stiefpa naar beneden. Wierp 1 blik op me, tikte tegen z’n hoofd en liep toen heel langzaam achteruit. Like, dit beest kost me m’n reputatie)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Pak gewoon haarlak en spuit hem dood. Klaar. ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    HAHA vliegen zijn zo dom. Komen ze binnen via het kleinste gaatje en kunnen ze de deur die zo'n 30.000 keer groter is dan zij niet vinden.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Hahahahha you made my day......

    Ik denk dat je het beste de dierenarts kunt bellen. Hij zal vast een zware hersenachudding hebben inmiddels


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wauw wat een leuk topic!

    Ehm het helpt als je drie of meer meter van de deur af hem vrijlaat, also misschien wil die wel die kant op, even rond het huis lopen? Als je daar zin in hebt, anders gewoon optie 1....



    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Waarschijnlijk is dat arme beest al in de war; en begint een of ander persoon ook nog in een vreemde taak te praten. Het is namelijk heel simpel, vliegen verstaan je niet. Om met vliegen te praten moet je wel Zzoemisch spreken, net als alle ander zoem-beesten. Dat doe je zo:
    “Zhallo mijhn lievzste vliegzzz, ik zzzzouuu u aanzraden de groze dzeur daarzzzo te gebruizzzen. Vrienzelijk dankzzz.”


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.