• Een webtoon is een soort comic die (meestal uitsluitend) online wordt gepost. Ze updaten meestal wekelijks.

    Dus, lezen jullie wel eens een webtoon? Ik ben er een paar weken geleden mee begonnen en ik kan echt niet meer stoppen haha. Hoewel ik het mega tof vind, vind ik het soms wel moeilijk om een goede webtoon te vinden. Zijn er misschien mensen met aanraders?

    En voor mensen die nog geen webtoons lezen: het is geweldig, ga er nu meteen al je vrije tijd mee verspillen haha :') (Goede site om webtoons op te lezen: Line Webtoon)

    Webtoons die ik al lees en lichtelijk geweldig vind:

    Lumine
    Nooit in je leven zul je ooit een comic vinden die cuter is dan deze. Het gaat over een jonge weerwolf, Lumine, en door een stom toeval wordt hij de bodyguard van Kody, een heks. Kody is niet de makkelijkste jongen om mee om te gaan, maar stilaan worden ze vrienden, al ligt het gevaar wel om iedere hoek.

    Boyfriend of the Dead
    Deze is gewoon echt zo grappig, echt geweldig. Het gaat over een zombie die geen mensenvlees eet, totdat hij het perfecte meisje tegenkomt. Zijn oma heeft hem vroeger echter geleerd dat je een dier drie dagen moet houden, totdat je het mag slachten. Dus in die drie dagen communiceert hij met het meisje via een Elsa doodleboard. En natuurlijk worden ze stilaan verliefd op elkaar. En oh ja, het meisje is een fucking ziombie moordmachine, die meer geeft om haar make-up en haar kleding dan om de zombies die haar proberen op te eten :') En de zombie is geobsedeerd met eten en begint helemaal te flippen als mensen/zombies slechte tafelmanieren hebben.

    Let's Play
    Deze gaat over een meisje die haar eerste game uitbrengt, maar hij wordt volledig afgekraakt door een bekende youtuber. Haar rating, die eerst een 8 was, valt naar een 0,3. Haar carrière lijkt volledig verwoest te worden - en dan wordt die youtuber opeens haar nieuwe buurman. Ik vind de personages in deze echt goed uitgewerkt en het is ook een romance die langzaam opbouwt, na 40 hoofdstukken is er nog steeds niets gebeurd tussen het meisje en de youtuber.

    I love Yoo
    Favoriete. Webtoon. Ever. Ik houd eigenlijk echt niet van romantiek, maar deze is gewoon zo wow. Wederom bouwt hij heel langzaam op (50 hoofdstukken en ik weet nog steeds niet op ze op de ene jongen valt, of op zijn broer en welke van de twee op haar valt, als ze effectief op haar vallen). De comedy in deze laat me echt luidop lachen, waardoor mijn mama me echt aankijkt van: wtf, Romi. Ook, de personages zijn geweldig goed gedaan en het is verfrissend om eens een goede romance (met mogelijk (?) een driehoeksverhouding) te zien.

    Rise from Ashes
    Omdat Nox geweldig is, iemand geeft die jongen een award :') Deze gaat over geesten en een organisatie (Crow), die ze gevangen neemt in een foto en ze dan dwingt om te werken totdat hun energie op is en ze 'over kunnen gaan'. Er is ook een hele geestenrevolutie aan de gang. Het hoofdpersonage is een arme geest in haar huisje die opgeschrikt wordt door Nox, een geest die ontsnapt is aan de Crows en haar probeert op te eten om zijn energie op te bouwen. Helaas worden ze allebei opgesloten in dezelfde foto en zitten ze aan elkaar vast. Ze moeten beiden Wren 'dienen', een jonge Crow met daddy issues :')

    unOrdinary
    What the heck, deze is zo goed. Het ziet er allemaal zo flashy en leuk uit, maar het wordt zo duister ;o Het verhaal gaat over een wereld waar zowat iedereen een gave heeft, behalve ons hoofdpersonage. Er bestaat een enorme discriminatie tegenover mensjes zonder gave en arme John wordt wekelijks in elkaar geslagen, waarbij hij letterlijk botten breekt, en dan heeft hij nog het geluk dat zijn bff de sterkste persoon op school is. Discriminatie is niet het enige waar deze webtoon mee dealt. Buiten school zijn er ook Superhero's, mensjes met een heel sterke gave die de zwakkere beschermen. Helaas ontstaat er ook een nieuwe organisatie, EMBER, die deze superhelden vermoordt - en de overheid grijpt niet in.


    Degene die ik het meest aanraad, zijn I love Yoo voor mensen die van romance houden, en unOrdinary en Rise from Ashes die meer voor fantasy/actie zijn. Boyfriend of the Dead is de beste comedy uit het rijtje.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2018 - 21:06 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb geen idee of het eronder valt, maar ik volg 'Catana Comics' en nog een paar van die. :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik lees niet op webtoons, maar ik lees op sparklermonthly wel de webcomic Heart of Gold. Echt zo mooi en zo een aanrader !


    A to the Z

    Ik lees vooral van die 4-panel achtige comics met van die slice of life grappen, zoals van Shen Comix en 4-panel life. Van echte series volg ik Satan and Me :Y)

    Tapastic is overigens ook nog een goede website voor webcomics!


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik heb er wel eens een paar gelezen, maar vooral dingen die op dat moment al af waren, omdat ik bij onafgeronde dingen altijd een beetje bang ben dat er mogelijk nooit een einde aan komt. Ik ben een lastige lezer, wat dat betreft, wat eigenlijk misschien niet helemaal fair is voor content die je gratis op het internet aangeboden krijgt.

    Alleen Check Please volg ik inmiddels al jaren, wat het nog steeds compleet waard is. :9~


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Overigens, ik had eigenlijk voor dit topic nog nooit het woord webtoon gehoord, om eerlijk te zijn. (nerd) De enige term die ik kende was webcomic, maar het klinkt alsof het wel op hetzelfde slaat? Of mis ik een nuance?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Overigens, ik had eigenlijk voor dit topic nog nooit het woord webtoon gehoord, om eerlijk te zijn. (nerd) De enige term die ik kende was webcomic, maar het klinkt alsof het wel op hetzelfde slaat? Of mis ik een nuance?

    Ik denk dat het gewoon hetzelfde is, ja. Of voor zover ik weet toch :')
    Edit: Ik heb het opgezocht en blijkbaar komen webtoons vooral uit Zuid-Korea en webcomics een beetje van overal.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2018 - 7:51 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben net begonnen met I love yoo en ik vind het helemaal geweldig 😊


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Hmm ik had hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord maar ik zal eventjes rondkijken op die site want het lijkt me wel super leuk! :Y)


    Life is a beautiful struggle

    Ik ga eens een kijkje nemen (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik volg "19 days" al een tijdje. (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik keek altijd naar Cyanide and Happiness.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    In 't verleden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik volg:

    The Awkward Yeti, Fowl Language Comics, Belzebubs, Catana Comics, Deya Muniz, Existential Comics, Noob the Loser, Shen Comix, Mr. Lovenstein, C. Cassandra, Sarah's Scribbles, Liz Climo en Cyanide and Happiness. Volgens mij zijn ze dat allemaal op Facebook. Op Instagram volg ik ook Emily's Cartoons.

    Ik heb geen idee of deze onder webtoons vallen, maar ik vind ze geweldig. c:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Update: ik ben zonet Sweet Home beginnen lezen en damn, die is de vermelding waard. Ik ben niet snel bang, maar deze geeft me gewoon de kriebels. Zou ik niet willen lezen voor het slapengaan :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Deze was echt mijn childhood en hij wordt nog steeds geupload.
    Wel waarschuw ik je voor dat de artstyle aan het begin veel minder goed is dan bij de laatste panels. Dit komt omdat deze webcomic al meer dan 5 jaar aan de gang is.
    Klik!