• (Naar het idee van Muizlet)






    Welkom, bij het Grote Black-stories topic!



    Bes, wat zijn black stories?
    Black stories zijn macabere (misdaad)verhalen. Alleen de topic-starter kent het volledige verhaal en het is aan jullie, de users, om te achterhalen wat er gebeurd is.

    Hoe werkt het dan?
    Ik schets dus de situatie van de misdaad, door jullie één zin of een kleine beschrijving te geven. Daarna is het aan jullie, om op basis van ja/nee-vragen de waarheid te ontrafelen. Het is ook toegestaan om vragen te stellen die meerdere alternatieven voorstellen, bijvoorbeeld: “Zaten er 0, 1, 2 of meer dan 2 kogels in het pistool?"
    Ook als de vraag niet relevant is voor het juiste antwoord, geef ik dit aan.
    Wanneer de misdaad volledig juist is, zet ik het in dit topic en wordt de user met het juiste antwoord natuurlijk eventjes in de bloemetjes gezet. Daarna gaan we verder met de volgende misdaad.

    Een kleine sidenote
    Als je als user zijnde de black story kent, mag je ook antwoord geven op de vragen, als ik bijvoorbeeld niet online ben. Dit mag je wel pas doen nadat je jouw versie van de black story naar mij gestuurd hebt en ik bevestigd heb dat dat het juiste antwoord is. Sommige black stories lijken namelijk op elkaar en het kan zijn dat ik een andere versie voorheb (:

    De huidige black story luidt...

    "Een man ligt dood, met zijn gezicht naar beneden in het zand. Er ligt een lucifer naast zijn uitgestrekte hand."




    Geraden black stories:

    1) pagina 1-2: Een man wordt wakker, in het midden van de nacht. Hij staat op, drinkt een glas water, doet het licht uit en gaat weer slapen. Hierdoor zorgt hij ervoor dat tien onschuldige mensen sterven. Wat is er gebeurd?"
    Antwoord: de man was eigenaar van een vuurtoren

    2) pagina 2-6: Een staande man stelt vragen aan een zittende man. Vervolgens pakt hij een pistool en schiet zichzelf neer. Wat is er gebeurd?
    Antwoord: De situatie speelt zich af in een rechtzaal. De zittende en de staande man zijn de verdachte en zijn advocaat. De verdachte is de moordenaar, maar liegt dat hij gezien heeft dat het slachtoffer zichzelf heeft neergeschoten. De advocaat demonstreert dit. Hij weet echter niet dat het forensisch laboratorium per ongeluk één kogel in het pistool heeft laten zitten. Wanneer de advocaat het moordwapen pakt en de trekker overhaalt, schiet hij zichzelf neer.

    3) Pagina 6-9:In het midden van de oceaan ligt een jacht. Verschillende lijken drijven in het water dichtbij.
    Antwoord: Een groep mensen zat op een jacht, in het midden van de oceaan. Op een dag besluiten ze om te gaan zwemmen. Ze doen zwemvesten aan en springen van de rand. Eventjes later beseffen ze echter dat ze àllemaal in het water zijn gesprongen en geen van hen eraan gedacht heeft om de ladder uit te hangen. Niet in staat terug in de jacht te klimmen, verdrinken ze.

    4) Pagina 9: Een man en zijn vrouw racen door de straten. Ze stoppen en de echtgenoot loopt uit de auto. Als hij terugkomt, is zijn vrouw dood en bevindt er zich een vreemde in de auto.
    Antwoord: De vrouw stond op het punt om te bevallen. Ze reden naar het ziekenhuis. De man ging weg om een rolstoel te halen maar de baby was in de tussentijd gekomen. De vrouw heeft de geboorte niet overleefd.

    5) Pagina 10-11: Een vrouw heeft onweerlegbaar bewijs in een rechtszaak dat haar echtgenoot vermoord werd door haar zus. De rechter zegt: "Dit is de vreemdste zaak die ik in mijn leven gezien heb. Hoewel het zo klaar is als een klontje, kan deze vrouw niet gestraft worden.
    Antwoord: De twee vrouwen waren een Siamese tweeling. Zo wist de ene zus honderd procent zeker dat de andere zus de misdaad gepleegd had. Ze kon echter niet gestraft worden, want zo zou ook de onschuldige zus dezelfde straf ondergaan.

    6) Pagina 11-14: Twee mannen spelen een potje schaak. Op een bepaald moment pakt één van de twee een pistool en schiet zichzelf door het hoofd.
    Antwoord: De twee mannen zaten in een onderzeeër, op onderzoek in de diepe oceaan. Toen ze terug naar boven wilden, beseften ze dat er niet genoeg lucht was voor hen beiden om terug aan wal te geraken. Daarom speelden ze een spelletje schaak. De verliezer schoot zichzelf door het hoofd, opdat de winnaar kon overleven.

    7) Pagina 14-4: Een man rijdt in zijn auto, zet de radio aan en schiet zichzelf door het hoofd.
    Antwoord: De man heeft zijn vrouw vermoord en is net weg aan het rijden van de moord-scène. Hij is radio presentator en hij heeft op voorhand een cd gemaakt, die hij afspeelt op het radio station die avond. Wanneer hij de radio aanzet, hoort hij echter dat de cd blijft hangen. Hij weet dus dat hij geen geldig alibi meer heeft en schiet zichzelf door het hoofd.

    8) Pagina 4-10: Toen het licht flikkerde wist Stefan dat hij te laat was.
    Antwoord: Stefan is een advocaat, en hij heeft net pardon gekregen voor zijn client die ter dood was veroordeeld. Toen hij daar heen ging om het goede nieuws te brengen zag hij het licht flikkeren door de elektrische stoel. Hierdoor wist hij dat hij te laat was.

    9) Pagina 10-14: Een man stapt in een taxi. Hij vertelt de chauffeur waar hij heen wil. Na een tijdje stopt de chauffeur de taxi in een afgelegen gebied, pakt een pistool onder zijn zitting vandaan en schiet zijn klant neer.
    Antwoord: De taxichauffeur vermoedde al een tijd dat zijn vrouw een affaire had, maar hij wist niet met wie. Toen de klant zijn gewenste bestemming opgaf, was deze het adres van de taxichauffeur. Hiermee werd zijn vermoeden bevestigd en had hij degene te pakken met wie zijn rouw vreemdging. Uit wraak schoot hij de klant neer.

    10) Pagina 14-15: Er loopt een vrouw de bar binnen, en vraagt om een glas water. De barman pakt echter een geweer weg achter de bar en richt hem op de vrouw. De vrouw bedankt de man en loopt weer weg.
    Antwoord: De vrouw vroeg een glas water omdat ze de hik had, de barman had dit door en wilde haar laten schikken met een geweer. Het werkte, de vrouw bedankte de barman en liep weer weg.

    11) Pagina 15-20: Een man loopt binnen in een restaurant. Hij bestelt albatros (een soort zeevogel), eet één hap en pleegt zelfmoord.
    Antwoord:Een koppel en een bevriende kapitein, varen op een boot. Op een bepaald moment worden ze meegesleurd door de wind en stranden ze aan op een onbewoond eiland. De vrouw overleeft de crash niet. Enkele dagen later bereidt de kapitein zogezegd 'albatros' en genieten ze beiden van de warme maaltijd. Een dag later worden ze gevonden.
    Wanneer de echtgenoot echter, een paar maanden later, op restaurant albatros besteld, herkent hij de smaak niet. Hij beseft dat hij het vlees van zijn overleden vrouw heeft gegeten, wordt gek van die gedachte en pleegt zelfmoord.

    12) Pagina 1-5: "Een dode man wordt gevonden in een plas bloed en water. Door de rest is de kamer leeg."
    Antwoord: Een man wilde zich van het leven benemen en met een spies van ijs, doorboorde hij zijn hart. Toen zijn lichaam gevonden werd, lag er enkel een plas water - het gesmolten ijs.

    13) Pagina 5-12: Omdat een man slimmer werd, moest hij sterven.
    Antwoord: De man was veroordeeld voor een misdaad, maar omdat hij een te laag IQ had kon hij de doodstraf niet krijgen, en moest hij in de gevangenis blijven. Daar leerde hij dingen uit boeken in de bibliotheek, en omdat hij toen net boven de IQ grens kwam werd hij alsnog veroordeeld.

    14) Pagina 12-13: Een man ligt dood, met zijn gezicht in de grond, in de woestijn. Op zijn rug zit een rugzak.
    Antwoord: Hij sprong uit een vliegtuig, maar zijn parachute ging niet open.

    15) Pagina 13-17: Een eenzame vrouw springt van het dak van een wolkenkrabber. Meteen nadat ze gesprongen heeft, heeft ze er spijt van.
    Antwoord: Ze sprong om zelfmoord te plegen omdat ze dacht dat er verder niemand meer op de wereld was. Maar toen hoorde ze een telefoon, wat moest betekenen dat er nog wel degelijk iemand op de wereld was, maar toen was het al te laat.

    16) Pagina 17-...: Een man ligt dood, met zijn gezicht naar beneden in het zand. Er ligt een lucifer naast zijn uitgestrekte hand.
    Antwoord:





    Users met het juiste antwoord:

    1) HIPPIE
    2) Aarsvogel & Wasikowska
    3) Sattler & DeEilandGodin
    4) Ashryver
    5) HIPPIE
    6) Aarsvogel
    7) Florent, HIPPIE, LittleOwlet, Aquaria en Sattler
    8) Florent & Aquaria
    9) OosterEiland, Aquaria & HIPPIE
    10) Arceniel
    11) Aarsvogel en HIPPIE (met hulp van Florent en Arceniel)
    12) Aarsvogel
    13) TrippaSnippa
    14) TrippaSnippa
    15) IngridBirdy
    16)



    Laat het raden maar beginnen!










    [ bericht aangepast op 18 juli 2018 - 21:18 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Al de antwoorden zijn zo vergezocht (':

    Maar met je laatste antwoorden: Kon hij pas echt tot doods veroordeeld worden door het hogere IQ, omdat hij daardoor toerekeningsvatbaar werd?



    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Werd zijn straf verminderd omdat hij door zijn intelligentie ontoerekeningsvatbaar werd gehouden en is hij daarna boeken gaan lezen en slimmer geworden? Of gaan studeren, en is toen zijn IQ opnieuw getest en is de straf toch doorgegaan?

    Wat moeten we allemaal eigenlijk nog?


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Taire: ja
    Rick: ja

    Volgens mij hebben jullie alles nu wel.. als je alles samenvat heb je denk ik het hele verhaal al (:


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik sluit me aan bij bovenstaande. Dat denk ik ook


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Deze was tbh eigenlijk niet zo leuk, alles was heel vergezocht. En het is ook niet zo'n leuke uitkomst eigenlijk.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Muizlet schreef:
    Ik sluit me aan bij bovenstaande. Dat denk ik ook


    Oh wauw, zie nu pas dat Aarsvogel nét iets eerder had gepost. :$


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Kreeg hij een TBS en daarna niet meer en toen de doodstraf of zo? Beeeeest wel een anticlimax haha.


    What’s tasty in Busan?

    TrippaSnippa schreef:
    Deze was tbh eigenlijk niet zo leuk, alles was heel vergezocht. En het is ook niet zo'n leuke uitkomst eigenlijk.

    Ben ik het wel mee eens, vond het ook niet zo’n leuke. Maar goed dat kan een keertje, op naar de volgende ^^

    [ bericht aangepast op 14 juni 2018 - 18:41 ]


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Deze vond ik niet zo leuk eigenlijk...


    <3

    TrippaSnippa schreef:
    Deze was tbh eigenlijk niet zo leuk, alles was heel vergezocht. En het is ook niet zo'n leuke uitkomst eigenlijk.


    Aarsvogel had hem aangeraden en ik wou haar ook eens de kans geven om vragen te beantwoorden (:

    Als er nog iemand btw een black story wil begeleiden, stuur me maar een berichtje!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Aarsvogel had hem aangeraden en ik wou haar ook eens de kans geven om vragen te beantwoorden (:

    Als er nog iemand btw een black story wil begeleiden, stuur me maar een berichtje!


    Nee snap ik ook wel, i mean soms zit er gewoon een tussen die minder is niks aan de hand :)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik wil er wel een doen! Liefst niet een te moeilijke want ik wil graag vroeg gaan slapen (flower)


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    De nieuwe:

    Een man ligt dood, met zijn gezicht in de grond, in de woestijn. Hij heeft een rugzak op zijn rug.


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Was de man alleen toen hij stierf?
    Was het zelfmoord of moord?
    Had de man genoeg water bij zich?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Had het te maken met fata morgana? Dat hij dacht water te zien hij het wou drinken en niet meer overeind kwam?

    Was het een ongeluk?

    Was hij uitgedroogd?


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.