• WANT HET ZIJN CACTUSJES. OMG 🌵❤️





    Oké, dus mensen die al langer op Q rondhangen of mij kennen weten misschien dat ik wel vaker dingen bak, maar meestal is dat vrij versieringsloos (meer gericht op het feit dat je het kunt eten dan de #aesthetic), dus dit was een hele ervaring. Ik moest gisteren twee keer naar de winkel, want de eerste keer was ik de mascarpone vergeten - de bodem is een chocoladecakeje met hazelnootpasta erop, maar het plantje zelf bestaat uit verpulverde namaak-Oreo's gemengd met mascarpone en met een laagje groene suikerglazuur, en mascarpone is niet echt iets wat ik standaard in huis heb.

    Vervolgens had ik ze vandaag af, maar ze zagen er een beetje... kaal uit. Het recept dat ik volgde gebruikte fondant en een speciaal bloemvormig mini-steekvormpje om bloemen te maken, maar ik had noch fondant, noch zo'n geweldig superklein vormpje, en de Jumbo verkocht om een of andere reden vooral miniworteltjes als taartversiering (die ik extreem schattig vond, maar niet waren wat ik zocht). Uiteindelijk heb ik Katja yoghurtgums doormidden gesneden en met een mesje hoekjes eruit gehaald tot het vaagjes bloem-vormig was, en toen vond ik nog een doosje heel erg oude sprinkles achter in mijn kast om een midden te maken. Ik geloof dat ze eigenlijk al sterk over datum waren, maar idk, het zijn zes of zeven superkleine suikerbolletjes per cactus, dus ik denk dat ik dat wel overleef. Zo niet, dan was het het waard, want ik ben zo blij met het resultaat, oh my gosh.

    Verplichte einde-van-topic-vraag: hoeveel cactussen bezit jij (en welk percentage daarvan is eetbaar, denk je)? (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ze zijn zo leuk! c:

    Ik heb precies nul cactussen 😭
    Maar hé alle cactussen zijn theoretisch gezien eetbaar. Alleen zal het niet altijd even lekker zijn (of eenmalig).


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    OHYMGOD ze zijn zo schatteuuuug (bloos) Inge, je bent een onbewuste masterchef en bij deze vind ik dat je mee moet doen met cupcake wars.

    Verplicht antwoord-op-verplicht-einde-van-topic-vraag: ik heb een cactus! Hij is half dood en niet eetbaar, maar wel nog steeds een leuke versiering.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Die zien er vreselijk #aesthetic uit, tbh. Wij hebben een heleboel cactussen en volgens de puppy hiero zijn ze allemaal eetbaar en verrukkelijk. :Y)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Dayum die zien er lekker uit. :9~

    Ik heb nog een pak cupcake mix in de kelderkast staan, misschien het maar eens tijd wordt om ze te maken.

    Ik heb geen cactus tho, volgens mij hebben we die wel gehad.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Oh gosh ze zijn zo schattig. Ik hoop dat ze net zo lekker zijn als ze er uit zien :9~

    En dan tijd om cactussen te tellen. Toevallig heb ik vanmiddag een cactus t-shirt gekocht, super schattig. Mijn broer heeft er een, en die staat in ons huis dus dat telt. Dan heb ik 2 vetplantjes dus dat telt als 2 keer een halve cactus (vind ik). Ik heb een cactus pyjama met een stuk of 30 cactusjes er op, telt dat ieder als individu?
    Ik denk dat geen ervan eetbaar is, tenzij je herbivoor bent of een voorliefde hebt voor stoffen kledingstukken.

    Door je titel dacht ik trouwens dat je een operatie of iets zou hebben in je mond en eten daarom zou prikken.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2018 - 18:00 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Zooooo ontzettend gaaf, I love them!


    Ik heb 3 levende, vier op een mok en drie op een blikje.
    Goed dat je 't zegt! Ik ga ze meteen water geven...



    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Dat ziet er leuk uit! Smaakten ze ook goed? Xenos heeft meestal wel fondant en misschien ook van die vormpjes, voor een volgende keer.

    Ik heb in totaal 8 cactusjes waarvan twee nog in leven zijn. Een heb ik al een aantal jaar en vroeger had hij boven op (in de zomer) ook een bloemetje. De laatste twee of drie jaar helaas niet meer. Hij is wel heel groot en de andere groeit volgens mij als kool. Ik ben van plan om ze over te planten in een groter potje in de hoop dat ze blijven groeien. Mijn vetplanten doen het beter.


    Physics is awesome

    Ahww die zien er lekker (en schattig) uit!


    <3

    Inge, this is why you are my fav.
    Ik heb zes cactussen en ik denk niet dat het een strak plan is om ze te eten.


    look at the stars, look how they shine for you;

    N'aww Inge they're adorable c:

    Ik heb helaas geen cactusjes meer, maar ik heb er wel al heel wat doorheen gejaagd in mijn leven. Oeps. (krul)

    Ziet er super uit! *O*

    Ik heb nul cactussen. Ik ben meer van de vetplantjes. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Nawh, super leuk gemaakt!


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"