• De stelling van deze week luidt:
    Een dier hoort niet thuis in een horecazaak.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tropisch_Eiland schreef:
    Kattencafés en andere cafés die gericht zijn op eten met dieren zijn een ontzettend populair concept en het is eigenlijk je eigen keuze om wel of niet te gaan.
    Maar stel je voor dat je in een normaal restaurant zit en iemand komt binnen met een hulphond.
    Negen van de tien keer gaan mensen sowieso klagen, maar het verbieden van hulphonden is ook wel een beetje vergezocht.
    (Ja, ik heb zat video's gezien en verhalen gehoord van een stelletje snobs die moeilijk deden over een hulphond.)


    Hulphonden worden echt mega vaak geweigerd in horeca (ik heb zelf een hulphond). :/
    Gelukkig zelf nog niet meegemaakt dat ik in een restaurant werd geweigerd, (moet me wel vaak legitimeren) maar recent is er een hele campagne geweest om meer bekendheid te geven aan toegankelijkheid voor hulphonden omdat winkels/horeca vaak moeilijk doen ivm hygiene.

    (overigens is een hulphond weigeren tegen de wet, aangezien je basically mensen met een beperking uitsluit/discrimineert door de hond niet toe te laten)

    [ bericht aangepast op 17 juni 2018 - 19:06 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Hulphonden worden echt mega vaak geweigerd in horeca (ik heb zelf een hulphond). :/
    Gelukkig zelf nog niet meegemaakt dat ik in een restaurant werd geweigerd, (moet me wel vaak legitimeren) maar recent is er een hele campagne geweest om meer bekendheid te geven aan toegankelijkheid voor hulphonden omdat winkels/horeca vaak moeilijk doen ivm hygiene.

    (overigens is een hulphond weigeren tegen de wet, aangezien je basically mensen met een beperking uitsluit/discrimineert door de hond niet toe te laten)


    Precies, dan kan je net zo goed ''Verboden rolstoelen te gebruiken'' ophangen.

    Tropisch_Eiland schreef:
    (...)

    Precies, dan kan je net zo goed ''Verboden rolstoelen te gebruiken'' ophangen.


    Whahahaha you made my day 😂

    Funfact: als ik met m’n hond in ‘t ziekenhuis kom kijkt niemand op of om maar eenmaal in de supermarkt stormt de beveiliging op me af x’D


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Eilandpiraat schreef:
    Ligt er heel erg aan waar het is, maar op het terras moet 't toch kunnen. Binnen vind ik afhankelijk van de locatie geen goed plan - aangezien er met eten wordt gewerkt..


    Je suis née ce matin, je m’appelle Mercy. Au milieu de la mer. Entre deux pays, Mercy. [Adoxography - Madamemonsieur]

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Whahahaha you made my day 😂

    Funfact: als ik met m’n hond in ‘t ziekenhuis kom kijkt niemand op of om maar eenmaal in de supermarkt stormt de beveiliging op me af x’D


    Fun fact: die beveiliging heeft niets te zeggen want hulphonden mógen we niet weigeren!


    Spinning around, I'm weightless.

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Whahahaha you made my day 😂

    Funfact: als ik met m’n hond in ‘t ziekenhuis kom kijkt niemand op of om maar eenmaal in de supermarkt stormt de beveiliging op me af x’D

    Ugh, ik zou daar echt gek van worden.

    Op het terras vind ik het goed als er dieren zijn, maar binnen echt niet. (Natuurlijk niet als t hulphonden zijn, dan geen probleem) Ik ben namelijk allergisch voor best wel veel dieren dus het is heel naar als ik het benauwd krijg en traanogen krijg tijdens het eten of kletsen of zo.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Om trouwens terug te komen op de stelling ben ik er wel voorstander van om juist strenger te worden met het niet toelaten van ''gewone'' honden in horeca, maar ook winkels of andere openbare plekken. De rede dat ik nog nooit gedoe heb gehad in het ziekenhuis is denk ik vooral omdat geen gek het in zijn hoofd haalt om zijn huishond daar mee naartoe te nemen, dus als er dan een keer een hond komt, is het meteen duidelijk dat het een hulphond is.
    Terwijl mensen met regelmaat hun hond wel meenemen naar het winkelcentrum, restaurant, noem maar op.
    Naast dat zoiets volgens mij voor de hond niet alleen veel stress kan opleveren (ze niet getraind zijn om op drukke openbare plekken te komen) moet ik voortdurend alert zijn op andere honden die op welke mogelijke manier mijn hond weer van zijn werk afleid.
    Daarnaast geeft het bij winkel/horecapersoneel ook veel verwarring (want welke hond wordt nu wel/niet toegelaten?) waardoor vaak of alle honden naar binnen toe mogen, of geen enkele hond naar binnen toe mag. :p

    [ bericht aangepast op 17 juni 2018 - 21:57 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik vond de cafekat niet erg storend. Thuishoren is niet echt het woord, maar streng verbieden om een huisdier te hebben in zo'n zaak ben ik niet voor.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    In een restaurant waar ik regelmatig met mijn vader komt zit de kat van de eigenaar regelmatig. Hij mag de keuken niet in, maar chillt gewoon op een kruk aan de bar en loopt rondjes. Hij is de drukte gewend en vind het ook totaal niet interessant als mensen hem willen roepen of aaien, wat best komisch kan zijn aangezien lang niet iedereen dat weet en het stug blijft proberen.
    Op die manier vind ik het prima, zolang ie maar niet bij het eten komt :’D


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Ik vind het zelf onhygiënisch als ik ergens eet en er een hond in de zaak ligt.
    Dus vanuit dat opzicht ben ik het met de stelling eens.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ligt eraan. Een vissenkom maakt de zaak er welk leuke van.