• Nu al zo twee weken word ik gebeld door verschillende bedrijven op mijn telefoonnummer. En ze zijn altijd op zoek naar ene Albert.
    Ik word een beetje gek van de mailtjes, maar mijn telefoonprovider zegt niet veel voor me te kunnen doen.
    En nu heb ik echt zoiets van: wat moet ik dan? Wat kan ik hiermee?
    Het is echt heel vervelend namelijk, en het klinkt alsof die telefoontjes van die andere persoon heel zakelijk zijn.

    Dus of iemand schrijft telkens bij verschillende bedrijven mijn telefoonnummer op. Gelukkig kan er niet veel met mijn telefoonnummer gebeuren verder (en daarmee bedoel ik dat ze geen geld van me kunnen jatten ofzo, maar het is hoogstens vervelend te noemen). Of gek genoeg hebben we hetzelfde telefoonnummer, dat zou niet moeten kunnen toch? Wat moet ik hiermee? Iemand een idee?

    [ bericht aangepast op 18 juni 2018 - 10:29 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Dat is irritant, mijn broer heeft dit ook gehad. Iemand anders heeft steeds zijn telefoonnummer opgegeven bij bedrijven. Mijn broer is elke keer gewoon flink uit zijn naad gegaan en boos geworden en geroepen dat hij ze ging aanklagen en werd daarna niet meer gebeld(cat)

    Maar het is superstom dat het kan eigenlijk


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Misschien kun je zo'n site proberen waar je je nummer voor telemarketing kunt uitschrijven? Ik weet de sitenaam niet meer maar het moet te googelen zijn. Klinkt namelijk alsof "Albert" gewoon jouw nummer random heeft ingevuld en erachter kwam dat het werkte? I guess.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Misschien kun je zo'n site proberen waar je je nummer voor telemarketing kunt uitschrijven? Ik weet de sitenaam niet meer maar het moet te googelen zijn. Klinkt namelijk alsof "Albert" gewoon jouw nummer random heeft ingevuld en erachter kwam dat het werkte? I guess.


    Nou ja, mensen zoeken naar Albert. Het is dus niet Albert die aan de andere kant van de telefoonlijn werkt, maar degene die bellen zoeken naar hem.
    Dus dat maakt het een beetje lastig denk ik.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2018 - 11:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhyme schreef:
    (...)

    Nou ja, mensen zoeken naar Albert. Het is dus niet Albert die aan de andere kant van de telefoonlijn werkt, maar degene die bellen zoeken naar hem.
    Dus dat maakt het een beetje lastig denk ik.


    Ja bedoelde eigenlijk dat Albert misschien gratis samples heeft aangevraagd op zijn adres en met jouw nummer bijvoorbeeld, haha :Y)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Ja bedoelde eigenlijk dat Albert misschien gratis samples heeft aangevraagd op zijn adres en met jouw nummer bijvoorbeeld, haha :Y)


    Oh zo! (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Misschien heeft hij een hoop sollicitatie mails gestuurd met het verkeerde nummer in zijn cv. Als er nog iemand belt, kan je hem uitleggen dat dit al vaker is gebeurd en vragen of die persoon eventueel die Albert een e-mail kan sturen met de mededeling dat het nummer verkeerd is? Zodat die Albert hopelijk alle andere bedrijven op de hoogte stelt en ze dan wel zijn juiste nummer hebben. Hopelijk doet die persoon dat (als ie Albert zijn e-mailadres zou hebben tenminste.) :p

    Edit: Je kan ook vragen waar ze je nummer hebben gevonden als ze weer bellen. ^^

    [ bericht aangepast op 18 juni 2018 - 16:48 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik zou blijven opnemen en vertellen dat ze verkeerd verbonden zijn. Als er teveel verschillende bedrijven bellen, dan zou ik mijn smartphone bij elk telefoontje waarvan je de nummer niet herkent laten overgaan tot jouw voicemail. Want in jouw voicemail hoor je normaal ook (tenminste als je dit hebt ingesteld) dat ze verbonden zijn met een Danique, niet met een Albert.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Mijn vader heeft dat ook een tijd gehad en op een gegeven moment belde hij terug en legde hij uit dat hij niet de persoon is waar ze naar zoeken, sindsdien bellen ze een heel stuk minder. Je kunt ook de nummers blokkeren op je telefoon, dan heb je er geen (of eigenlijk minder) last van. Geen idee of het zo ongeveer dezelfde nummers zijn die bellen of echt elke keer andere? Maar het zou een optie kunnen zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Elke keer als zo'n nummer belt deze gelijk blokkeren?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Tja. Bedankt voor jullie adviezen (:
    Hopelijk kan ik ze ervan overtuigen me niet meer te bellen


    It's never gonna happen, Guys.

    Misschien kan je je inschrijven bij het bel me niet register. Dan word je meestal niet meer gebeld door bedrijven (: