• Twee keer heb ik geprobeerd om een Amsterdam Meeting te organiseren en twee keer is in het in de soep gevallen. De eerste keer heb ik datumprikker gebruikt en daar meerdere data beschikbaar gesteld waaruit mensen konden kiezen. Daar kwam toen geen duidelijke datum uit en liep het stuk. Bij mijn tweede poging heb ik de keuze beperkt tot twee datums, daar kwam een datum uit en toen zegde een voor een steeds meer mensen af. Dus toen ging het ook niet door.

    Dus heeft iemand tips & tricks voor een meeting organiseren?

    Want ik wil graag een meeting organiseren en zorgen dat alles goed gaat, maar het lukt niet. De Utrecht Meetings slagen meestal wel dus ik vraag mij af wat ik verkeerd doe.


    Physics is awesome

    Voor mij is het echt afhankelijk van de datums — de meeste meetings worden een tijdje van te voren al gepland en dan kan er altijd iets tussen komen. Als ik uiteindelijk een verjaardag (bijvoorbeeld) heb op die datum, dan zeg ik de meeting af omdat ik een verjaardag toch echt wat belangrijker vind.


    Een goede tip is ook om met 2 man een meeting te organiseren. Want wat bij die laatste meeting mij tegenhield om te komen was het feit dat er maar 1 op zeker stond. En als er al 2 mensen zijn is het makkelijker voor mensen om toch besluiten om te komen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Sattler schreef:
    Voor mij is het echt afhankelijk van de datums — de meeste meetings worden een tijdje van te voren al gepland en dan kan er altijd iets tussen komen. Als ik uiteindelijk een verjaardag (bijvoorbeeld) heb op die datum, dan zeg ik de meeting af omdat ik een verjaardag toch echt wat belangrijker vind.


    * met andere woorden: soms ligt het niet aan de organisatie van de meeting, maar is het gewoon pech hebben.


    Sattler schreef:
    (...)

    * met andere woorden: soms ligt het niet aan de organisatie van de meeting, maar is het gewoon pech hebben.


    Dit. Bij alle meetings waar ik ben geweest valt ongeveer 80% van de oorspronkelijke groep af, vaak eindigen we alleen nog maar met een klein groepje. Het valt me wel op dat bij bijvoorbeeld pretparkmeetings meer mensen die zich inschrijven ook echt komen, dat is minder vrijblijvend. Je zou ook al van tevoren en klein groepje kunnen verzamelen, als er meer mensen op zeker staan gaan meer mensen zich ook op zeker zetten. We zijn net schapen, zodra anderen over de dam zijn komt de rest vanzelf. Maar probeer eerst maar eens een schaap of 2 over de dam te krijgen :')

    Bij mij ligt het ook vaak aan locatie, ik zal vrijwel altijd bij utrecht meetings aanwezig zijn omdat dat dichtbij is, en dus veel beter haalbaar. Ook is het gewoon botte pech hebben, utrecht meeting loopt gewoon vaak het best omdat het zo centraal ligt en de reistijden vaak ook wat gemakkelijker zijn. Het helpt idd als je al een klein groepje hebt dat sowieso op zeker staat, dat trekt vaak meer mensen over de streep, vooral als ze van ver moeten komen. Maar als het niet lukt is het vaak genoeg gewoon botte pech, ik heb het met meer meetings gezien.


    The truth is out there.

    TrippaSnippa schreef:
    Een goede tip is ook om met 2 man een meeting te organiseren. Want wat bij die laatste meeting mij tegenhield om te komen was het feit dat er maar 1 op zeker stond. En als er al 2 mensen zijn is het makkelijker voor mensen om toch besluiten om te komen.


    Dan ga ik maar eens op zoek naar iemand die een meeting met mij wil organiseren.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2018 - 13:51 ]


    Physics is awesome

    Sattler schreef:
    (...)

    * met andere woorden: soms ligt het niet aan de organisatie van de meeting, maar is het gewoon pech hebben.


    Doordat het twee keer is mislukt, dacht ik dat het aan mij lag. Bij de eerste dacht ik ook, dit is gewoon pech hebben.


    Physics is awesome

    Thorunn schreef:
    (...)

    Dit. Bij alle meetings waar ik ben geweest valt ongeveer 80% van de oorspronkelijke groep af, vaak eindigen we alleen nog maar met een klein groepje. Het valt me wel op dat bij bijvoorbeeld pretparkmeetings meer mensen die zich inschrijven ook echt komen, dat is minder vrijblijvend. Je zou ook al van tevoren en klein groepje kunnen verzamelen, als er meer mensen op zeker staan gaan meer mensen zich ook op zeker zetten. We zijn net schapen, zodra anderen over de dam zijn komt de rest vanzelf. Maar probeer eerst maar eens een schaap of 2 over de dam te krijgen :')


    Dat begrijp ik wel, als mensen meer komen als het minder vrijblijvend is. Zo weet ik dat de meetings bij Natas thuis meestal ook goed gaan, maar dat komt waarschijnlijk omdat mensen dan kunnen blijven slapen. Als mensen dan van ver komen, is dat wel een voordeel. Dus dat is ook een idee waar ik over nadenk, maar dat moet ik dan bespreken met mijn ouders of dat kan/mag.

    Misschien moet ik mensen gewoon met snoepjes gaan lokken? ;)


    Physics is awesome

    Einzelganger schreef:
    Bij mij ligt het ook vaak aan locatie, ik zal vrijwel altijd bij utrecht meetings aanwezig zijn omdat dat dichtbij is, en dus veel beter haalbaar. Ook is het gewoon botte pech hebben, utrecht meeting loopt gewoon vaak het best omdat het zo centraal ligt en de reistijden vaak ook wat gemakkelijker zijn. Het helpt idd als je al een klein groepje hebt dat sowieso op zeker staat, dat trekt vaak meer mensen over de streep, vooral als ze van ver moeten komen. Maar als het niet lukt is het vaak genoeg gewoon botte pech, ik heb het met meer meetings gezien.


    Ja, ik dacht ook al dat het daaraan ligt. Utrecht is ideaal qua hoe centraal het ligt qua treinvervoer. Maar dan is de vraag hoe krijg ik een klein groepje dat op zeker wil gaan staan.


    Physics is awesome

    Wat hierboven ook vooral is gezegd: wanneer je met meerdere mensen gaat organiseren, dan heb je ook meteen meer mensen bij zeker staan. Dit helpt ook om meer mensen naar zeker te krijgen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Ja, ik dacht ook al dat het daaraan ligt. Utrecht is ideaal qua hoe centraal het ligt qua treinvervoer. Maar dan is de vraag hoe krijg ik een klein groepje dat op zeker wil gaan staan.


    Polshoogte nemen in de chat, kijken of er mensen bij je in de buurt sowieso samen met je willen gaan. Mensen die je al kent van Q inschakelen om sowieso te komen?


    The truth is out there.

    Ik zelf moet zeggen dat ik niet kon omdat het kiezen was tussen of twee verjaardagen of de meeting (qua kosten), dus tja....daar valt weinig aan te doen.


    You were born original, don't die as a copy.

    Einzelganger schreef:
    (...)

    Polshoogte nemen in de chat, kijken of er mensen bij je in de buurt sowieso samen met je willen gaan. Mensen die je al kent van Q inschakelen om sowieso te komen?


    Polshoogte nemen in de chat in de zin van kijken wie er naar een meeting willen komen of iemand zoeken om de meeting mee te organiseren? Bij de laatste meeting had ik Natas gevraagd of zij kon, maar die kon toen niet. Misschien kan ik voor de volgende meeting haar wel weer vragen.


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Polshoogte nemen in de chat in de zin van kijken wie er naar een meeting willen komen of iemand zoeken om de meeting mee te organiseren? Bij de laatste meeting had ik Natas gevraagd of zij kon, maar die kon toen niet. Misschien kan ik voor de volgende meeting haar wel weer vragen.


    Kijken of er mensen zijn die graag willen komen, van te voren met hun data bespreken waarop zij sowieso kunnen (en gaan) en dan vanaf daar topic openen en kijken of de rest komt? Zo heb je in ieder geval al een paar mensen op zeker.


    The truth is out there.