• Dit is een voorstel voor een rpg, ik wil weten of mensen hiervoor zijn geïnteresseerd en of er met deze verhaallijn te spelen valt / wat er veranderd moet worden . Is er genoeg animo, dan open ik hem wss wel.

    Titel: Starting Over (*andere suggesties zijn welkom)

    *Dit verhaal is (erg) geïnspireerd op de HBO serie the Leftovers

    Dit is een verhaal over de achterblijvers, the leftovers Zij die niet alleen achterblijven met diegenen die er nog over zijn, maar ook met hunzelf. Met hun eigen problemen, de restanten van een onbegrijpelijke gebeurtenis die hun leven heeft veranderd.



    Over de hele wereld zijn opeens 140 miljoen mensen verdwenen. Zonder verklaring. Niemand weet hoe en waarom dit gebeurd is. Dit is gebeurd op 1 dag, 14 oktober. Op deze dag veranderd het leven van diegene die er nog wel zijn, ingrijpend. Wat doe je als je zoon opeens weg is? Wat doe je als je je geliefde niet meer kan liefhebben, simpelweg omdat deze er niet meer is? En wat doe je als je helemaal alleen achterblijft, omdat de rest van je gezin weg is?

    We volgen deze personen, de achterblijvers, 3 jaar na ‘de plotselinge verdwijning’. Iedereen probeert door te gaan met hun leven, zij het op een andere manier.

    Er is een sekte ontstaan, die zichzelf weliswaar geen sekte noemt maar bestaat onder de naam de Guilty remnant. Zij willen iedereen aan de plotselinge verdwijning herinneren, op gruwelijke wijze. Zo stelen ze ook wel familiefoto’s uit de huizen van gezinnen met vermiste personen. Ze vinden dat ze levende herinneringen zijn zelf (als persoon) en gaan daarom in het wit gekleed. Roken behoord tot hun geloof, zowat iedereen doet het, al worden de leden zelf nooit ingelicht waarom dit is. Ze willen ‘geen adem verspillen’, een onderdeel van hun ‘geloof’ is dan ook dat je niet praat, maar communiceert via dingen opschrijven op papier. Ze organiseren protesten. Ze gaan voor huizen staan, of gewoon voor mensen. Dan staan ze stil en roken ze simpelweg, en laten zo de rest van de burgers niet met rust. Daarnaast zijn ze ook watchers: ze lopen mensen achterna om ze in de gaten te houden. Vanzelfsprekend is dat deze Guilty remnant in conflict is met de burgers die hier niet toe behoren.




    De guilty remnant slaat toe. (1.14)

    Gezinnen zijn uit elkaar getrokken door 14 oktober. Er zijn mensen van gezinnen waarin een vermiste is die zich hebben aangesloten bij de Guilty remnant, er zijn ook mensen die gewoon bij hun gezin weg zijn. We volgen het leven in een dorpje waar iedereen zijn ding doet maar waar het leven in teken staat van ‘de plotselinge verdwijning’. Hoe zorg je voor een nieuw begin?




    Even een ‘sfeerimpressie’ (bevat wel wat spoilers aan het einde voornamelijk)

    Dingen die ik misschien in de verhaallijn wil verwerken:
    -Als rollen: je kunt bij de Guilty remnant zitten of niet. Je draagt dan altijd wit, mag niet spreken (alleen als je nieuw bent wel overigens) en roken is ook een gewoonte.

    -Wetenschappers die willen onderzoeken hoe het kan dat personen zijn verdwenen? (kijken naar locaties, personen ondervragen etc.)

    -Een sheriff + politieagenten + burgemeester voor het dorp. De sheriff heeft meer status en is meer een soort vertegenwoordiger. Politieagenten doen hun normale zaken maar houden zich ook bezig met het in de hand houden van de protesten van de Guilty remnant.

    -Een leider voor de guilty remnant.

    -Ik wil niet alleen maar 17-jarigen doen, maar gevarieerde leeftijd, ook leuk als er gezinnen zijn.

    -Flashbacks kunnen wel interessant zijn, van dingen voor de ‘plotselinge verdwijning’.

    -Ik twijfel of ooit ergens in de rpg nog vermiste mensen worden geïntroduceerd, die dan opeens zijn teruggekomen.

    Ik twijfel voornamelijk of er genoeg ‘startpunten’ zijn om van dit rpg een lopend verhaal te maken. En of er dus interesse is…?

    [ bericht aangepast op 2 juli 2018 - 17:02 ]


    Aan niets denken is ook denken.