• Hoi hoi,

    Ik heb dus wellicht een oppas adresje gevonden in de buurt. Vrijdag middag ga ik kennis maken met de moeder van 40 en haar twee zoontjes van 8 en 10.
    Nou ben ik niet gewoon met oppassen ondanks dat ik dit altijd graag heb willen doen.

    Mijn vraag is dan ook: wat is gebruikelijk?
    Op internet zie ik van alles en nog wat staan van €3,- €10 afhankelijk van hoeveel kinderen, leeftijd, tijden, extra klussen, karakter van het kind, ervaring en leeftijd van de oppas, ect ect.

    Zelf ben ik 21 en heb ik niet zoveel ervaring, maar ik heb geen zin om voor drie euro daar te zitten zeg maar.... Wat is redelijk?


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb geen idee. Maar minimum uurloon klinkt op jouw leeftijd redelijk?

    Eventueel kun je die mevrouw eerst laten spreken wat ze in gedachten had, en als dat hoger is dan wat jij bedacht had; aannemen! :Y)

    Succes in ieder geval! ❤


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Meestal krijg ik vijf euro per uur (ik ben 17). Ik pas vaak op-op peuters dus daarbij komen dingen als luiersverschonen enzo kijken (idk, daarvoor wil ik wel meestal meer betaald worden haha). Wat voor soort oppassen verwachten ze? Dat je er bent als ze al slapen/de hele middag met ze speelt/ze naar bed begeleidt? Als je meer moet doen mag je ook meer vragen vind ik (en gezien het er twee zijn zou ik ook meer vragen).


    I just caught the wave in your eyes

    Fielding schreef:
    Ik heb geen idee. Maar minimum uurloon klinkt op jouw leeftijd redelijk?

    Eventueel kun je die mevrouw eerst laten spreken wat ze in gedachten had, en als dat hoger is dan wat jij bedacht had; aannemen! :Y)

    Succes in ieder geval! ❤


    Minimaal €7,82 dus 🤔
    Hmm we zullen zien haha, dankjewel


    You were born original, don't die as a copy.

    Wittgenstein schreef:
    Meestal krijg ik vijf euro per uur (ik ben 17). Ik pas vaak op-op peuters dus daarbij komen dingen als luiersverschonen enzo kijken (idk, daarvoor wil ik wel meestal meer betaald worden haha). Wat voor soort oppassen verwachten ze? Dat je er bent als ze al slapen/de hele middag met ze speelt/ze naar bed begeleidt? Als je meer moet doen mag je ook meer vragen vind ik (en gezien het er twee zijn zou ik ook meer vragen).


    Hmm ja ik denk dat ik even moet afwachten wat ze precies wilt. Ze had het over een paar losse weekenddagen in de herfst dus... 🤔


    You were born original, don't die as a copy.

    Snap hoe moeilijk het is Nibud had hele verschillende prijzen.
    Ik ben 21, 0edagogisch medewerker niveau. 4 afgestudeerd en heb EHBO. Voor ik afgestudeerd was had ik andere 0rijzen dus zal ze beide noemen

    Overdag 1 kind : €7,50 per uur
    Met diploma : €10,00 per uur
    Overdag 2 kinderen: €10,00 per uur
    Met diploma : €12.50 per uur
    Avonduren 1 kind : €5,00 per uur
    Met diploma: €7,50 per uur
    Avonduren 2 kinderen: €7,50 per uur
    Met diploma: €10,00 per uur

    Daarnaast vind ik het er vanaf hangen of je 0 tot 4 of basisschool leeftijd heb. 4+ kan al meer zelf en hebben minder zorg nodig. NIBUD adviseerde je avondprijs omhoog te doen maar dat vind ik persoonlijk raar. Avond uren bedoel ik trouwens wel als ze slapen. Waarom meer vragen als je eigenlijk geen reet doet. Verder vind ik het nog verschilen tussen onregelmatig of vast.

    Als tip zou ik het ook de ouders vragen. 'wat wil jij uitgeven aan een oppas en wat verwacht je van mij?
    Het verschilt nogal of de oppas mee telv kijkt heel de middag of activiteiten doet. Daarom ga ik altijd van te voren een keer langs om kennis te maken, kind leren kennen en. Regeltjes afspreken.

    Vergeet niet te overleggen of je daar eten mag pakken of dat zelf mee moet nemen.

    Heb inmiddels 5 jaar oppas en werk ervaring dus mocht je meer willen weten of tips willen dan mag je altijd een bericht sturen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik pas zelf niet op (want ik hou niet van kinderen) maar mijn vriendinnen doen dat wel. De een wil minimaal zoveel euro hebben 'want die is al bijna 20 bla bla bla' en de ander vind het niet kunnen om meer te vragen dan 7 euro ofzo, want ja, wat doe je nou op een avondje oppassen? De kinderen in bed stoppen en vervolgens Netflix en of leren, dat is ook geen 10 euro per uur waard.
    Op zo'n manier moet je denk ik gaan denken


    There are poems inside of you that paper can't handle

    IrishNialler schreef:
    Snap hoe moeilijk het is Nibud had hele verschillende prijzen.
    Ik ben 21, 0edagogisch medewerker niveau. 4 afgestudeerd en heb EHBO. Voor ik afgestudeerd was had ik andere 0rijzen dus zal ze beide noemen

    Overdag 1 kind : €7,50 per uur
    Met diploma : €10,00 per uur
    Overdag 2 kinderen: €10,00 per uur
    Met diploma : €12.50 per uur
    Avonduren 1 kind : €5,00 per uur
    Met diploma: €7,50 per uur
    Avonduren 2 kinderen: €7,50 per uur
    Met diploma: €10,00 per uur

    Daarnaast vind ik het er vanaf hangen of je 0 tot 4 of basisschool leeftijd heb. 4+ kan al meer zelf en hebben minder zorg nodig. NIBUD adviseerde je avondprijs omhoog te doen maar dat vind ik persoonlijk raar. Avond uren bedoel ik trouwens wel als ze slapen. Waarom meer vragen als je eigenlijk geen reet doet. Verder vind ik het nog verschilen tussen onregelmatig of vast.

    Als tip zou ik het ook de ouders vragen. 'wat wil jij uitgeven aan een oppas en wat verwacht je van mij?
    Het verschilt nogal of de oppas mee telv kijkt heel de middag of activiteiten doet. Daarom ga ik altijd van te voren een keer langs om kennis te maken, kind leren kennen en. Regeltjes afspreken.

    Vergeet niet te overleggen of je daar eten mag pakken of dat zelf mee moet nemen.


    Heb inmiddels 5 jaar oppas en werk ervaring dus mocht je meer willen weten of tips willen dan mag je altijd een bericht sturen


    Dit doe ik ook altijd inderdaad, een kennismaking is altijd handig. Face to face dingen afspreken (bedtijd, hoelang TV ze mogen kijken, tips & tricks als ze lastig doen :’) etc. — en natuurlijk je loon!).
    Van dat eten is ook handig idd, heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar sommige vrienden van me hebben wel eens een hele avond zonder eten moeten doen (en dan bedoel ik van ca. 5 uur tot 1 uur ‘s nachts enzo).


    I just caught the wave in your eyes

    Ik kreeg 15 euro voor 3/4 uurtjes, dus ik kreeg rond de 4/5 euro per uur. Ik was toendertijd 17. Het kindje was toen 2, dus alles zat erbij (luiers; naar bed brengen; uit bed halen etc) dus dat mocht ook wel :W Ik mocht daar zelf ook eten pakken/maken voor mezelf dus dat zat ook heel erg mee, want ik moest het kindje ook eten geven soms, dus dan at ik zelf ook wat tussendoor.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2018 - 23:40 ]


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik kreeg 5 euro per uur toen ik 15-18 was en oppaste, maar ik kan me ook voorstellen dat het best redelijk is om ongeveer het minimumloon voor iemand van jouw leeftijd te vragen


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Bedankt voor al jullie berichtjes, ik had nog niet de tijd gevonden om te reageren. Ik heb er wel veel aan gehad, ik krijg nu €7 per uur en soms liggen ze ook te slapen halverwege dus ik ben er wel tevreden mee 😊
    Ik hoef niet te koken of andere huishoudelijke taken te doen en de kinderen lijken niet al te lastig dus dat is allemaal mooi

    [ bericht aangepast op 6 juli 2018 - 18:10 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Eigenlijk een beetje wat er allemaal gezegd is. Het hangt denk ik ook wel van het tijdstip af. Als je bijvoorbeeld nog tot na twaalf uur 's nachts moet oppassen, vind ik dat je daar ook wel extra voor mag vragen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik krijg een tientje als ik bij m’n neefje en nichtje ga oppassen — super weinig, maar het is familie en alleen op de avonden dat ik zelf geen plannen heb (als in: normaal zou ik thuis op de bank zitten, nu zit ik daar op de bank) en altijd in de avonduren.