• Hi guys, even een mening nodig.

    Naast mijn freelancewerk als schrijver en filmmaker werk ik ook parttime in een winkel, sowieso elke vrijdag, zaterdag en zondag.

    Nu ben ik ziek geworden (griep en flinke ongesteldheidskrampen, yay womanhood) en appte ik net naar mijn baas dat ik dus even moet aankijken of ik kan werken vrijdag. Hij appt terug dat hij hoopt dat ik maar snel beter ben omdat ik "onmisbaar" ben en vrijdag er echt moet staan, daarmee eigenlijk zeggend dat ik niet ziek thuis mag blijven.

    We werken met 4 man waarvan 1tje naar school moet deze vrijdag, eentje hijzelf is en een daarvan ikzelf ben. Hij staat zelf ook vrijdag te werken maar we moeten altijd met 2 man aanwezig zijn.

    Moet ik dit accepteren? Ziek is toch gewoon ziek of ben ik nou gek? Wat zouden jullie doen in mijn situatie? En wat app ik terug?


    ars moriendi

    Naar mijn mening is ziek toch echt ziek, dan moet hij maar voor een vervanger zorgen (;


    We were the forever that didn't last

    Vervelend dat je ‘onmisbaar’ bent maar dat betekend niet dat je niet ziek kan worden. Als je ziek bent hoor je niet te werken en ziek is ziek. Ik vind dit heel onprofessioneel van jou baas en ik zou niet meegaan met dit gedrag. Voor je het weet moet je er altijd zijn..


    Aan niets denken is ook denken.

    Hetgeen een stagebeleider ooit tegen me heeft gezegd, is me altijd bijgebleven: niemand / maar dan ook echt niemand / is onmisbaar en iedereen is te vervangen. Probeer dat in je hoofd te houden. Als jij ziek bent, dan ben je ziek en dien je lekker rustig thuis te blijven.


    Waarschijnlijk appte hij dat omdat je zei dat je het zou aankijken. Het is mogelijk dat je baas denkt dat het niet zo erg is daardoor. Ik ben het met de anderen eens, niemand is echt "onmisbaar" en als jij je morgen niet beter voelt dan zou ik niet naar werk gaan. Werk is belangrijk, maar je gezondheid is altijd belangrijker.

    Als jullie met vier man werken, dan kan je andere collega toch voor je invallen als je baas per se 2 man aanwezig moet hebben?

    Ik zou gewoon appen, als het morgen niet beter gaat, reken dan niet op mij voor vrijdag. Geef duidelijk je grenzen aan en durf nee te zeggen. Je kan nu beter voor jezelf kiezen.


    Physics is awesome

    Eostre schreef:
    Naar mijn mening is ziek toch echt ziek, dan moet hij maar voor een vervanger zorgen (;


    26 - 02 - '16

    Ziek is ziek. Toen ik bij Albert Heijn werkte en me ziek meldde deden ze ook moeilijk. Als het echt niet gaat, dan zou ik gewoon thuisblijven.

    Nog even een update: Heb me gewoon ziekgemeld en gezegd dat het simpelweg niet ging. Toen kon hij er niet echt meer omheen. Thanks voor de adviezen though, waarom zijn dit soort dingen altijd zo onnodig lastig? :')


    ars moriendi

    EdensGate schreef:
    Nog even een update: Heb me gewoon ziekgemeld en gezegd dat het simpelweg niet ging. Toen kon hij er niet echt meer omheen. Thanks voor de adviezen though, waarom zijn dit soort dingen altijd zo onnodig lastig? :')


    Goed dat je voor jezelf hebt gekozen! Je gezondheid is belangrijk.

    Omdat je baas in dit geval liet weten dat je onmisbaar was, wat druk op jou zette om toch te komen.


    Physics is awesome

    Ziek is ziek. Bij de appie doen ze ook redelijk moeilijk als je je ziek meld, want je moet proberen vervanging te regelen. Waar ik een beetje een 'had je maar niet ziek moeten worden' gevoel van krijg.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2018 - 18:25 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle