• .

    [ bericht aangepast op 17 juli 2018 - 9:30 ]

    Huh?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hey.
    Ik zie dat je je topic hebt leeggehaald. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar aan de titel te zien klinkt het erg vervelend.
    Ik gok (sorry als dit het niet is) dat je je topic hebt leeggehaald omdat na 9 uur nog niemand heeft gereageerd -ondanks de vieuws?-
    Je topic is geopend om half 1 snachts, en dan zijn er weinig mensen online. Ook is het vakantie, en is Q de laatste maanden sowieso echt al heel erg dood. Daardoor zullen er weinig mensen zijn die je topic bekijken/reageren. Ook is het aan de titel te zien een vrij zwaar onderwerp, sommige mensen (waaronder ik zelf ook soms) hebben daar moeite mee en lezen dit niet of weten niet goed wat ze moeten antwoorden.
    Laat je alsjeblieft niet ontmoedigen door geen antwoorden midden in de nacht, er zijn echt mensen die om jou geven.

    Als je het alsnog kwijt wilt mag je me altijd een berichtje sturen, alleen moet ik wel waarschuwen dat ik op een camping met beperkte WiFi ben, en ik misschien niet snel antwoord.

    In ieder geval klinkt het heel rot voor je en hoop ik dat het beter zal gaan (H)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ben je echt ziek?

    Oké, ik heb dit topic om half zes uur 's ochtends ergens half gelezen, maar niet gereageerd omdat ik geen laptop bij de hand had en door moest naar mijn stage. Bij zo'n momenten denk ik vaak: ik zal later wel reageren. Maar dan raak je het topic kwijt en dan reageer je niet. En dat is niet jouw schuld. Als jij om 1u 's nachts je ei kwijt moet, dan moet je dat. Ik vind het gewoon heel jammer dat je je topic hebt leeggehaald (al begrijp ik het wel, iedereen weet hoe naar het voelt als niemand reageert, zeker als je je hart en ziel stort in zo'n topic), maar ik ga toch even reageren omdat je dat verdient.

    Ik heb niet heel het topic kunnen lezen, maar wat ik gelezen heb, was echt niet oké. Ik heb echt het gevoel dat jouw vader dringend psychische hulp nodig heeft. Deze situatie is ook gewoon totaal niet veilig voor jou. Je vader heeft niets gedaan wat fysieke schade achterliet en misschien zou hij dat ook helemaal niet gedaan hebben als je niet weggelopen was, maar dat maakt totaal niet uit. Van zodra je je bedreigd voelt, weet je dat er iets heel ernstig mis is. Is er geen manier voor jou om ergens anders naartoe te gaan? Andere familie die je kunt contacteren? Een vriend/vriendin waarbij je kunt logeren voor een tijdje? Ik zou hoe dan ook contact nemen met een of andere instelling die je hiermee kan verder helpen (ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus ik weet helaas niet bij wie je moet zijn, maar ik vermoed wel dat er instellingen bestaan hiervoor). Mag ik trouwens vragen waarom je zelf niet naar de politie hebt gebeld? Dit is voor de duidelijkheid geen verwijt, ik snap het wel als dat voor jou een te grote stap zou zijn, of als je niet gelooft dat de politie zou helpen.

    De reactie van de ouders van je vriend vind ik ook totaal verkeerd. Dit is niet het moment waarop ze jou zouden moeten laten vallen; ze zouden je juist moeten steunen. Ik vind het sowieso al niet kunnen als ouders zich beginnen te moeien met het liefdesleven van hun kinderen, dus dat ze eisen dat hij het uitmaakt, maakt me een beetje boos. Wat denkt je vriend hierover?

    Ik ben eigenlijk niet verder gekomen dan dit omdat ik een beetje door moest doen. Ik weet dus niet wat je verder nog hebt verteld. Hoe dan ook, ik zou zeker verder gaan met deze situatie. Als je je bedreigd voelt in je eigen huis door iemand die je net een veilig gevoel zou moeten geven... dat kan echt niet verder. Zou je niet terecht kunnen bij de kinderbescherming, aangezien je nog minderjarig bent?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik zie dit topic nu pas, maar wat er is ook is: je hebt zeker te allen tijde het recht om je hart te luchten.

    Als ik op Etna's bericht mag afgaan, zou ik toch wel overwegen om actie te ondernemen. Het klinkt heftig en je hebt misschien wel tijd nodig om er over na te denken, want ik kan mij voorstellen dat het geen gemakkelijke situatie (wat waarschijnlijk een understatement is) is voor jou.
    De meesten hebben hier niet echt ervaring mee, sommigen wel, maar ik weet zeker dat er altijd iemand een luisterend oor wil bieden. Maar in ieder geval, stilgang is achteruitgang.

    Ik hoop met je mee dat het weer beter wordt.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”