• Want dan ga ik op vakantie naar Italië. Ik zal daarom de komende 10 dagen niet heel erg actief zijn op het forum (niet dat ik dat al was, maar goed).
    Morgen is de druktste dag op Schiphol. . . Lekker met autisme, geluidsgevoeligheid en stress voor het vliegen. Dus als iemand tips heeft, graag!

    Dus, morgenochtend om 6:00 gaat de wekker en om 7:30 komt de taxi, die ons naar het station brengt met de koffers. Lopen is te lang en fietsend gaat al helemaal niet ;'D
    Dan zullen wij rond 8:00 op Schiphol zijn en meeten we daar mijn ouders en tante. Dan gaan we door de duane en zal ons vliegtuig om 11:15 boarden en om 11:45 de lucht in gaan, en 2u en 10 minuten later in Napels te landen.

    We zullen verblijven op een camping in Piano di Sorrento in een soort huisje. Of zoals de meesten het kennen, Sorrento. We blijven hier dan tot 08/08 en vliegen in de middag terug naar Nederland. Ik heb er best veel zin in, mede omdat mijn neef gaat trouwen en dit de hoofdreden is dat wij naar Italië gaan, maar ook om lekker uit te rusten.

    Ook is het morgen, de dag dat wij vertrekken, de verjaardag van mijn vriend. Morgen viert hij zijn verjaardag dus lekker in Italië en hij kijkt er heel erg naar uit.
    Jammer genoeg kan ik niets kwa zelfgemaakt eten meenemen in het vliegtuig, dus heb ik een paar cupcakejes gemaakt, om vannacht als hij thuis komt van werk (dat is rond 1 uur) lekker wat van op te peuzelen. Dan nemen we de overige cupcakes mee naar Schiphol, om deze, voordat we door de duane gaan, op te eten met mijn ouders en tante erbij.

    In Italië zelf zullen mijn neef en zijn, bijna vrouw ( :D ) de verjaardag van mijn vriend meevieren onder het genot van een biertje en wat taart.
    Ik denk dat dit een hele leuke vakantie gaat worden, met allemaal feestjes, uitjes en noem maar op!
    We gaan namelijk ook nog een dagje naar Pompeii!


    Hier zie je trouwens de cupcakes die ik voor mijn lieve vriend gemaakt heb c:
    Er staat Marvin 20!

    [ bericht aangepast op 29 juli 2018 - 17:32 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Napels is echt een heel mooie streek! Pompeii is btw zo erg de moeite waard, ik vond dat echt geweldig (een gids is ook wel heel nice dan, maar is meestal ook wel duur haha). Die tuinen die je daar ziet, zijn trouwens volledig gereconstrueerd met zaden die ze haar nog hebben gevonden. Pompeii is ook gwn zo cool, omdat je echt nog ziet dat huizen ook geverfd werden, bij andere ruïnes is de verf meestal volledig verdwenen. Maar oké, genoeg gefangirl over Pompeii, veel plezier in Italië! Maak er een leuke vakantie van (: (maar dat zal wel lukken denk ik XD) Leuke cupcakes btw c:

    [ bericht aangepast op 29 juli 2018 - 17:36 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ahw wat leuk! Ik dacht dat je eten gewoon mee mag nemen door de douane trouwens, als je dat leuk vindt :)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dazai schreef:
    Napels is echt een heel mooie streek! Pompeii is btw zo erg de moeite waard, ik vond dat echt geweldig (een gids is ook wel heel nice dan, maar is meestal ook wel duur haha). Die tuinen die je daar ziet, zijn trouwens volledig gereconstrueerd met zaden die ze haar nog hebben gevonden. Pompeii is ook gwn zo cool, omdat je echt nog ziet dat huizen ook geverfd werden, bij andere ruïnes is de verf meestal volledig verdwenen. Maar oké, genoeg gefangirl over Pompeii, veel plezier in Italië! Maak er een leuke vakantie van (: (maar dat zal wel lukken denk ik XD) Leuke cupcakes btw c:


    Leuk dat je deze informatie met mij (ons allen) deelt! Dit wist ik nog niet namelijk. Super tof om te weten van die zaden en het verf. Bedankt!
    Ook bedankt voor de rest van de reactie, haha c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Nym schreef:
    Ahw wat leuk! Ik dacht dat je eten gewoon mee mag nemen door de douane trouwens, als je dat leuk vindt :)


    Moet je achter de duane kopen, jammer genoeg. Anders wordt je eruit gepikt. Mag alleen eten in je koffer meenemen, maar niet in je handbagage :c


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wat raar! Ik neem altijd zelfgesmeerde broodjes mee en chips. Alleen drinken heb ik moeten wegpleuren, maar op Schiphol zijn ze tenminste wel zo aardig dat je je flesje mag houden. Ik ben gister vanaf Keulen gevlogen en heb een skeer flesje moeten kopen voor 3.50. 😒


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dat klinkt (afgezien van morgen op het vliegveld) als een heerlijke vakantie! En die cupcakes zien er te schattig uit. Heel veel plezier ^^

    Wat betreft Schiphol morgen:

    Check vooraf even je vertrekhal, gezien de grootste vertrekhal 1 is. Die zal dan ook overlopen zijn met mensen, maar die is voornamelijk voor intercontinentale vluchten. De beste tips die ik voor je heb: zorg dat je zelf wat te eten mee hebt en daar niet hoeft te kopen, je mag namelijk gewoon eigen eten meenemen. Dan hoef je je ook niet in ellenlange rijen te mengen. Probeer vooral weg te blijven bij de eettentjes, daar zullen de meeste mensen gaan zitten. Er zijn over het algemeen wel meerdere plekken waar het wat rustiger dan de rest van de terminal, waar ook de mensen zitten die nog wanhopig hun best doen wat slaap in te halen :')
    En als laatste: niet te vroeg naar de gate toe lopen kan heel nuttig zijn. Zelfs als de gate nog niet geopend is, staan er al mensen in de rij, wat totaal geen nut heeft. Probeer niet het schaapje te zijn dat er achteraan gaat lopen, vliegtuigen vertrekken namelijk ook echt niet zonder ook nog meerdere keren te laten omroepen dat er nog passagiers missen voor die vlucht. Ikzelf ga pas in de rij bij de gate staat als die beweegt (a.k.a. er kunnen mensen doorlopen) en de rij al wat korter is dan eerst.


    From these ashes, I will rise

    LittleOwlet schreef:
    (...)

    Leuk dat je deze informatie met mij (ons allen) deelt! Dit wist ik nog niet namelijk. Super tof om te weten van die zaden en het verf. Bedankt!
    Ook bedankt voor de rest van de reactie, haha c:

    Trouwens, nog een fun fact, als we toch bezig zijn. Ik weet niet of het in die gidsboekjes staat, maar ergens in Pompeii staat er een penis op de grond en die wijst naar het bordeel (vond ik wel grappig toen XD) In dat bordeel zelf zie je ook nog een 'menu' met allerlei standjes hangen :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Cantabile schreef:
    Dat klinkt (afgezien van morgen op het vliegveld) als een heerlijke vakantie! En die cupcakes zien er te schattig uit. Heel veel plezier ^^

    Wat betreft Schiphol morgen:
    Check vooraf even je vertrekhal, gezien de grootste vertrekhal 1 is. Die zal dan ook overlopen zijn met mensen, maar die is voornamelijk voor intercontinentale vluchten. De beste tips die ik voor je heb: zorg dat je zelf wat te eten mee hebt en daar niet hoeft te kopen, je mag namelijk gewoon eigen eten meenemen. Dan hoef je je ook niet in ellenlange rijen te mengen. Probeer vooral weg te blijven bij de eettentjes, daar zullen de meeste mensen gaan zitten. Er zijn over het algemeen wel meerdere plekken waar het wat rustiger dan de rest van de terminal, waar ook de mensen zitten die nog wanhopig hun best doen wat slaap in te halen :')
    En als laatste: niet te vroeg naar de gate toe lopen kan heel nuttig zijn. Zelfs als de gate nog niet geopend is, staan er al mensen in de rij, wat totaal geen nut heeft. Probeer niet het schaapje te zijn dat er achteraan gaat lopen, vliegtuigen vertrekken namelijk ook echt niet zonder ook nog meerdere keren te laten omroepen dat er nog passagiers missen voor die vlucht. Ikzelf ga pas in de rij bij de gate staat als die beweegt (a.k.a. er kunnen mensen doorlopen) en de rij al wat korter is dan eerst.


    Thanks voor de tips. Ik las serieus dat je geen eten mee mocht nemen. Wij hebben nu namelijk niets meer in huis, naast nog een broodje en twee eieren, omdat ik dus ervan overtuigd was dat het niet mee mocht. Hm, shit. Nou ja, ik haal het dan wel daar of ik laat iemand het halen.

    Ik hoop alleen echt dat niet random mensen aan mij zitten, al is het per ongeluk. Ik kan daar dus echt niet tegen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dazai schreef:
    (...)
    Trouwens, nog een fun fact, als we toch bezig zijn. Ik weet niet of het in die gidsboekjes staat, maar ergens in Pompeii staat er een penis op de grond en die wijst naar het bordeel (vond ik wel grappig toen XD) In dat bordeel zelf zie je ook nog een 'menu' met allerlei standjes hangen :')


    HAHAHA, oké, die ga ik zoeken!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    LittleOwlet schreef:
    (...)

    Thanks voor de tips. Ik las serieus dat je geen eten mee mocht nemen. Wij hebben nu namelijk niets meer in huis, naast nog een broodje en twee eieren, omdat ik dus ervan overtuigd was dat het niet mee mocht. Hm, shit. Nou ja, ik haal het dan wel daar of ik laat iemand het halen.

    Ik hoop alleen echt dat niet random mensen aan mij zitten, al is het per ongeluk. Ik kan daar dus echt niet tegen.

    Je bent niet de enige die dat denkt! Het was namelijk vroeger inderdaad zo, alleen is dat een paar jaar terug veranderd. Volgens mij hebben ze op Schiphol na de douane ook nog hier en daar een AH to-go en er zijn meer dan genoeg tentjes, dus je zal niet verhongeren c:

    Ik heb een zomer op Schiphol gewerkt, maar ik moet zeggen dat het nooit zo druk was dat je niet meer fatsoenlijk kon lopen. Dat geldt in ieder geval voor de plekken waar niet alle etenstentjes staan, want die waren wel intens druk in vertrekhal 1. Als je dus gewoon de wat rustigere plekken om te zitten opzoekt, zal het niet zo zijn dat mensen langs je hoeven te dringen. Het scheelt ook al dat jullie lekker op tijd inchecken, dan valt het ook allemaal wel mee.
    Trouwens, als het niet gaat, is het ook zeker geen slecht idee om dit tegen het vliegveld/vliegtuigpersoneel te zeggen (hoewel ik weet dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is). Die kunnen en willen vaak heel goed helpen en je zo goed mogelijk te laten voelen. Er zijn namelijk ook vrij veel mensen met vliegangst/sociale angsten, dus anxiety is iets wat je als (service)personeel in het hoogseizoen wel op dagelijkse basis ziet.

    En verder gewoon lekker achterover gaan zitten en genieten, want je gaat op een heerlijke vakantie! ^^


    From these ashes, I will rise

    Wat een super leuke cakejes! Geniet van jullie vakantie! Daar zijn jullie vast wel aan toe (:


    26 - 02 - '16

    Hawks schreef:
    (...)
    Trouwens, nog een fun fact, als we toch bezig zijn. Ik weet niet of het in die gidsboekjes staat, maar ergens in Pompeii staat er een penis op de grond en die wijst naar het bordeel (vond ik wel grappig toen XD) In dat bordeel zelf zie je ook nog een 'menu' met allerlei standjes hangen :')


    Vandaag naar Pompeii geweest en heb de penis gevonden, hoor! Haha.
    Was goed zoeken! Het is dan een gids van een groep er naar wees.


    [ bericht aangepast op 7 aug 2018 - 0:53 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.