• Hoi!

    Mijn schoolagenda van afgelopen jaar is al sinds begin juli 'over datum', en aangezien het nieuwe schooljaar over een maand begint, dacht ik: "Laat ik een agenda kopen."

    Die ik vorig jaar had, was hartstikke leuk. Er stond een toffe quote op de voorkant, er waren veel pastelkleuren gebruikt, ik hield van die agenda. Alleen ging hij van eind augustus tot begin juli, en dan mis je toch een paar dagen aan het begin en eind. + ik schrijf met vulpen en het was verschrikkelijk om daarin te schrijven met vulpen.

    Dus ik ging op agendajacht. Hetzelfde merk lijkt me op zich wel leuk, er staat nu een andere toffe quote op de voorkant en er zijn nog steeds pastelkleuren gebruikt. Maar weer hetzelfde met de dagen. En ik schrijf er niet lekker in. En het is toch weer 14 euro.

    Dus ik dacht: Misschien kan ik er zelf een maken! Rondzoekend op internet kwam ik een hele mooie tegen maar die was 23 euro en op een vrij onbekende site. Nope, dat ga ik niet doen. Bij HEMA kun je ook fotoagenda's maken, maar dat zijn toch weer ringbanden (houd ik niet zo van aan de ene kant, aan de andere kant ook weer wel) en dan moet je heel veel foto's. Ik wil gewoon... de kaft en misschien 1 a 2 foto's binnenin maar dat vind ik genoeg.

    Ik kan er ook helemaal zelf eentje knutselen. De laatste keer dat ik dat deed, liep mijn agenda tot december en moest ik in januari alsnog eentje kopen. But it worked. Ik ben wel heel erg perfectionistisch tho. Ik heb gepoogd een bulletjournal te beginnen maar daar ben ik na 2 dagen alweer mee gestopt omdat het mislukte.

    Alleen wil ik wel een kaft die lang mee gaat.
    Nu kun je ook op internet notitieboekjes ontwerpen. Dat is goedkoper dan een agenda. Hebben jullie daar toevallig ervaringen mee?

    Wat zouden jullie doen?
    - Een agenda op internet ontwerpen en bestellen (hebben jullie tips qua websites?)
    - Een notitieboekje op het internet ontwerpen en die dan thuis omtoveren tot agenda (hebben jullie tips qua websites, qua papierdikte, qua hoeveelheid pagina's, qua formaat, qua alles eigenlijk?)
    - Een agenda op internet bestellen

    Op het moment ben ik een beetje aan m'n bed gekluisterd dus naar de winkels gaan om daar rond te kijken zit er niet in voor mij. Maar ik wil wel graag iets doen de komende weken en dit leek mij leuk, haha.

    Dus als jullie ideeën/tips/aanraders hebben, kom maar door!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik snap je struggle met ringbanden. Die sneuvelen zo snel ugh.
    Nou um, wil je een compacte agenda of niet? Als het compact moet zijn zoals een notitieboek, dan zou ik misschien wel eens kijken naar bulletjournaling met iets zoals een moleskine notitieboek?
    Als het dikker mag: Filofaxen! Of nouja, dat concept: een planner met zes ringen waarvan je zelf de vullingen kan kopen en paginas uit kan halen en kan versieren en zo. Dat heb ik. En nee, het hoeft echt niet zo duur te zijn. Ik gebruik altijd een a5 filofax-achtige planner en dan koop ik een heel klein agendatje dat ik in mijn tas kan pleuren en on the go slordig in kan krabbelen en dat kapot mag gaan. Ik hoor je zeggen: twee agendas? uh, wat is daar handig aan. Nou ja, ik noteer alle schoolrelated huistaken in de compacte en schrijf dan studieplanning en zo, en al die taken en afspraken, in de grotere agenda.
    Voor degene die dan vraagt: hoe hou je dat goedkoop? Natuurlijk zijn er heel mooie kikki k en filofax planners, maar een goedkope versie is 'dokibook' (heb ik besteld van scrapbookdelight.nl, supergoede site). Koop nooit de vullingen die je in de winkel ziet liggen voor dat soort agendas, die zijn altijd veel duurder. Ik koop een normale agenda met een layout die ik fijn vind (maar de kaft bijvoorbeeld toch lelijk van vond) en snij de paginas dan los met een cuttermes, om vervolgens met een normale perforator (omgedraaid, zodat je kan zien wat je doet) de gaatjes te maken volgens een reeds goed geperforeerde pagina. Et voila. Washitapes van action om te versieren and of you go. Je kan dan ook heel erg leuk dividers maken met fotos en zo en het beste is, dat je die dingen gewoon 1x kan maken en door de jaren kan houden, veranderen. Je hoeft gewoon de blaadjes te veranderen. :)


    A to the Z

    Ik heb misschien nog een andere optie voor je , ik heb zelf dit jaar een agenda gekocht die je zelf in moet vullen. Super handig je kan het dus invullen van en tot wanneer jou uit komt. ik kan er helaas geen linkje van vinden maar hij is van de flying tiger. (;


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    mt

    Ik was aan het rondkijken op het internet en toen kwam ik op personalplanner. Dat is een Zweeds bedrijf waar je like voor echt 99% je agenda zelf samen kunt stellen. Ik ben er een beetje verliefd op geworden ondanks dat de goedkoopste agenda 23,90 is. Maar wel inclusief verzending en helemaal persoonlijk. Zo'n HEMA ding kost ook 18 euro en dan vind ik dit veel leuker. Echt, I'm in love. Ik ga even een goede voorkant maken en 'm dan bestellen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Pixielisje schreef:
    Ik snap je struggle met ringbanden. Die sneuvelen zo snel ugh.
    Nou um, wil je een compacte agenda of niet? Als het compact moet zijn zoals een notitieboek, dan zou ik misschien wel eens kijken naar bulletjournaling met iets zoals een moleskine notitieboek?
    Als het dikker mag: Filofaxen! Of nouja, dat concept: een planner met zes ringen waarvan je zelf de vullingen kan kopen en paginas uit kan halen en kan versieren en zo. Dat heb ik. En nee, het hoeft echt niet zo duur te zijn. Ik gebruik altijd een a5 filofax-achtige planner en dan koop ik een heel klein agendatje dat ik in mijn tas kan pleuren en on the go slordig in kan krabbelen en dat kapot mag gaan. Ik hoor je zeggen: twee agendas? uh, wat is daar handig aan. Nou ja, ik noteer alle schoolrelated huistaken in de compacte en schrijf dan studieplanning en zo, en al die taken en afspraken, in de grotere agenda.
    Voor degene die dan vraagt: hoe hou je dat goedkoop? Natuurlijk zijn er heel mooie kikki k en filofax planners, maar een goedkope versie is 'dokibook' (heb ik besteld van scrapbookdelight.nl, supergoede site). Koop nooit de vullingen die je in de winkel ziet liggen voor dat soort agendas, die zijn altijd veel duurder. Ik koop een normale agenda met een layout die ik fijn vind (maar de kaft bijvoorbeeld toch lelijk van vond) en snij de paginas dan los met een cuttermes, om vervolgens met een normale perforator (omgedraaid, zodat je kan zien wat je doet) de gaatjes te maken volgens een reeds goed geperforeerde pagina. Et voila. Washitapes van action om te versieren and of you go. Je kan dan ook heel erg leuk dividers maken met fotos en zo en het beste is, dat je die dingen gewoon 1x kan maken en door de jaren kan houden, veranderen. Je hoeft gewoon de blaadjes te veranderen. :)


    Filofaxen heb ik wel eens van gehoord, maar het is zo niet mijn ding.
    Twee agenda's begrijp ik heel goed, ik had erin 2016 zelfs 3. Eén schoolagenda die ik echt in m'n tas pleurde met huiswerk enzo, één (school)agenda voor alle andere afspraken en een grote jaaragenda waar je per week de dagen met uren had staan. Die gebruikte ik om in te vullen wanneer ik nou precies moest werken, wanneer ik uit school kwam et cetera. Dan kon ik effectief de uren zien die ik verbruikte en die ik nog over had. Jammer dat ze dat soort agenda's niet meer verkopen bij de HEMA, want hij kwam daar vandaan (m'n opa had 'm gekocht voor mij).

    Punkish schreef:
    Ik heb misschien nog een andere optie voor je , ik heb zelf dit jaar een agenda gekocht die je zelf in moet vullen. Super handig je kan het dus invullen van en tot wanneer jou uit komt. ik kan er helaas geen linkje van vinden maar hij is van de flying tiger. (;


    Klinkt tof, maar de dichtsbijzijnde flying tiger zit in Utrecht en ik ben momenteel niet in staat om naar Utrecht te reizen :/

    Maarrrrrr: goed nieuws.

    I found my agenda <3



    Met mijn eigen foto van de zonsopgang in Amanzimtoti <3

    [ bericht aangepast op 7 aug 2018 - 0:07 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly