• Welkom iedereen!

    Camp NaNoWriMo is een beetje een flop geworden voor mij en een aantal mensen hadden dat ook. Vandaar, naar het idee van Pixielisje en Square, een schrijfkamp in augustus! Mij lijkt het een tof iets om elk jaar te doen, voor als je in juli een terrible schrijfmaand hebt en je in augustus zeeën van tijd en inspiratie hebt.

    Strijders
    Username || Naam || Verhaal || Doel

    Donderwolk || Anna || Donker en 00:15 || 6026 / 25K
    Hawks || Romi || Het is een vrouwenwereld || 0 / 50K
    Croweater || Natas || Fluisterstemmen|| 0 / 15K
    Stamets || Laura || Per aspera ad astra ||2 / 25k
    Hephaistion || Belle || Athanatos || 10k / 10k
    Pixielisje || Laura || Onbemand Hart || 51K / 60k
    Bloodfeather || Anne-Fleur || Een sprong in het diepe || 973 / 15K
    Helsinki || Jamie || ??? || 0 / 20K
    TaeTae || Laura|| Goud en duister & Ace of Hearts|| 3,7K / 20k
    Gladio || Nynke || Titelloos || 0 / 30k
    Necessity || Nessie || Lunatic || 7.8K / 15K
    TAEGl || Madelon || Private Fears In Public Places || minimaal 15k, misschien meer.
    aarsvogel || Anniek || coop-coöperatie || 5K / 8K
    Rewritten || Suzanne || Onbekend || 6031 / 10K
    Square || Inge || Geen flauw idee || 0 / 30k
    Catmint || Maxime || Ultima Ratio || 0 / 10K
    KoningTriton || Isahbel || komt later || 0 / 10K
    Abbunny || Ava || Carmine || 12K
    MaFlodder || Elise || Bellenblaas || 6K / 10K
    Shibui || Femke || Onbekend || 10k, hopelijk nog meer.

    Meld je nu aan voor de activiteiten! (:

    Het lijkt me ook leuk om een wekelijkse counting te doen, dus elke zondag in het rood je woordcount op dat moment even doorgeven als je dat tof vindt?

    [ bericht aangepast op 27 aug 2018 - 18:42 ]


    look at the stars, look how they shine for you;


    A to the Z

    Shame on me maar vanavond gaat denk ik niet meer lukken gezien ik nog slaap moet inhalen ban vannacht


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Is iemand in voor een Qamp van twee maanden als afscheid van de zomer? AKA augustus en september zijn Qamp-maand?
    Ik heb namelijk echt nog zoiets nodig.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Donderwolk schreef:
    Is iemand in voor een Qamp van twee maanden als afscheid van de zomer? AKA augustus en september zijn Qamp-maand?
    Ik heb namelijk echt nog zoiets nodig.


    CAN I GET THE LOUDEST AMEN OF ALL AMENS
    duizendmaal ja
    ik heb nog veel tijd voor handen in de eerste twee weken van september so i'm totally up for that


    A to the Z

    Donderwolk schreef:
    Is iemand in voor een Qamp van twee maanden als afscheid van de zomer? AKA augustus en september zijn Qamp-maand?
    Ik heb namelijk echt nog zoiets nodig.


    Daar ben ik helemaal voor in!
    Worden er dan ook nieuwe doelen gezet?

    Ik heb vandaag 3186 woorden geschreven en ik ben echt super trots op dat aantal. En volgens mij heb ik daarmee ook mijn maandoel gehaald maar dat moet ik nog even nakijken morgen.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Daar ben ik helemaal voor in!
    Worden er dan ook nieuwe doelen gezet?

    Ik heb vandaag 3186 woorden geschreven en ik ben echt super trots op dat aantal. En volgens mij heb ik daarmee ook mijn maandoel gehaald maar dat moet ik nog even nakijken morgen.


    Ja! Ik denk dat ik daar ook een nieuw topic voor zal openen.

    Oeh, in case you did: gefeliciteerd!!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik heb momenteel 2845 woorden geschreven vandaag. Ik ben best wel tevreden, het is echt één van mijn meeste wordcounts voor 1 dag. :')
    Normaal zou ik zeker verder gegaan zijn nog op dit uur, maar ik heb echt zo'n killer hoofdpijn dat ik niet zinnig kan nadenken in het verhaal atm. En de conversatie is te belangrijk om het maar half te acen. Maar ik zit wel bijna op het superleuke stuk, so i'm really excited. :)
    (lol die grafiek op mywriteclub is echt heel demotiverend bij mijn afzonderlijke 10k goal, het is echt een superstijle piek naar 0uur omdat ik nog 7k zou moeten schrijven hahhahaha. Aint gonna happen mwc, aint gonna happen)
    Ik zit wel lekker voor op schema nu, yesss

    Toch héél erg bedankt aan iedereen om mee te doen met de 10k dag!
    We hebben de 10k misschien niet afzonderlijk gehaald, maar wel samen.
    En zoals jullie zelf misschien wel al doorhebben, heeft het iedereen hier toch gemotiveerd om samen te komen, mee te doen en méér te schrijven op een dag dan je normaal zou doen. We hebben zelfs (sub)goals gehaald! Ik ben echt supertrots op jullie!


    A to the Z

    JA FUCK. Wilde de 8000 nog halen maar bleef precies steken op 7997 :')

    En wat Pixie ook al zei: we hebben toch maar met z'n allen een grote wordcount neergezet! Veel woorden schrijven op een dag is gewoon oefenen en dit was een goede oefening! En alle woorden die we hebben geschreven, tellen toch maar mooi mee.

    Ik vond het waanzinnig leuk! *O*


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik heb de 5K gehaald. De 10K zou miss gelukt zijn als ik niet opeens 6u van mn avond verloor door rijles, een verlengde episode van mn soap en onverwacht bezoek. Maar ja, i tried :') (zit toch over de helft iig XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wooo, nice job jullie ook! Ik ben echt heel trots op jullie!


    A to the Z

    Ik wil wel een klein dingetje kwijt over schrijven in het algemeen:

    Ik ben de hele dag bezig geweest en ik ben letterlijk kapot. Alsof ik er een hele werkdag op heb zitten. En ik weet dat ik geen schrijfster ben en het misschien niet mag zeggen, maar het voelde ook echt als werk. Mentaal ben ik echt even leeg atm. En soms ben ik echt zo fucking bang dat het allemaal voor niets is en dat geen uitgeverij me wil hebben. Dat ik hier nooit m’n werk van ga maken en gewoon heel m’n droom in duigen valt. Honestly. Iedereen kan nog zo leuk zeggen dat je schrijft voor jezelf en omdat je het graag doet, en dat is heus zo, maar ik wil er zo graag meer uithalen en op dit moment voelt het gewoon zo stom. Ugh.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik snap wel wat je bedoelt ^
    Ik kan me soms ook zo ontzettend down voelen daarover. Dat is gewoon eigen aan creatieve processen tho. Die onzekerheid. Je zal bij dingen als dit altijd hele hoge hoogtes en diepe dalen hebben.

    Ik probeer wel echt te denken aan het feit dat ik het voor mijzelf schrijf. Ik leef echt onder het motto: do you want to read it? Then write it.
    Schrijf met zo’n passie over de dingen die jij leuk vindt en de audience komt vanzelf wel. Je maakt je beste werk als je het voor jezelf doet. Hoe meer je een crowd of een uitgever wilt pleasen, hoe slechter.
    Een uitgever of zo zal trouwens toch altijd vragen om dingen aan te passen en zo als je binnen raakt, dus daar zit ik ook niet bij in.

    Verder wil ik je wel nog een beetje goed bedoeld advies geven en ik hoop dat het niet hard overkomt, maar ik zou je echt afzetten van het idee dat je schrijver wilt worden. Tenminste als je dat bedoelt als full time schrijver. Ik denk dat je jezelf al veel frustratie zal besparen met dat je droom van schrijven worden ‘onrealistisch’ lijkt. Het is heel realistisch om een boek uit te geven en schrijver te zijn gecombineerd met een ander beroep. Maar een fulltime schrijver (tenminste als je romans schrijven wilt), dat lijkt mij bijv ook een droomjob maar het is volgens mij gewoon onhaalbaar. Je moet al een monster van succesformaat zoals Harry Potter of the Lord of the Rings schrijven, om full time schrijver te kunnen worden. En als je kijkt naar hoe lang die mensen al werken aan boeken om nu heel bekend te zijn, dan heb je echt nog een killer van een lange weg te gaan. Een lange weg van frustratie die je wss in de weg zal staan tijdens het schrijven.

    Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Probeer schrijven te zien als een ontspannende hobby die je combineert met werk maar ga er wel vol passie mee om. Stuur het naar een uitgever en laat het op je afkomen. Streef naar het beste maar blijf er wel luchtig over. Het hoeft geen succesroman te zijn om geslaagd te zijn qua werk. Zolang het een persoon gelukkig maakt is dat het al.


    A to the Z

    Ja, daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Het is meer dat iedereen me in m'n omgeving nu echt hard loopt te pushen en gewoon verwachtingen van me heeft waarvan ik bang ben dat ik ze nooit ga waarmaken :') Tuurlijk blijft fulltime schrijven echt wel m'n dreamjob, maar iedereen lijkt te verwachten dat ik "even" m'n boek schrijf en dat het vanaf dat moment wel gaat lopen en dat is gewoon niet zo en het maakt me zo kwaad wanneer mensen doen alsof het zo easy is. Tbh zou ik al een gat in de lucht springen als m'n boek überhaupt door een eerste selectieronde heen zou komen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik denk dat in Nederland maar iets van een 115 mensen hun brood verdienen met schrijven (heb eens een artikel daarover gelezen, maar dat ging erover dat er minder schrijvers waren die genoeg geld verdienen om van te leven en ik weet niet of die 115 voor of na was, dus miss is het zelfs nog minder). Het is dus niet onmogelijk, maar vrij onwaarschijnlijk. (En dan nog is je inkomen redelijk laag, max 1500 euro de maand.) Maar je kunt altijd een job nemen die nog iets met het schrijven te maken heeft, dat wordt vaak gedaan (redacteur, journalist of zo).

    En de mening van mensen die niets van de schrijverswereld kennen, zouden niet zo zwaar op je mogen wegen. Ik heb zelf nooit die druk gehad, want in mijn familie is iedereen van 'pff, schrijven is zo'n waardeloze hobby'. Maar ik heb die druk wel gehad in mijn studie (alsof iedereen van me verwachtte dat ik het maar gwn zou doen, dat ik niet kon falen of zo), dus ik snap het ergens wel. Maar je zou je niet te veel van anderen moeten aantrekken. Schrijven neemt tijd in beslag en het is iets wat je (miss op de first draft na XD) heel rustig moet doen. Heel veel mensen raken met hun eerste manuscript ook niet binnen bij een uitgever, dus laat je niet ontmoedigen^^ (En over dealen met druk kan ik eigenlijk niets zeggen, want ik ben er zelf niet goed in. Like, sommige mensen kunnen het gewoon vergeten, maar ik begin soms letterlijk te wenen als ik het gevoel heb dat iedereen zoveel van me verwacht wat ik niet ga kunnen waarmaken :') Wenen helpt wel tho - let it all out. Ik hoop ook gewoon dat het met de tijd minder wordt, dat je er op de een of andere manier mee leert omgaan, of dat je er gewend aan wordt of zo.)
    Oh ja, één ding hierover: soms denk je dat mensen verwachtingen hebben, maar is dat niet zo. Ik heb heel vaak gedacht dat ik mensen teleur zou stellen, maar op een gegeven moment besefte ik dat de enige die ik mogelijk teleur kan stellen, ikzelf ben. Ik heb na mijn ingangsexamen gevraagd aan mijn ouders of ze heel teleurgesteld zouden zijn als ik niet geslaagd was. En ze zeiden: 'Nee, we zouden het gewoon heel jammer vinden, want dit is waar je altijd van hebt gedroomd.' En ik denk dat het vaak zo is. Dat je het gevoel hebt dat mensen iets verwachten, maar dat je die druk een beetje op jezelf legt.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2018 - 6:21 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    De mensen om je heen begrijpen niet wat schrijven is en dat is heel logisch. Men weet niet hoelang het duurt om te schrijven, hoeveel woorden iets is, hoe moeilijk het is om een plot te bedenken dat werkt, dat catchy is

    Ik laat eigenlijk amper iemand weten als ik ergens aan werk en dat zou je in de toekomst beter ook doen, gewoon om die druk te vermijden.
    Weet je wat ik je eigenlijk aanraad? Neem even een break om artikels over schrijven en motivatie te lezen. Want alle topics die je aansnijdt, zijn frequente onzekerheden van schrijvers. Ik denk dat het je wel echt zal deugddoen als je je daar eens in verdiept.


    A to the Z