• Ik heb altijd al een vreemde interesse gehad in hypnose. Nu staan er op YT een paar van die filmpjes en ik dacht: why not try? Dus, ik klikte op een video die me mijn naam zou laten vergeten. Werkte niet, maar ik voelde me wel enorm relaxed. Daarna probeerde ik een video die me mijn zicht zou laten verliezen en damn, dat werkte wel - een beetje.
    Denk dat het niet helemaal werkte omdat ik ergens midden in die hypnose een beetje begon te panikeren omdat ik mijn ogen effectief niet meer open kreeg. Normaal gezien zou het effect aan het eind zo'n 2minuten moeten duren, maar bij mij duurde het 20 seconden misschien :')

    Hoe dan ook, voor degene die het willen proberen



    Dus, hebben jullie al eens een hypnose gedaan? En werkte dat? Of geloven jullie er gewoon niet in?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Damn, dat filmpje /:
    Hij werkte wel, want halverwege voelde mijn lichaam onwijs zwaar en kreeg ik m’n ogen niet meer open maar echt prettig vond ik het eigenlijk niet? Wel interessant om eens geprobeerd te hebben!


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Door jullie reacties durf ik echt niet haha. Ik geloof enorm hard in hypnose, dus ga het toch maar niet proberen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Door jullie reacties durf ik echt niet haha. Ik geloof enorm hard in hypnose, dus ga het toch maar niet proberen.

    Wel, het voelt eigenlijk alsof je oogspieren niet meer weten hoe ze hun ogen moeten openen, echt vaag (voordat je ze niet meer open krijgt, voelt het alsof je moe bent en gwn zware oogleden hebt). Maar het is niet gevaarlijk of zo en ik vond het eig best wel relaxend, totdat ik een beetje in paniek raakte. Ik weet niet, ik geloofde wel in hypnose, maar ik geloofde nooit dat het op mij zou werken (hypnose werkt met relaxen en ik krijg net stress als ik weet dat er zoiets gaat gebeuren). Ik vond het wel interessant om te proberen, maar als je bang bent werkt het misschien sowieso niet :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Het leek me ook eng, maar het valt wel mee. Alleen was mijn concentratie slecht en ik lag steeds niet goed, waardoor ik dus niet relaxt genoeg was om het te laten werken. Ik wil het later nog eens proberen als ik het geduld er ook voor vind, want die had ik ook niet helemaal. :’)

    Ik heb er zelf ook interesse in en geloof er ook in. Maar ik geloof ook dat er veel mensen echt nog wel de controle over zichzelf hebben en nog niet zo ver in die trance zitten, maar dénken dat het werkt en bewust meedoen denkende dat het onbewust is. Oké, ik weet niet hoe ik dat duidelijk kan verwoorden en het klinkt misschien alsof ik twee keer hetzelfde zeg. 😂 met andere woorden: ik geloof dat men sterke hypnose kan uitvoeren die je echt tot onbewustzijn brengt en je er niet meteen uit kan. En ik geloof ook dat dat bij sommigen bij wie het lijkt te werken, ze zichzelf wel nog eruit kunnen halen, maar dénken van niet en gewoon dom mee doen. 🤓


    Ik wil een tuin vol egels

    Rubin schreef:
    Het leek me ook eng, maar het valt wel mee. Alleen was mijn concentratie slecht en ik lag steeds niet goed, waardoor ik dus niet relaxt genoeg was om het te laten werken. Ik wil het later nog eens proberen als ik het geduld er ook voor vind, want die had ik ook niet helemaal. :’)

    Ik heb er zelf ook interesse in en geloof er ook in. Maar ik geloof ook dat er veel mensen echt nog wel de controle over zichzelf hebben en nog niet zo ver in die trance zitten, maar dénken dat het werkt en bewust meedoen denkende dat het onbewust is. Oké, ik weet niet hoe ik dat duidelijk kan verwoorden en het klinkt misschien alsof ik twee keer hetzelfde zeg. 😂 met andere woorden: ik geloof dat men sterke hypnose kan uitvoeren die je echt tot onbewustzijn brengt en je er niet meteen uit kan. En ik geloof ook dat dat bij sommigen bij wie het lijkt te werken, ze zichzelf wel nog eruit kunnen halen, maar dénken van niet en gewoon dom mee doen. 🤓


    Daar heb je eigenlijk wel een punt. Hoewel ik wel geloof dat mensen die zich er compleet aan willen overgeven, zichzelf er minder snel of makkelijk uit zullen halen. Maar toen ik die video keek/luisterde, had ik ook een moment waarop ik mn ogen niet meer open kreeg en op een gegeven moment dacht ik: 'ja ho even, ik kan die dingen gewoon open krijgen als ik wil' en daarna was het inderdaad een beetje verbroken. Aan de andere kant vraag ik me af hoe dit verschilt van "echte hypnose", waarin iemand dus in real life tegenover je staat en zich specifiek op jou focust.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik wil me wel eens laten hypnotiseren om van mijn twee grootste angsten af te komen. Ik heb namelijk een fobie voor naalden en spinnen. Maar het is echt zo erg dat ik me er echt wel voor schaam. Ik jank als een vijfjarig kind, mijn hartslag verdubbeld, ik tril over mijn hele lijf en ik heb last van angstzweet.
    En ik weet dat ik er ik geen schrik van moet hebben omdat het in principe niets doet. Maar toch...Het gedacht aan naalden en spinnen. BRRR.

    OT: Ik ga het filmpje eens kijken als ik thuis ben. Mijn baas gaat er niet mee lachen als ik op mijn werk mijn ogen niet meer kan openen. :')


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Hypnose in therapie-vorm schijnt te helpen om prikkelbaar darmsyndroom aan te pakken, dus alleen al in dat opzicht zou ik het wel willen proberen. Ook heb ik zat angsten waar ik wel van af zou willen.


    26 - 02 - '16