• Hey peeps!
    Voor een onbenullige schoolopdracht over taal moesten we nieuwe woorden bedenken, en ik was even nieuwsgierig wat jullie van die woorden verwachten, als je ze ziet.

    Onze woorden zijn:
    1. Nachtgrijs
    2. Barse
    3. Nettonia (*tip: Israël ESC*)

    En dan nu de vraag: Wat denk jij dat ze betekenen? En zou jij ze gebruiken?
    Kusjes


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    1. Een somber gevoel, wanneer je je eenzaam voelt, vaak tijdens de nacht.
    2. Een grote, brute man, die vaak scheldwoorden gebruikt
    3. Wanneer een wedstrijd gewonnen wordt door een inzending met de meeste gekkigheid, eerder dan door de inzending van de hoogste kwaliteit (#Italië #Duitsland)

    Ben wel benieuwd wat ze echt betekenen (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Jomny schreef:
    1. Een somber gevoel, wanneer je je eenzaam voelt, vaak tijdens de nacht.
    2. Een grote, brute man, die vaak scheldwoorden gebruikt
    3. Wanneer een wedstrijd gewonnen wordt door een inzending met de meeste gekkigheid, eerder dan door de inzending van de hoogste kwaliteit (#Italië #Duitsland)

    Ben wel benieuwd wat ze echt betekenen (:


    Bedankt voor je reactie (:
    To all: de antwoorden komen vanavond, dus ik ben benieuwd hoeveel mensen het goed gaan hebben!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Maar "barse" of "bars" is gewoon een Nederlands bijvoeglijk naamwoord...? (': Nachtgrijs vind ik wel een mooi woord.

    Bij "Nettonia" denk ik aan een klein landje met een prachtig sprookjesachtig kasteel en een heel lieve koningin.

    BiJ nachtgrijs denk ik in eerste instantie aan een beschrijving van een soort van donkergrijs.
    Barse doet me denken aan barst/ barsten. Het lijkt me daarnaast iets met een killere betekenis.
    Door je tip bij Nettonia: Een benaming voor iets wat iets te maken heeft of wegheeft van die inzending, of een benaming voor de gekte rondom de inzending heen.

    Ik ben ook benieuwd naar jullie betekenissen, en ik vind het trouwens wel een grappige opdracht van je school.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    . Nachtgrijs: wat een rustgevend woord =) Ik denk de kleur van de nacht als de maan schijnt.Dus niet pik zwart maar eerder donker grijs
    Barse: klinkt in mijn ogen als een bepaald omgeving, hoe of wat weet ik verder niet XD
    Nettonia: Klinkt als een klein sprookjesachtig stadje


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Nachtgrijs is denk ik een soort kleur, een omschrijving van een tint grijs.

    Barse is een bijvoeglijk naamwoord van bars; grof


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Nachtgrijs:
    Een omschrijving van de kleur donker grijs?
    barse: Je kont ofzoiets
    Nettonia: een of andere vieze ziekte? Maar als het met israel te maken heeft idk

    [ bericht aangepast op 18 sep 2018 - 20:43 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    1. Een tint grijs.
    2. Een variatie op de Morsecode. Misschien iets met barcodes?
    3. Een schoonmaakmiddel (het doet me denken aan het Franse ''nettoyer'').

    Oeh, wat een leuke ideeën allemaal!

    Goed, de antwoorden zijn:
    Nachtgrijs: de kleur van donker, eigenlijk meer de kleur die je ziet als het donker is. Dus @IrishNialler zat goed!
    Barse is het achterkantje van je potlood, dat ijzere hulseltje om je potlood. (Deze sloeg echt nergens op en kon je onmogelijk raden, i'm sorry)
    Nettonia is een naam voor een persoon die een kip na doet :P
    Al moet ik zeggen dat ik het sprookjesland Nettonia ook heel schattig vind klinken (:

    Erg leuk om te zien dat iedereen een eigen interpretatie van taal heeft!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Pff, 1 en 3 vind ik zulke standaard betekenissen :') Had gedacht dat het verder gezocht zou zijn (zoals 2 lol)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    aarsvogel schreef:
    Oeh, wat een leuke ideeën allemaal!

    Goed, de antwoorden zijn:
    Nachtgrijs: de kleur van donker, eigenlijk meer de kleur die je ziet als het donker is. Dus @IrishNialler zat goed!
    Barse is het achterkantje van je potlood, dat ijzere hulseltje om je potlood. (Deze sloeg echt nergens op en kon je onmogelijk raden, i'm sorry)
    Nettonia is een naam voor een persoon die een kip na doet :P
    Al moet ik zeggen dat ik het sprookjesland Nettonia ook heel schattig vind klinken (:

    Erg leuk om te zien dat iedereen een eigen interpretatie van taal heeft!


    Ik wilde nog op dit topic antwoorden, maar intussen staan de antwoorden er. ^^ Maar wauw, wat een leuke antwoorden. Ik had nummer 2 en 3 niet verwacht eigenlijk, haha. XD Wel een leuke schoolopdracht. (:


    One Who Travels A Higher Path.