• Hii,

    Ik ga binnenkort 2 daagjes naar Londen waar ik ontzettend veel zin in heb! Ik ga een studie vriendin opzoeken die daar momenteel studeert maar ik ga natuurlijk ook zelf op pad!

    Nou ben ik dus opzoek naar dingen die jullie in Londen hebben gedaan, plekken waar jullie zijn geweest of dingen die jullie hebben gegeten / gedronken waarvan jullie denken 'dat moet je nou echt doen!'

    Ik ben al eens met school in Londen geweest en de London Eye en Big Ben en dat soort dingen hoeven dus van mij niet meer. Once was enough. Nee ik heb het echt over interessante musea, toffe eetplekjes en mooie uitzichten.

    So let me know please!


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Ik weet niet of je al naar Camden Market bent geweest, anders kan het leuk zijn om daar langs te gaan. En West End blijft een persoonlijke favoriet, maar daar ben je vast al langs geweest.
    Veel plezier alvast in elk geval!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Oh dit ga ik even volgen want ik ga binnenkort ook naar Londen (:


    Mhm?

    Ik vind persoonlijk de V&A (Victoria and Albert museum), national gallery and national portrait gallery heel erg gave musea en ze hebben allemaal gratis entree. The Tower of London vond ik ook heel tof, maar die is wel best duur. Verder vind ik Greenwich erg leuk en zoals hierboven is gezegd, is Camden Market echt een aanrader. Andere leuke markten zijn Borough Market en Portobello road market en Covent Garden is ook echt een aanrader. (:
    Ik heb in Londen gewoond, dus als je nog vragen hebt, mag je me altijd een berichtje sturen. (:


    Take risks and conquer your fears.

    Een goede tip is Jamie's Italian! Een restaurant opgericht door Jamie Oliver wat word gerund door studenten en mensen die niet gemakkelijk een baan kunnen krijgen. Het eten is goddelijk en verrassend genoeg niet eens duur. Echt een aanrader! Een andere spot om te eten is Wetherspoons. Deze pubs zitten overal in London en zijn ook niet duur. De onionrings zijn zalig.
    Qua bezienswaardigheden heb ik denk ik alles zo'n beetje gezien, maar de St. Pauls church heeft wel een indruk achter gelaten. Ik ben toen samen met mijn vader helemaal naar boven geklommen, waar je op de whisper gallery uitkomt. Als je nog verder naar boven gaat heb je een prachtig uitzicht over London!
    (Also, de titel van je topic moet denk ik 'what (not) to do in London' of 'Do's and dont's of London' of iets in die richting zijn? Forgive me, ik ben lerares Engels in opleiding hehe.)

    [ bericht aangepast op 24 sep 2018 - 18:08 ]


    What’s tasty in Busan?

    Hamleys! Dat is een supergrote speelgoedwinkel. Klinkt wat kinderachtig haha, maar het is het zo waard! Ik heb mijn ogen echt uitgekeken. Lego World en M&M world zijn ook hartstikke gaaf en Harrods zal je misschien al gezien hebben. Ik vind Thank God's fridays ook altijd heerlijk!


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Aaaaah, Londen, een fantastische stad.
    Ben er inmiddels 4x geweest en ik HOUD van die stad!

    Qua eten:
    - Joe's Kitchen is heerlijk. Die bij de St Paul's Kathedral in de buurt zit (200 m ofzo) die is echt tof. Heb er 2x heerlijk gegeten (heb nog wel foto's op m'n telefoon staan die ik eventueel kan sturen hahahaha).
    - Als je zin hebt in 'typisch Nederlands' eten, dan zou je naar My Old Dutch kunnen gaan? Daar hebben ze poffertjes, pannenkoeken, maar ook kaasballen en bitterballen enzovoorts. Maar misschien niet zo leuk als je in Londen bent (al had ik op de laatste dag Londen heel veel zin in een pannenkoek, dus vandaar).

    Qua bezienswaardigheden:
    - Het Natural History museum. Toen ik daar was hadden ze een enorme vlinderwand en een dinotentoonstelling. Het is huge, en gratis.
    - Greenwich zou ik zeker doen, er is veel te zien (cutty shark, een maritiem museum (waar ik niet geweest ben maar mensen die ik ken wel en die vonden het tof, oh ja, ook gratis), de royal observatory (ik was er dus 2x nadat de laatste entree al was geweest omdat ik de reistijd fout had ingeschat, fuck. Het lijkt me zo mooi! Entree is iets van 7 pond ofzo)
    - Hamleys, want speelgoedwinkels waar je alles uit kunt proberen én zelfs een zure skittles milkshake kunt kopen (en ook vele andere soorten), zijn fantastisch.
    - Ze hebben bij Paddington in de buurt een ondergronds postmuseum. Vroeger werd de post ondergronds met metro's bezorgd en daar hebben ze nu een museum van, je kunt ook een ritje maken in zo'n metro enzovoorts, allemaal heel tof. De entree is wel wat prijzig tho, dat is de enige reden dat ik er niet heen gegaan ben want ik had toen niet zoveel te besteden helaas. Een volgende keer wil ik er zeker heen gaan.
    - De Changing of the Guards blijft leuk.

    Van de Big Ben kun je sowieso niet veel zien omdat die in de steigers staat.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    St. Dunstan-in-the-East!! Een verwoeste kerk die nu in een klein parkje is veranderd. Het ligt langs het water tussen de london bridge en de tower bridge (als ik het me goed herinner), maar ik heb het toen ook gewoon met Google maps gevonden.

    Camden town is ook nice, idd. Veel alt winkels.

    [ bericht aangepast op 25 sep 2018 - 17:54 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ga eens op zoek naar leuke muziekbars waar ze live indie music spelen. Super gezellig!


    ars moriendi

    Er is een gebouw met een "sky garden". Als ik het goed heb is het gratis (moet je even googelen), alleen moet je van tevoren reserveren. Het is vlakbij het London Eye enzo.

    EDIT: en Hamley's! 100% zo gaaf, ondanks dat het voor kinderen bedoeld is haha

    [ bericht aangepast op 26 sep 2018 - 18:26 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry