• Mutant University
    when worlds collide

    Jaren lang is er gevochten om de jongeren van Xavier's Academy for Gifted Youngsters een plekje te geven op een van de universiteiten van Amerika. Na lang lobbyen stemde de University of Michigan in 1983 toe om enkele goede studenten per jaar toe te laten. In het begin was er enorm veel weerstand, zowel van medestudenten als van docenten. Over de jaren is dit minder geworden, en werden er ook steeds meer mutanten toegelaten tot de universiteit.
    Deze dagen hebben de mutanten twee eigen studentenhuizen en nemen deel aan het grootste deel van alle sociale en sportieve gebeurtenissen aan de universiteit. Ze zijn enkel nog uitgesloten van het worstelen, door een voorval enkele jaren geleden. Ondanks dat ze inmiddels redelijk mengen met de normale studenten, trekken de jongeren toch liever samen op, gezien lang nog niet iedereen vrede heeft met het bestaan van mutanten. Tolerantie betekent namelijk zeker niet altijd acceptatie.
    De dames komen bijna automatisch terecht in Delta Iota Epsilon Nu en heren in Sigma Kappa Omicron Tau, behalve als ze bij een ander huis door de ontgroening komen, wat in de regel nooit gebeurt.
    Delta Iota Epsilon Nu
    Het huis van de dames staat aan de oostzijde van de campus aan de rand van de botanische tuinen.
    Elk lid moet ten aller tijden haar kettinkje dragen met daaraan een kleine fenix, een eerbetoon aan Jean Grey. Op feestjes dragen ze allemaal een roze das met rode veren erop. Ook heeft elk lid een blauwe sweater met in gele letters hun naam voor op en ΔΙΕΝ boven het logo van de universiteit achterop.
    Elke dame slaapt op een simpele kamer met twee bedden, twee bureaus, en twee kasten. Verder mogen ze hun helft zelf inrichten, maar niet te overdreven, gezien ze de kamer ALTIJD met een kamergenoot delen. Er is een gezamenlijke keuken, woonkamer, en eetkamer. Er zijn in totaal 5 badkamers in het huis. Er is een groot balkon aanwezig dat uitkijkt over de botanische tuinen. Ook houd Oscar altijd een oogje in het zeil.

    Sigma Kappa Omicron Tau
    Het huis van de heren ligt aan de rivier die de noordelijke campus van de andere delen van de campus scheidt.
    De heren dragen standaard een blauwe das met rode strepen, al dan niet los om hun nek of als riem door de lusjes van hun broek. Ook heeft elk lid een blauwe sweater met in gele letters hun naam voor op en ΣΚΟΤ boven het logo van de universiteit achterop.
    Elke jongen heeft een eigen kamertje met een bed, bureau, kast, en koelkastje. De muren mogen niet geschilderd worden, en er mogen geen gaten in gemaakt worden, maar wat extra meubilair, voor zover het op de krappe kamers past, mag wel worden meegenomen. Er is een gezamenlijke keuken, woonkamer, eetkamer, en mancave. Er zijn 5 badkamers, al is er een omgebouwd tot een kamer met enkel een grote jacuzzi.




    • Rollen •
    Chase • Jason • Salem • Saar
    • Connor • Jesse IrisWestAllen • Miriam
    • Alec • CarIyIe
    • RhettLyra CaIIiope
    • Puck Mara Necessity • Nessie
    Alexis Munis • Selena
    NalaSora Melpomene • Jennifer
    • Alison • WrittenWords • Jessica
    • Melody • Sombre • Demi

    Xavier's kids zijn dik gedrukt

    • Regels •
    • Minimaal 300 woorden.
    • Q Huisregels gelden hier.
    • OOC in het praattopic. Geen ruzies en weer respectvol naar elkaar toe.
    • Houd het graag REALISTISCH! Relaties hebben problemen, vrienden hebben soms ruzie met elkaar, dingen gaan vaak fout en lopen niet hoe je wil, krachten putten je uit, en NIEMAND is oppermachtig.
    • Geen Mary Sue's, ook geen te sterke krachten/mutaties
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • 16+ mag, maar onder spoiler en aangegeven bovenaan de post
    • IrisWestAllen maakt nieuwe topics aan.


    [ bericht aangepast op 3 dec 2018 - 15:40 ]


    Bowties were never Cooler

    Sombre schreef:
    (...)

    Misschien een ideetje voor een mini-skip, of wat actie: Melody haar gave is niet onder controle als haar emoties doordraaien, dus ik dacht misschien dat iemand haar op straat boos heeft gemaakt (tegen haar klunzige zelf opgebotst en toen geflipt?) en er een grote storm is geweest?


    Ik zal het zeker in gedachten houden, want het klinkt interessant!


    Bowties were never Cooler

    Komt dat niet een beetje op hetzelfde neer als wat met Lyra gebeurde?


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Eigenlijk wel ja... Hmmm... Misschien dan toch maar iets anders

    [ bericht aangepast op 23 jan 2019 - 21:19 ]


    Bowties were never Cooler

    Ik weet niet wat er met Lyra is gebeurdd, ben een tijdje afwezig geweest (:


    - thank you for existing -

    Ze werd wat... emotioneel, en daardoor liep het feestje snel en niet heel fijn ten einde. Ontploffende lampen en boxen enzo

    [ bericht aangepast op 23 jan 2019 - 21:44 ]


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    Ze werd wat... emotioneel, en daardoor liep het feestje snel en niet heel fijn ten einde. Ontploffende lampen en boxen enzo


    ooh ja, dat lijkt inderdaad wel een beetje op elkaar.


    - thank you for existing -

    Kwam hier nog een skip?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Morgenavond of vrijdag (:

    Hoe ver willen julie skippen? Diezelfde avond, de volgende ochtend, enkele dagen/weken later?

    [ bericht aangepast op 30 jan 2019 - 19:54 ]


    Bowties were never Cooler

    Misschien enkele dagen/weken later?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Een weekje later lijkt mij ook voldoende. Dan zijn de gemoederen al wat bedaard maar kan het toch nog nazinderen.
    Skippen we naar een bepaald event?


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    OdiIe schreef:
    Een weekje later lijkt mij ook voldoende. Dan zijn de gemoederen al wat bedaard maar kan het toch nog nazinderen.
    Skippen we naar een bepaald event?


    Ik had op dit moment niets in gedachten, maar als iemand ideeen heeft, hoor ik ze heel graag!


    Bowties were never Cooler

    OdiIe schreef:
    Een weekje later lijkt mij ook voldoende. Dan zijn de gemoederen al wat bedaard maar kan het toch nog nazinderen.
    Skippen we naar een bepaald event?

    Dit vind ik goed klinken!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    18:00 • Vrijdag 12 October • 14 graden • Regenachtig met veel bewolking en een snijdende wind vanuit het noorden.
    Het is enkele weken na het incident van Ford's Ball. Het is door de universiteit afgeschreven aan technische problemen, maar toch hebben de mutanten de wind van voren gekregen door velen van hun medestudenten. Waar het eerst best okay leek te gaan op de universiteit, is de sfeer nu toch wat grimmiger, en durft de anti-mutanten beweging zich openlijk uit te laten over wat zij er wel niet van vinden. De groep bestond eerst uit enkele studenten, maar het heeft na het bal een flinke aanhang gekregen. De gemiddelde student heeft het wat laten gaan, zeker met de belofte van een groot feest de week voor Kerst om het goed te maken, maar er zijn er toch velen die het de studenten van ΔΙΕΝ en ΣΚΟΤ persoonlijk aan rekenen, wat hun leven op de campus niet makkelijker maakt. De universiteit heeft meerder publieke statements gemaakt over het niet tolereren van haat en dat de mutanten niet de oorzaak zijn van het einde van Ford's Ball, maar intussen gebeurt er weinig om de haat op de campus zelf te verbannen.


    Bowties were never Cooler

    Ik heb Rhett en Lyra voor wie wil


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    En zo heb ik Nala en/of Sora voor wie wil. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'