• Het forum is niet erg levendig vandaag en ik wilde graag weer eens een topic openen, so here I am.
    Momenteel ben ik heel druk met school en afgelopen week heb ik heel hard gewerkt, maar nu is het weekeind en kan ik mezelf er niet toe zetten om iets te doen? Which is not good, want ik heb dinsdag een hele groten deadline waar 128 uur voor staat en guess what, ik heb nog geen 72 uur tot de deadline.

    Anyway, hoe is het met jullie? Welke serie zijn jullie aan verslaafd, welk boek lezen jullie nu? En eigenlijk mijn voornaamste vraag: Hoe ziet jouw gemiddelde dag eruit? Heb je een routine? Wat is het?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik herken het uitstelgedrag maar al te goed - maar hey, wie niet. Everbody's been there right???
    Mijn gemiddelde dag is het vermijden van routines want ik hou niet van routine haha. Maar natuurlijk ontkom je er niet altijd aan. De meeste dagen van mij zijn momenteel gevuld met school en werk en afspreken met vrienden / uitjes. En als ik thuis ben dan probeer ik te schrijven (nu vooral aan mijn soty want hallo nog maar een maand - hoe is de tijd opeens zo snel gegaan?) en kijk ik netflix en slaap ik veel. Idk ik slaap veel de laatste tijd en ik voel me oud hahaha.

    Gisteren is bij mij het besef binnengekomen dat ik toch écht moet beginnen met leren voor mijn tentamens van donderdag en dinsdag. Ik heb de afgelopen 2 weken nog niks gedaan (alleen 1 opdracht afgemaakt) en moet misschien maar eens beginnen.
    Dus dat ga morgen (of straks, waarschijnlijk niet) maar eens doen.

    Verder heb ik vandaag gehockeyd, 3-2 gewonnen dus dat is altijd mooi meegenomen. Vandaag ga ik verder niet veel doen, straks als ik thuis ben nog even chillen en misschien motivatie vinden om te gaan leren, maar aangezien ik echt iemand ben die van uitstellen houdt wordt hem dat niet :’).

    Ik heb netflix de afgelopen tijd een beetje verwaarloost, ik was bezig met het 3e seizoen van the good place, maar ik mis al 3 weer weken 😅. Laatst heb ik wel weer La Casa de Papel opnieuw gekeken, dat blijft echt mn fave serie.


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Ik ben zooo blij dat ik geen deadlines, papers, examens, whatever meer heb thank god

    Momenteel werk ik 32 uur als stagiaire bij een uitgeverij. Dus ik sta om zes uur op, neem de bus om iets na zevenen en begin om acht uur te werken tot vijf uur en dan ben ik net op tijd voor het eten om zes uur 's avonds thuis en doe ik de rest van de avond heerlijk niks!

    Eigenlijk wil ik terug graag schrijven, maar ik heb daar 's avonds gewoon echt geen zin in... Ik probeer wel voor ik ga slapen wat te lezen net zoals tijdens de weekends.


    The soul needs autumn.

    Ik heb de afgelopen week vooral besteed aan school (dat was de bedoeling) en YouTube(dat is wat ik uiteindelijk deed), want je bent dus niet de enige met uitstelgedrag :')
    Gisteren met scouting hard gewerkt om al onze boten uit het water te halen, om te draaien, en schoon te maken, zodat we vanaf volgende week aan het onderhoud kunnen beginnen! En dat was het enige interessante deze week, sad.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Routines? Euhh..... alles op het laatste moment doen (';

    Het enige wat echt vast staat, is op maandag+dinsdag colleges en woensdag+donderdag stage (sws 4 lessen geven elke week).
    Verder zit ik nu midden in m'n tentamenweken, had maandag mondeling & dinsdag 2 tentamens. Alleen donderdag 8 nov nog een tentamen en dan zit ik alweer in periode 2 van dit schooljaar.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik heb niet echt een regelmatige routine, omdat ik niet meer elke dag colleges heb, dus ik zit eerder op een standaard maandag routine oid haha.
    Maar mn studierooster verandert over een week, dus dat wordt weer helemaal wennen.

    En mijn hele lichaam doet pijn, want ik heb repetitieweekend gehad en in totaal zo'n 10 uur viool spelen is niet het beste voor mijn lichaam, haha.


    Stenenlikker

    Mijn tentamenweek is net afgelopen, dus ik heb vandaag maar weer het huiswerk voor komende week gedaan. Ugh...
    En ik ben naar een kerstshow geweest, hehe. Dat was wel leuk.

    Ik heb gemerkt dat een routine bij mij wel werkt, want anders is mijn leven een puinhoop. :'D Dan weet ik ook niet wat ik bij god moet doen, haha. Mijn routine is meer, paar uur in de ochtend werken, schrijven, daarna bijles geven, sporten met een serie aan, douchen en klaarmaken voor de volgende dag, eten, schrijven en dan weer slapen. :') Op de vrije dagen, schrijven, films/series kijken en sporten. XD (En natuurlijk een paar uur onzinnige dingen doen, waarbij ik de hele tijd tegen mijn scherm van mijn mobiel aan kijk.)


    One Who Travels A Higher Path.

    Ik heb op dit moment een tussenjaar, dus voor mij ook geen deadlines en tentamens. :] Routine ontbreekt compleet aangezien ik te laat ga slapen en te laat opsta. Ik ben heel benieuwd naar Fire and Blood die binnenkort uitkomt en ik van mijn vriend krijg. :]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Vorige week heb ik mijn tentamens compleet verkloot vanwege - guess what - uitstelgedrag. Normaal was ik nooit zo van het uitstellen, maar het is zo moeilijk dat ik er dan als een berg tegenop zie.

    En nu moet ik nog een paper schrijven voor een vak waarvan de periode al is afgelopen, dat is best raar toch.

    Even een kleine update van mijn kant. Inmiddels ben ik vanaf 7:00 al aan het werk met mijn eindopdracht die vanavond voor 12 uur ingeleverd moet worden oeps en het gaat best lekker.
    Er zijn twee dingen die mij uit mijn uitstelgedrag hebben getrokken. Dit zijn filmpjes van dit YouTube-kanaal (het is echt amazing) en dit filmpje. De druk die ik voel, omdat mijn deadline dichterbij komt, helpt ook, maar dat wil ik jullie niet aanraden haha.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Dat van je opdracht snel moeten afwerken is wel herkenbaar, maar hé girl you're going strong! Go go go, het lukt je wel!

    Ik heb de slechte gewoonte om op dagen waar ik les heb, niets anders te doen van schooltaken. Nou ja, soms probeer ik het wel maar heel echt productief is het niet. Ik heb wel geluk dat ik dat gewoon kan in mijn richting en rond raak. Ik zit liever in één lang stuk aan een taak, dan 5 x 20 min bijvoorbeeld. Dus mijn schema is eigenlijk: les volgen en dan afhankelijk of ik een vrije namiddag heb maak ik huiswerk. Voor derest werk ik 's avonds max voor school tot 19u nog, maar meestal stop ik vroeger. Ik douche vaak rond 18u30-19u.
    Mijn rooster is elke week hetzelfde, maar het wisselt wel af qua uren. Nu eens een voormiddag, dan eens een namiddag. Dus in die zin heb ik geen superstrikte routine van elke dag om 7u opstaan. Dat vind ik goed, want zo'n vast rooster zou mij helemaal niet goed liggen. Ik vind de afwisseling wel leuk atm.
    Misschien functioneer jij ook gewoon niet goed met een strikte planning en helpt dat eerder uitstelgedrag in de hand omdat je exact weet van oh nee, op dit uur moet ik dit doen? Probeer miss wat vrijheid in keuzes in te bouwen in een 'planning'. Als in: dit moet ik doen en welke volgorde ik het doe, daar heb ik speling in, en op welk uur ook.


    A to the Z

    Wat doen jullie als je al last van je ogen hebt door de hele tijd naar een scherm te kijken, maar nog een lange tijd op het scherm zal moeten kijken?
    Ik zit al de hele dag achter mijn laptop om die stomme opdracht te maken en ik heb last van mijn hoofd en ogen, maar het moet vandaag af en ik ben nog lange niet klaar hehe. Iemand een tip?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Donker schreef:
    Wat doen jullie als je al last van je ogen hebt door de hele tijd naar een scherm te kijken, maar nog een lange tijd op het scherm zal moeten kijken?
    Ik zit al de hele dag achter mijn laptop om die stomme opdracht te maken en ik heb last van mijn hoofd en ogen, maar het moet vandaag af en ik ben nog lange niet klaar hehe. Iemand een tip?


    Neem toch voldoende pauzes voor je ogen. Al is het maar dat je even opstaat en vijf minuten rondwandelt om iets te halen. Kijk daarbij echt recht voor je uit. Kijk even naar buiten. De rest van je lichaam zal je er ook dankbaar voor zijn. Je kan dat eventueel zelfs doen al stretchend voor je venster haha


    A to the Z

    Hoe gaat het nu met je opdracht? Succes nog!!

    Ik was gisteren bij 5SOS en dat was leuk, verder ga ik iedere dag als een basic bitch naar school en ben degene met de minst afwezige uren. (Waar ik stiekem wel trots op ben ssssh)


    stay safe because I like being alive at the same time as you