• De stelling van deze week luidt:
    Er zou een nultolerantie moeten komen voor alcohol achter het stuur.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ja!


    The soul needs autumn.

    Aan de ene kant ben ik het hiermee eens, want alle slechte invloeden horen gewoon weg te blijven van het verkeer, maar een nultolerantie is wel heel streng. Ik zie het al voor me hoe je straks dan wordt opgepakt omdat je een bonbon hebt gegeten waar alcohol in zat... :')

    Er is al een limiet en zolang je daar onder blijft is er vgm niet zo veel aan de hand. Nultolerantie vind ik wel erg streng, stel er gebeurt iets en je moet naar het ziekenhuis wil je niet afhankelijk zijn van een taxi omdat je een glaasje ophebt.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Hey, mijn stelling :')

    Ik ben voor. Als een glaasje mag, is de drempel voor een tweede glaasje lager. Bovendien, iedereen reageert anders op alcohol en je reactievermogen gaat sneller achteruit dan je denkt.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ja, graag zelfs. En de straffen voor rijden met alcohol op mogen wat mij betreft wel 10 keer zo streng.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik zou eigenlijk de wetenschappelijke studies hiervoor moeten checken, maar ik geloof dat het bewezen is dat twee glazen max geen al te negatief effect heeft op je rijgedrag. Ik vind de wetgeving goed zoals ze nu is, maar de straffen op het overtreden van die wet mogen wel een pak strenger. Daarnaast denk ik dat het soms wel moeilijk uit te maken valt of je nu boven of onder het toegelaten promille zit. Een glaasje wijn is niet hetzelfde dan een Duvel.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2018 - 18:54 ]


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Ja! Nu wordt er al snel iets kleins gedronken omdat ze dan toch 'onder de grens' zitten. Dat glasje wordt er dan nog een en nog een,... Ik denk dat een nultolerantie de kans op teveel drinken zal verkleinen.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2018 - 19:42 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Nee, want dan kun je ook gepakt worden op iets dat je gegeten hebt waarvan je niet wist dat er alcohol inzat. (Denk aan een Bonbon/Praline of iets dat je bv op restaurant gegeten hebt).


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Snapple schreef:
    Er is al een limiet en zolang je daar onder blijft is er vgm niet zo veel aan de hand. Nultolerantie vind ik wel erg streng, stel er gebeurt iets en je moet naar het ziekenhuis wil je niet afhankelijk zijn van een taxi omdat je een glaasje ophebt.


    Ja hier ben ik het mee eens.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik denk dat het beter is om de wetgeving te behouden maar met de technologie van nu dat je standaard naast rij examen een stuk moet rijden of simulator met zon virtuele reality bril op om te ervaren hoe het is als je dronken rijdt en wat je vertragingen zijn om mensen zo wel meer bewust te maken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ja en nee. Het is moeilijk, aangezien iedereens tolerantie anders ligt.
    Ik ken mensen die ik met 5 bier op echt nog achter het stuur zou vertrouwen en dan heb je mij, die al na 2 Jilz geeneens het gaspedaal kan onderscheiden van de rem, bij wijze van spreken dan.
    Zo'n 0-regel is wel heel streng hoor. Ik denk dat de regel die we nu hebben eigenlijk wel goed werkt — maar niet iedereen houdt zich daaraan, en dat is het probleem.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik heb het even opgezocht en heel waarschijnlijk kan je amper meten of je alcohol op hebt na kersenbonbons, bijvoorbeeld.

    Er is bewezen dat je van een klein beetje alcohol al anders gaat reageren. Het verschilt per persoon, maar ik vind oprecht dat de grens naar nul mag. Zoals hierboven al gezegd wordt, is de drempel lager om nog een drankje te nemen als je er al eentje op hebt. Nee, ik zal echt niet bij mensen in de auto stappen die gedronken hebben. Hoe weinig ook.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Eens. Er mag meer gecontroleerd worden sowieso.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ben ik helemaal mee eens!!!!

    Eens. Maar dan tot aan wat het nu is bijvoorbeeld kijken naar situatie en boete/waarschuwing en daarboven strengere straffen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen