• De stelling van deze week luidt:
    Er zou een nultolerantie moeten komen voor alcohol achter het stuur.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Imelda schreef:
    Ik heb het even opgezocht en heel waarschijnlijk kan je amper meten of je alcohol op hebt na kersenbonbons, bijvoorbeeld.

    Er is bewezen dat je van een klein beetje alcohol al anders gaat reageren. Het verschilt per persoon, maar ik vind oprecht dat de grens naar nul mag. Zoals hierboven al gezegd wordt, is de drempel lager om nog een drankje te nemen als je er al eentje op hebt. Nee, ik zal echt niet bij mensen in de auto stappen die gedronken hebben. Hoe weinig ook.


    Anders gaat reageren, ja dat sowieso. Maar je reactievermogen is nog steeds attent genoeg om te rijden.


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Pinguino schreef:
    Eens. Maar dan tot aan wat het nu is bijvoorbeeld kijken naar situatie en boete/waarschuwing en daarboven strengere straffen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Fennec schreef:
    Eens. Er mag meer gecontroleerd worden sowieso.


    26 - 02 - '16

    Heel erg eens. Hoe je lichaam op alcohol reageert, is van veel meer dingen afhankelijk dan alleen de hoeveelheid alcohol. Als je een hele tijd niks gegeten hebt en/of net gesport, dan kan je hoofd na 1 drankje al licht zijn. Bovendien zorgt ook zo'n kleine hoeveelheid er al voor dat je reactievermogen ietsje verminderd.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Alcohol, drugs, medicatie (geen astma inhalers of paracetamol maar dingen als prozac en andere shit die je vaag maakt), stress, woede, paniek, verdriet etc. Een paar dingen om voor jezelf te zeggen nu ga ik niet meer achter het stuur zitten. En of het nou bij de wet verboden is of niet, vind ik dat iedereen zelf die verantwoording moet dragen. Ben je niet helder moet je niet in iets gaan zitten waar je mensen mee om het leven kan helpen. (Inclusief jezelf).


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Eens, omdat na een glaasje de drempel lager ligt er nog eentje te nemen en voor sommigen een glaasje al effect kan hebben op het reactievermogen. Zoals een paar hier al hebben gezegd.
    Heb je toch echt zin in een biertje terwijl je moet rijden, dan is alcoholvrij bier de oplossing. :Y)


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik drink geen druppel alcohol als ik achter het stuur ga zitten, maar dat doe ik uit principe.
    Ergens denk ik: Die regel van twee glaasjes Max. vind ik wel oké.
    Zo kan iemand nog genieten van één glaasje/ twee glaasjes alcohol op een avond. De mensen die zich aan deze regel houden, weten denk ik ook vaak wel van zichzelf of zij dit kunnen hebben. Ik kan persoonlijk na twee glazen wijn al ontzettend duizelig zijn, dan moet ik echt niet achter het stuur kruipen. Mijn vriend kan prima een biertje op. Het is dus toch ook een beetje je eigen verantwoording of je nog kan rijden of niet.

    Plus, je hoort vaak dat mensen die dodelijke ongelukken maken met drank op allang over het promillage heen zitten. Die doen niet aan twee glaasjes. (Waarschijnlijk trek ik hier een te gehaaste conclusie, maar vaak is het wel zo). Zulk soort mensen moeten op een andere manier aangepakt worden. Misschien maar gewoon een tijdje geen rijbewijs, of een auto met alcoholslot. (Dat moet trouwens peperduur zijn, als je die op je auto moet hebben).
    Ik ben er wel voor om mensen die deze regel overtreden ietwat strenger aan te pakken.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2018 - 15:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Frodo schreef:
    Ja! Nu wordt er al snel iets kleins gedronken omdat ze dan toch 'onder de grens' zitten. Dat glasje wordt er dan nog een en nog een,... Ik denk dat een nultolerantie de kans op teveel drinken zal verkleinen.


    Ik ben hier niet mee eens, persoonlijk. Denk aan andere landen die anti drugs zijn? Ik was twee weken terug naar Antwerpen en het rook er gewoon naar wiet, terwijl het daar officieel verboden is. Mensen doen toch wel dingen, ondanks het verboden is.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    R3HAB schreef:
    (...)

    Ik ben hier niet mee eens, persoonlijk. Denk aan andere landen die anti drugs zijn? Ik was twee weken terug naar Antwerpen en het rook er gewoon naar wiet, terwijl het daar officieel verboden is. Mensen doen toch wel dingen, ondanks het verboden is.


    In Antwerpen kom je tegenwoordig overal aan drugs. En sms'je en vijf minuten later heb je het spul. En niet alleen bij jongeren en twintigers, ook meer en meer veertigers, vijftigers,... doen het tegen de stress. Het is toch erg dat we ons moeten richten tot drugs om onze stress aan te kunnen. Hetzelfde geldt met teveel alcohol :(


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?