• V E I L      O F      D A R K N E S S


    4995. Het Azmar Koninkrijk is in de loop van de jaren drastisch verandert — de velen oorlogen hebben hun tol geëist en immens veel mensen zijn zich gaan afvragen of magie daadwerkelijk positief is. De opkomst van de Rueri is hierdoor begonnen, een organisatie die al een tijd in het geheim kracht aan het winnen is over het Koninkrijk.
          Hoewel er nog zeker plaatsen zijn waar magie wordt geaccepteerd, hebben de meeste van de menselijke burgers — na de talloze oorlogen, draken aanvallen, invasies, en meer — de Rueri aanvaard. Ze zien immers in wat magie met de wereld heeft gedaan. Aelley is één van de plekken in Azmar waar het nog daadwerkelijk welkom is, alleen is het tot de nok toe gevuld met wezens die onderdak proberen te vinden. Het is niet zeker dat ze daar veilig zijn, gezien zelfs daar regelmatig enkele leden van de Rueri opduiken om hun afkeer tegen magie gebruikers als zowel wezens te laten bemerken. Hoewel de Rueri met goede intentie is gestart, zitten er rotte appels in de organisatie die de boel verpesten. Daarbij, niet iedereen vertrouwt de Rueri. Zelfs sommigen binnen hun eigen klasse niet.





    • r o l e s

    Morticia — Jasmine Al'Ghamdi, zandelf, 1.1
    MeIpomene — Elide Oryn, halfbloed heks, 1.3
    Armadillo — Vaillé N'avale, human, 1.3
    Ayala — Diamanda Price, woudelf, Rueri, 1.3
    Oriole — female, Rueri



    Morticia — male, Rueri, commandant
    Fullmetal — Henry Raegan, generaal, 1.2
    Joy_19x — Ethan Sadler, Rebel, 1.3
    Armadillo — Ravi N'avale, human, 1.3
    Hephaistion — Valin Alderana, woudelf, 1.3




    • l i j s t j e
    Volledige naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Race / Afkomst:
    Rueri / Rebellen / Neutraal: (Hoe lang al, wat voor functie, ben je het ermee eens, etc.)
    Specialiteit / Zwakte:
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Relaties:
    Extra: (Geschiedenis is niet per sé nodig, maar als je het idee hebt dat je personage hier baat bij heeft, doe het gerust.)


    • r u l e s
    ➳ Qua personages hun leeftijd, graag variatie en niet allemaal 20/21/22.
    ➳ Vloeken en 16+ mag, maar ruzie OOC gaat niet gebeuren hier. Respecteer elkaar, en sluit niet iemand buiten. De huisregels van Quizlet gelden hier vanzelfsprekend ook. Als er toch iets aan de hand is met een user, dan wil ik graag helpen om het op te lossen. Wanneer je je niet gehoord denkt te voelen, is er ook altijd nog het Vertrouwenspersonen topic.
    ➳ Er is een minimum van 300 woorden, geen one-liners of personen die na enkele (of geen) posts geplaatst te hebben gelijk stoppen. Het zou zonde zijn van je RPG personage en de roleplay zelf, denk dus alsjeblieft na voor je hieraan mee wilt doen.
    ➳ Originaliteit in rollen is een must! Het is een RPG waar je je fantasie juist in los kunt laten, dus leef je vooral uit — dit betekent geen Gary – Stu’s en Mary Sue’s.
          Niet godmodden. Bestuur enkel je eigen personages, tenzij je toestemming hebt van de desbetreffende user. Bedenk verder ook dat als je personage niets van een gebeurtenis heeft gehoord, gezien of meegemaakt (of gelezen in de krant, etc.), weet je er niets over. Je hebt geen alziend oog!
    ➳ Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij aangegeven.
    ➳ Over het algemeen laat ik reserveringen 48 uur staan, maar ook hier valt een wat uitgebreidere tijd voor te geven.
    ➳ Houd vrouwen en mannen gelijk. Probeer in elk geval een man te spelen als je dit niet eerder gedaan hebt, want iedereen heeft 1/1 man en vrouw.


    • e x t r a      i n f o r m a t i e
    — SPEELTOPIC
    — PRAATTOPIC
    — INFORMATIE HOOFDSTUK

    In het praattopic kunnen er bepaalde zaken afgesproken worden, zoals de ideeën over verschillende events die in de RPG kunnen worden gegooid. Er kan ook een PB naar mij gestuurd worden met daarin dingen (geheimen, een plotse inval, leuke krantenkoppen, etc. . .) over jouw of iemand anders personage. Als je een ander idee hebt dat je liever anoniem in het topic geplaatst wilt hebben, mag dat ook! Niets is te gek, dus stuur alles wat je je maar kunt bedenken in.

    Als er mensen zijn die nog passende foto's hebben, stuur die dan vooral door! Ze kunnen namelijk van pas komen, en dan hoef ik niet de hele tijd te zoeken naar dé perfecte foto die wellicht een ander wel is tegengekomen.
    En, als er users zijn die het leuk vinden, kan ik ook een discord aanmaken hiervoor – zodat we gezellig met elkaar kunnen praten, of mogelijk ragen over wat een personage nu weer heeft gedaan. :Y)

    [ bericht aangepast op 1 dec 2018 - 18:20 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik vroeg me nog iets af. Aelley wordt eerst genoemd als een plek waar magie nog welkom is maar in het hoofdstuk met extra informatie staat dat de rueri daar juist veel kracht en invloed heeft. Hoe zit dit nu precies? Want als de rueri veel invloed hebben in Aelley dan is magie toch juist totaal niet welkom daar?

    Ik zal vanavond aan mijn rol beginnen en hoop hem morgen af te hebben (:

    Klein vraagje: hoe lang bestaat de Rueri al? + zal lady whatshernameiforgot gespeeld worden of blijft zij NPC? (:


    help

    Ik heb even nagedacht en ik zou graag een mannelijke woudelf willen ^^


    Stenenlikker

    @ Joy_19x — Goeie vraag! Misschien staat het er een beetje onduidelijk, maar het was enorm veel tekst. Vergeef me. Zoals ik het bedoel, is magie in de wereld nog wel welkom, maar de Rueri probeert dit terug te schroeven / mensen te beschermen tegen de gevaren ervan. Dus, een vreemde vergelijking, maar het is een beetje als roken: het heeft veel effect en er zijn maatregelingen tegen getroffen, maar het is niet verboden. Zoals er staat, is de Rueri met goede intentie begonnen, alleen is dit door de tijd heen uit de hand gelopen. (Hier heeft de oprichtster alleen geen weet van, gezien het stiekem gebeurd, en zij zich meer achter de schermen houdt.) Aelley is het "hart" van het Azmar Koninkrijk en de organisatie staat dus op goede voet met de Koning, waardoor het volk eerder neutraal is dan tegen de Rueri. Al zijn er natuurlijk wel figuren die ertegen zijn, maar breed genomen neigt het naar neutraliteit. Echter, als je het over de rebellen hebt, dit gaat grotendeels wel tegen de regels in en aangezien de Rueri overal oren en ogen heeft, hoort dit te gebeuren in het geheim.

    Hopelijk heeft dit je vraag genoeg beantwoord, en anders: schroom niet er meer te stellen!

    @ Fullmetal — Zij zal NPC blijven, mits iemand zich geroepen voelt haar te spelen! Maar ik neig ernaar haar simpelweg NPC te houden, gezien ik bang ben dat ze anders niet tot haar recht komt. De Rueri bestaat, pak 'm beet, zes jaar. Als we het echter hebben over het hele begin, waar het niets meer was dan een klein groepje en een idee, dan acht jaar.

    @ Hephaistion — Je staat erbij!

    Praattopic is aangemaakt! Voel je vrij relaties en ideeën te bespreken!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Oke nog een vraagje dan hahaha, Welke maatregelen zijn er precies al genomen? Wat doet de ruwer bijvoorbeeld als ze dus iemand tegen komen die magie beheerst?







    RAEGAN.
    FALL DEEPER AND DEEPER;
    THE SIRENS ARE SINGING YOUR SONG.









    WHAT DOESN'T
    KILL ME
    MAY MAKE ME WANT TO
    KILL YOU



    Naam
    Henry Raegan.


    Leeftijd
    Zevenentwintig, geboren op 9 augustus.


    Ras
    Mens.

    Rueri
    Sinds zo'n jaar of vier werd Henry gepromoveerd tot generaal van de Rueri, ondanks dat hij bekend staat als iemand die maar al te graag buiten de lijntjes kleurt.


    Specialiteit
    Henry's training startte met jagen, waardoor hij een enorm arendsoog heeft ontwikkeld. Er is vrijwel niets dat hem ontgaat. Alhoewel hij meesterlijk is met zo'n beetje elk afstandswapen, verkiest hij het fysieke vechten. Zijn zwaardvaardigheden en voetenwerk zijn ook onberispelijk, maar Henry is iemand die voor elke opportuniteit gaat en is dus niet bang om vals te spelen. Meestal ontgaat het mensen niet dat zijn knokkels permanent blauw staan.


    Zwakte
    Henry is arrogant en heeft soms de neiging zijn tegenstander te onderschatten. Hij heeft ook een hele specifieke zwakke plek: de onderste ribben van zijn rechterhelft zijn door het constante geweld van zijn vader verzwakt en zijn meer dan een keer gebroken. Als deze plek geraakt wordt, raakt hij meestal even uit zijn lood geslagen - maar hij heeft er een gewoonte van gemaakt die plek overdadig te beschermen. Op zich is het moeilijker te raken, maar makkelijker op te merken dat daar iets zit wat pijn kan doen.


    Relaties
    Jasmine Al'Ghamdi
    Een paar jaar geleden arresteerde Henry Jasmine toen bleek dat zij degene was die onrust tegen de Rueri opstookte. In een poging te weten te komen wie en waar nog meer rebels gespuis was, liet hij haar volledig over aan de lieflijke zorg van cipier, die maar wat graag met scherpe voorwerpen speelt. Helaas wist ze te ontsnappen voordat ze enige informatie loste. Tot ongeveer een week geleden, was het voor Henry vrijwel onmogelijk enig spoor van de zandelf te traceren. Hij heeft vaker de neiging Jasmine te vervloeken dan God als er wat foutloopt binnen Rueri-operaties.

    Diamanda Cristall Emethyst Price
    X

    Ethan Sadler
    Ethan Sadler is voor Henry vooral een naam op papier, gezien het vele papierwerk dat met wapenhandel gepaard gaat en administratie helaas ook één van zijn taken is. De weinige keren dat Henry Ethan heeft ontmoet, hebben geen al te groots beeld van de man gecreëerd. Zoals zovelen, is Ethan één van de vele mensen die Henry niet vertrouwt. Daarbovenop ergert hij zich stiekem ook aan de interesse die Ethan lijkt te tonen in Vaillé en jeuken zijn handen vaker dan eens om de man een blauw oog te slaan. Dit toont hij echter niet - Henry is geen man die zijn jaloezie (als je het dat al kunt noemen) toont. Op het vlak van 'competitie' is hij erg onverschillig.

    Elide Oryn
    Zo'n acht jaar geleden, op een dorpsfeest waar teveel bier aan minderjarigen werd geserveerd, leerde Henry Elide kennen. Hij was een negentienjarige, nog wat hormonale puber die teveel alcohol in zijn systeem had en veel te gelukkig voor zijn doen was. Het kan zijn dat hij haar iets teveel van zijn verleden verteld heeft, maar het enige dat hij zich nog van het hele voorval herinnert, is dat hij 's ochtends wakker werd met een beeldschone, naakte vrouw naast hem.

    Gareth Wright
    Bruh ik heb echt geen idee meer wat we daarvoor besproken hadden oeps.

    Valin Alderana
    X

    Ravi Samir N'avale
    Ravi mag Henry niet en dat gevoel is wederzijds.
    Vaillé Délice N'avale
    Zo'n drie jaar geleden viel Henry de herberg binnen om een rebellenleider op te pakken en brak daarbij een dronkaards neus en een paar glazen. Het was geen elegante eerste kennismaking, maar een paar weken later redde Henry Vaillés leven toen ze bijna in de rivier verdronk. Hoewel Ravi hem permanent verbannen had uit de herberg, spendeerde Henry er de komende weken om zijn papierwerk in orde te brengen en een oogje in het zeil te houden. Het zusje van de herbergier leek een vreemde interesse in hem te tonen die Henry in het begin wat ongemakkelijk deed voelen. Toen ze er echter op een koude winteravond op stond een oververmoeide Henry naar zijn voordeur te begeleiden, bloeide er iets moois. Twee jaar later zijn de twee nog steeds een koppel waar vaak op gefronst wordt - maar de geruchten dat Henry haar mishandelt zijn leugens en Vaillé is zowat de enige persoon op de hele aardbol die Henry's vertrouwen geniet. Tot voor kort.

    HERE IN THE FOREST, DARK AND DEEP, I OFFER YOU ETERNAL SLEEP.


    Karakter
    Adaptable, alert, brilliant, capable, challenging, charismatic, clever, confident, cultured, curious, daring, dedicated, disciplined, focused, forceful, hardworking, independent, individualistic, loyal, observant, organized, perfectionist, persuasive, practical, precise, realistic, resourceful, studious, thorough, well-read, witty, aggressive, ambitious, authoritarian, deceptive, determined, dominating, outspoken, sarcastic, skeptical, stubborn, unpredictable, abrasive, apathetic, arrogant, calculating, callous, cold, cruel, cynical, deceitful, hateful, hostile, impatient, opinionated, opportunistic, prejudiced, single-minded.

    Voor de Rueri is Henry één van de briljantste en meest meedogenloze strategici die ze zich kunnen voorstellen. Hij toont een enorme loyaliteit tegenover hen, maar staat ook bekend als arrogant en agressief tegenover zijn collega's. Zijn intelligentie lijkt soms verdoezeld door zijn impulsiviteit. Henry vindt het makkelijker om alleen te werken en maakt daarom soms op zijn eigen houtje beslissingen die weliswaar efficient blijken - achteraf gezien - maar ook frustratie kunnen teweegbrengen bij zijn meerderen. Dankzij zijn betrouwbaarheid, werden al meer dan één daad van Henry door de vingers gezien.
          Voor mensen die hem niet kennen, is Henry een afstandelijke en sarcastische man met wrede ideeën, waardoor hij misschien wel één van de meest gehate mannen in Azmar is. Op zich deert dit hem niet, maar dat komt voornamelijk omdat hij alle twijfels over zichzelf diep verstopt heeft achter slot en grendel. Er zijn weinig mensen die diep genoeg kunnen graven om de gebroken veertienjarige te ontdekken die daar nog steeds verborgen zit.
    Henry kan echter ook erg charismatisch en charmant zijn, als zijn humeur hem dat toestaat. Ondanks zijn door daden bevestigde reputatie, is hij een harde werker die nieuwsgierig is naar nieuwe kennis en vaak met zijn neus in de boeken zit of aan zijn bureau in slaap valt. Op die momenten ziet hij er bijna onschadelijk uit. Bijna.


    Geschiedenis
    Henry Raegan werd geboren op een zonnige zomerse middag op het domein van de familie Raegan. Hij was de eerste zoon van Elizabeth en Alistair Raegan. Vanaf het eerste moment dat hij de wereld betrad, werd Henry omgeven door liefde. Hij kreeg, als zoon van de rijke Alistair, alles wat zijn hartje begeerde en was voor iedereen die de kleine peuter kende een hartelijk, schattig zonnestraaltje.
          Totdat Iphigenia hun leven binnenstapte. De tweeëntwintigjarige kwam samen met Alistairs broer - haar kersverse echtgenoot - de zomer op domein Raegan doorbrengen. Henry was op dat moment zo'n zes jaar, dus hij wist niet precies wat er aan de hand was, totdat het gelaat was.



    QUOTH
    THE RAVEN,
    "NEVERMORE".



    SENTIMENT IS A CHEMICAL DEFECT FOUND IN THE LOSING SIDE.


    Het geschreeuw begon. Eens Alistairs affaire aan het licht kwam - wat niet bijzonder lang duurde - was Henry's kindertijd plotsklaps afgelopen. Alles veranderde. Alistair werd van de rest van de familie geïsoleerd en werd steeds agressiever. Toen Henry acht was, besliste Alistair dat het tijd was zijn zoon wat discipline bij te brengen onder de vorm van blauwe plekken en heel wat littekens die nog steeds op Henry's lichaam te vinden zijn.
          Henry werd bang van zijn vader, maar had gelukkig nog steeds een moeder die hem de affectie gaf waar hij zo naar hunkerde. Toen hij tien was, viel ook die laatste troost weg.
          Toen Elizabeth verdween, lag er een verblindend witte sneeuwlaag over de buitenwijk van Aelley waar domein Raegan zich bevond. Misschien was ze weggelopen en had ze Henry in de steek gelaten, of misschien had Alistair haar vermoord. Beide opties leken zowel absurd als hoogst mogelijk. Hoe dan ook, Henry voelde zich verraden en naarmate de jaren verder liepen, hoopte die wrok zich steeds hoger op.
          Toen hij veertien was, schoot van die vrolijke, gelukkige zesjarige pruts niets meer over. De angst voor zijn vader veranderde in haat naarmate de klappen harder werden en de littekens talrijker. Henry zwoer om nooit zoals zijn vader te worden; een triestige, eenzame man die afhankelijk was geworden van alcohol en geweld. Maar de bitterheid in Henry bleef groeien. Op zijn vijftiende trok hij naar de binnenstad met de belofte een verschil te maken, iets te bereiken wat nooit binnen handbereik van zijn vader had gelegen of zou kunnen liggen. Daar ontmoette hij Lendoras, één van de latere oprichters van de Rueri en zelfbenoemde geleerde. Lendoras had een enorme biblitheek te zijner beschikking, waarin Henry in de vijf jaar die daarop volgden bijna elk uur van elke dag te vinden was. Lendoras stierf vier jaar geleden tijdens in een inval in een rebellenkamp. Nu, twaalf jaar nadat hij zijn thuishaven verliet, is Henry Raegans naam er een die bij zowel gewone mensen als magische wezens een uitgesproken mening uitlokt; generaal Raegan is in de afgelopen vier jaar misschien wel een van de beruchtste mensen in heel Azmar geworden.


    Extra
    Henry woont momenteel in een nederig, maar erg comfortabel huisje aan de stadsrand van Aelley (helemaal aan de andere kant van waar zijn vaders huis staat). Het is er altijd keurig opgeruimd, los van alle stapeltjes boeken die overal te vinden zijn. Zijn paard, dat uiteraard even zwart als zijn ziel is, heet Mara en is buiten zijn boekencollectie zijn trotste bezit. Verder is hij linkshandig.


    [ bericht aangepast op 1 dec 2018 - 15:01 ]


    help

    Hey zou het nog mogelijk zijn om een personage door te geven? Zo ja, ik verkies eerlijk gezegd duistere elf/demoon types :S als dat mogelijk is zou dat heel aardig zijn zo niet ( wat ik natuurlijk zou begrijpen ) dan hou ik het denk ik bij een woudelf of een heks.

    Ps: een beetje nieuw in deze RPG dus als ik iets verkeerd doe wijs me erop enzo. En ik zal waarschijnlijk soms wel eens nog een vraag hebben als dat niet te veel stoort :S

    [ bericht aangepast op 23 nov 2018 - 23:29 ]


    The best way to destroy an enemy is to make him your friend

    @ Ayala — Heb je alle informatie doorgelezen? Ik heb er namelijk o.a. ingezet dat het grotendeels om de woud— en zandelfen gaat. Een magiër / heks mag er ook wel in voorkomen, maar daar heb ik het liefste niet zoveel van, omdat je wel een goed verhaal daarvoor moet hebben. Het speelt zich af in Aelley en de duistere types, die jij prefereert, resideren in Sotan. Natuurlijk mag je wel een woudelf of een heks reserveren, maar zorg er a.u.b. wel voor dat diegene niet een overpowerd Mary Sue is. Welke van de twee zou je willen?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Het liefste een woudelf graag :)
    Dankje dat ik mee mag doen, zal meteen beginnen let het personage!

    Ik had wel nog een vraagje. Wat bedoel je precies met de specialiteit van het personage? En kunnen bv de ouders mensen zijn maar het personage zelf een woudelf?

    [ bericht aangepast op 24 nov 2018 - 0:25 ]


    The best way to destroy an enemy is to make him your friend

    @ Ayala — Ik zal een woudelf voor je reserveren. Wil je een man of een vrouw?

    Natuurlijk mag je gewoon vragen stellen, die ik dan zo goed mogelijk probeer te beantwoorden. Zou je die alleen in het praattopic willen stellen? Zo blijft het rollentopic nog overzichtelijk.
          De specialiteit van een personage is hetgeen waar die goed in is, zoals een bepaald soort wapen hanteren of wellicht dat degene heel behendig is of goed is in het bespieden van anderen. Dat soort dingen, snap je? Als je dat beschrijft wil ik echter ook dat er een zwakte bijkomt, om het uit te balanceren — het is namelijk niet dat het personage overal goed in is. En nee, dat kan niet — het is of een halfling, waarvan één van de ouders een mens is en de ander een volbloed (!) elf, of het personage is een volbloed woudelf. Lees alsjeblieft dit hoofdstuk door voor meer informatie, zodat je meer duidelijkheid hebt.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2018 - 14:46 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Kan ik nog een vrouwelijk lid van de Rueri, een commandant, reserveren?

    @morticia ik zou het liefste een vrouwelijk personage hebben


    The best way to destroy an enemy is to make him your friend

    Oriole schreef:
    Kan ik nog een vrouwelijk lid van de Rueri, een commandant, reserveren?

    De commandant is al genomen, maar ik kan mogelijk wel een rol voor je vrijmaken waar ze over een andere regio (dan Aelley) gaat. Zou dat een probleem zijn?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    De commandant is al genomen, maar ik kan mogelijk wel een rol voor je vrijmaken waar ze over een andere regio (dan Aelley) gaat. Zou dat een probleem zijn?


    Owh, ik had uit de tekst geïnterpreteerd dat commandanten over een kleiner gebied gingen, dan heb ik niet goed bedacht dat met regio heel Aelley wordt bedoeld.
    Zou ze dan een gewoon lid uit de Rueri kunnen zijn? Dat sluit ook meer aan bij een ideetje wat ik nu voor haar krijg.

    Oriole schreef:
    (...)
    Owh, ik had uit de tekst geïnterpreteerd dat commandanten over een kleiner gebied gingen, dan heb ik niet goed bedacht dat met regio heel Aelley wordt bedoeld.
    Zou ze dan een gewoon lid uit de Rueri kunnen zijn? Dat sluit ook meer aan bij een ideetje wat ik nu voor haar krijg.

    Ik kan gewoon doen dat er twee per gebied zijn, hoor. Dan hebben ze gelijk iemand om mee te overleggen, da's wellicht wat meer logischer ook. Maar, mocht je dan nog alsnog een gewoon lid willen zijn, zeg het maar.


    Quiet the mind, and the soul will speak.