• Lieve mensjes,

    Ik moet in het derde jaar van mijn HBO Engineering opleiding een halfjaar lang een minor volgen - mag ook 2 keer een kwartaal minor zijn. Nu lijkt het mij geweldig om Japans of Chinees te doen, gezien de meeste minors die ik zie Research- of Business-based zijn en mij dat echt niet aanspreekt.

    Ik zit alleen met een klein probleempje. Ik kan sowieso al geen minor Japanse taal vinden in Nederland, alleen de Asia Studies in Leiden. En de minor Chinese Taal en Cultuur die ik heb gevonden is verplicht 10 weken in Nederland en 10 weken in China. Natuurlijk is het gaaf om 10 weken in China te studeren, maar ik ben nogal gehecht aan mijn thuisomgeving - mijn vrienden, sport, familie, etc. laat ik dan allemaal achter 10 weken lang.

    Nu dacht ik "laat ik het hier eens vragen" gezien er hier vast wel mensen zijn die snel en veel last van heimwee hebben en toch de keuze gemaakt hebben in het buitenland een stage of studie te volgen, of tips hebben voor minors Japans of Chinees in Nederland zelf.
    Dus ik hoor graag jullie ervaringen of tips!

    [ bericht aangepast op 27 dec 2018 - 13:12 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen