• "New year, new me!" Right?
          Bovenstaande uitspraak is helaas meer 'ik' dan ik zou willen toegeven. Daarnaast ben ik me er al een tijdje van bewust dat mijn schoolefforts wel wat omhoog kunnen, dus, bij deze: Het grote 'help-wat-is-school' topic!

    Een fijn topic om lekker met zijn allen over school te klagen en de opdrachten die we moeten afhebben, maar nog niet aan zijn begonnen, maar bovenal elkaar te motiveren! Ik wil alles horen!
    Een kleine disclaimer, trouwens. Natuurlijk ken ik jullie en ik ga er vanuit dat ik dit niet hoef te zeggen, maar ik wil het toch even kwijt: Er zullen mensen zijn die iedere keer (zoals ik) dingen uitstellen en domme keuzes maken. Vraag jezelf goed af of het nodig is om diegenen op hun vingers te tikken of dat je beter motiverende tips kunt geven. Don't hate me please. Ik wilde het wel even noemen.
          Dus, lieve lieverds, deel je tips en vragen. Of je nou op de middelbare school zit of je master bijna heb afgerond, ga ervoor! of misschien ben je zelfs wel weer back op de basisschool, maar dan geupgrade.

    Happy studying!

    Bronnen van inspiratie/motivatie:
    Holly Gabrielle
    Jusuf
    Ruby Granger en haar zus.
    studytee
    Hogwarts Ambience sounds
    Deze afspeellijst.
    Of misschien past dit wat meer bij je.

    Hebben jullie meer?

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 11:18 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Zelf zit ik nu doelloos achter mij laptop nieuwe topics te maken, terwijl ik eigenlijk dingen voor school moet doen – of eigenlijk eerst een planning maken, maar ik heb het idee dat dat zoveel effectiever kan.

    Hoe maken jullie altijd een planning en hoe schrijven jullie op wat je precies voor welk vak moet doen?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Mt
    I feel this. Ik ga nu winkelen ipv te studeren want ja, koopjesperiode :’)
    Heb ik dinsdag examen. Maybe😂


    A to the Z

    Hehehe...
    Ik kwam erachter dat ik nog maar anderhalve week heb voor een essay van 3500 woorden ipv 2 weken en ik heb nog niets gedaan.
    Dus dat wordt toch echt vandaag beginnen en de komende 2.5 week stressen, want daarna volgt nog een verslag en een tentamen.


    Stenenlikker

    Ik heb net eindelijk mijn kennisbasis rekenopgaven gemaakt. Whoe, go me!
    En Belle, you can do it! Sit your ass down, warm die vingertjes op en go for it! Volgens mij ben jij retegoed is essay's schrijven.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Pff ik ga mn deadlines en studiepunten niet halen omdat ik griep en keelontsteking heb en de eerste week van de vakantie alleen maar mantelzorg taken had. Half jaar werk voor school down the drain in twee weken tijd.


    The truth is out there.

    Me! I need new motivation for school...
    Mijn vorige stage is zo kut afgelopen dat alles de bons heeft gekregen en opnieuw starten is zo zwaar...


    It's never gonna happen, Guys.

    YES — ik ben de basisschoolpersoon met een upgrade. Maandag gewoon weer werken en honestly, de kerstvakantie is zo snel voorbij gevlogen dat ik geeneens het gevoel gehad had thuis te zijn geweest. :W

    Wat ik overigens altijd doe, is ‘s ochtends een to do lijstje maken voor die dag — zo houd ik overzicht en moet ik prioriteiten stellen (wat nogal een dingetje is voor mij).


    •

    Lohse schreef:
    Pff ik ga mn deadlines en studiepunten niet halen omdat ik griep en keelontsteking heb en de eerste week van de vakantie alleen maar mantelzorg taken had. Half jaar werk voor school down the drain in twee weken tijd.


    Girl, ik raad je aan om uit te zoeken wanneer de herkansingen zijn. Dit staat meestal wel ergens op de HAN website van je studie. Of vraag een gesprek aan met je SLB’er. Tijdens mijn periode op de HAN heb ik 50% van mijn opdrachten ingeleverd bij de herkansingen en daardoor haal je je studiepunten alsnog. 💪🏻


    •

    Iucifer schreef:
    Zelf zit ik nu doelloos achter mij laptop nieuwe topics te maken, terwijl ik eigenlijk dingen voor school moet doen – of eigenlijk eerst een planning maken, maar ik heb het idee dat dat zoveel effectiever kan.

    Hoe maken jullie altijd een planning en hoe schrijven jullie op wat je precies voor welk vak moet doen?


    Ik heb (bijvoorbeeld bij een toetsweek) deze lay-out:


    Horizontaal staan de dagen die ik moet leren en per vak heb ik een rij waarin ik met de hand opschrijf wat er moet gebeuren. Ik zorg altijd voor een "alles herhalen" dag, zo kan mijn planning nog één dag uitlopen mocht er opeens iets gebeuren wat ik niet verwacht had. Toetsen waar ik niets voor hoef te doen, zoals leestoetsen, noteer ik wel, maar samen met de toets die ik ook die dag heb, die krijgt dus geen aparte rij.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Paracosmic schreef:
    (...)

    Girl, ik raad je aan om uit te zoeken wanneer de herkansingen zijn. Dit staat meestal wel ergens op de HAN website van je studie. Of vraag een gesprek aan met je SLB’er. Tijdens mijn periode op de HAN heb ik 50% van mijn opdrachten ingeleverd bij de herkansingen en daardoor haal je je studiepunten alsnog. 💪🏻


    Dit werkt niet meer zo ik heb een nieuwe onderwijsvorm zonder herkansingen...


    The truth is out there.

    Iucifer schreef:
    Ik heb net eindelijk mijn kennisbasis rekenopgaven gemaakt. Whoe, go me!
    En Belle, you can do it! Sit your ass down, warm die vingertjes op en go for it! Volgens mij ben jij retegoed is essay's schrijven.


    Lekker bezig!
    Thanks voor het vertrouwen en het compliment, haha.
    Het grootste probleem is alleen dat ik nog niet precies weet waar ik over wil schrijven, want de opdracht is best wel vrij daarin. En gewoon niet zo uitgebreid. Er staat dat er meer uitleg volgt in de colleges, maar ik kan me die uitleg niet herinneren en mn volgende college is pas donderdag. En ik ga niet in 3 dagen tijd een essay van 3500 woorden kunnen schrijven. Dussss, ik moet het zelf maar gaan uitzoeken en hopen dat ik er wat van kan maken.
    Maarja, ik denk dat ik nu een onderwerp heb, dus laat ik er maar voor gaan, haha, en dan hopen op het beste.

    En nog over planningen, wat zijn dat? Ik heb een maandplanning met daarop al mijn activiteiten en deadlines ed, maar that's it. Ik ga altijd (ruim op tijd) gewoon aan de slag en dan komt het vanzelf af.


    Stenenlikker

    Naja, niet perse planning als in wat ik wanneer ga doen, maar ik ben al eeuwen opzoek naar een manier waarop ik alle verschillende documenten met informatie op blackboard makkelijk kan omzetten in een soort schema met wat wanneer af moet. Dat is mijn grootste studiestruggle nog wel en ik denk dat ik naar het langst mee bezig ben.
    Hoe schrijven jullie dat op? Help.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Lohse schreef:
    (...)

    Dit werkt niet meer zo ik heb een nieuwe onderwijsvorm zonder herkansingen...



    Maar even serieus: dit slaat nergens op. Ik zou sowieso een gesprek plannen met je SLB'er en anders gewoon de situatie van je vakantie uitleggen, misschien dat er dan nog wat geregeld kan worden?


    Hephaistion schreef:
    (...)

    En nog over planningen, wat zijn dat? Ik heb een maandplanning met daarop al mijn activiteiten en deadlines ed, maar that's it. Ik ga altijd (ruim op tijd) gewoon aan de slag en dan komt het vanzelf af.


    Dit heb ik mezelf echt vijf jaar lang voorgenomen tijdens m'n studie en het is NOOIT gelukt. :W


    •

    Op één of andere manier werkt het bij mij, vooral de laatste tijd, haha. Ik had afgelopen halfjaar mijn beide essays al een paar dagen voor de deadline af. Vraag me niet hoe ik het deed, hahaha.
    Alhoewel, ik ben gewoon een enorme stresskip die (redelijk van te voren) denkt dat het niet op tijd af gaat komen en dan ga ik keihard aan de slag, om het vervolgens ruim op tijd af te hebben, oops.

    Naja, niet perse planning als in wat ik wanneer ga doen, maar ik ben al eeuwen opzoek naar een manier waarop ik alle verschillende documenten met informatie op blackboard makkelijk kan omzetten in een soort schema met wat wanneer af moet. Dat is mijn grootste studiestruggle nog wel en ik denk dat ik naar het langst mee bezig ben.
    Hoe schrijven jullie dat op? Help.


    Aah, mijn deadlines zet ik dus altijd op mijn maandplanner, maar dan zou je in feite wel weer elke week blackboard moeten induiken om je deadlines voor over 3 weken te zoeken.
    Daarnaast had ik voor een vak deze periode een studiewijzer die lichtelijk onoverzichtelijk was, dus heb ik zelf per week opgeschreven wat ik moest doen voor dat vak, zodat alle informatie bij elkaar stond.


    Stenenlikker

    Dit topic komt echt precies oprijd nu de tentamenweken eraan komen. Ik heb nu 2 weken kerstvakantie, 1 zelfstudieweek, en 3 tentamenweken - 6 weken dus geen les. Het komt nu echt op mezelf aan om motivatie te vinden en te beginnen, en gelukkig heb ik een paar dagen terug een goede planning gemaakt. Hopen dat ik het ga redden dus.

    Iucifer schreef:
    Naja, niet perse planning als in wat ik wanneer ga doen, maar ik ben al eeuwen opzoek naar een manier waarop ik alle verschillende documenten met informatie op blackboard makkelijk kan omzetten in een soort schema met wat wanneer af moet. Dat is mijn grootste studiestruggle nog wel en ik denk dat ik naar het langst mee bezig ben.
    Hoe schrijven jullie dat op? Help.


    Net als Hephaistion gebruik ik een maandplanner, maar ook een week en dagplanner (want ik ben extra, oke). Dit doe ik allemaal in m'n bujo. Ik zit er zelf aan te denken mijn overige bujo speciaal aan dit soort schooldingen te gaan wijden. Heb een voorbeeldje onder de spoiler gezet. Alles wat geel gemarkeerd is, zijn tentamens en op paperday moet ik al mijn verslagen ingeleverd hebben. Alles wat roze gemarkeerd is, is vrije tijd, want ik heb ook gewoon nog een leven naast school, haha.
    Gelukkig is de afbeelding gedraaid!!! Not


    Anyways, nu moet ik weer even aan school, want volgens de planning doe zou ik van 14:00 tot 15:30 weer het volgende vak doen, oeps. Ik hoop dat dit je een soort van kan helpen?


    There are poems inside of you that paper can't handle