• Killer times
    Rollen - Praat - Speel


    Op 12 mei 2013 werd de zeventienjarige Ash Doe opgepakt. Na twee maanden onderzoek werd de jongen veroordeeld voor de uiterst gewelddadige moorden op 13 mensen. Hij verdween naar het Burgerhartfort in Maine. Zes jaar later, op 15 november 2018 ontsnapt hij.
    Oakton, het stadje waar hij sinds zijn negende gewoond had, was na die beruchte arrestatie nooit meer hetzelfde.

    OPZET
    ⇸ Mijn bedoeling van deze RPG is iets kleinschalig, met maximum 10 rollen, die vooral gericht is op relaties onder de personages. Ik ben me ervan bewust dat de RPG rond een persoon draait (Ash), maar het is zeker niet de bedoeling dat alles om hem draait.
    ⇸ Omdat ik zelf al heel vatbaar ben om RPG's te laten liggen, wil ik dit tegengaan door enkele data vast te leggen waarop een skip gebeurt. Zo kan je daar al naar toe werken en ik denk dat er dan minder neiging is tot afhaken. Waar het verhaal naar toe skipt, is uiteraard open voor suggesties en overleg.
    ⇸ De RPG kan eigenlijk op drie momenten beginnen. Hier hoeft echt geen rekening mee gehouden worden met de rol van Ash, ik vind zelf alle opties aanlokkelijk:
          - Eventjes voor Ash gearresteerd wordt
          - Vlak na de arrestatie
          - Vlak na zijn ontsnapping
    Uiteraard is het ook mogelijk om bij het eerste te beginnen en te skippen naar de andere momenten. Laat weten wat jij het interessantste vindt!
    INFO
    Ash
    Zie de rol op pagina 1
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Oakton
    ⇸ California, dicht bij Riverside
    ⇸ klein stadje met zo’n 1200 inwoners, 2 lagere scholen, 2 middle-schools & 1 highschool.
    ⇸ een meer: populaire zomerbesteding
    ⇸ naast het meer: een klein bos, met aan de rand een krottig huis (Higgins’ house) met een plaatselijke spooklegende. In het bos zijn kampeermogelijkheden
    ⇸ populaire plaatsen: Suzie’s Diner, ... (vul maar aan)

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    ROLLEN
    Welke
    Je kan kiezen wat voor rol je neemt: vrienden, familie (zussen en broers mogen zeker!), kennissen, FBI, voor- en tegenstanders. Zolang je openstaat voor overleg, moest er toch een probleem zijn, is het goed (:
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Lijstje
    ⇸ naam
    ⇸ leeftijd
    ⇸ innerlijk
    ⇸ uiterlijk
    ⇸ achtergrond:
          - relatie tot Ash
          - hoe gereageerd op de arrestatie
          - wat doen ze nu?
    ⇸ extra
    ⇸ relaties

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    Rollen: 5 & 8
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Luftmensch - Ash Doe - 23 - 1
          Necessity - Victor Collins - broer - 26 - FC - 3
          MeIpomene - Grayson Cross - FBI - 23 - Adi Gillespie - 2
          Paracosmic - Easton Covington - duts - 23 - Xavier Serrano - 4
          xJess - Isaac Thorpe - BFF - 23 - River Viiperi - 3
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Madalena - Rosalina Parker-Fernandez - lief - 22 - Vanessa Morgan - 2
          Tad - Naam - zus - leeftijd 2018 - FC - pagina
          Arcenciel - Alexis Smith - BFF - 22 - Hande Erçel - 2
          Anatomy - Juliette Covington - 21 - Lilly Collins - 3
          IrisWestAllen - Dakota Pruitt - vijand - 22 - Emma Dumort - 2
          Maledictus - Saffrina Pontmercy - 22 - Dorit Revelis - 4
          Ziegler - Liviah Isabella Montgomery - fling - 21 - Daria Milky - 4
          Luftmensch - Camilla Marveilleux - 21 - 4
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    REGELS
    ⇸ De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    ⇸ Maximum 1 rol
    ⇸ Geen ruzie OOC
    ⇸ OOC duidelijk aangeven
    ⇸ Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    ⇸ Veel plezier!!

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTek

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 15:44 ]

    Nog even voor de zekerheid: waar wil je beginnen?

    0.0% (0 stemmen)
     
    Vlak voor de arrestatie

    0.0% (0 stemmen)
     
    vlak na de arrestatie

    66.7% (8 stemmen)
     
    vlak na de ontsnapping

    8.3% (1 stem)
     
    twee van de drie (met skips), namelijk:

    0.0% (0 stemmen)
     
    alle drie (met skips)

    25.0% (3 stemmen)
     
    Maakt me echt niet uit


    Mhm?

    Okay, dan snap ik het weer en thanks!


    Bowties were never Cooler

    Ik neem aan dat jullie allemaal wel een beetje geïnteresseerd zijn in het topic seriemoordenaars, dus eventjes een random Netflix-tip: de bundy tapes is echt heeel goed, zeker om te zien wat de impact was op media en omgeving. Het is niet eng, er komt eigenlijk zo goed als geen gore in (heel even wat beschrijvingen, maar je kan dan een minuut vooruit spoelen), en het is mega interessant, zeker als je van journalistiek en/of psychologie houdt.

    (Ook voor de RPG is het echt wel leuke research, moest je zin hebben. Ik heb gemerkt dat Ash best veel overeenkomsten heeft met Bundy, maar ook niet alles. Sommige quotes zijn wel spot on: "How could anyone live in a society where people they liked, loved, lived with, worked with, and admired could the next day turn out to be the most demonic people imagineable?"
    "I act according to the way I think is right and best for me at the time.")

    [ bericht aangepast op 30 jan 2019 - 23:06 ]


    Mhm?

    Sorry voor de prutpost


    Bowties were never Cooler

    IrisWestAllen schreef:
    Sorry voor de prutpost


    Ah, ik denk dat er een paar misverstandjes zijn. Het is nog steeds dezelfde dag, gewoon een paar uur later en de receptie is op hetzelfde moment als het kampvuur. Verder vind ik je post heel leuk (:


    Mhm?

    Ah, okay. Sorry, dan heb ik het niet goed gelezen. Ik zal t aanpassen.

    Edit: Ik hoop dat het zo klopt

    [ bericht aangepast op 31 jan 2019 - 9:28 ]


    Bowties were never Cooler

    Ik vind haar leuk c:
    Ik moet alleen even uitvinden tussen 2 reacties van Isaac welke het beste past XD

    Het posten gaat precies vlotjes, super! Jullie blijven mijn dagen maken ;D (jep, kleine obsessie hier als je het nog niet doorhebt (': )

    Hoe gaat het met jullie, tho? Nog spannende dingen in het leven?
    (Ik heb bijvoorbeeld mijn resultaten terug en ik heb tot volgend jaar januari geen examens meer ;D 4 maand zomervakantie, here I come!!)


    Mhm?

    Luftmensch schreef:
    Het posten gaat precies vlotjes, super! Jullie blijven mijn dagen maken ;D (jep, kleine obsessie hier als je het nog niet doorhebt (': )

    Hoe gaat het met jullie, tho? Nog spannende dingen in het leven?
    (Ik heb bijvoorbeeld mijn resultaten terug en ik heb tot volgend jaar januari geen examens meer ;D 4 maand zomervakantie, here I come!!)


    Aah congrats!
    Hier rustig en tegelijkertijd druk. Morgenavond een bezichtiging om op kamers te gaan, morgen een examen en deze week de laatste week stage dus dan is het weer tijd om adem te halen (A)

    xJess schreef:
    (...)

    Aah congrats!
    Hier rustig en tegelijkertijd druk. Morgenavond een bezichtiging om op kamers te gaan, morgen een examen en deze week de laatste week stage dus dan is het weer tijd om adem te halen (A)


    Ooh superveel succes! Eventjes gaan nog!


    Mhm?

    Luftmensch schreef:
    Het posten gaat precies vlotjes, super! Jullie blijven mijn dagen maken ;D (jep, kleine obsessie hier als je het nog niet doorhebt (': )

    Hoe gaat het met jullie, tho? Nog spannende dingen in het leven?
    (Ik heb bijvoorbeeld mijn resultaten terug en ik heb tot volgend jaar januari geen examens meer ;D 4 maand zomervakantie, here I come!!)


    Wel prima, maar drukjes :') ik krijg volgende week mijn examenresultaten en ondertussen druk bezig met het opstarten van mijn bachelorproef en wuuu Lucky ! :'D


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    SaIem schreef:
    (...)

    Wel prima, maar drukjes :') ik krijg volgende week mijn examenresultaten en ondertussen druk bezig met het opstarten van mijn bachelorproef en wuuu Lucky ! :'D


    Aah die struggles ken ik! Heb je er een goed gevoel over of houden we zakdoekjes klaar? (:


    Mhm?

    Luftmensch schreef:
    (...)

    Aah die struggles ken ik! Heb je er een goed gevoel over of houden we zakdoekjes klaar? (:


    Ik heb er wel een goed gevoel over :Y) ik heb al 2 punten teruggekregen van de examens (welke wel goed waren :') ) en nu van mijn theorie nog. Al was het bij een super vriendelijke docent die me ook al gerust gesteld had er door te zijn en het moeilijkste 'mondeling' zei hij dat ik niets meer moest vertellen omdat alles al opgeschreven stond, dus ik verwacht geen buizen dit semester :Y)


    Komend semester tho :') Imma die with this Bachelor thing


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    We zitten al voorbij pagina 7, whoop whoop! (hoera)


    Mhm?

    Hij gaat goed! 🤗


    Ik ga proberen vanavond nog te schrijven, anders morgen of overmorgen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    SaIem schreef:
    (...)

    Ik heb er wel een goed gevoel over :Y) ik heb al 2 punten teruggekregen van de examens (welke wel goed waren :') ) en nu van mijn theorie nog. Al was het bij een super vriendelijke docent die me ook al gerust gesteld had er door te zijn en het moeilijkste 'mondeling' zei hij dat ik niets meer moest vertellen omdat alles al opgeschreven stond, dus ik verwacht geen buizen dit semester :Y)


    Komend semester tho :') Imma die with this Bachelor thing


    NICE


    Bowties were never Cooler