• Killer times
    Rollen - Praat - Speel


    Op 12 mei 2013 werd de zeventienjarige Ash Doe opgepakt. Na twee maanden onderzoek werd de jongen veroordeeld voor de uiterst gewelddadige moorden op 13 mensen. Hij verdween naar het Burgerhartfort in Maine. Zes jaar later, op 15 november 2018 ontsnapt hij.
    Oakton, het stadje waar hij sinds zijn negende gewoond had, was na die beruchte arrestatie nooit meer hetzelfde.

    OPZET
    ⇸ Mijn bedoeling van deze RPG is iets kleinschalig, met maximum 10 rollen, die vooral gericht is op relaties onder de personages. Ik ben me ervan bewust dat de RPG rond een persoon draait (Ash), maar het is zeker niet de bedoeling dat alles om hem draait.
    ⇸ Omdat ik zelf al heel vatbaar ben om RPG's te laten liggen, wil ik dit tegengaan door enkele data vast te leggen waarop een skip gebeurt. Zo kan je daar al naar toe werken en ik denk dat er dan minder neiging is tot afhaken. Waar het verhaal naar toe skipt, is uiteraard open voor suggesties en overleg.
    ⇸ De RPG kan eigenlijk op drie momenten beginnen. Hier hoeft echt geen rekening mee gehouden worden met de rol van Ash, ik vind zelf alle opties aanlokkelijk:
          - Eventjes voor Ash gearresteerd wordt
          - Vlak na de arrestatie
          - Vlak na zijn ontsnapping
    Uiteraard is het ook mogelijk om bij het eerste te beginnen en te skippen naar de andere momenten. Laat weten wat jij het interessantste vindt!
    INFO
    Ash
    Zie de rol op pagina 1
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Oakton
    ⇸ California, dicht bij Riverside
    ⇸ klein stadje met zo’n 1200 inwoners, 2 lagere scholen, 2 middle-schools & 1 highschool.
    ⇸ een meer: populaire zomerbesteding
    ⇸ naast het meer: een klein bos, met aan de rand een krottig huis (Higgins’ house) met een plaatselijke spooklegende. In het bos zijn kampeermogelijkheden
    ⇸ populaire plaatsen: Suzie’s Diner, ... (vul maar aan)

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    ROLLEN
    Welke
    Je kan kiezen wat voor rol je neemt: vrienden, familie (zussen en broers mogen zeker!), kennissen, FBI, voor- en tegenstanders. Zolang je openstaat voor overleg, moest er toch een probleem zijn, is het goed (:
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst

    Lijstje
    ⇸ naam
    ⇸ leeftijd
    ⇸ innerlijk
    ⇸ uiterlijk
    ⇸ achtergrond:
          - relatie tot Ash
          - hoe gereageerd op de arrestatie
          - wat doen ze nu?
    ⇸ extra
    ⇸ relaties

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    Rollen: 5 & 8
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Luftmensch - Ash Doe - 23 - 1
          Necessity - Victor Collins - broer - 26 - FC - 3
          MeIpomene - Grayson Cross - FBI - 23 - Adi Gillespie - 2
          Paracosmic - Easton Covington - duts - 23 - Xavier Serrano - 4
          xJess - Isaac Thorpe - BFF - 23 - River Viiperi - 3
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
          User - Naam - rol - leeftijd 2018 - FC - pagina

          Madalena - Rosalina Parker-Fernandez - lief - 22 - Vanessa Morgan - 2
          Tad - Naam - zus - leeftijd 2018 - FC - pagina
          Arcenciel - Alexis Smith - BFF - 22 - Hande Erçel - 2
          Anatomy - Juliette Covington - 21 - Lilly Collins - 3
          IrisWestAllen - Dakota Pruitt - vijand - 22 - Emma Dumort - 2
          Maledictus - Saffrina Pontmercy - 22 - Dorit Revelis - 4
          Ziegler - Liviah Isabella Montgomery - fling - 21 - Daria Milky - 4
          Luftmensch - Camilla Marveilleux - 21 - 4
    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekst
    REGELS
    ⇸ De huisregels van Q zijn uiteraard geldig
    ⇸ Maximum 1 rol
    ⇸ Geen ruzie OOC
    ⇸ OOC duidelijk aangeven
    ⇸ Ik open de topics, tenzij anders gevraagd
    ⇸ Veel plezier!!

    TekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTekstTek

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 15:44 ]

    Nog even voor de zekerheid: waar wil je beginnen?

    0.0% (0 stemmen)
     
    Vlak voor de arrestatie

    0.0% (0 stemmen)
     
    vlak na de arrestatie

    66.7% (8 stemmen)
     
    vlak na de ontsnapping

    8.3% (1 stem)
     
    twee van de drie (met skips), namelijk:

    0.0% (0 stemmen)
     
    alle drie (met skips)

    25.0% (3 stemmen)
     
    Maakt me echt niet uit


    Mhm?

    SaIem schreef:
    (...)

    Ik heb er wel een goed gevoel over :Y) ik heb al 2 punten teruggekregen van de examens (welke wel goed waren :') ) en nu van mijn theorie nog. Al was het bij een super vriendelijke docent die me ook al gerust gesteld had er door te zijn en het moeilijkste 'mondeling' zei hij dat ik niets meer moest vertellen omdat alles al opgeschreven stond, dus ik verwacht geen buizen dit semester :Y)


    Komend semester tho :') Imma die with this Bachelor thing


    En wanneer weet je het? :D
    Ik heb ook mijn bachelorproef, maar ik heb daarbuiten enkel nog wat stage, dus voor mij is het een iets chiller semester ^^ Veel succes!!


    Mhm?

    Also, ik heb heel misschien wat inspiratie voor de broer van Ash' laatste slachtoffer, maar ik heb ook een stemmetje dat zegt: Nee, Liesje, too much. Help (x


    Mhm?

    Die struggle herken ik. ('x Zo twijfel ik al een paar dagen om Graysons zusje eventueel aan te maken.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Nesryn schreef:
    Die struggle herken ik. ('x Zo twijfel ik al een paar dagen om Graysons zusje eventueel aan te maken.


    I won't stop you ;D


    Mhm?

    Luftmensch schreef:
    Also, ik heb heel misschien wat inspiratie voor de broer van Ash' laatste slachtoffer, maar ik heb ook een stemmetje dat zegt: Nee, Liesje, too much. Help (x


    Just do it.

    Luftmensch schreef:
    (...)

    I won't stop you ;D


    Hahah, dat helpt ;p

    En wat Arcenciel zegt, doooo it!


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik ben mogelijk bezig.

    Ondertussen heb ik een vraagje voor jullie. (Als je nog niet had van: joh, chill down met je obsessie, dan komt dat mogelijk nu... Ik ben mogelijk wat onzeker over de dingen waar ik enthousiast voor ben, zeker als het met seriemoordenaars te maken heeft (x )

    Ash is een personage dat al een aantal jaren in mijn hoofd zit, mits met wat gedaanteveranderingen en zo, en ik gebruikte hem vaak voor writingprompts en dergelijke. Ik heb er nooit een deftig verhaal uitgekregen, maar ik heb wel het meeste over hem geschreven. Vandaar ook de eerste, wat korte, en deze tweede RPG, want daarvoor heb ik geen uitgewerkt verhaal nodig. PLUS, jullie rollen zijn zo leuk en brengen allemaal nieuwe ideeën en inspiratie.
          Lang verhaal kort, ik heb sinds het begin van deze RPG al heel wat korte stukjes of one-shots over Ash geschreven. Sommigen zijn geïnspireerd door jullie personages, al heb ik ze nooit uitgevoerd gebruikt, aangezien ik niet 100% weet hoe ze reageren en dergelijke.
          Nu vraag ik me af of jullie geïnteresseerd zijn om deze onder een spoiler terug te vinden van de beginposts, of eventueel via een storylink of zo. Alle stukjes hoeven niet perse canon te zijn, maar jullie mogen ze uiteraard altijd gebruiken als flashback of herinnering oid.

    Wat zeggen jullie: yay or nay? (Ik schrijf ze sowieso, maar zou nooit iets publiceren met andermans personages zonder vermelding en toestemming, dus daar moeten jullie je sowieso niet druk om maken. Ik vraag me gewoon af: willen jullie ze lezen/gebruiken?)


    Mhm?

    yay. definitely yay. en mijn toestemming heb je. :Y)


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ja absoluut! :Y) mijn toestemming heb je ook ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik ben ook helemaal voor, dus mijn toestemming heb je ook! ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    ^same

    Helemaal prima


    Bowties were never Cooler

    Sure! c:


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Yay, obviously :Y)

    Ah leuk :Y)


    Mhm?