• "New year, new me!" Right?
          Bovenstaande uitspraak is helaas meer 'ik' dan ik zou willen toegeven. Daarnaast ben ik me er al een tijdje van bewust dat mijn schoolefforts wel wat omhoog kunnen, dus, bij deze: Het grote 'help-wat-is-school' topic!

    Een fijn topic om lekker met zijn allen over school te klagen en de opdrachten die we moeten afhebben, maar nog niet aan zijn begonnen, maar bovenal elkaar te motiveren! Ik wil alles horen!
    Een kleine disclaimer, trouwens. Natuurlijk ken ik jullie en ik ga er vanuit dat ik dit niet hoef te zeggen, maar ik wil het toch even kwijt: Er zullen mensen zijn die iedere keer (zoals ik) dingen uitstellen en domme keuzes maken. Vraag jezelf goed af of het nodig is om diegenen op hun vingers te tikken of dat je beter motiverende tips kunt geven. Don't hate me please. Ik wilde het wel even noemen.
          Dus, lieve lieverds, deel je tips en vragen. Of je nou op de middelbare school zit of je master bijna heb afgerond, ga ervoor! of misschien ben je zelfs wel weer back op de basisschool, maar dan geupgrade.

    Happy studying!

    Bronnen van inspiratie/motivatie:
    Holly Gabrielle
    Jusuf
    Ruby Granger en haar zus.
    studytee
    Hogwarts Ambience sounds
    Deze afspeellijst.
    Of misschien past dit wat meer bij je.

    Hebben jullie meer?

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 11:18 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Hebben jullie ook dat als jullie een pauze hebben gehouden het leren door ergens naar toe te gaan (zo moest ik nog cadeautjes halen) en dat wanneer je weer aan de slag wilt, je je gewoon niet meer kan focussen?


    Stenenlikker

    Ik heb echt 0,0 motivatie om te studeren
    En na vijf minuten ben ik echt al meteen afgeleid
    Like huistaken maken en zo lukt mij dan wel beter omdat ik echt wel iets afgewerkt zie. Maar leren zie je het resultaat niet wat je doet?
    Ik ben het echt zo beu ughhhh


    A to the Z

    Ik moet voor volgende week vrijdag een onderzoeksartikel van zo'n 5 kantjes, dat een samenvatting is van meerdere bestaande artikelen, gemaakt hebben. Vet saai.
    Steeds als ik er aan wil beginnen, zie ik weer zo veel andere leuke, interessante maar vooral nutteloze dingen. Woehoe, heerlijk...
    Ik ga nu maar echt eens verder.

    Wanneer je gewoon voelt dat je tekst af is, maar het nog te weinig woorden zijn en je er nog 200 bij moet lullen :c


    There are poems inside of you that paper can't handle

    De tijd is gekomen dat ik toch maar bezig moet met school? Me no likey. Ik zie jullie over een uur wel weer ofzo haha


    look at the stars, look how they shine for you;

    Wil ik een keer een goede student zijn, ligt BlackBoard eruit... Het zit ook niet mee hahaha


    look at the stars, look how they shine for you;

    maar ken je dat zo waar je als een kind hoogbegaafd was en dan moest je nooit werk doen voor school?,, en nu zit je in het 4de middelbaar en letterlijk HOE studeer je ik kan het echt niet ik heb in mijn 13 jaar schoolgaan nog nooit gestudeerd


    Heaven is a place that we all have

    aelo schreef:
    maar ken je dat zo waar je als een kind hoogbegaafd was en dan moest je nooit werk doen voor school?,, en nu zit je in het 4de middelbaar en letterlijk HOE studeer je ik kan het echt niet ik heb in mijn 13 jaar schoolgaan nog nooit gestudeerd


    Wat een mood. Ik heb op de middelbare school ook geen reet gedaan en nu zit ik op het hbo en man, ik moet aan de bak hahaha. HELP.
    You can do it! Gewoon idk vaststellen wat je nog niet begrijpt/wat je niet begrijpt/niet aan iemand anders uit zou kunnen leggen en dat net zo lang behandelen totdat je daar wel toe in staat bent I guess.


    look at the stars, look how they shine for you;

    aelo schreef:
    maar ken je dat zo waar je als een kind hoogbegaafd was en dan moest je nooit werk doen voor school?,, en nu zit je in het 4de middelbaar en letterlijk HOE studeer je ik kan het echt niet ik heb in mijn 13 jaar schoolgaan nog nooit gestudeerd


    Probleem dat alle hoogbegaafde kinderen hebben. Ze krijgen niet genoeg uitdaging waardoor ze niets hoeven te doen en op een bepaald punt dus tegen de lamp lopen. Ik zou je aanraden om eens naar een leraar te stappen of met de zorgcoordinatie samen te zitten en hulp te vragen omtrent studiemethode die bij jou manier van leren past. Zij zijn getraind om dat soort dingen met jou aan te pakken. Also geloof mij als ik zeg dat het heel belangrijk is dat je nu dit probleem bekijkt. Er zijn veel hoogbegaafden die stoppen met hogere studies omdat ze nooit geleerd hebbe hoe je goed moet studeren. Wat hartstikke zonde is, want zij hebben alles in hun mars om dubbel en dik te slagen in dingen die hen interesseren!


    A to the Z

    Tot half 2 was ik lekker bezig, maar toen moest ik weg om bijles te geven. Maar nu zit ik ondertussen weer een uur achter mn laptop en ik heb echt geen focus, help.


    Stenenlikker

    Momenteel schrijf ik een SLB-verslag en ik ben bang dat ik iets teveel typ alsof ik met jullie praat? Hoewel ik natuurlijk wel formeel typ enzo hmmmm.

    BELLE, YOU CAN DO IT! GO YOU! Ga aan de slag, you'll feel better.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Moeten jullie ook altijd breaks nemen als je ergens aan denkt dat je verleidt zegmaar om break te nemen? Like vanaf dat ik denk aan eten damn its over for me. I thought about that cake in my fridge en nu moet ik die gewoon eten :’)

    Ik ben wel goed oefeningen aan het maken tho yey me


    A to the Z

    Inmiddels zit ik op de 15 pagina's voor mijn SLB-verslag. Still going strong tho... Alleen nog de onderwijsdoelen die ik aan het begin van het blok moest vaststellen, maar niet heb gedaan door het uitvallen van een les van mijn SLB'er. Oeps.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Note to self: ga niet 's ochtends Red Dead Redemption spelen als je over anderhalve week tentamens hebt.

    Ik heb vrijdag de 18e mijn eerste tentamen van dit trimester en die ga ik wel halen - de andere 2 tentamens worden een grotere uitdaging. Ik begin altijd ruim op tijd zodat ik ruimte heb om 'achter' te gaan lopen, ghehe.

    De grote maandag na de kerstvakantie – hoe is hij bij jullie verlopen?
    Ik was vandaag nog vrij, maar ik moet morgen weer hehe. Genieten van vandaag, maar toch alvast even huilen, omdat dit de laatste dag is. Na een halve voorjaarsschoonmaak, wereldtrip en mislukte poging om koekjes te bakken, ga ik weer aan de slag met mijn eindopdracht. Hij is bijna af. wHOE!


    look at the stars, look how they shine for you;