• "New year, new me!" Right?
          Bovenstaande uitspraak is helaas meer 'ik' dan ik zou willen toegeven. Daarnaast ben ik me er al een tijdje van bewust dat mijn schoolefforts wel wat omhoog kunnen, dus, bij deze: Het grote 'help-wat-is-school' topic!

    Een fijn topic om lekker met zijn allen over school te klagen en de opdrachten die we moeten afhebben, maar nog niet aan zijn begonnen, maar bovenal elkaar te motiveren! Ik wil alles horen!
    Een kleine disclaimer, trouwens. Natuurlijk ken ik jullie en ik ga er vanuit dat ik dit niet hoef te zeggen, maar ik wil het toch even kwijt: Er zullen mensen zijn die iedere keer (zoals ik) dingen uitstellen en domme keuzes maken. Vraag jezelf goed af of het nodig is om diegenen op hun vingers te tikken of dat je beter motiverende tips kunt geven. Don't hate me please. Ik wilde het wel even noemen.
          Dus, lieve lieverds, deel je tips en vragen. Of je nou op de middelbare school zit of je master bijna heb afgerond, ga ervoor! of misschien ben je zelfs wel weer back op de basisschool, maar dan geupgrade.

    Happy studying!

    Bronnen van inspiratie/motivatie:
    Holly Gabrielle
    Jusuf
    Ruby Granger en haar zus.
    studytee
    Hogwarts Ambience sounds
    Deze afspeellijst.
    Of misschien past dit wat meer bij je.

    Hebben jullie meer?

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 11:18 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    En, hoe is het met jullie op deze zondag? Is het een productieve of een luie zondag?
    Ik maak currently mijn eindopdracht, terwijl ik real time study with me's (meervoud? idk) aan het kijken ben van UnJaded Jade op YT. I like it.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik heb een luie zondag, want ik heb een weekje vakantie, hehe.
    Heb net wel twee uurtjes gewerkt though, dus ik ben nog semi-productief.


    Stenenlikker

    Part 1/3 done. Nu de rest nog en ik heb zo'n 5 uur en 5 minuten om dat af te krijgen.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Keihard geleerd. M'n aantekeningen en samenvattingen hartstikke goed op orde. Uren en uren besteed. Krijg ik gisteren 2 cijfers terug: beide onvoldoende. En niet eens nét onvoldoende - dik. Godverdomme.

    Venucians schreef:
    Keihard geleerd. M'n aantekeningen en samenvattingen hartstikke goed op orde. Uren en uren besteed. Krijg ik gisteren 2 cijfers terug: beide onvoldoende. En niet eens nét onvoldoende - dik. Godverdomme.


    Ahhh dat is zo klote.
    Like, een onvoldoende terug krijgen en weten dat je niets hebt gedaan is al klote. Maar het is helemaal kut als je juist wel je uiterste best hebt gedaan. . .

    Kan je inzien wat voor fouten oid je hebt gemaakt?


    Is er hier iemand die ook veel huiswerk te doen heeft in deze periode?
    (of een leerkracht die ook lessen voor moet bereiden?) Ik kan wel wat motivatie gebruiken :')


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    Is er hier iemand die ook veel huiswerk te doen heeft in deze periode?
    (of een leerkracht die ook lessen voor moet bereiden?) Ik kan wel wat motivatie gebruiken :')


    Ik moet rapporten schrijven, bluuuuuh.


    Paracosmic schreef:
    (...)

    Ik moet rapporten schrijven, bluuuuuh.


    Ewwwww, dat is ook echt zo'n vervelend groot werk he T-T i feel ur pain


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    (...)

    Ewwwww, dat is ook echt zo'n vervelend groot werk he T-T i feel ur pain


    Ik ben gelukkig voor een groot gedeelte klaar en moet vanmiddag nog het laatste stukje doen.


    Ohorat schreef:
    Is er hier iemand die ook veel huiswerk te doen heeft in deze periode?
    (of een leerkracht die ook lessen voor moet bereiden?) Ik kan wel wat motivatie gebruiken :')


    Mate ik moet mijn stageportfolio afmaken and I swear to god, motivatie is ver te zoeken. I feel you.


    What’s tasty in Busan?

    Ik moet mijn schrijfportfolio afmaken. Lees: nog zo’n vijf hoofdstukken schrijven. Schrijven als in: methodisch schrift. Basisschool schrijven? My hand’s gonna hurt, man.
    In plaats van schrijven, zit ik nu in bad. If that ain’t me...


    look at the stars, look how they shine for you;

    DE RAPPORTEN ZIJN AF.
    I REPEAT.
    DE RAPPORTEN ZIJN AF.

    My feelings at this moment:


    Hoe gaat het met jullie allemaal?

    Ik moet voor de eerste keer lesgeven volgende week dus ik ben nu als een malle lesvoorbereidingen aan het maken.
    Deze week moest ik enkel observeren en zo (moet dat morgen en vrijdag ook nog doen) en toch was ik al hella stressed. Ik vraag me echt oprecht af hoe dat volgende week gaat lopen. :')
    Like ik kijk er altijd echt tegenop om erheen te gaan maar dan als die kindertjes (het zijn jonge tieners, maar goed ze zijn nog altijd adorable) dan komen praten en zo enthousiast zijn dan voel ik mij wel een stuk beter als ik daar ben en moet ik wel altijd lachen. Ik hoop dat ik er volgende week dus gewoon van kan genieten :')


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    Hoe gaat het met jullie allemaal?

    Ik moet voor de eerste keer lesgeven volgende week dus ik ben nu als een malle lesvoorbereidingen aan het maken.
    Deze week moest ik enkel observeren en zo (moet dat morgen en vrijdag ook nog doen) en toch was ik al hella stressed. Ik vraag me echt oprecht af hoe dat volgende week gaat lopen. :')
    Like ik kijk er altijd echt tegenop om erheen te gaan maar dan als die kindertjes (het zijn jonge tieners, maar goed ze zijn nog altijd adorable) dan komen praten en zo enthousiast zijn dan voel ik mij wel een stuk beter als ik daar ben en moet ik wel altijd lachen. Ik hoop dat ik er volgende week dus gewoon van kan genieten :')


    Ah, lesvoorbereidingen — wat een gezeik was dat toch altijd. :W Echt, geloof me: in het onderwijs maakt vrijwel niemand nog gebruik van lesvoorbereidingen als ze eenmaal aan het werk zijn, haha. Maar tijdens je studie kunnen ze ook verdomd handig zijn, vooral voor zo'n eerste keer! Dat is echt super spannend, Lau. Laat je ons hier weten hoe het is gegaan? I'm so curious.
    Waarom zie je er zo tegenop om naar stage te gaan, als ik vragen mag?


    Rodent schreef:
    (...)

    Ah, lesvoorbereidingen — wat een gezeik was dat toch altijd. :W Echt, geloof me: in het onderwijs maakt vrijwel niemand nog gebruik van lesvoorbereidingen als ze eenmaal aan het werk zijn, haha. Maar tijdens je studie kunnen ze ook verdomd handig zijn, vooral voor zo'n eerste keer! Dat is echt super spannend, Lau. Laat je ons hier weten hoe het is gegaan? I'm so curious.
    Waarom zie je er zo tegenop om naar stage te gaan, als ik vragen mag?


    Ja, al die leerkrachten waarbij ik al gaan observeren ben geven gewoon les zoals ik dat zelf vroeger ook gekregen heb in plaats van enorm creatieve vormen want dat is in de praktijk gewoon niet haalbaar als je elke dag 7 uren moet lesgeven.
    Maar zoals je zegt, tijdens de studie zijn ze wel zo handig omdat je echt wel nog een houvast hebt als je je draad kwijt raakt!
    Will do! Ik heb in ieder geval voor het ene vak wel echt een superlieve droomklas, dus ik ben echt wel gelukkig om hen voor mij te hebben! Dat maakt het al wat minder stressy als ik weet dat ze gewoon heel lief zullen zijn haha (want je kent dat, stagiaires en leerlingen haha)

    Pfoe, enerzijds is het niet zo evident om er heen te gaan met het drukke verkeer (maar i mean niets aan te doen, daar moet je gewoon mee dealen)
    anderzijds gewoon de stress van 'het is wss niet goed genoeg en ze komen me dan beoordelen en zo'. Moest ik helemaal geen beoordeling krijgen en het puur een leermoment zijn, dan zou ik het al pakken meer zien zitten :')


    A to the Z