• "New year, new me!" Right?
          Bovenstaande uitspraak is helaas meer 'ik' dan ik zou willen toegeven. Daarnaast ben ik me er al een tijdje van bewust dat mijn schoolefforts wel wat omhoog kunnen, dus, bij deze: Het grote 'help-wat-is-school' topic!

    Een fijn topic om lekker met zijn allen over school te klagen en de opdrachten die we moeten afhebben, maar nog niet aan zijn begonnen, maar bovenal elkaar te motiveren! Ik wil alles horen!
    Een kleine disclaimer, trouwens. Natuurlijk ken ik jullie en ik ga er vanuit dat ik dit niet hoef te zeggen, maar ik wil het toch even kwijt: Er zullen mensen zijn die iedere keer (zoals ik) dingen uitstellen en domme keuzes maken. Vraag jezelf goed af of het nodig is om diegenen op hun vingers te tikken of dat je beter motiverende tips kunt geven. Don't hate me please. Ik wilde het wel even noemen.
          Dus, lieve lieverds, deel je tips en vragen. Of je nou op de middelbare school zit of je master bijna heb afgerond, ga ervoor! of misschien ben je zelfs wel weer back op de basisschool, maar dan geupgrade.

    Happy studying!

    Bronnen van inspiratie/motivatie:
    Holly Gabrielle
    Jusuf
    Ruby Granger en haar zus.
    studytee
    Hogwarts Ambience sounds
    Deze afspeellijst.
    Of misschien past dit wat meer bij je.

    Hebben jullie meer?

    [ bericht aangepast op 5 jan 2019 - 11:18 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Zwerft er iemand rond die veel verstand heeft van illustrator en mij een paar beginner-tutorials aan kan raden? Ik heb vorige periode wel met photoshop gewerkt maar nu moet ik echt shit gaan maken en HELP.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Iucifer schreef:
    De grote maandag na de kerstvakantie – hoe is hij bij jullie verlopen?
    Ik was vandaag nog vrij, maar ik moet morgen weer hehe. Genieten van vandaag, maar toch alvast even huilen, omdat dit de laatste dag is. Na een halve voorjaarsschoonmaak, wereldtrip en mislukte poging om koekjes te bakken, ga ik weer aan de slag met mijn eindopdracht. Hij is bijna af. wHOE!


    Hier zijn de kiddo's net een half uurtje weg en ik moet zeggen dat ik alles reuze mee vond vallen — ze waren veel rustiger dan ik had verwacht, dus de kerstvakantie heeft ze niet helemaal gehersenspoeld. :W


    Iucifer schreef:
    De grote maandag na de kerstvakantie – hoe is hij bij jullie verlopen?
    Ik was vandaag nog vrij, maar ik moet morgen weer hehe. Genieten van vandaag, maar toch alvast even huilen, omdat dit de laatste dag is. Na een halve voorjaarsschoonmaak, wereldtrip en mislukte poging om koekjes te bakken, ga ik weer aan de slag met mijn eindopdracht. Hij is bijna af. wHOE!


    Lekker bezig!
    Mijn eerste dag viel nog best mee, ondanks dat ik me niet lekker voelde en gewoon naar huis wilde haha. Alleen het huiswerk maken en leren is voor mij het probleem, en zoals je ziet zit ik nu op Q in plaats van aan mijn huiswerk.
    Iemand een ideetje hoe ik beter kan focussen op school enzo? Heb ook na de vakantie weer eens geen motivatie.. :X


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Lekker bezig!
    Mijn eerste dag viel nog best mee, ondanks dat ik me niet lekker voelde en gewoon naar huis wilde haha. Alleen het huiswerk maken en leren is voor mij het probleem, en zoals je ziet zit ik nu op Q in plaats van aan mijn huiswerk.
    Iemand een ideetje hoe ik beter kan focussen op school enzo? Heb ook na de vakantie weer eens geen motivatie.. :X


    Persoonlijk kijk ik vaan 'study with me'-video's op youtube, maar daar heb je ook gauw het gevaar dat je doorklikt en uiteindelijk je drie uur lang op youtube bevindt. Voor mij is het besef eindelijk gekomen dat ik gewoon iets moet gaan doen. Succes komt niet vanzelf aanwaaien en ik wil gewoon mijn propedeuse. Daarnaast betaal ik reteveel geld voor school, dus dan kan ik me maar beter inzetten ook.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Iucifer schreef:
    De grote maandag na de kerstvakantie – hoe is hij bij jullie verlopen?
    Ik was vandaag nog vrij, maar ik moet morgen weer hehe. Genieten van vandaag, maar toch alvast even huilen, omdat dit de laatste dag is. Na een halve voorjaarsschoonmaak, wereldtrip en mislukte poging om koekjes te bakken, ga ik weer aan de slag met mijn eindopdracht. Hij is bijna af. wHOE!


    Lol, ik ben nog maar half in leven. Ik had vanochtend 4 (!) Uur hoorcollege achter elkaar, en daarna moest ik werken tot net.
    En dan wil ik me straks toch ook nog even door wat boeken heen werken die ik vandaag bij de bieb gehaald heb.
    Please save me, lol.


    Stenenlikker

    Y'all het is alweer bijna weekeind. Hoe gaat het met jullie? Wat zijn jullie plannen voor het weekeind? Zitten jullie ook al bijna weer aan het einde van het blok? Deel het met me (:


    look at the stars, look how they shine for you;

    Haha, weekend, wat is dat :')
    Ik heb dinsdag mijn eerste examen... Save me.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik zit ook midden in de blok, maar ik zit op Q :') en ik heb mijn verhaal gisteren afgeschreven. En de outline gemaakt voor een nieuw verhaal. Zegt dat genoeg?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik zit ook midden in de blok, maar ik zit op Q :') en ik heb mijn verhaal gisteren afgeschreven. En de outline gemaakt voor een nieuw verhaal. Zegt dat genoeg?


    hahahahhaha jezus dit is zo herkenbaar
    creativiteit flowt bij mij altijd ten top tijdens de examens, maar als ik vrij ben dan zakt het tot niveau -1000 vaak :')
    mijn uitstelgedrag is nu ook echt weer ten top eigenlijk


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    (...)

    hahahahhaha jezus dit is zo herkenbaar
    creativiteit flowt bij mij altijd ten top tijdens de examens, maar als ik vrij ben dan zakt het tot niveau -1000 vaak :')
    mijn uitstelgedrag is nu ook echt weer ten top eigenlijk


    Ja dat heb ik ook hahaha. Straks is de blok voorbij en dan kan ik al mijn schrijfinspiratie gedag zeggen :')


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik geef dit weekend twee concerten met ons orkest, dus help, ik ga dan bijna geen tijd hebben om dingen te doen en ik heb dinsdag een deadline :C
    Ik zou ook heel eigenlijk dan iets moeten doen aan een groepproject, maar sorry mensen, jullie hebben heel even pech. Woensdag pas gaan jullie wat aan me hebben.


    Stenenlikker

    Voor het lijstje met resources: Unjaded Jade (op youtube) is echt een engel voor mij geweest! Haar advies is gebaseerd op het Engelse schoolsysteem, maar is nog heel goed toe te passen; vooral voor de middelbare school.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik had eigenlijk voor 1 vak ingezet op de herkansing omdat het veel is, maar als ik vandaag m'n laatste verslag afschrijf dan heb ik nog 3/4 dagen tot de deadline. Dus ik zit een beetje in de knoop :/


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Send help ik ben echt super gedemotiveerd
    Ik kan mijzelf gewoon niet ertoe zetten om goed met volle aandacht te leren
    Het liefste slaap ik nu vijfhonderd jaar :’(((


    A to the Z

    same same same

    en intussen zit ik friends te kijken want friends is love, friends is life