• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    A to the Z

    Dit is een MT, want ik heb dit nodig! Ik heb wat mensen nodig die mij moeten pushen om te gaan schrijven. Al heb ik mijn proloog al wel klaar. :Y)


    One Who Travels A Higher Path.

    Aangezien ik hem nog niet zag verschijnen en ik hier wel nood aan had: bij deze het motiveertopic voor de nieuwe editie!
    Hopelijk vind het Q-team het oké dat ik deze geopend heb? ;)

    Oké, ik ga vanavond even goed neerzitten en een brainstormsessie houden want ik heb nog 0,0 idee van wat ik ga doen maar ik wil wel echt meedoen met het thema lust!
    Ik wil graag even een heel interessante techniek met jullie delen en wat motivatie voor sommigen ook hopelijk, want mij helpt het wel enorm.
    It's from mein freund David Bowie.
    Hij gebruikte voor sommige liedje de 'cut-up' techniek. Hieronder even een video.


    Als je je cutouts dus gaat herschuiven van volgorde, trigger je soms gewoon helemaal nieuwe ideeën. Eventueel dat je dat dus ook kan doen met het noteren van plotelementen die je erin wilt of dergelijke?
    Een andere techniek die hij gebruikte voor zijn albums en zo is bijvoorbeeld ook het bijhouden van woorden die hij fantastisch vond klinken of waar hij een bepaalde mood bij had. Je kan dan zo dus grote woordvelden/moodboards van woorden maken. Die ga ik ook zeker proberen.

    En om even af te sluiten met een quote van Bowie die mij altijd motiveert en bijgebleven is, maar ik kan hem niet letterlijk quoten maar hij zei ooit wat in de trant van: Art is amazing. You're able to crash the plane and walk away from it just perfectly fine.


    A to the Z

    Eigenlijk was ik niet van plan om mee te doen maar wilde ik me dit jaar op een ander verhaal richten, maar toen kreeg ik een idee en nu ga ik toch meedoen :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Eigenlijk was ik niet van plan om mee te doen maar wilde ik me dit jaar op een ander verhaal richten, maar toen kreeg ik een idee en nu ga ik toch meedoen :')

    Yessss gewoon doen, het is zo leuk om met z'n allen elkaar up te hypen!

    ---
    Hebben jullie trouwens ideeën om dit topic leven in te blazen met initiatieven en zo om elkaar gemotiveerd te houden tijdens soty? Ik wil deze namelijk graag organiseren zodat het motiveertopic nog actiever is dan in 2018! ;)


    A to the Z

    Misschien een soort word war organiseren? Of een groot mindmap maken (geen idee maar ik wil daar even verder over brainstormen).

    Tot nu toe heb ik dit, maar ik ga zeker even verder denken. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Goed dat je eraan dacht dit te openen! ^^
    Ik zal af en toe eens langskomen om een bemoedigende smiley achter te laten; bij deze de eerste. *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Het afgelopen half uur heeft mijn verhaal al wel 5 verschillende titels gehad. Oeps :') En ik ben er nog steeds niet uit haha

    [ bericht aangepast op 10 jan 2019 - 13:36 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    mtttt


    all because i liked a girl

    Ik ben mijn idee ook aan het uitwerken, dus bij deze: MT *O*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Necessity schreef:
    Het afgelopen half uur heeft mijn verhaal al wel 5 verschillende titels gehad. Oeps :') En ik ben er nog steeds niet uit haha


    Dat had ik ook hahahahah, maar als je eenmaal de titel hebt dan weet je dat ook gewoon :’)


    all because i liked a girl

    madelame schreef:
    (...)

    Dat had ik ook hahahahah, maar als je eenmaal de titel hebt dan weet je dat ook gewoon :’)

    Dat is zeker waar!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Als ik in dit tempo door ga, heb ik mijn verhaal in een maand of twee a drie af :') elke twee dagen een hoofdstuk ongeveer :'D


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    IK HEB NOG NIETS
    geen idee
    niets
    ik had er wel een maar dat heeft een groot - schijnbaar onfixbaar - plothole in de setting en ik kan er maar niets op bedenken dat het fixt :'(


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    IK HEB NOG NIETS
    geen idee
    niets
    ik had er wel een maar dat heeft een groot - schijnbaar onfixbaar - plothole in de setting en ik kan er maar niets op bedenken dat het fixt :'(

    Damn, that sucks :'(
    Heb je hulp nodig? (Voor mij werkt schreeuwen over plotholes tegen willekeurige mensen altijd heel goed :'D)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik wil zo graag schrijven, maar toetsweek én ziek zijn :')
    Hoe doen jullie het als je toetsweek/tentamens hebt met schrijven?


    all because i liked a girl